معرفی برزیل

5 سال پیش 0 دیدگاه

معرفی برزیل را می‌توان با اشاره به وسعت، مناظر استوایی زیبا، سواحل شگفت‌انگیز، فوتبال و میوه‌های عجیب و غریب آغاز کرد‌. حقایق جالبی در مورد این کشور وجود دارد. آیا می‌دانستید برزیل، آخرین کشور در نیمکره غربی بود که برده‌داری را لغو کرد؟ برای یافتن تمام حقایق اساسی در مورد بزرگ‌ترین ملت در آمریکای جنوبی، از جمله تاریخ و سیستم دولتی این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

موقعیت قرارگیری برزیل

برزیل تقریبا به عنوان بزرگ‌ترین کشور در سواحل شرقی مرکزی قاره آمریکای جنوبی قرار دارد. این کشور با 26 ایالت و یک ناحیه فدرال نیمی از قاره را دربرگرفته و پایتخت آن برازیلیا است. برزیل به دلیل توده زمین وسیع خود به پنج منطقه شمالی، شمال شرقی، جنوب، جنوب شرقی و مرکز غربی تقسیم می‌شود. 

جغرافیای برزیل

از نظر توده جغرافیایی برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان به شمار می‌رود و براساس آخرین سرشماری بیش از 190 میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کنند که پنجمین کشور پرجمعیت نیز محسوب می‌شود‌. شهرها سائوپائولو با 11 میلیون، ریودوژانیرو 6 میلیون و سالوادور 2 میلیون نفر جمعیت دارند.

آشنایی با جغرافیای برزیل

برزیل با دشت‌های هموار تا غلتشی از کوه‌ها و یک کمربند ساحلی باریک تشکیل شده است. به علت قرارگیری استوا در شمال برزیل، آب و هوای گرمسیری و در جنوب، آب و هوای بیشتر معتدل خواهد بود‌. وسعت توده زمین برزیل با 8،515،767 کیلومتر مربع بسیار گسترده و تعیین نوع آب و هوا سخت است. اگرچه آب و هوا در اکثر کشور متعادل و خوب بوده، در جنوب کشور یخبندان و باران شدیدی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به برزیل

 آب و هوای گرمسیری برزیل باعث می‌شود، محصولات زیادی در این سرزمین کشت و به سراسر جهان صادر ‌شود. مزارع نیشکر و قهوه برزیل و همچنین صادرات میوه‌های معروفی مانند پرتقال، موز و انبه در سراسر جهان شناخته شده است. برزیل به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده قهوه در جهان یک منطقه کشاورزی عظیم در برزیل، آمازون است که منطقه وسیعی از برزیل را پوشش می‌دهد.

موقعیت قرارگیری برزیل

بیش از نیمی از جنگل‌های بارانی باقیمانده در این سرزمین وجود دارد. با این حال جنگل‌زدایی باعث کوچک‌تر شدن این جنگل‌ها شده و هر ثانیه به اندازه یک زمین فوتبال از جنگل تخریب می‌شود. به گفته بسیاری از محققان جغرافیایی و گردشگران گونه‌های گیاهی و جانوری آمازون بسیار منحصر به فرد است و یک سوم از تمام گونه‌های شناخته شده در جهان در جنگل‌های بارانی آمازون زندگی می‌کنند.

در این منطقه، تحقیقات علمی بسیاری صورت می‌گیرد. رودخانه آمازون با طول تقریبی 4000 مایل دومین رودخانه بزرگ جهان بوده و بیش از 2100 گونه ماهی در آن زندگی می‌کنند. این رودخانه به اقیانوس اطلس وارد می‌شود که 4500 مایل در خط ساحلی شرقی برزیل امتداد دارد. 2095 ساحل در برزیل وجود داشته و این کشور طولانی‌ترین خطوط ساحلی را دارد. مجمع الجزایر فرناندو د نورونا در ریودوژانیرو مشهورترین سواحل در سراسر جهان قرار دارد.

21 جزیره در 354 کیلومتری شمال برزیل قرار دارند که به دلیل جمعیت بالای دلفین‌های ساکن وحیوانات در خطر انقراض در فهرست میراث جهانی قرار گرفته است. کشورهای آمریکای جنوبی در غرب کشور برزیل و از کشورهای هم مرز می‌توان به آرژانتین، بولیوی، کلمبیا، گویان فرانسه، گویان، پاراگوئه، پرو، سورینام، اروگوئه و ونزوئلا اشاره کرد‌.

معرفی مناطق مختلف در برزیل

معرفی مناطق مختلف در برزیل

در معرفی شهرهای برزیل باید به 5 منطقه مجزا اشاره کرد‌. شمال، شمال شرقی، مرکز غرب، جنوب شرقی و جنوب. تعدادی از ایالت‌ها در این مناطق تقسیم شده‌اند و ویژگی‌های آن‌ها نیز تا حدی به دلیل آب و هوا و بخشی به دلیل تاریخچه مهاجرت متفاوت است. 

ایالت‌های آکر، آماپا، آمازوناس، پارا، روندونیا، رورایما و توکانتین در منطقه شمالی در بزرگ‌ترین منطقه برزیل قرار دارند. اما این منطقه کمترین جمعیت را دارد و اقتصاد آن بر بهره‌برداری از منابع طبیعی و استخراج مواد معدنی وابسته است. ایالت‌های آلاگواس، باهیا، سئارا، مارانیو، پارایبا، پرنامبوکو، پیائو، ریو گرانده دو نورته و سرگیپ در منطقه شمال شرقی قرار دارند. اقتصاد این کشور در نواحی ساحلی بر صنعت و در بقیه مناطق بر کشاورزی متمرکز است.

کم‌جمعیت‌ترین منطقه در مرکز غرب قرار دارد که شامل گویاس، ماتو گروسو و ماتو گروسو دو سول می‌شود که اقتصاد آن بر پایه کشاورزی به ویژه تولید سویا، ذرت و گوشت گاو استوار است. ایالت‌های اسپریتو سانتو، میناس گرایس، سائوپائولو و ریودوژانیرو در جنوب شرقی متمرکز شده و بیشترین بازده اقتصادی کشور و همچنین نیمی از تولید ناخالص داخلی را برعهده دارد.

این منطقه همچنین با کشاورزی مدرن و تولید نفت، بیشترین جمعیت را در خود جای داده است. منطقه جنوبی نیز با کوچک‌ترین مساحت، شامل ایالت‌های پارانا، ریو گرانده دو سول و سانتا کاتارینا می‌شود. دومین پارک صنعتی بزرگ کشور و کشاورزی مدرن در این منطقه قرار دارد.

معرفی برزیل و زبان

معرفی برزیل و زبان آن

زبان پرتغالی در قرن شانزدهم با ورود پرتغال و به استعمار گرفتن برزیل، زبان رسمی این کشور شد. برزیل تنها کشور پرتغالی زبان در آمریکای لاتین است که آن را از کشورهای هم مرز اسپانیایی زبانش متمایز می‌کند. زبان به عنوان یکی از عناصر اصلی توانسته باعث وحدت شهروندان برزیلی شود. تفاوت بین زبان پرتغالی‌هایی که در برزیل صحبت می‌شود و پرتغالی‌های در پرتغال تقریبا با تفاوت بین انگلیسی‌های رایج در ایالات متحده و انگلستان مشابه است. به جز برخی تغییرات جزئی در تلفظ و لهجه، هیچ گویش پرتغالی در برزیل وجود ندارد. 

در برزیل، زبان‌های خارجی به دلیل خودکفایی و انزوای نسبی در کشور به طور گسترده صحبت نمی‌شود. اسپانیایی نسبتا شبیه به پرتغالی بوده و در برخی مدارس، زبان انگلیسی ارائه می‌شود. بیشتر  کشورهای همسایه برزیل به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند، اما دانستن زبان انگلیسی برای اهداف مرتبط با تجارت و به عنوان رایج‌ترین زبان در جهان در اولویت یادگیری قرار گرفته است‌.

هزینه زندگی در برزیل

هزینه زندگی در برزیل چگونه است؟

 مانند بسیاری از کشورها، هزینه زندگی در برزیل در شهر و حومه شهر، متفاوت است. در سائوپائولو یکی از گران‌ترین شهرهای برزیل به صورت زیر است:

بلیط یک طرفه اتوبوس/قطار - BRL 3، شیر 1 لیتری BRL 2.50، یک قرص نان 4.50، غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط  70، بلیط سینما BRL 18، یک شلوار جین BRL 200 و برای یک کفش نایک باید BRL 350 هزینه کنید. کشور خودکفای برزیل محصولات بسیاری را در سطح ملی برای صادرات تولید و کالاهای بسیار وارد می‌کند. هزینه‌های کالاهای تولید شده خارجی (وارداتی) به طور قابل توجهی ارزان‌تر است و خریداران ترجیح می‌دهند کالاهای ساخت خارجی را با قیمت بسیار کمتری خریداری کنند.

دین و معرفی کشور برزیل

معرفی دین در کشور برزیل

مذهب با وجود طیف ملیت‌هایی که در برزیل ساکن شده‌اند، نسبتا ثابت باقی مانده و بیش از 90 درصد از جمعیت به دین مسیحیت باور دارند. برزیل همچنین به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت کاتولیک جهان شناخته می‌شود‌.

آمارها نشان می‌دهد که از جمعیت 190 میلیونی: 64.63 درصد کاتولیک، 22.16 درصد پروتستان و 8.04 درصد ادعا می‌کنند که به دینی اعتقاد ندارند‌. روحانیون 2.02٪ و اومباندا یا کاندومبله 0.31٪  از مردم را شامل می‌شود.2.72 درصد به ادیان دیگر و حدود 0.1 درصد اعلام کردند که نمی‌دانند به کدام دین تعلق دارند.

مهاجران اروپایی بر تاریخ مذهب برزیل نقش بسیاری داشته است. مذهب کاتولیک در قرن نوزدهم به عنوان مذهب رسمی برزیل شناخته شد. در قرن شانزدهم بردگان آفریقایی به این کشور برده شدند و مذهب اومباندا در برزیل شروع شد. تأثیراتی از آیین‌های آفریقایی و اروپایی در Candomblé منطقه‌ای در برزیل به چشم می‌خورد. قانون اساسی برزیل به عنوان یک حکومت سکولار، مردم را در انتخاب دین آزاد می‌گذارد.

تاریخچه کشور برزیل

تاریخچه کشور برزیل

تاریخ برزیل در سال 1500 زمانی که پرتغالی‌ها آن را تأسیس کردند، آغاز می‌شود. در این تاریخ کوتاه اتفاقات زیادی افتاده است. قبل از ورود پرتغالی‌ها به برزیل، بیشتر ساکنان اولیه هندی‌های توپی گوارانی بودند. در قرن شانزدهم با ورود پرتغالی‌ها، تقریبا بین دو تا چهار میلیون نفر در برزیل ساکن بودند که با رقم امروزی که بیش از 190 میلیون نفر است، بسیار تفاوت دارد. پرتغالی‌ها نام برزیل را از چوب معمولی به نام pau-brasil که از آن مایع قرمز رنگ برای رنگ‌آمیزی پارچه استخراج می‌کردند، انتخاب کردند.

در قرن 17 برزیل به شدت به منابع طبیعی خود متکی بود و یافته‌های ذخایر جدید هجوم بردگان و مهاجران را به وجود آورد. اکتشافات عظیم طلا در قرن هفدهم انجام شد و سرزمین‌ها به طور فزاینده‌ای مسکونی بودند. علاوه بر مردم بومی که به عنوان برده کار می‌کردند، میلیون‌ها برده از آفریقا برای کار در این مزارع طلا آورده شدند. 

پرتغال در قرن 18 برزیل را مستعمره کرده بود و پرتغال در قرن هجدهم تا روی کار آمدن پادشاه جدید شکل گرفت. پرتغالی‌ها تغییرات عمده‌ای در برزیل ایجاد کرده که شامل انتقال دولت مرکزی از سالوادور به ریودوژانیرو، لغو بردگی هند و تبدیل پرتغالی به عنوان زبان اصلی این کشور می‌شود. در آغاز قرن نوزدهم، اصلاحات بسیاری در برزیل صورت گرفت. شاهزاده نایب السلطنه پرتغال، Dom João VI تصمیم گرفت دولت خود را در برزیل تأسیس کند. با ورود او به دوران استعمار به پایان رسید و باعث سر و صدا در بقیه آمریکای لاتین شد.

امپراتوری استعماری اسپانیا فروپاشید و بسیاری از مستعمرات اسپانیا به جمهوری‌های مستقل تبدیل شدند. از دیگر خدمات او می‌توان به ساخت چاپخانه، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و کتابخانه‌هایی که در برزیل قبلا هرگز وجود نداشت، اشاره کرد‌. ژوائو در سال 1821، تصمیم گرفت به پرتغال بازگردد و پسر دوم او نایب السلطنه برزیل شد. القای برده‌داری در سال 1888 توسط امپراتور اجرا و به عنوان آخرین کشور در نیمکره غربی، برده‌داری لغو شد.

 مهاجران زیادی به ویژه از اروپا در اواخر قرن نوزدهم، وارد برزیل شدند. ملیت‌های مختلف افکار کمونیستی و آنارشیستی را به وجود آوردند و منجر به اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ای شدند که توسط دولت سرکوب گردیدند. ژنرال دئودورو دا فونسکا در سال 1889 اولین رئیس جمهور برزیل بود که جمهوری این کشور را اعلام کرد. برزیل پس از انقلاب صنعتی دوم در آغاز قرن بیستم با کشورهای «توسعه یافته»، شروع به صادرات محصولات اولیه به اروپا و آمریکای شمالی کرد. قهوه، شکر و پنبه از مهم‌ترین محصولات صادراتی محسوب می‌شوند. تولیدکنندگان برزیلی در محصولات صادراتی تخصص داشتند و از مصرف داخلی غافل شدند.

آداب و رسوم در برزیل

آداب و رسوم در برزیل

در معرفی کامل کشور برزیل باید به آداب و رسوم این کشور نیز اشاره کرد. برزیلی‌ها مردمی دوست‌داشتنی و روشن‌فکر هستند. لمس فیزیکی در کشور رایج بوده و بخشی از شخصیت گرم آن‌ها را نشان می‌دهد. در حالی که در برخی کشورها فضای شخصی بسیار مهم است، برزیلی‌ها در مجاورت دیگران احساس ناراحتی نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در برزیل

اگر در تور برزیل به یک خانه برزیلی دعوت شده‌اید، بهتر است گل یا یک هدیه کوچکی تهیه کنید. برای هدیه دادن از هر چند چیزی مشکی یا بنفش پرهیز کنید، زیرا این رنگ‌ها برای عزاداری هستند. در برزیل لباس غیر رسمی نسبت به سایر کشورها طرفداران بسیاری دارد. در این کشور، زمان‌بندی خیلی سخت‌گیرانه نیست. بنابراین دیر رسیدن امر چندان بدی تلقی نمی‌شود. با این حال، بیش از نیم ساعت دیر نکنید.

فرهنگ و معرفی کشور برزیل

معرفی فرهنگ کشور برزیل

برزیل با سنت‌های عامیانه، موسیقی، رقص، هنر و ادبیات شناخته می‌شود که برخی از آن‌ها از  فرهنگ‌هایی تأثیر گرفته که از برزیل عبور کرده‌اند از جمله پرتغال، هلند، ژاپن و غیره. رقص به عنوان بخشی اساسی از هویت برزیلی از بوسا نوا تا فورو و سامبا طرفدار دارد‌. برزیلی‌ها عاشق رقص هستند و در ریودوژانیرو، مردم در مدرسه سامبا در رقص آموزش می‌بینند. همان مدرسه در واقع سازمانی است که برای رقابت در حین رژه در کارناوال آماده می‌شود. این "مدارس سامبا" همچنین از جوامع فقیر اطراف حمایت اجتماعی می‌کنند.

فوتبال در برزیل

یکی دیگر از جنبه‌های ضروری از فرهنگ و هویت برزیل، فوتبال است. با بازی تیم فوتبال برزیل، کشور متحد می‌شود و با شور و شوق جشن می‌گیرند و این یکی از مهم‌ترین جشن‌های برزیل است. در شب سال نو، مردم به طور سنتی در برزیل، لباس سفید می‌پوشند یا از هفت موج در خط ساحلی می‌پرند تا برای زندگی‌شان، خوش‌شانسی بیاورد.

غذا در برزیل از هویت‌های این کشور است. فیجوادا یک غذای لذیذ، مورد علاقه بسیاری از برزیلی‌هاست. در روز feijoada، چهارشنبه‌ها در اکثر رستوران‌ها به طور "غیر رسمی" یک غذای ویژه طبخ می‌شود‌. این غذا شامل لوبیا سیاه، گوشت خشک، سوسیس، برنج و فاروباست.

باورهای برزیلی و معرفی کشور برزیل

باورهای برزیلی و معرفی کشور برزیل

برزیلی‌ها عمدتا کاتولیک هستند و تخمین زده می‌شود که ۶۵ درصد از جمعیت این کشور به این مذهب وابسته باشند. ایمان، نقش مهمی در زندگی بسیاری از برزیلی‌ها دارد. با این حال، تنوعی در اعمال مذهبی مانند Umbandism وجود دارد، گروهی که آموزه‌های مذهبی آفریقایی را با آموزه‌های کاتولیک گرد هم می‌آورد.

برخی از مردم به ایمانجا، الهه دریا اعتقاد دارند. بسیاری از عبادت‌کنندگان با هدایایی در قایق‌های کوچک در طول سال نو، او را گرامی می دارند. در طول سال مردم با میوه، شمع و سیگار روی شن‌ها این مراسم را برگزار می‌کنند. این الهه اصالتا متعلق به Candomble بوده، یک مذهب غرب آفریقا که در آداب و رسوم برزیل ادغام شده است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات