تفریحات و جاذبه‌های شهر کن

3 سال پیش 0 دیدگاه

احتمالا همه‌ی شما، اولین چیزی که با شنیدن نام شهر کن به خاطر می‌آورید جشنواره‌ی شهر کن است. اما  به غیر از میزبان بودن این جشنواره، تفریحات و جاذبه‌های زیادی را می‌توان در شهر کن پیدا کرد. سعی می‌کنیم در این مقاله جاذبه‌ های شهر کن را ذکر کنیم. شهر کن یکی از شهرهای توریستی در فرانسه است. در این شهر آفتابی و خوش‌آب‌و‌هوا که در جنوب شرقی فرانسه واقع شده است، شما می‌توانید از ساختمان‌های تاریخی، مکان‌های تفریحی و مراکز خرید دیدنی فوق‌العاده در شهر کن بازدید کنید. اجازه بدهید در ابتدا مهم‌ترین عامل شهرت شهر کن را توضیح بدهیم.

سواحل کن فرانسه


۱. جشنواره‌ی شهر کن

یکی از رویداهای مهم در شهر کن که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و توریست‌ها را به این شهر جذب می‌کند، جشنواره‌ی فیلم کن است. کن یکی از معدود مکان‌هایی در جهان است که می‌توانید در آن با افراد مشهور فرانسه آشنا شوید. در این جشنواره، تعداد بیشماری از ستارگان سینما و خبرنگاران گرد هم می‌آیند.

گردشگری کن فرانسه

به‌خاطر محل برگزاری جشنواره سالانه فیلم کن، هر ساله مسافرانی برای این رویداد وارد این شهر می‌شوند. نه تنها می‌توانید برخی از فیلم‌های برتر را که هنوز برای عموم اکران نشده‌اند تماشا کنید، بلکه می‌توانید افراد مشهوری را نیز ببینید که در شهر کن در حال گردش هستند. اگر سفر خود را قبل یا بعد از جشنواره برنامه‌ریزی می‌کنید، همچنان می‌توانید بهترین جاذبه‌ های شهر کن را نیز بیابید که سفر شما را خاطره انگیزتر می‌کند.

 ۲. کالیفرنیای شهر کن

منطقه‌ی کالیفرنیا یکی از تفریحات و جاذبه‌ های شهر کن است. یک منطقه‌ی آرام و دنج، که مکان فوق‌العاده‌ای برای گردشگران است. بسیاری از گردشگران، از قدم زدن در امتداد خیابان و بازدید از مکان‌های محلی لذت می‌برند. پیکاسو نقاش معروف، مدتی در این شهر ساکن بوده است.

تفریحگاه شهر کن


۳. مناطق تاریخی

یکی دیگر از تفریحات و جاذبه‌ های شهر کن مناطق تاریخی آن است که شامل تعدادی تور پیاده‌روی در مناطق تاریخی مانند سوکه، بندر قدیمی و.. است. این منطقه قدیمی در کن،  انتخابی عالی برای بازدید از رستوران‌های محلی عجیب و غریب در مسیرهای پرپیچ‌وخم سنگفرش ‌شده است. خوشمزه‌ترین خاطرات شهر کن را در این مناطق می‌توانید تجربه کنید.

مکان تاریخی کن فرانسه

۴. نوتردام اِسپِرانس، کلیسایی در شهر کن

این کلیسای مهم در شهر کن، در قرن هفدهم تاسیس شده است. محیط آرام‌بخش و معماری زیبای آن، در بدو ورود، نگاه گردشگران را جذب می‌کند. اعمال مذهبی هنوز در این کلیسا برگزار می‌شود . در زمان جنگ جهانی از این کلیسا، به عنوان بیمارستان استفاده می‌شده است.

گشت و گذار در شهر کن

بیشتر بخوانید: آداب ورسوم در فرانسه

۵. رستوران‌های شهر کن

غذاهای دریایی متنوع، غذاهای کلاسیک کن که با سبزیجات جنوب ترکیب می‌شود، همگی با روغن زیتون طبخ شده و طعم بی‌نظیری دارند. این شهر بیش از 380 رستوران دارد، از مکان‌های جذاب برای افراد ثروتمند و مشهور گرفته تا رستوران‌هایی که غذاهای ساده‌تر و ارزان‌تر سرو می‌کنند. آن‌ها را در مرکز شهر، در امتداد خیابان لاکروزت و قسمت قدیمی شهر خواهید یافت. سوپ پیاز، کوکو او ون، راتاتوی از جمله لذیذترین و پرطرفدارترین غذاهای شهر کن هستند. در کل رستوران گردی در پاریس و شهر کن بی نظیر است

نخل طلایی که در هتل مارتینز در خلیج کن واقع شده است، به لطف موقعیت مکانی آن مشرف به لاکروزت، مکانی عالی برای یک موقعیت خاص یا تجربه‌ی خوردن یک غذای خوشمزه است. سرآشپز ستاره‌دار «میشلن» این رستوران به دلیل سرو شام برای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معروف است؛ بنابراین احتمالا غذایی فوق‌العاده و منحصربه‌فردی را در این‌جا میل خواهید کرد.

سواحل کن فرانسه

۶. گشت و گذار در جزیره سنت مارگریت

چند صد متر دورتر از سرزمین اصلی کن، با یکی دیگر جاذبه‌های شهر کن روبه‌رو می‌شویم. گروه کوچکی از جزایر که سر از آب بیرون می‌زنند. Sainte-Marguerite، بزرگترین جزیره در این منطقه بوده و یک مقصد گردشگری محبوب در طول فصل تابستان به شمار می‌رود. خلیج‌های ناهموار و طبیعی به طور جادویی و خیره‌کننده‌ای گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. گردشگران برای شنای بعد از ظهر به سنت مارگریت می‌آیند. خلیج‌ها، صخره‌ها و آب‌های آبی لاجوردی مانند یک تابلوی نقاشی رویایی هستند و اگر به درستی به این منطقه‌ی تفریحی نگاه کنید، باز هم نقاط آرامش‌بخشی را در میان سایه‌ی درختان کاج‌ خواهید یافت. 

جاذبه های شهر کن

۷. گراس

گراس، در 16 کیلومتری شهرکن قرار گرفته است. با یک سفر یک روزه راحت از ساحل به این شهر می‌رسید؛  این منطقه حدود سیصد سال پایتخت جهانی عطرسازان بوده است. این روزها تصویری معطر از یک شهر تپه‌ای قرون وسطایی را ارائه می‌کند که اطراف آن را گل‌های معطر احاطه کرده است. مردم این منطقه هنوز عطرهای خود را به روش سنتی تولید کرده و از روش‌های مدرن دوری می‌کنند. غیر از خرید عطر در این منطقه می‌توان، از چندین موزه کوچک ارزشمند نیز بهره برد. 

۸. سواحل کن

بندر کن را هم می‌توان از تفریحات و جاذبه‌ های شهرکن دانست. قدیمی‌ترین بخش بندر، «کوای سن پیر» است. بهترین کاری که می‌توانید در این‌جا انجام دهید این است که در اطراف بندر قدم بزنید. یکی از جالب‌ترین مواردی که هنگام پیاده‌روی مشاهده می‌کنید، ماهی‌گیری صیادان است. شما می‌توانید روش‌های مختلف ماهی‌گیری را مشاهده کرده و اگر تمایل داشتید از آن‌ها ماهی بخرید. این تازه‌ترین ماهی است که تجربه خواهید کرد. در طول پیاده‌روی‌تان، این فرصت را خواهید داشت که شهر قدیمی و قایق‌های تفریحی بزرگ را ببینید و در سواحل شنی به صورت رایگان از تماشای غروب خورشید لذت ببرید یا یک ساحل خصوصی را انتخاب کنید که امکانات فراوانی را ارائه می‌دهد. بسیاری از هتل‌های معتبر دارای سواحل خصوصی در کن هستند.

سواحل کن

 بیشتر بخوانید: معرفی فرانسه

بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌ های شهر کن جاذبه‌ های شهر کن قبل از جشنواره سالانه فیلم و ورود شلوغی تعطیلات تابستانی و هوای گرم است. اگر می‌خواهید تا آن‌جا که ممکن است در هزینه سفر خود خود صرفه‌جویی کنید، زمستان زمان بسیار خوبی برای بازدید از شهر است؛ زیرا تعداد گردشگران در این فصل کمتر می‌شود. باید بررسی کنید که هتل انتخابی شما برای فصل سرما بسته نشده باشد. پاییز یکی دیگر از فصل‌های آرام است که در آن قیمت هتل‌ها کمتر از بهار و تابستان است و هوا معتدل است، هرچند بارندگی در این شهر در این فصل زیاد است.

گردشگردی فن فرانسه

نتیجه نهایی

برای گردش و دیدن مهم‌ترین مناظر و جاذبه‌ های شهر کن، بهتر است یک روز کامل را به گردش بگذرانید. تفریحات و جاذبه‌های شهرکن فقط به دیدنی‌های کلاسیک آن نیست، چیزی که این شهر را بسیار خاص‌تر می‌کند، ذوق و فضای مسحور کننده‌ مدیترانه‌ای آن است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات