آشنایی با جاذبه گویلین | بهشت واقعی در چین!

2 سال پیش 0 دیدگاه

در این مقاله سعی داریم شما را با جاذبه گویلین، شهر زیبای کشور چین آشنا کنیم. شهری که با دیدن آن می‌توان فهمید که جذاب‌ترین و زیباترین جاذبه توریستی کشور چین، دیوار بزرگ آن نیست؛ زیرا این شهر که به معنای جنگل زیتون است، به دلیل توپوگرافی فرسایشی به وجود آمده‌اش دارای مناظر منحصربه‌فردی است که از تماشای آن خسته نخواهید شد.

شهر گویلین را با مناظر شگفت‌انگیز سنگ آهک، نباید از دست داد. رودخانه لی که از میان صخره‌ها و تپه‌ها می‌گذرد، زیبایی جاودانه‌ای ایجاد می‌کند که به‌نظر می‌رسد بیش‌تر متعلق به یک نقاشی منظره باشد.

غار نی فلوت با نورهایی که بر روی استالاکتیت و استالاگمیت قرار داده شده، به طرز شگفت‌انگیزی چشم‌گیر است. دوچرخه‌سواری در حومه روستایی آرام در یانگ شوو و غوطه‌ور شدن در بخشی از مناظر نقاشی چینی، بهشتی است که در آن کوله‌گردها و دیگران با آسودگی می‌توانند استراحت کنند و از محیط باشکوه لذت ببرند. با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه‌های شهر گویلین آشنا کنیم.

 

جاذبه‌های شهر گویلین در چین

  • غار نی فلوت

غار نی فلوت یک غار آهکی عظیم است که به‌طرز شگفت‌انگیزی به خاطر نی‌های سبزی که خارج از آن رشد می‌کنند، نام‌گذاری شده است. این غار طبیعی‌ترین جاذبه گویلین است که به مرور زمان به وجود آمده و با نورپردازهای رنگی، جلوه زیبایی پیدا کرده است‌. طول بخش گردشی این غار حدود 500 متر است، درحالی‌که عریض‌ترین بخش داخلی آن 93 متر و حداکثر ارتفاع داخل غار 18 متر است. قدمت این غار 700000 سال تخمین زده می‌شود و شامل مناظری مانند قصر بلورین و کتیبه‌های شاعرانه‌ای است که در دوره سلسله تانگ حک شده است.

برترین جاذبه‌های گویلین

بیشتر بخوانید: بهترین سوغاتی‌های چین را بشناسید | معرفی ۱۲ مورد از سوغات چین

  • پارک شانگری‌لا

پارک شانگری‌لا از‌ چشم‌نوازترین جاذبه‌های این منطقه است که در نزدیکی آن، پل غار کوه و رودخانه‌ها و کلبه‌هایی وجود دارد تا در کنار یکدیگر موقعیت مطلوبی را برای شما بسازند.

معرفی جاذبه گویلین چین

از قایق‌های کروزی که در رودخانه این پارک وجود دارند، می‌توانید استفاده و در طول رودخانه حرکت کنید و زندگی کشاورزان را از نزدیک تماشا کنید. همچنین در طول این رودخانه، درختان هلو قرار گرفته‌اند که باعث می‌شود هنگام سفر به چین و بازدید از این منطقه مخصوصا در فصل بهار احساس کنید که به بهشت وارد شده‌اید.

محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری گویلین

  • تپه خرطوم فیل

این رودخانه از زمان سلسله تانگ (618-907) یک مکان دیدنی و توریستی بوده است و در محل تلاقی رودخانه‌های تائوهوا و لی قرار دارد و شبیه یک فیل عظیم است که از آب می‌نوشد. این فیل همان فیل افسانه‌ای خدا است که کوه امپراطور بهشت ​​بود.

 تپه خرطوم فیل، نماد شهر است که علت نامگذاری آن شکل خرطومی مانند آن است. در تپه فیل، غاری به نام ماه آبی شیرین وجود دارد که میان خرطوم فیل و بدن آن قرار گرفته؛ در شب‌هایی که آسمان صاف است، حتما به این تپه سری بزنید زیرا منظره آن در شب، بسیار بی‌نظیر و دیدنی است.

از جاذبه‌های تپه خرطوم فیل می‌توان به غار ماه واتر، معبد یونفنگ و بتکده پوکسی اشاره کرد.

معرفی جاذبه گردشگری گویلین

  • رودخانه لی

آب رودخانه لیلی به‌قدری زلال است که می‌توانید از جایی‌که هستید تا اعماق آن را ببینید، طوری شفاف است که انگار جلوی آینه قرار گرفته‌اید. هر روزه توریست‌هایی در طول این رودخانه قدم یا با قایق‌های کروز گشت می‌زنند. در حواشی رودخانه لی می‌توانید یکی از بزرگ‌ترین کارست‌های جهان را ببینید؛ منطقه‌ای که از شکاف‌های ژورف و سنگ‌های آهکی تشکیل شده است.

این رودخانه که توسط کارست‌های آهکی احاطه شده، نشان‌دهنده چشم‌انداز گوانگشی و یکی از دیدنی‌ترین رودخانه‌های کشور است. این رودخانه در مجموع 164 کیلومتر جریان دارد که از استان گوانگشی شروع می‌شود و تا دلتای مروارید در گوانگدونگ ادامه می‌یابد.

سفرهای دریایی در لی در دسترس هستند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها قایق‌سواری از گویلین به یانگشو است که زیبایی عرفانی منظره کارست را برجسته می‌کند.

آشنایی با جاذبه‌های شهر گویلین

بیشتر بخوانید: مقبره چنگیزخان مغول کجاست؟ | کشف قبر چنگیزخان

  • تپه مورال

دیگر جاذبه گردشگری گویلین، تپه مورال است که به دلیل زیبایی بسیارش، سرچشمه الهامی برای هنرمندان و شاعران چینی برای خلق آثار خود بوده است. نام این منطقه از اسبی به نام ممورال برگرفته شده که به عقیده ساکنان محلی ظاهر سنگ‌های روبه روی صخره به‌صورت سر اسب مورال بوده است.

وقتی از این منطقه گذر کردید، به مزارع برنج لانگجی در منطقه لانگشن می‌رسید که تنها نقطه کشاورزی در جهان است که قابلیت جذب گردشگری دارد. این مراتع به‌صورت پلکانی و در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده‌اند که ارتفاعی 800 متر بالاتر از سطح دریاها دارند. کشاورزان در فصول سرد سال، آب باران را در مخزن‌های مخصوص نگهداری و در فصل تابستان برای آبیاری برنج از آن استفاده می‌کنند.

بازدید از جاذبه‌های گویلین

  • کوه یائو

یکی از جاذبه‌های گردشگری گویلین، کوه یائو یا یائوشان، بلندترین کوه در نزدیکی این شهر است‌.

منظره‌ای از بالای این قله یکی از بهترین مناظر کارست گویلین را نشان می‌دهد. بازدیدکنندگانی که مایل به تلاش بیش از حد نیستند، می‌توانند به قیمت 100 یوان در پایگاه آسانسور، صندلی دریافت یا به سمت بالا رانندگی کنند. علاوه‌براین، دوچرخه پدالی و برقی را می‌توان با فقط 4 یوان در ساعت در این پایگاه کرایه کرد.

این کوه دارای مناظر و آبشارهای زیبا، مجسمه‌های طلایی و میمون‌های رزوس در قله است که در طول مسیر به استقبال بازدیدکنندگان می‌آیند. دو معبد، یائو و بایلو با ارتفاع 450 متر و مجموعا 700 متر که قدمت آن‌ها به سلسله کین (618-907) برمی‌گردد نیز به بازدیدکنندگان از کوه یائو خوشامد می‌گویند.

جاذبه گویلین چین

  • غار نقره‌ای

غار نقره‌ای در نزدیکی یانگ شوو، بزرگ‌ترین غار کارستی در کشور چین است. افسانه‌ها حاکی از آن است که یک ارتش شکست‌خورده در زمان سلسله چینگ (1644-1911) به غار نقره پناه بردند. ارتش در نهایت به سمت مراتع امن‌تر رفت، اما گنج خود را ترک کرد. از این رو نام این غار عظیم است.

درحال‌حاضر، توریست‌ها می‌توانند بیش از 2 کیلومتر از غار و پارچه‌های عظیم، ستون‌ها و سازندهای استالاکتیت/استالاگمیت را ببینند. برخی از سازه‌های صخره‌ای منحصربه‌فرد در غار عبارتند از: سنگ موسیقی، آبشار پرنده و کاخ امپراتوری عمیق که همگی به دلیل شباهت‌شان نام‌گذاری شده‌اند. منطقه اطراف غار نیز محل برگزاری جشن‌ها و رویدادهای مکرر است.

جاذبه‌های گردشگری گویلین

  • خیابان غربی یانگشو

خیابان غربی یانگشو، یک از جاذبه‌های‌ گردشگری چین با بافت تاریخی و بیش از 1400 ساله است که یکی از جذابیت‌های این شهر به‌شمار می‌رود. ساختمان‌ها و خانه‌های روستایی که در این خیابان قرار دارند، احساسی بین‌المللی را در بازدیدکنندگان به وجود می‌آورند. این خیابان پر از مغازه‌هایی از قبیل چای شیر و صنایع دستی و... است. همچنین علاوه‌بر مغازه‌ها و رستوران‌های زیاد، کافه هایی هم وجود دارد که این خیابان را زنده نگه داشته است.

بسیاری از گردشگران با رسیدن به این شهر، جذب این خیابان‌ غربی می‌شوند. نکته دیگر، آشنایی با زبان‌های خارجی و فرهنگ چینی در خیابان غربی یانگشو است.

جاذبه گردشگری گویلین

بیشتر بخوانید: بودای بزرگ لشان در چین، بزرگترین مجسمه سنگی بودا

  • تپه ماه

این تپه یکی از بهترین مناظر چشم‌انداز یانگشو را ارائه می‌دهد. علاوه‌براین یک طاق طبیعی است که کوهنوردان می‌توانند زیر تپه قوسی آن به ارتفاع 230 متر قدم بزنند.

مسیر پیاده‌روی شیب‌دار است و در گرمای شدید نیمه گرمسیری که از مارس تا سپتامبر طول می‌کشد، برای مسافران معمولی آسان نیست. بنابراین اگر قصد پیاده‌روی دارید، آب فراوان به همراه داشته باشید. کوهنوردان ماجراجو ممکن است بتوانند مسیری مخفی پیدا کنند که به بالای تپه منتهی می‌شود. درست مانند رئیس جمهور سابق ایالات متحده، ریچارد نیکسون و همسرش در سال 1972.

جاذبه‌های شهر گویلین

  • نمایش سانجی لیو

سانجی لیو یکی از دیدنی‌ترین اجراهای لنداسکیپ زنده در این شهر و از جاذبه‌های این شهر به‌شمار می‌رود. صحنه نمایش در نمایی از کوه‌ها و آب‌های گویلین چیده شده که چشم‌اندازهای بسیار دیدنی و جذابی دارد. در نمایش سانجی لیو مجموعه‌ای از فرهنگ‌های مختلف کشور چین قابل مشاهده است و شما ترکیبی از آهنگ‌های کلاسیک، ماهیگیری، زندگی روستایی و فرهنگ‌های اقوام مختلف را مشاهده خواهید کرد.

جاذبه‌های گویلین

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات