جاهای دیدنی لندن

5 ماه پیش 0 دیدگاه

اگر می‌خواهید از نزدیک با تصمیمات چرچیل آشنا شوید، با خاندان سلطنتی دیدار کنید و از دیدن جواهرات سلطنتی لذت ببرید، در این مقاله از رز آبی با ما همراه باشید تا به لندن قدم بگذاریم. جاهای دیدنی لندن از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این شهر است. درواقع لندن یکی از بزرگ‌ترین و پرجاذبه‌ترین شهرهای بریتانیاست که به لحاظ تاریخ، تمدن، هنر و فرهنگ، بسیار معروف است. در این شهر، جاذبه‌های هنری، تاریخی و مذهبی  بسیاری وجود دارد که هریک، علاوه بر زیبایی و طراحی خاص و شگفت‌انگیز قدمتی نسبتاً طولانی دارد.

بنابراین بازدید از بناها و جاذبه‌های موجود در شهر لندن، هم از نظر شناخت و هم لذت و تفریح به‌یادماندنی و ارزشمند است. در مقاله حاضر به بررسی و معرفی اختصاصی جاهای تاریخی لندن و جاذبه‌های خارق‌العاده این شهر تاریخی زیبا بپردازیم. از این رو پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطلب همراهمان باشید.

کلیسای وست مینستر؛ تلفیقی از سنت و مدرنیته

یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر لندن، کلیسای وست مینستر است که در سال ۱۰۶۵ کشیشی به نام ادوارد آن را ساخته است. طراحی ساختار بیرونی و داخلی کلیسا به‌دلیل کاربرد طرح‌های خاص و چشم‌نواز ترکیبی از سنت و مدرنیته را به بیننده القا می‌کند.

بزرگی و در عین حال، سبک معماری عظیم و هنری این کاخ، نخستین چیزی است که هر شخصی را حیرت‌انگیز می‌کند. کلیسای وست مینستر از زمان تأسیس تا زمان پادشاهی جورج دوم، به مدت ۷۰۰ سال محل تاج‌گذاری، برگزاری رویدادهای مهم و دفن پادشاهان بریتانیا بوده است.

کاخ کنزینگتون؛ دیدار با خاندان سلطنتی

از دیگر جاهای گردشگری لندن، کاخ کنزینگتون است که در سال ۱۶۰۵ به دستور سر جورج کاپین ساخته و حدود یک قرن بعد توسط ویلیام سوم بازسازی شد. این کاخ امروزه نیز محل سکونت رسمی خانواده سلطنتی است. با این حال، بازدید از بخش‌های از کاخ کنزینگتون برای عموم امکان‌پذیر است.

کاخ باکینگهام؛ بازدید در زمانی خاص

کاخ باکینگهام، یکی از برجسته‌ترین کاخ‌های لندن، در سال ۱۸۳۷ تأسیس شده است. این کاخ بیانگر تمدن، فرهنگ و سلطنت بریتانیا از دیرباز تاکنون است. کاخ باکینگهام از گذشته تاکنون محل اقامت خاندان سلطنتی و برگزاری رویدادهای مهم سیاسی بوده است. بر این اساس، امکان بازدید از این بنای تاریخی و تمدنی تنها در زمان‌های خاصی فراهم است. به عبارت دیگر، بازه مطلوب برای بازدید از کاخ باکینگهام اویل تیر تا اویل آبان ماه است. در سفر با تور لندن می‌‌توان از موزه مادام توسو نیز بازدید کرد.

در این میان با تور انگلیس نیز می‌توانید خاطرات لذت‌بخشی از کاخ باکینگهام را ثبت کنید. یکی از بزرگ‌ترین رویدادهایی که هر ساله در کاخ باکینگهام برگزار می‌شود، رژه گارد سلطنتی است که شکوه و اقتدار تمدن بریتانیا را نشان می‌دهد. نمایش با نظم و آرایش خاص توام با موسیقی ملی اجرا می‌شود و تماشای آن برای عموم رایگان است.

برج لندن؛ ملاقات با پادشاهان

یکی از مشهورترین جاذبه‌های شهر لندن تاور بریج و برج لندن است که هر دو نزدیک یکدیگر قرار دارند. برج  لندن یا برج سفید در سال ۱۰۷۸ ساخته شد. درون این برج، مجسمه‌های سلسله پادشاهان قرن هفدهم، سلاح و زره‌پوش‌های سلطنتی، جواهرات پادشاهی، نگهبانان برج و ضرابخانه سلطنتی قرار دارند. همچنین در این برج می‌توانید تاریخ و تمدن باشکوه انگلیس را ببینید.

رودخانه تیمز؛ شنا در رودخانه‌ای طولانی

رودخانه تیمز از جمله طویل‌ترین و معروف‌ترین رودخانه‌های لندن است. این رودخانه در امتداد بیشتر بناها و جاهای دیدنی لندن می‌گذرد. علاوه بر این در حاشیه رودخانه تیمز انواع بارها و کافه رستوران وجود دارد؛ بنابراین با وجود چنین منظره‌ای می‌توانید سفری تفریح و فوق‌العاده لذت‌بخش را داشته باشید؛ به‌ویژه که در رودخانه تیمز امکان گردش آبی به‌کمک قایق‌های تفریحی در بهترین کیفیت و امکانات فراهم است.

موزه بریتانیا؛ آشنایی با تمدن‌های گوناگون

بی‌شک، بازدید از موزه بریتانیا یکی از شگفت‌انگیزترین تجربه‌های تور لندن خواهد بود. به عبارت دیگر، موزه بریتانیا از جمله معروف‌ترین موزه جهان است که با حضور در آن، تاریخ و تمدن بسیاری از کشورها را مشاهده خواهید کرد؛ چراکه در آن بیش از 13 میلیون اشیای تاریخی و باستانی تمدن‌های مختلف نظیر ایران، بابل، آشور، چین و غیره قرار دارد. از جمله معروف‌ترین آثار باستانی نگهداری شده در موزه بریتانیا می‌توان منشور کوروش، مجسمه رامسس دوم، مومیایی‌های مصری و مرمرهای معبد رزتا استون و پارتنون است.

موزه ویکتوریا و آلبرت؛ تاریخ 5 هزار ساله بریتانیا

از دیگر جاهای معروف لندن، موزه ویکتوریا و آلبرت است که فارغ از نمای ظاهری زیبا و شگفت‌انگیز بنا، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های طراحی و هنرهای تزئینی و کاربردی جهان محسوب می‌شود. موزه ویکتوریا و آلبرت در ۱۸۵۲ به مساحت سیزده هکتار ساخته شد. به طور کلی ۱۴۵ گالری در این موزه نمایش داده می‌شود که درواقع، نماد تاریخ ۵۰۰۰ ساله فرهنگ و هنر بریتانیاست.

 آثار نگهداری‌شده در موزه ویکتوریا بالغ بر ۲ میلیون است و شامل انواع شیشه، سرامیک، پارچه، جواهرات، مجسمه‌های سنگی، نقاشی‌ها، نقره‌جات و غیره می‌شود. قدیمی‌ترین اثر موزه ویکتوریا و آلبرت، فرشی عتیقه با قدمت ۴۰۰ ساله است.

اتاق یا موزه جنگ دیدار با نخست‌وزیر بریتانیا

از دیگر بناهای شگفت‌انگیز و تامل برانگیز لندن، بازدید از اتاق جنگ وینستون چرچیل نخست وزیر معروف بریتانیا در زمان جنگ جهانی دوم است. این اتاق که امروزه موزه‌ای سرشناس و تاریخی است نمایانگر اقدامات و تصمیمات چرچیل در برهه جنگ جهانی دوم است. در واقع، این اتاق محل استراحت و اخذ استراتژی‌ها و تصمیم‌های مهم چرچیل بوده است؛ بنابراین اگر به تاریخ علاقه دارید بازدید از موزه جنگ چرچیل انتخابی مطلوب و مفید خواهد بود.

موزه تاریخ طبیعی لندن؛ سیر زیست بشر

اگر بگوییم موزه تاریخ طبیعی لندن، از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی لندن است اغراق نکرده‌ایم؛ چراکه در این موزه می‌توانید زیست میلیون سالی بشریت را به‌صورت ملموس و آشکار تماشا کنید. موزه طبیعی لندن را در سال ۱۷۵۳ میلادی هنس اسلون پزشک و طبیعت‌شناس ایرلندی ساخته است. در این مجموعه، بیش از 7 میلیون اثر باستانی از ملیت‌های مختلف موجود است.

برج ساعت لندن؛ آغازگر سال نو

برج لندن یا برج بیگ بن که با نام برج الیزابت نیز شناخته می‌شود در سال ۱۸۵۹ در شمال کاخ وست مینستر ساخته شد. ناقوس ساعت این برج وزنی حدود سیزده تن دارد. برج ساعت لندن یکی از برجسته‌ترین نمادهای فرهنگ و تاریخ بریتانیا محسوب می‌شود که در دوره سلطنت ویکتوریا با دقت و خلاقیت بسیاری ابداع شده است. ساعت برج لندن معمولاً هنگام آغاز سال نو به صدا درمی‌آید.

 

 کاخ همپتون کورت لندن؛ یادگاری از قرن شانزدهم

کاخ همپتون کورت از دیگر جاذبه‌های شگفت‌انگیز لندن است که در دسته معروف‌ترین کاخ‌های قاره اروپا هم قرار می‌گیرد. کاخ همپتون به قرن شانزدهم و زمان هنری هشتم مربوط می‌شود. نمای بیرونی کاخ به‌شدت زیبا و چشم‌نواز است. فضای داخلی نیز شامل کلاک کورت، انواع گالری، آپارتمان سلطنتی، کلیسای کوچک، زمین تنیس مربوط به خاندان سلطنتی تودور، باغ خصوصی، باغ اجدادی ملکه الیزابت و محل پیاده‌روی است.

کلیسای سنت پائول لندن؛ دوقلوهایی به سبک باروکو

از جمله بزرگ‌ترین و مشهورترین کلیساهای لندن سنت پائول لندن است. این کلیسا با سبک معماری عظیم و در عین حال ظرافت‌کاری‌های حرفه‌ای و شگفت‌انگیز روح هر بیننده‌ای را تسخیر می‌کند. از چشم‌اندازهای جذاب و خارق‌العاده این کلیسا می‌توان به برج‌های دوقلوی سبک باروکو و گنبد ۱۱۱ متری آن اشاره کرد.

گالری ملی؛ هم‌جواری مکاتب هلندی و ایتالیایی

از دیگر جاهای دیدنی لندن می‌توان به گالری ملی اشاره کرد که به‌دلیل داشتن نقاشی‌های فاخر، شهرتی جهانی دارد. در این موزه، آثار هنری و نقاشی‌های معروف اروپایی از بازه ۱۲۶۰ تا ۱۹۲۰ نگهداری می‌شوند؛ بنابراین اگر تور لندن را برای تجربه مسافرتی به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز انتخاب می‌کنید، از بازدید گالری ملی لندن نیز لذت خواهید برد. در موزه گالری ملی لندن، مکاتب هلندی و ایتالیایی قرن‌های پانزدهم و شانزدهم نیز نمایش داده می‌شود.

 پیکدیلی سرکس؛ کانون لندنی‌ها

یکی از معروف‌ترین میدان‌های لندن، میدان پیکدیلی سرکس است که در بخش غربی لندن قرار دارد. این میدان از سده هفدهم تاکنون به کانون لندنی‌های شهرت دارد. در این میدان انواع بارها، کافه‌ها و باشگاه‌های تفریحی وجود دارد؛ از این‌رو افراد عمدتاً برای تفریح و خوش‌گذارنی به میدان پیکدیلی سرکس می‌روند. از معروف‌ترین دیدنی‌های میدان سرکس که توجه اغلب گردشگران نیز جذب می‌کند، مجسمه اروس و تماشاخانه معروف کریتریون است.

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی؛ بهاری جذاب

باغ گیاه شناسی سلطنتی از دیگر جاهای گردشی لندن است که همواره توجه بسیاری از گردشگران را جلب می‌کند. مساحت این باغ به طور کلی ۳۰۰ هکتار است و این مکان در سال ۱۷۵۹ ساخته شده است. گیاهان و گل‌های بسیار خاص و متنوعی در باغ گیاه‌شناسی لندن موجود است که تماشای آن‌ها لذتی وصف‌ناشدنی به همراه دارد؛ به‌ویژه اگر در ماه‌های بهار مانند اردیبهشت سفر کنید.

لاندن آیز؛ هیجان در ارتفاع 135 متری

لاندن آیز یا چشم لندن، بزرگ‌ترین چرخ و فلک قاره اروپاست که در سال ۲۰۰۰ و به مناسبت جشن‌های هزارساله بریتانیا تأسیس شد. استفاده از این چرخ و فلک تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و خاص است. تماشای شهر از داخل این چرخ و فلک بزرگ (به ارتفاع ۱۳۵ متر) حسی خارق‌العاده و هیجان‌انگیز را موجب می‌شود.

میدان لستر؛ سینمای روباز

میدان لستر، از دیگر جاهای گردشی لندن و درواقع مکانی برای نمایش انواع تئاتر و فیلم است. این میدان در سال ۱۶۷۰ در منطقه وست اند لندن ساخته شد و از گذشته تاکنون یکی از مناطق اعیان‌نشین است که اتفاقاً شاهزادگانی همچون ولز، ویلیام هوگارت و فردریک نیز در این محله سکونت داشته‌اند. امروزه نیز مرکز سینماهای بزرگ و معروفی مانند سینمای شاهزاده چارلز، امپایر، اودئون وست اند است؛ به همین دلیل، میدانی هنری و فرهنگی است و بر این اساس، سالانه گردشگران زیادی مشتاق بازدید از آن هستند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم به‌صورت اختصاصی و جامع به بررسی و معرفی جاهای دیدنی لندن بپردازیم تا درنهایت، انتخابی لذت‌بخش و مطلوب داشته باشید. بدون شک، لندن یکی از پرجاذبه‌ترین کشورهای جهان به لحاظ تاریخ، تمدن، فرهنگ و هنر است؛ از این‌رو بازدید از این شهر زیبا و پوشیده از آثار کلاسیک، مدرن و هنری بسیار ارزشمند و لذت‌بخش خواهد بود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات