باغ‌های بوبولی در فلورانس جاذبه‌ای زیبا که نباید از دست بدهید

2 سال پیش 0 دیدگاه

باغ‌های بوبولی از مهم‌ترین نمونه‌های باغ‌های رنسانس ایتالیا به شمار می‌روند. میراث گیاه‌شناسی و معماری برجسته مجهز شده که به عنوان یک موزه واقعی در فضای باز نیز شناخته می‌شود. طراحی چشم‌نواز معماران در کنار تاریخ غنی، بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. در ادامه با معرفی باغ‌های بوبولی در سفر به فلورانس همراه ما باشید.

چرا به این باغ، بوبولی می‌گویند؟

این پارک که از زیباترین جاذبه‌های فلورانس محسوب می‌شود، در ژوئن 2013 در میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و در مساحت 45000 متر مربعی آن خیابان‌های پردرخت، باغ‌ها، چمن‌زارها، میدان‌ها، مجسمه‌ها و فواره‌های بسیاری وجود دارد. منشا نام‌گذاری باغ مشخص نیست، اما فرضیه‌هایی وجود دارد که می‌گوید: بوبولی به معنای انقباض، نام‌خانوادگی خانواده بورگولو است. این خانواده ثروتمند در گذشته در اولترارنو فلورانس، منطقه‌ای که در گذشته «بورگو» نامیده می‌شد، زندگی می‌کردند. اصطلاح لاتینBubulus نیز فرضیه دیگری برای نام‌گذاری بوبولی است و همچنین اصطلاحات اتروسکی یا نام لومباردی نیز در مورد نام‌گذاری آن وجود دارد.

 

باغ‌های بوبولی در فلورانس

تاریخچه باغ بوبولی

این باغ در نتیجه مداخلات متعددی در قرن شانزدهم تا قرن نوزدهم ساخته شد و فضاهای کشاورزی قبلی واقع در پشت کاخ پیتی و از طریق رومانا تا دروازه شهر در اواسط قرن شانزدهم شکل گرفت.Cosimo I de' Medici پروژه اولیه را به نیکولو پریکولی معروف به il Tribolo  سپرد. پس از آن، Vasari، Ammannati، Giambologna و Buontalenti از دیگر اشخاصی بودند که در ساخت باغ‌های بوبولی نقش داشتند.

آمفی‌تئاتر در باغ‌های بوبولی

 ورودی‌های مختلفی در این باغ وجود دارد که از طریق Palazzo Pitti به ورودی اصلی خواهید رسید. از حیاط داخلی ساختمان (حیاط امانتی) عبور کرده و در ورودی اصلی درست پشت آن قرار دارد. برای بازدید از باغ تنها 2 یا 3 ساعت فرصت دارید، با این حال، قدم زدن در زیباترین مناظر فلورانس بسیار لذت‌بخش است.

بیشتر بخوانید: برترین مراکز خرید فلورانس

جاذبه‌های دیدنی باغ بوبولی

باغ بوبولی فلورانس که یکی از زیباترین‌ باغ‌ها ایتالیا است، جاذبه‌های فراوانی دارد که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

غار بوونتالنتی

 غارها شگفتی‌های اعجاب‌انگیز این باغ است و از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به غار Buontalenti اشاره کرد که پس از ورود به پارک در سمت چپ قرار دارد. شاهکاری از معماری، مجسمه‌سازی و نقاشی مانریست که بین سال‌های 1583 و 1593 به سفارش دوک بزرگ فرانچسکو اول مدیچی، ساخته شد. طراحی بیرونی با تزئینات عجیب و غریب خود با الهام از اسفنج به یک اثر بسیار خاص تبدیل شده است.

فضای داخلی نیز بسیار منحصر به فرد بوده و از سه اتاق تشکیل شده است. مصالح به کار رفته در تزئینات  شامل بتن، استالاکتیت و سنگ تکرار می‌شود. در اتاق اول نقاشی‌های دیواری برناردینو پوکتی و چهار زندان اثر میکل‌آنژ وجود دارد که اکنون نسخه‌های اصلی آن در آکادمیا موجود است. در اتاق دوم  دیوارها جونو و مینروا نقاشی شده و بسیار قابل توجه است. حمام ساخته شده توسط Giambologna نیز در سومین و آخرین اتاق، وجود دارد.

باغ بوبولی در فلورانس

این غار پر معنا موضوعاتی مانند ماده بی‌شکل را مطرح می‌کند که به نظم و هماهنگی رسیده است. این موضوع که به کیمیاگری مرتبط است با تزئینات فواره توسط Giambologna همچنین به یک موضوع وابسته به عشق اشاره می‌کند. Grotticina di Madama به عنوان غار دوم کمی جلوتر در این سمت باغ قرار دارد.

قسمت اول پارک

قسمت اول پارک، در اطراف آمفی تئاتر و فواره نپتون بین سال‌های 1774 و 1775 ساخته شد. کافه هاوس زیبا در قسمت شرقی شرایط ایده‌آلی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. پس از نپتون، ژیاردینو دل کاوالیه (باغ شوالیه‌ها) و کازینو دل کاوالیر (خانه شوالیه‌ها، جایی که موزه چینی است) را می‌توانید پیدا کنید.

بازدید از باغ‌های بوبولی

آمفی‌تئاتر باغ‌های بابولی

در قرون وسطی، تپه بوبولی به عنوان معدن سنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت. Tribolo این معدن را به یک فضای منظم تبدیل کرد و اولین پروژه، در اواسط قرن شانزدهم انجام شد. از طراحی‌های باغ می‌توان به فواره اقیانوس که امروزه در مرکز جزیره بوبولی قرار دارد، آمفی‌تئاتر بازسازی شده در قرن هجدهم، ابلیسک مصری در مرکز که در سال 1790 نصب شد، اشاره کرد. همچنین در سال 1840 حوض بزرگ رومی و در امتداد پله‌ها چندین مجسمه با ریشه‌های مختلف اضافه شد.

باغ‌های بوبولی فلورانس

ویوتولون در خیابانی پر درخت  

قسمت دوم باغ در خیابانی پر درخت Viottolone (جاده قبرس) ساخته شد که در قسمت آخر پارک قرار دارد‌. Vasca dell'Isola (حوضه ایزولا) در انتهای Viottolone واقع شده و از یک حوض بیضی شکل بزرگ با جزیره‌ای در مرکز که از طریق دو گذر می‌توانید آن را پیدا کنید. کمی جلوتر، در نزدیک‌ترین منطقه به پورتا رومانا، Prato delle Colonne را خواهید دید.

مجسمه‌های متعدد متعلق به قرن باستان تا قرن هجدهم در Viottolone بسیار قابل توجه است.Fontana dei، Mostaccini و Giardino della Botanica superiore (باغ گیاه‌شناسی) در خیابان‌های عرضی از دیگر جاذبه‌های دیدنی باغ‌های بوبولی فلورانس هستند. 

راهنمای بازدید از باغ‌های بوبولی

لیمونایا (خانه لیمویی)

Limonaia (خانه لیمویی) و Palazzina dellaدر نزدیک‌ترین سمت به via Romana، دو ساختار جالب که در حال حاضر Meridiana مقر Galleria del Costume (موزه لباس) در نظر گرفته شده است. در سال 1778 لیمونایا به سفارش دوک بزرگ پیترو لئوپولدو در طی یک سازماندهی مجدد کلی باغ به عنوان  ادامه رسم معرفی شده توسط مدیچی‌ها برای کشت مرکبات در باغ‌ها ساخته شد. این نوع گیاه به خاطر سرمای زمستان در توسکانی پرورش داده نمی‌شود، به همین دلیل مرکبات تقریبا مانند میوه‌های عجیب و غریب در نظر گرفته می‌شدند. گیاهان خاص و کمیاب در توسکانی ظاهر بسیار زیبایی دارند و همچنین گرمای لازم برای رشد آن‌ها با داشتن فضاهای کافی، تضمین شده است.

باغ بوبولی فلورانس

ورودی باغ بوبولی

باغ بوبولی با 4 ورودی در نقاطی دورتر از یکدیگر واقع شده‌اند. ورودی اصلی در Piazza Pitti قرار دارد و همچنین می‌توانید علاوه بر ورودی کاخ از طریق فورته بلودره، از ورودی Annalena واقع در Via Romana 37/a و از Piazzale di Porta Romana به باغ دسترسی پیدا کنید.

چگونه به باغ بوبولی برویم؟

دسترسی به باغ از طریق ماشین شخصی با وجود محدودیت‌های ترافیکی و مشکل پیدا کردن جای پارک مشکل است. نزدیک‌ترین پارکینگ‌ها در نزدیکی پورتا رومانا قرار دارد، اما اگر قصد دارید به ZTL فلورانس (محدوده ترافیک محدود) دسترسی داشته باشید، باید برای جلوگیری از جریمه ماشین خود را در گاراژی پارک کنید. همچنین می‌توانید از حمل و نقل عمومی، خطوط اتوبوسی که به منطقه 11 و D می‌رسند، استفاده کنید. هر دو خط از ایستگاه مرکزی عبور می‌کنند. اگر در حال حاضر در مرکز فلورانس هستید، یک پیاده‌روی خوب بهترین و دلپذیرترین راه برای رسیدن به Palazzo Pitti و باغ‌های Boboli محسوب می‌شود.

باغ بوبولی

قوانین بازدید از باغ‌های بوبولی

 آیین‌نامه‌هایی وجود دارد که برای حفظ پارک وضع شده‌اند و رفتار بازدیدکنندگان را کنترل می‌کند. برای مثال، آوردن سگ و سایر حیوانات، بازی با توپ یا معرفی وسایل حمل و نقل مانند دوچرخه، اسکیت برد و غیره ممنوع است. بچه‌ها از دیدن باغ‌های بوبولی در ایتالیا بسیار لذت خواهند برد، اما سعی کنید آن‌ها را تحت کنترل داشته باشید.

جاذبه باغ بوبولی

بلیط برای باغ‌های بوبولی

برای بازدید از موزه چینی و باغ ویلا بردینیا باید بلیط تهیه کنید. یک بلیط امکان دسترسی به پارک بوبولی را برای یک سال داخلی و یک بلیط تجمعی 5 روزه، دسترسی به Uffizi و Palazzo Pitti را فراهم می‌کند.

 ساکنان شهرداری فلورانس نیازی به تهیه بلیط ندارند، آن‌ها می‌توانند از ورودی رایگان باغ با استفاده از ورودی Palazzina di Annalena در Via Romana و ورودی Piazzale di Porta Romana (به طور موقت در سال 2021 بسته شده) استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: گشت‌وگذار در قلعه‌های تاریخی ایتالیا + راهنمای بازدید

ساعات کار باغ بوبولی

این باغ همه روزه از دوشنبه تا یکشنبه مشغول فعالیت است، اما ساعات کاری در طول سال متفاوت خواهد بود.

ژانویه-فوریه و نوامبر-دسامبر: 8:15 صبح تا 4:30 بعدازظهر 

مارس-مه و سپتامبر-اکتبر: 8:15 صبح تا 6:30 بعدازظهر 

ژوئن- آگوست: 8:15 صبح تا 7 بعدازظهر

باغ در اولین و آخرین دوشنبه ماه (به جز تابستان که هرگز تعطیل نمی‌شود)، اول ژانویه و 25 دسامبر تعطیل است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات