معرفی باغ‌های ایتالیا؛ زیبا و باورنکردنی

5 ماه پیش 0 دیدگاه

 

باغ‌های ایتالیا شاید اولین جایی نباشد که بعد از رزرو تور ایتالیا و برنامه‌ریزی برای سفر خود به آن فکر کنید؛ اما این باغ‌ها معمولی نیستند و مانند تکه‌ای از بهشت می‌مانند. زیبایی در گوشه گوشه پارک‌ها و باغ‌های ایتالیا وجود دارد. باغ‌های گیاه‌شناسی برای علاقه‌مندان به گیاهان، باغ‌های انگور ایتالیا برای پیاده‌روی‌های عاشقانه و هزارتوهای مرموز تنها بخشی از زیبایی‌های باغ‌های ایتالیایی هستند. با ما همراه باشید تا سری به این باغ‌ها و پارک‌های زیبا بزنیم. 

معرفی زیباترین باغ‌های ایتالیا

اگر از افراد علاقه‌مند به فضای سبز هستید که با خلاقیت انسانی و نبوغ ایتالیایی ترکیب شده است در ادامه چند مورد از بهترین باغ‌های ایتالیا را به شما معرفی می‌کنیم:

1. باغ پارکو جیاردینو؛ گل سرسبد باغ‌های ایتالیا

 یکی از باغ‌های خیره‌کننده برای بازدید در ایتالیا، احتمالاً پارکو جیاردینو سیگورتا (Parco Giardino Sigurtà) است که در منطقه دریاچه گاردا در شمال ایتالیا قرار دارد. این باغ زیبا با دامنه کامل تپه‌ای که به مناظر خیره‌کننده و منحصربه‌فرد برای کاوش اختصاص داده شده، کاملاً خاص است. شما می‌توانید با قطار که در تمام مناطق خارق‌العاده باغ می‌چرخد از این مکان بازدید کنید و فرصتی مناسب برای عکاسی از برخی مناظر دیدنی در سراسر باغ داشته باشید.

این باغ با بیش از 600000 متر مربع، فواره‌های آبی و نمایش شگفت‌انگیز لاله‌ها با بیش از 1 میلیون گل لاله صحنه نمایش خارق‌العاده ایجاد می‌کند، شما می‌توانید در طول یک صبح کامل، از گشت و گذار در کل پارک لذت ببرید. حتی یک مزرعه آموزشی و جالب برای بچه‌ها در باغ وجود دارد که می‌توانند درباره حیوانات پارک یاد بگیرند.

 

باغ پارکو جیاردینو ایتالیا

2. باغ‌های سلطنتی بوبولی

در بخش جنوبی فلورانس، در منطقه اولترارنو، کاخ سابق خانواده مدیچی، کاخ پیتی واقع شده است. در پشت نمای کاخ که موزه‌های متعددی را در خود جای داده است، یکی از جذاب‌ترین مناظر فلورانس، باغ‌های بوبولی از بهترین باغ‌های ایتالیا قرار دارد.

باغ‌های بوبولی که قدمت آن به بیش از 400 سال می‌رسد، چیزی بیش از یک پارک بزرگ با مجسمه‌های زیباست. این مکان موزه‌ای در فضای باز و یکی از مهم‌ترین مکان‌های شهر با ارزش تاریخی است. واحه سبزی که از باغ‌های سلطنتی مشهور اروپایی مانند ورسای و کازرتا الهام گرفته شده بود، مدت‌ها قبل از نقل‌مکان خانواده مدیچی به کاخ پیتی در سال 1549 وجود داشت، اما باید اعتراف کرد این خانواده‌های مدیچی و لورن بودند که باغ‌ها را به آنچه ما امروز می‌بینیم تبدیل کردند.

باغ های بوبولی ایتالیا

3. کاخ و باغ‌های ایزولابلا به سبک باروک ایتالیایی

ایزولابلا یکی از جزایر دریاچه ماگیوره به شمار می‌آید که در حال حاضر 500 سال است به خانواده بورومیان تعلق دارد. این جزیره صخره‌ای کوچک تقریباً به‌طور کامل، توسط یک قصر و یک باغ باورنکردنی اشغال شده است. کارلو سوم بورومئو، در سال 1631 شروع به تغییر و تحول در جزیره کرد و قصد داشت برای همسرش ایزابلا یک ویلا و باغ بسازد؛ بنابراین کارلو فونتانا، معمار مشهور رم را برای تکمیل کار استخدام کرد.

معماران، باغی فوق‌العاده به سبک باروک ایتالیایی طراحی کردند که با آوردن خاک، ده تراس مصنوعی برای شکل هرم ایجاد کردند. قطعه مرکزی باغ Teatro Massimo است، سازه سه ‌طبقه عجیب و غریب که با سنگریزه‌های سیاه پوشیده شده است. تک‌شاخ در بالا یکی از نمادهای نشان از خانواده Borromean است.

آب و هوای معتدل دریاچه سبب می‌شود درختانی کمیاب در این منطقه شکوفا شوند و این منطقه یکی از آسان‌ترین مسیرهای طبیعت‌گردی ایتالیا به شمار رود. در این باغ شگفت‌انگیز و زیبا درختان بسیاری مانند درختان کافور و مرکبات رشد می‌کنند. در چمن‌زارهای عالی، طاووس‌های سفید با غرور تمام راه می‌روند و بازدیدکنندگان را با صدای تیزشان می‌ترسانند. اواخر ماه مارس تا پایان اکتبر می‌توان به‌صورت هر روز از کاخ بازدید کرد. شما می‌توانید با یک قایق از روستای Stresa در ساحل دریاچه Maggiore به ایزولابلا برسید.

کاه و  باغ‌های ایزولابلا ایتالیا

4. باغ‌های قلعه تراوتمن دورف

یکی از مهم‌ترین باغ‌های ایتالیایی، باغ قلعه تراوتمن دورف (Trauttmansdorff) است که به‌طور رسمی شناخته می‌شوند و در شهر کوچک مرانو در شمال ایتالیا واقع شده ‌است. باغ‌ها در زمینی به مساحت 12 هکتار در کنار قلعه (که اکنون موزه گردشگری را در خود جای داده است) قرار گرفته‌اند. این باغ را در سال 1850 کنت در حین بازسازی قلعه بنا کرد، اما اندکی قبل از سال 2001 که به روی عموم باز شد، بازسازی شد.

Trauttmansdorff قلعه ایتالیا

5. باغ ورونا، نمونه‌ای از دوره رنسانس ایتالیا

یکی از باغ‌های ایتالیایی باغ وروناست. این باغ ایتالیایی منظره خیره‌کننده‌ای دارد که زیبایی و رمانتیک بودن را به نمایش می‌گذارد، Giardino Guisti یکی از جذاب‌ترین باغ‌های ورونا و بدون‌ شک بهترین نمونه از باغ ویلایی ایتالیایی دوره رنسانس در ایتالیاست و توجه گوته و موتسارت را به خود جلب کرده است.

غارهای آکوستیک، پرچین‌های پیچ و خم مانند، درختان سرو بلند، مجسمه‌های پراکنده در اطراف و باغ‌های تراس، ویژگی‌های منحصربه‌فرد باغ را تشکیل می‌دهند. Giardino Guisti به همه کسانی که از آن بازدید می‌کنند این فرصت را می‌دهد در حال و هوای قرن شانزدهم غرق شوند. قدم زدن در مسیرهای پیاده‌روی چشمگیر و بازدید از ویلاهای واقع در منطقه پایین را از دست ندهید.

6. باغ گیاه‌شناسی پادوا

باغ گیاه‌شناسی دانشگاه پادوآ قدیمی‌ترین باغ در نوع خود در جهان است. این باغ در سال 1545 ایجاد شد و هدف اصلی آن آموزش دانشجویان پزشکی درباره خواص دارویی گیاهان و کمک به آن‌ها در یادگیری تشخیص این است که کدام گیاهان برای سلامتی انسان مفید و کدام گیاهان مضر هستند.

این باغ به‌دلیل نزدیکی پادوا به ونیز، با کمک تاجران ونیزی که گیاهان را از سفرهای خود آورده بودند، گسترش یافت. امروزه تخمین زده می‌شود این باغ خانه حدود 7000 گیاه و حدود 3500 گونه است. مجموعه چشمگیر آن نیز شامل زمین‌های بیرونی و یک هنرستان بزرگ است.

 

7. باغ خیره‌کننده تیوولی

این باغ قرن شانزدهمی از باغ‌های رنسانس ایتالیا جزء میراث جهانی یونسکو بوده و به سفارش خانواده استه ساخته شده‌ است. باغ تیوولی از زمان روم باستان اقامتگاه تابستانی محبوبی برای ساکنان رم بوده است. دلیل این امر ارتفاع بلند تیوولی است که در مقایسه با گرمای تابستان در رم، دمای خنک‌تری ارائه می‌دهد. باغ‌های ویلا دی استه مملو از چمن‌های پلکانی، تخت‌های گل آراسته‌شده زیبا و غارهایی است که با صندلی احاطه شده‌اند. همچنین به‌دلیل فواره‌هایش که همه جا وجود دارد، مشهور است.

 

باغ تیوولی ایتالیا

8. باغ بلینی به افتخار آهنگساز معروف

بلینی یا همان‌طور که مردم محلی آن را ویلای بلینی می‌نامند، به افتخار آهنگساز معروف وینچنزو بلینی نام‌گذاری شده است. این باغ در قلب شهر کاتانیا واقع شده و با باغ‌های گل و پوشش گیاهی سرسبز اطراف آن منظره‌ای نفس‌گیر دارد. قدمت باغ بلینی به قرن هجدهم بازمی‌گردد؛ زمانی که به خواست ایگنازیو پاترنو کاستلو، شاهزاده‌ای از خانواده بیسکاری، به‌عنوان هزارتویی ساخته شد؛ با این ‌حال بعدها هزارتو را شهرداری کاتانیا خریداری کرد و به‌عنوان باغ شهر در معرض دید عموم قرار داد.

باغ بلینی با فواره‌های زیبای گل‌دار، تونل‌های مرموز و پل‌های عاشقانه، بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند. برخی از مشهورترین مکان‌های دیدنی باغ بلینی، خیابان مردان برجسته است که به مهم‌ترین مردان کاتانیا «Concert Gazebo» اختصاص یافته است.

9. ویلا دل بالبیانلو در باغی دوست‌داشتنی

ویلا دل بالبیانلو، در ساحل غربی دریاچه کومو، یکی از رمانتیک‌ترین و زیباترین باغ‌های ایتالیا و باغ مورد علاقه باغبان مشهور مونتی دان است. این ویلا و باغ‌های دوست‌داشتنی آن در شبه‌جزیره‌ای جنگلی قرار گرفته‌اند و از سه طرف منظره زیبایی از دریاچه به باغ‌ها می‌دهند.

این ویلا در اواخر دهه 1700 ساخته شد و آثاری از یک صومعه فرانسیسکن متعلق به قرن سیزدهم را در خود جای داده است. این ویلا در طول 200 سال بعد چندین بار دست به دست شد تا اینکه کاشف مشهور ایتالیایی، Guido Monzino آن را در دهه 1970 خرید. پس از مرگ او در سال 1988، این خانه و باغ‌های او اهدا شد.

سخن پایانی

هنگام سفر به ایتالیا، یکی از لذت‌بخش‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین کارها، بازدید از یکی از باغ‌های ایتالیاست. از مجموعه‌های گیاه‌شناسی گرفته تا باغ‌های خیره‌کننده، بازدید از این باغ‌های ایتالیایی به شما طراوت و الهام می‌بخشند. بعد از خواندن این مطلب کدام باغ را برای بازدید انتخاب می‌کنید؟ برای خرید تور اروپا می‌‌توانید به صفحه اصلی رز آبی مراجعه کنید. 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات