خیابان مونتورگوی محل خوراکی‌های خوشمزه در پاریس

3 سال پیش 0 دیدگاه

خیابان مونتورگوی (Montorgueil) در شهر زیبای پاریس قرار دارد و دارای یک بازار روستایی شامل قصابی، ماهی‌فروشی و گل‌فروشی است. بسیاری از مردم هنگام گذر از این خیابان از اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران های معروف پاریس، نانوایی و شیرینی‌پزی‌ها از اقسام و انواع خوراکی‌ها و غذاها استفاده می‌کنند. در سال ۱۱۸۳ بازاری رسمی در خیابان مونتورگوی پاریس ساخته شد و در سال‌های بعد تعداد مغازه‌ها، غرفه‌ها و رستوران‌ها بسیار افزایش یافت. گسترش این بازار به‌حدی بود که این منطقه ده هکتاری به مرکز شکم‌گردی پاریس (Ventre de Paris) معروف شد. این خیابان مخصوص کسانی است که بیش‌ازحد اهل شکم و خوردن هستند.

 بیشتر بخوانید : گشت در پاریس

street Montorgueil

همچنین در این خیابان آثار هنر و ادبیات هنرمندان فرانسه مشاهده می‌شود. نوشته‌های زیبایی از نویسندگانی از قبیل انوره بالزاک و امیل زولا در قرن نوزدهم و آثار عکاسی از روبر دوانو از عکاس سال‌های نه چندان دور در این خیابان مشاهده می‌شود. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره مکان‌های مهم خیابان مونتورگوی و آداب و رسوم در فرانسه را بدانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بازدید از خیابان مونتورگوی پاریس، ارزش آن را دارد که با تور فرانسه از انواع خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه و دل‌چسب بهره ببرید.

خیابان معروف پاریس

پنیر مطبوع خیابان مونتورگوی پاریس

نام بازار بزرگ پنیر در این خیابان، لافرمت است. در این بازار انواع پنیر با کیفیت عالی وجود دارد. بیش از 20 سال است که خانواده ریگاتیری این فروشگاه بزرگ را اداره می‌کنند. هنگام ورود به این فروشگاه، با استقبال گرم فروشنده‌ها روبه‌رو می‌شوید. توصیه می‌کنیم حتماً پنیرهای بریا ساوارین ترافل‌دار (Truffled Brillat-Savarin) و کومت (Comté) را که از بهترین و خوشمزه‌ترین پنیرهای فروشگاه هستند، امتحان کنید.

خیابان مونتورگوی  فرانسه

نان‌ها و شیرینی‌های خوش‌عطر و لذیذ خیابان مونتورگوی

اگر هنگام عبور از خیابان، تابلوی اشتور را دیدید، بدانید این فروشگاه بزرگ‌ترین شیرینی‌پزی در این خیابان است. این فروشگاه، در سال 1730 به دست نیکلاس اشتور (شیرینی‌پز مخصوص همسر لویی پانزدهم) ساخته شد. تنوع شکلات‌های این فروشگاه زیاد است و حدود ۱۲۰۰ نوع شکلات د این فروشگاه وجود دارد. عطر خوش شیرینی‌های فروشگاه اشتور، ناخودآگاه شما را به داخل فروشگاه می‌کشاند. نام این قنادی بسیار قدیمی در ابتدا رام بابا بود و بعدها به علی‌بابا تغییر یافت.

 

 paris Montorgueil

یک دنیا شکلات رنگارنگ در خیابان مونتورگوی

اگر اهل خوردن شکلات و پاستیل‌های خوشمزه هستید، حتماً از فروشگاه زنجیره‌ای الامره دفمیل بازدید کنید. در این فروشگاه انواع شکلات، آب‌نبات و حتی بستنی وجود دارد. مطمئن باشید همه شکلات‌ها خالص و 100 د صد سالم هستند و شما بدون نگرانی بهترین و باکیفیت‌‌ترین شکلات‌ها را در این فروشگاه بخرید.

خیابان مونتورگوی پاریس

اوروشر دکانکاله، معروف‌ترین رستوران‌های پاریس

رستوران اوروشر دکانکاله رستورانی محبوب و پرطرفدار در پاریس است. این رستوران قدیمی در سال 1804 تأسیس شد و در طول این مدت تنها بازسازی شده و ظاهر آن از زمان تأسیس، تفاوت چندانی نکرده است. بیشترین شهرت این رستوران به‌دلیل غذاهای دریایی آن است. از سال ۱۸۳۷ صدف دریایی و سل‌نورماند از غذاهای دریایی مخصوص این رستوران قدیمی و محبوب هستند. البته اگر اهل فست‌فود و گیاه‌خواری هم باشید، این رستوران غذای مورد علاقه شما را نیز دارد. انوره بالزاک در سال ۱۸۴۳ در رمان کمدی انسانی خود، درباره کیفیت این رستوران نوشته است، طعم غذاهای این رستوران در امتحان زمان، سر بلند بیرون می‌آید. شایعه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه بالزاک در این رستوران صد صدف را در یک وعده میل کرد.

اگر هنوز هم دوست دارید طعم غذاهای دلچسب را امتحان کنید، بهتر است به رستوران لیسکارگوت در خیابان مونتورگوی پاریس سری بزنید. این رستوران در سال ۱۸۳۲ تأسیس شد و شهرت عمده آن به‌دلیل وجود حلزون است. این رستوران از مکان‌های موردعلاقه بسیاری از هنرمندان و نویسندگان و هنرپیشگان معروفی مانند مارسل پروست، چارلی‌چاپلین، پابلو پیکاسو، ژان کوکتو، سارا برنارد و سالوادور دالی بوده است. طراحی و دکوراسیون این رستوران بسیار زیباست و سبک امپراتوری دوم را هنوز حفظ کرده است. اسکارگوت بورگینیون با سیر و جعفری از غذاهای مطبوع این رستوران است.

 

Montorgueil

شکم‌گردی در خیابان مونتورگوی پاریس

کافه اوتونو دهال (Aux Tonneaux des Halles) در ابتدا تنها یک هتل بود که در دهه ۱۹۲۰ به کافه تغییر یافت. از شروع ژانویه سال ۲۰۱۵ دو برادر به نام‌های رافائل و ملچیور آن را خریداری کردند و با عرضه غذاهایی با طعم خاص و منحصربه‌فرد و نوشیدنی‌های دل‌چسب دوباره به این کافه صفا دادند و رونق گذشته را به این کافه برگرداندند. لزار تیزان (Lesar Tizans) را می‌توان به قول فرانسوی‌ها، یک مکان بیسترونومی (Bistronomie) شیک، دنج و دل‌چسب توصیف کرد که منوی نهار آن شامل این موارد است؛ پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر با قیمت بسیار مناسب است. سرآشپز پاتریک کنال (Patrick Canal) روزانه به بازار سر می‌زند و با بهترین مواد اولیه غذاهای اصلی را با حوصله و عشق طبخ می‌کند. درنهایت می‌توانید غذای اصلی خوراک بره با موسیر و فلفل پیکیلو یا شاید ماهی هیک با سس فوق‌العاده خوش‌طعم راویگوت (Ravigote) را متناسب با حس آن روز سرآشپز میل کنید.

گوشت تازه در خیابان مونتورگوی

مانند پنیرهای خوش‌طعم این خیابان، کیفیت گوشت تازه ویژگی بارز رستوران است. گوشت‌های باکیفیت و باطراوت در قصابی و رستوران‌ها عرضه می‌شوند؛ بنابراین برای برخی غذاهای اصلی از قبیل Charbonnade سبک کباب، تکه‌های کوچکی از فیله گوشت گاو خام به سفارش داده می‌شود تا به‌صورت کبابی طبخ شود. همچنین می‌توانید یکی از فوندو‌های گوشتی را انتخاب کنید: برش‌های نازک گوشت خام روی میز شما در آبگوشتی با سبزی‌های تازه آماده سرو می‌شود.

 بیشتر بخوانید: راهنمایی سفر به فرانسه

رستوران لی LE MUSEUM MONTREUX

زمانی که به خیابان مونتورگوی می‌آیید. حتماً از این رستوران هم بهره ببرید. قدمت این مکان مشهور به سال 1948 بازمی‌گردد؛ جایی که به‌عنوان یک بار- رستوران نیز فعالیت می‌کرد. رستوران موزه وابستگی شدیدی به صحنه جاز مونترو دارد. در اصل یک کلوپ شبانه و رستوران بوده است، اما در سال 1965 توسط بنیان‌گذار جشنواره جاز مونترو، کلود نوبز و کارل آیورسون که روی بازسازی آن در فضای فولکلور اصیل آن کار کردند، تأسیس شد. بسیاری از مردم از سیون، فریبورگ و ژنو می‌آیند تا شبانه روز به شادی و جشن در فرانسه بپردازند. این مؤسسه افسانه‌ای در گذشته میزبان برخی از بزرگ‌ترین نام‌های صحنه موسیقی، از جمله ستاره‌های راک جهانی مانند دیوید بووی و میک جگر بوده است. حتی امروزه، بسیاری از مردم از نقاط دور می‌آیند تا از شیک‌ترین غذاهای ارائه‌شده لذت ببرند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات