جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال‌های برزیل

5 سال پیش 0 دیدگاه

جشن‌های برزیل با کارناوال‌های رنگارنگ و مهمانی‌های افسانه‌ای خود در جهان مشهورند. بازدیدکنندگان فستیوال‌های برزیل، می‌توانند منتظر لباس‌های پر زرق و برق تزئین شده با براق و پولک‌های پولک، آرایش‌های عجیب و غریب و رژه‌های بی‌پایان باشند. با برگزاری کارناوال‌های متنوع که در سراسر کشور برگزار می‌شود، انتخاب یک مکان دشوار است، بنابراین شما باید بر حسب علاقه و شرایط خود، فستیوال مورد نظر را انتخاب کنید. در ادامه مقاله با تعدادی از جشن‌های برزیل آشنا خواهید شد.

کارناوال olinda

فستیوالهای معروف برزیل

برزیل که به دلیل تنوع فرهنگی خود شناخته شده است، به دلیل گستردگی سرزمینی و نفوذ مهاجران در کشور، مجموعه متنوعی از گویش‌ها، مذاهب، عقاید، فولکلور و جشنواره‌ها در سراسر کشور توسعه یافته دارد. این فستیوال‌های برزیل، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و فرصت‌های خوبی برای تجربه فرهنگ در برزیل به شمار می‌رود. در اینجا برخی از جشن‌های عجیب برزیل آورده شده است.

کارناوال olinda

در مهمانی پر سر و صدا که به «کارناوال مشارکت» معروف است، مردم محلی را می‌‌بینید که با بهترین لباس‌های جشن و سامبا در طول خیابان‌ها راه می‌روند. این فستیوال برزیل که در آن، عروسک‌های غول‌پیکر معروف در خیابان‌های شهر رژه می‌روند، بسیار مورد استقبال مردم و گردشگران قرار می‌گیرد. این فستیوال در ابتدا، عروسک‌های قدیسین کلیسا را به تصویر می‌کشیدند، اما با گذشت زمان، شخصیت‌های مشهوری مانند جیمی هندریکس، ایوت سانگالو و روبرتو کارلوس به تصویر کشیده شدند.

فستیوال Imanjá

به نظر می‌رسد عروسک‌های بزرگ پاپیه ماشه در میان جمعیت با ضرب طبل و خروس سپیده‌دم نماد آغاز جشن‌هاست. بیش از 1 میلیون نفر در این جشن جمع می‌شود. جشن‌ها از اوایل دسامبر آغاز می‌شوند، اما مهمانی‌ها و رژه‌های اصلی در روزهای پایانی و آستانه عید است.

فستیوال Imanjá

Festa de Imanjá یکی از جشن‌های مذهبی کلیدی در برزیل است که تقویم آفریقایی- برزیلی را تشکیل می‌دهد. در این جشن، ادیان Candomblé و Umbanda به خدای آفریقایی و الهه دریا، Imanjá احترام می‌گذارند. این جشن به دلیل تفاوت بین ادیان، در بیش از یک تاریخ برگزار می‌شود. اما تاریخ رسمی 2 فوریه، روز بانوی ناوگان است. جشن‌ها تقریبا در سراسر سواحل برزیل اما در سالوادور بسیار برجسته‌تر برگزار می‌شود.

محله Rio Vermelho در سالوادور صحنه‌ای است که جشنواره در آن برگزار می‌شود، که به عنوان بزرگ‌ترین جشن مذهبی Candomblé در سراسر باهیا در نظر گرفته می‌شود. شرکت‌کنندگان در این جشن، بازدیدکنندگانی از terreiros (مکان‌هایی که اعمال مذهبی در آن‌ها انجام می‌شود)، ماهی‌گیران و خود جمعیت، با انواع هدایا، مانند گل، عطر و جواهرات و غیره ادای احترام می‌کنند.

کارناوال برزیل

کارناوال برزیل

کارناوال برزیل یکی از شناخته‌شده‌ترین جشن‌های برزیل است که بین ماه‌های فوریه و مارس رخ می‌دهد. این جشن، از جمعه شروع می‌شود و تا سه شنبه کارناوال که قبل از چهارشنبه خاکستر است، ادامه می‌یابد. در این دوره رژه‌های معروف مدارس سامبا برگزار می‌شود. رژه مدارس ریو از همه مشهورتر است و سالانه، هزاران گردشگر را به ساپوکای جذب می‌کند. علاوه بر رژه مدارس سامبا که در سائوپائولو و ریودوژانیرو محبوب هستند، کارناوال به روش‌های دیگری نیز جشن گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی سائوپائولو

یکی از آن‌ها Bloquinhos de Carnaval است که مهمانی‌های خیابانی، به دنبال یک گروه موسیقی زنده در حال حرکت است. در این بلوکینیوها، ژانرهای سنتی Marchinhas de Carnaval و همچنین ژانرهای موسیقی مانند پاپ و فانک که به طور کلی در بین مخاطبان جوان بسیار محبوب هستند، پخش می‌شود. برخی از بلوکینیوها هنوز روی حضور خوانندگان مشهوری مانند کلودیا لیته، ایوته سانگالو و آنیتا حساب می‌کنند.

رژه Bonecos de Olinda

یکی دیگر از جشن‌های معمولی کارناوال در اولیندا، در ایالت پرنامبوکو با رژه Bonecos de Olinda برگزار می‌شود. این جلسه‌ای است که در آن، عروسک‌های غول‌پیکر معروف در خیابان‌های شهر رژه می‌روند و مورد استقبال مردم و گردشگران قرار می‌گیرند. در ابتدا، عروسک‌های قدیسین کلیسا را ​​به تصویر می‌کشیدند، اما با گذشت زمان، شخصیت‌های مشهوری مانند جیمی هندریکس، ایوت سانگالو و روبرتو کارلوس به تصویر کشیده شدند.

فستیوال فستاجونینا

این بزرگداشت که به نام‌های Festa de São João و Quermesse نیز شناخته می‌شود، در ابتدا با کلیسای کاتولیک مرتبط بود، اما بعدا رایج شد و امروزه در زمینه‌های مختلف مانند مدارس، خانه‌های سالمندان و گروه‌های دوستان برگزار می‌شود. این یکی از جشن‌های برزیل است که در طول ماه ژوئن در اکثر نقاط برزیل برگزار می‌شود و حتی برخی از مهمانی‌ها تا جولای ادامه می‌یابد.

 فستیوال فستاجونینا

 این دومین جشن بزرگ کشور است که بعد از کارناوال قرار دارد. بزرگ‌ترین فستا جونینا برزیل در Caruaru در ایالت پرنامبوکو برگزار می‌شود. این جشنواره که با نام São João do Caruaru شناخته می‌شود، توسط رکوردهای جهانی گینس به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره منطقه‌ای در فضای باز جهان شناخته شده است.

فستیوال  Bumba Meu Boi

این یکی از جشنواره‌های برزیل  است که قدمت آن به فولکلور باستانی در این کشور باز می‌گردد. روایت‌های مختلفی از این داستان وجود دارد، اما رایج‌ترین نسخه آن، برده‌ای است که گاو مورد علاقه رئیسش را می‌کشد تا همسر باردارش را که می‌خواهد گاو زبان بخورد را راضی کند. برای جلوگیری از خشم رئیس، برده باید گاو را با کمک شفادهنده‌ها احیا کند.

فستیوال  Bumba Meu Boi

این بزرگداشت با نام Boi-Bumba نیز شناخته و در ماه‌های ژوئن و جولای برگزار می‌شود و در شمال و شمال شرق کشور، شهرت و محبوبیت زیادی دارد. این جشن‌ها شامل رقص، موسیقی، رژه و اجراهای تئاتری با تکیه بر ریتم نواخته‌شده بر روی سازهایی مانند گیتار، مثلث، زابومبا و ماتراکا است. در سال 2012، بومبا میو بوی توسط IPHAN (موسسه میراث تاریخی و هنری ملی) در فهرست میراث فرهنگی برزیل گنجانده شد و از آن زمان، شروع به تاریخ خاص خود کرد: روز ملی بومبا میو در 30 ژوئن جشن گرفته می‌شود.

فستیوال Folclórico de Parintins

فستیوال Folclórico de Parintins

این یک جشنواره معمولی محبوب است که در پارینتینز، آمازوناس در آخر هفته ژوئن برگزار می‌شود و جذابیت اصلی آن، نمایش مردمی دو گاو نر است که مورد مناقشه هستند. این نمایش بسیار شبیه کارناوال است. باید یک طرح، ریتم، ملکه فولکلور از جمله ویژگی‌های دیگر بسیار شبیه به اجزای مدارس سامبا وجود داشته باشد. در واقع، تولید فستیوال فولکلوریکو دی پارینتینز به همان زیبایی است که در رژه‌های ریودوژانیرو و سائوپائولو دیده می‌شود، اما اسطوره‌ها و افسانه‌های جنگل‌های بارانی آمازون را زنده نگه می‌دارد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی ریودوژانیرو

جشنواره دا

این جشنواره معمولی برزیلی که در ابتدا به عنوان جشنواره پینگا شناخته می‌شد، با هدف بزرگداشت تنها محصول صنعتی در منطقه پاراتی تا به امروز ایجاد شد: کاچاچا، یک نوشیدنی الکلی مقطر است که از نیشکر به دست می‌آید. این رویداد بر روی انواع اصلی کاچا از منطقه و همچنین یک ردیف موسیقی قابل توجه، متمرکز است.

فستیوال Cirio de Nazaré

فستیوال Cirio de Nazaré

یکی از فستیوال‌های برزیل Cirio است. در طول جشنواره، برنامه فشرده‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و خوراک‌شناسی نیز وجود دارد که به دنبال ارتقای روش تولید cachaça، فرهنگ caiçara و غذای محلی است. ورود به این رویداد، رایگان و یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های cachaça در کشور است که حتی نشان بین‌المللی شهر خلاق برای غذا در برزیل را دریافت کرده که توسط یونسکو در سال 2017 اعطا شد.

این مراسم که در بلم، پایتخت ایالت پارا برگزار می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین راهپیمایی‌های کاتولیک در جهان است. این جشن با بیش از دو قرن سابقه، حدود دو میلیون عبادت‌کننده را در پیاده‌روی گرد هم می آورد تا نوسا سنهورا د نازاره، مادر عیسی را گرامی بدارد. علاوه بر پیاده‌روی، سفرهای دریایی با قایق نیز بخشی از این رویداد است.

این رویداد در آخر هفته دوم اکتبر برگزار می‌شود، زمانی که زائران از کلیسای جامع بیت لحم به سمت میدان مقدس ناصره پیاده‌روی می‌کنند، جایی که تصویری از قدیس به مدت 15 روز نمایش داده می‌شود تا عموم مردم بتوانند به آن ادای احترام و دعا کنند. نمازگزاران با حمل اشیاء معمولی مانند برلیندا و همچنین گل، پوستر و تسبیح راهپیمایی می‌کنند. به لطف مقیاس و اهمیت این رویداد، سیریو د نازاره به عنوان میراث فرهنگی طبیعت ناملموس توسط IPHAN (موسسه میراث تاریخی و هنری ملی) در سال 2004 به ثبت رسید.

در میان رویدادهای خوراک‌شناسی، فرهنگی و موسیقی، هزاران فستیوال در برزیل وجود دارد که در طول سال گردشگران را به خود جذب می‌کند و فرصت لذت بردن و کشف مناظر، طعم‌ها و صداهای مختلف را به آن‌ها می‌دهد. علاوه بر این، به لطف تعداد زیادی از افراد شرکت‌کننده در این جشنواره‌ها، هر تجربه تعامل متفاوتی را فراهم می‌کند و تجربیات منحصر به فردی برای بازدیدکنندگان دارد.

جشنواره فولکلور

جشنواره فولکلور

جشنواره سالانه‌ای که در Parintins در آمازوناس، ایالتی در شمال کشور برگزار می‌شود. پس از کارناوال، دومین جشنواره بزرگ در برزیل است. در یک دوره سه روزه در پایان ژوئن می‌گذرد و افسانه آمازونی یک گاو زنده شده را جشن می‌گیرد. جشنواره جذابیت اصلی بین دو تیم Garantido و Caprichoso است که برای باز داستان گاو از طریق ترکیبی جذاب از رقص و آواز و همچنین رژه‌های پر جنب و جوش با هم رقابت می‌کنند.

این جشنواره بیشتر به فولکلور آمازوناس و فرهنگ بومی اختصاص دارد، به همین دلیل است که فقط در یک مکان اجرا می‌شود. یکی دیگر از جشن‌های برزیل، جشن فولکلور است. در سرتاسر جشن، قصه‌گوها، شناورهای چشمگیر و لباس‌های مسحورکننده خیابان‌ها را پر می‌کنند که بسیاری از آن‌ها نمونه‌هایی از حیات‌وحش رنگارنگ و قبایل ساکن در جنگل‌های بارانی را به رخ می‌کشند. این تنها کارناوالی است که به مناسبت عید پاک برگزار می‌شود و جمعیت زیادی را به خود جذب می‌کند پس می‌تواند یکی از برنامه‌های شما در سفر به برزیل باشد.

جشن‌ها در برزیل

این کارناوال به دلیل موقعیت منحصربه‌فردش در جنگل، فرصتی برای امتحان برخی از غذاهای محلی خارق‌العاده فراهم می‌کند، زیرا فروشندگان خیابانی در امتداد خیابان‌ها جمع شده‌اند و بهترین غذاهای خود را ارائه می‌دهند. زمان آن آخر هفته ژوئن است. اگر نمی‌توانید در کارناوال‌های فوریه شرکت کنید، این بهترین انتخاب برای شما خواهد بود،  زیرا تنها کارناوالی است که خارج از تاریخ‌های معمولی برگزار می‌شود. اگر قصد دارید در این جشنواره‌ شرکت کنید، می‌توانید با یک پرواز کوتاه ۱ ساعته از مانائوس بروید، اما بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از یک سفر خوش‌منظره ۲ روزه با قایق در امتداد رودخانه برای رسیدن به این شهر ساحلی لذت ببرند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات