بازدید از موزه ملی کره و آثار باستانی شگفت‌انگیز آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

در حال حاضر کشور کره جنوبی، یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیاست که البته فرهنگ و تاریخ بسیار غنی دارد. درواقع با بازدید از موزه ملی کره می‌توان به تاریخ غنی این کشور پی برد. البته موزه ملی کره چیزی فراتر از یک موزه است؛ به طوری‌که صحنه‌ای برای دیگر فعالیت‌های فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با جمع‌آوری، نگهداری، تحقیق و تحلیل، آموزش اجتماعی، نشریات دانشگاهی، برنامه‌های تبادل بین فرهنگی، کنسرت‌ها، و بسیاری از برنامه‌های علمی و فرهنگی دیگر است. در ادامه به بررسی قسمت‌های مختلف موزه ملی کره که از جاهای دیدنی سئول است می‌پردازیم تا به برنامه‌ها و آثار نفیس موجود در این موزه پی ببریم. آن‌گاه در سفرهای خود به کره می‌توانیم این مکان ارزشمند را مورد بازدید قرار دهیم.

معرفی موزه ملی کره 

موزه ملی کره «National Museum of Korea» بزرگ‌ترین موزه کشور کره جنوبی است که در شهر سئول پایتخت این کشور قرار دارد. این موزه مصنوعات فرهنگی کره‌ای با ارزش از آغاز کره تا دوران مدرن را در خود جای داده است. در وصف بیشتر این موزه می‌توان گفت:

  • موزه ملی از سال ۱۹۴۵ میلادی فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده است.
  • موزه ملی کره از سال ۲۰۰۵ به ساختمان جدید خود نقل مکان کرد که در باغ یا پارک فامیلی یونگسان قرار دارد و با ۱۳ هزار اثر برای اولین بار بازگشایی شد.
  • موزه ملی کره در سئول مجموعه وسیعی از بیش از 420000 اثر از دوران باستان تا دوران مدرن را در طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله هنر و فرهنگ را در خود جای داده است.
  • موزه ملی کره در سئول دارای یک موزه کودکان است که بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق برنامه‌های آموزشی و تجربیات بیشتر درباره تاریخ کشور بیاموزند.
  • محوطه بیرونی موزه ملی کره در سئول دارای پاگوداها و دیگر آثار هنری سنگی است که خیلی بزرگتر از آن هستند که در داخل آن به نمایش گذاشته شوند.
  • در موزه ملی کره در سئول علاوه بر مشاهده فرهنگ و تاریخ این کشور می‌توان در برنامه‌های تبادل فرهنگی، آموزش اجتماعی، کنسرت و .... نیز شرکت کرد.
  • مناظر اطراف موزه ملی کره نیز دارای چشم‌انداز زیبایی هستند و در پارک کنار این موزه می‌توان به استراحت پرداخت.
  • موزه ملی کره در سئول خدمات راهنمای دیجیتالی را با هزینه ارائه می‌دهد که باید یک روز قبل به صورت آنلاین رزرو شود.
  • تورهای رایگان موزه ملی کره به زبان‌های کره‌ای، انگلیسی، ژاپنی و .... در دسترس قرار دارند.
  • در معماری کلی موزه ملی کره، یک پلازا در فضای باز، دو بال اصلی موزه که بخش سنتی و مدرن آن است را به هم متصل می‌کند. پلازا به این دلیل طراحی شده تا مرو (کف چوبی معماری کره‌ای) را  به بازدید کنندگان نشان دهد.

با بازدید از موزه ملی کره می‌توان در یک مجموعه کلی، با کل تاریخ و فرهنگ ملت این کشور آشنا شد. همچنین می‌توان بسیاری از آثار شگفت‌انگیز تاریخی به‌جا مانده از امپراطوری‌های شرقی را مشاهده کرد. این در حالی است که خود معماری سازه‌ای کره خود یک اثر هنری جذاب را به دیدگان بازدیدکنندگان ارائه می‌کند!

بیشتر بخوانید: سفر به دهکده بوکچون هانوک موزه زنده در کره جنوبی

موزه ملی کره کجاست؟

گفتیم که موزه ملی کره در سئول پایتخت قرار گرفته است؛ اما اگر بخواهیم بدانیم که موزه ملی کره کجاست، می‌توان گفت که این مجموعه در نزدیکی پارک یونگسان «Yongdusan Park» در یک پارک جنگلی با دریاچه کوچک قرار گرفته است که به‌عنوان یک زیستگاه طبیعی گونه‌های مختلف چندین نوع پرنده و درخت نیز شناخته می‌شود. برای رفتن به این موزه می‌توان از خطوط متریوی شهر سئول کمک گرفت. برای این کار باید سوار خط ۴ شده و در ایستگاه «Ichon» پیاده شوید. سپس از خروجی دوم مترو خارج‌ شده و با ۱۵۰ متر پیاده‌روی به پارک فامیلی یونگسان رسید. البته با توجه به اینکه زبان رسمی مردم این کشور، زبان کره‌ای است، بهتر است راهنمای انگلیسی شهر و جاذبه‌های کره را به همراه داشته باشید یا از راهنمای تور مسافرتی خود کمک بگیرید.

آثار باستانی موزه ملی کره

به‌طبع مهم‌ترین جاذبه‌های موزه ملی کره، همان آثار باستانی موزه ملی کره هستند. به‌صورت کلی آثار باستانی موزه ملی کره که جزو اصلی‌ترین جاذبه های موزه ملی کره هستند، به 6 بخش تقسیم شده‌اند:

  • آثار باستانی مربوط به دوره پیش‌ از تاریخ و تاریخ باستان
  • آثار مربوط به تاریخ قرون‌ وسطی و اوایل دوره مدرن
  • آثار اهدا شده به موزه ملی کره
  • آثار مربوط به خوشنویسی و نقاشی
  • آثار مربوط به هنر آسیایی
  • گالری مجسمه‌ سازی و صنایع ‌دستی

هریک از این شش بخش مهم موزه ملی کره، آثار متفاوت از بخش دیگر را در بر می‌گیرد. به طوری‌که اگر روی هم رفته به موزه نگاه کنیم، می‌بینیم که طیف وسیعی از آثاری را مشاهده کرده‌ایم که نه تنها فرهنگ، هنر و تاریخ کشور کره، بلکه تاریخ کل منطقه شرقی و آسیایی را به ما نشان می‌دهد.

ساعت و زمان بازدید از موزه ملی کره

برای دیدن جاذبه های موزه ملی کره و آثار باستانی موزه ملی کره باید اقدام به رزرو در زمان‌های مشخصی کرد، چراکه تعداد بازدید از آن محدود است. موزه ملی کره در تمام روزهای کاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر و شنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۹ شب در دسترس عموم قرار دارد. تنها روز تعطیلی این موزه برابر با اول ژانویه (کریسمس) است. برای ورود به محوطه موزه ملی کره نیازی به پرداخت هزینه نیست، اما برای بازدید از گالری‌های مختلف آن باید بلیط ورودی تهیه کرد!

چه جاذبه‌های دیگری در نزدیکی موزه ملی کره قرار دارد؟

پس از بازدید از مزه ملی کره می‌توان در فاصله 18 دقیقه تا نیم ساعت به جاذبه‌های باستانی دیگری از شهر سئول رفت که سه مورد از مهم‌ترین آن‌ها به این قرار است:

  • جنگل کوچک بامبو
  • مجسمه یادبود جنگ کره
  • روستای نامسانگل هانکوک

البته قبل از مراجعه به جاذبه‌های دیگر شهر سئول که در نزدیکی موزه ملی کره قرار دارند، می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های موجود در محوطه موزه به صرف نوشیدنی یا غذا بپردازید و پس از استراحت در پارک یونگسان به سمت جاذبه‌ها نامبرده بروید.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های پارک ملی سئوراکسان کره جنوبی

سؤالات متداول

  • موزه ملی کره کجاست؟

موزه ملی کره در پارک یونگسان «Yongdusan Park» شهر سئول پایتخت کشور کره جنوبی قرار گرفته است.

  • آثار و جاذبه های موزه ملی کره کدامند؟

از جمله آثار و جاذبه های موزه ملی کره می‌توان به آثار باستانی دوران قدیم، قرون وسطی، دوران مدرن، نقاشی، مجسمه‌ و صنایع دستی اشاره کرد.

  • آیا برای ورود به موزه ملی کره به تهیه بلیط نیاز است؟

ورود به موزه ملی کلی رایگان است، اما برای بازدید از گالری‌های آن باید بلیط تهیه کرد.

  • در چه ساعاتی می‌توان به موزه ملی کره مراجعه کرد؟

موزه ملی کره در روزهای کاری از ساعت 10 تا 6 عصر در دسترس قرار دارد (شنبه‌ها از ساعت 10 تا 9 شب)

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات