جزیره عروسک‌ها؛ وحشتناک‌ترین جزیره تسخیر شده دنیا

3 ماه پیش 0 دیدگاه

اگر می‌خواهید بدانید جزیره عروسک‌ها کجاست، پس می‌توان گفت شما از علاقه‌مندان به ژانرهای ترسناک هستید. اگر واقعاً همین‌طور است پس بهترین مقصد را برای سفر خود در نظر گرفته‌اید؛ جزیره عروسک‌ها که در مکزیک واقع شده است جنگلی رازآلود و ترسناک با تعداد زیادی عروسک است که از درختان آویزان شده‌اند. این صحنه ممکن است شما را به یاد فیلم‌های ترسناک بیندازد، اما شاید برایتان سؤال شود اصلاً داستان این جنگل و عروسک‌هایش چیست؟ تا انتهای متن با ما همراه باشید تا به‌صورت دقیق برایتان بگوییم.

همه چیز درباره جزیره عروسک‌ها در مکزیک

داستان شکل‌گیری این جزیره به افسانه‌ها بازمی‌گردد. براساس مطالعاتی درباره این افسانه حدود پنجاه سال پیش دختربچه‌ای در نزدیکی این جزیره غرق می‌شود و جسد او را فردی به نام جولیان پیدا می‌‌کند. زمانی که جولیان جسد دختربچه را پیدا می‌کند، عروسک او نیز همراهش بوده است. جولیان که فردی مذهبی بود، اعتقاد داشت شیطان روح دختربچه را آزار می‌دهد؛ به همین دلیل عروسک دختربچه را پاره و به درخت آویزان کرد تا روح شیطانی که سبب آزار دختربچه می‌شد در عروسک رسوخ کند و کاری با دختربچه نداشته باشد.

اما اگر عکس‌هایی از این جزیره را دیده باشید متوجه خواهید شد که فقط یک عروسک در این جزیره نیست و تعداد زیادی عروسک از درختان آویزان شده‌اند. درواقع جولیان با جمع‌آوری عروسک‌ها از آب‌های اطراف و آویزان کردن آن‌ها به درختان می‌خواست به دختربچه اطمینان دهد که دیگر شیطان روح او را آزرده نخواهد کرد. همین امر سبب شد تعداد عروسک‌های آویزان‌شده از درختان بیشتر شود. یکی از دلایل نام‌گذاری این جزیره نیز همین افسانه جولیان است.

جزیره عروسک‌ها کجاست؟

جزیره عروسک‌های مکزیک در کانال‌های شوچیمیلکو قرار دارد که حدود ۴۵ دقیقه تا جنوب مکزیکوسیتی فاصله دارد. برای بازدید از این مکان باید حداقل دو ساعت قایقرانی کرد. اگر به جزیره عروسک‌های مکزیک رسیدید و ترسیدید از آنجا دیدن کنید، می‌توانید به‌جای آن در کانال‌های اطراف این مکان گردش کنید. به‌دلیل روایت‌های موجود درباره این جزیره، قایقرانان زیادی نیستند که شما را از مکزیکوسیتی به آنجا ببرند؛ پس بهتر است قبل از رسیدن به مکزیکوسیتی خودتان با یک قایقران هماهنگ کنید و به توافق برسید.

چه زمانی برای بازدید از جزیره عروسک‌ها مناسب‌تر است؟

معمولاً گردشگران ساعتت اولیه روز را برای بازدید از این جزیره انتخاب می‌کنند تا زمانی که هوا روشن است چهره عروسک‌ها و جزیره سبب ترس بیشتر آن‌ها نشود. البته چهره عروسک‌ها در نور روز هم وحشتناک است، اما اگر به هر دلیلی دوست دارید هنگام تاریکی از جزیره دیدن کنید، نگران نباشید؛ زیرا تورهای گردشگری در ساعات پایانی روز و هنگام شب نیز وجود دارند.

نکات جالب درباره جزیره عروسک‌ها

  • برخی محققان این جزیره را دورافتاده‌ترین جزیره دنیا می‌دانند. آن‌ها دلیل قرار دادن جزیره در این لیست را مخوف بودن و ترسناک بودن آن می‌دانند. همچنین معتقدند تنها مردم کمی از آنجا دیدن خواهند کرد. جالب است بدانید حدود ۵۰ سال پس از این اتفاق در سال ۲۰۰۱ میلادی خود جولیان دقیقاً در آن منطقه‌ای که دختربچه غرق شده بود، غرق شد. آیا به نظر شما روح دختربچه و جولیان همچنان در جزیره سرگردان هستند؟
  • در برخی افسانه‌ها گفته می‌شود عروسک‌ها سر و بازوهای خود را تکان می‌دهند و حتی ممکن است چشمان خود را باز و بسته کنند. برخی افراد محلی این جزیره و اطراف آن معتقد بودند این جزیره ترسناک می‌تواند زندانی برای زندانی‌ها باشد و در لیست عجیب‌ترین زندان‌های دنیا قرار بگیرد.

آیا داستان جزیره عروسک‌ها حقیقت دارد؟

همان‌گونه که گفته شد برخی افراد می‌گویند جولیان جسد غرق‌شده دختربچه را پیدا کرده و عروسک او را نیز از درخت آویزان کرده است، اما برخی دیگر معتقدند جولیان سلامت عقلی کاملی نداشته و ممکن است این داستان ساخته ذهن خودش باشد؛ درواقع هیچ دختربچه‌ای به همراه عروسکش پیدا نشده و جولیان تنها در خیالات خود این اتفاقات را دیده است. در هر صورت چه این داستان واقعی باشد چه نه، هم اکنون جزیره‌ای پر از عروسک‌های ترسناک و خوفناک که دست یا پاهایشان بریده شده است وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن آن به مکزیک سفر می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید می‌توانید با تور اروپا تابستان  از این مکان دیدن کنید.

آیا جولیان چهره عروسک‌ها را ترسناک‌تر می‌کرد؟

براساس روایتی که در ابتدای متن شرح دادیم جولیان عروسک‌ها را ترسناک نکرده بود. بلکه چون این عروسک‌ها از اطراف جزیره پیدا می‌‌شدند، زیبایی اولیه خودشان را از دست داده بودند؛ برای مثال یا لباس بر تنشان نبود یا دست و پاهایشان از جا درآمده یا اینکه چشمانشان از حدقه بیرون زده بود.

جزیره ترسناک عروسک‌ها چه زمانی معروف شد؟

از زمانی که یک کارگردان مکزیکی به نام امیلیو فرناندز در این جزیره شروع به ساختن فیلم کرد، این جزیره و داستان‌های جذاب و ترسناک آن در سراسر جهان معروف شد. پس از مرگ جولیان با کسب اجازه از خانواده او، بازدید از جزیره  برای عموم آزاد شد. در این جزیره چندین کلبه و موزه‌ای کوچک نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

سخن پایانی

جزیره عروسک‌ها (island of the dolls) از مخوف‌ترین و ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری مکزیک به شمار می‌رود. درصورت بازدید از این مکان می‌توانید سفری فوق‌العاده مهیج و شگفت‌انگیز برای خود رقم بزنید. البته در صورتی که از صحنه‌های ترسناک می‌ترسید یا دوست ندارید آن را تجربه کنید بهتر است این جزیره را از لیست جاهای دیدنی مورد علاقه‌ خود حذف کنید. در این مطلب جزیره مخوف عروسک‌ها را به شما معرفی کردیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید.

سؤالات متداول

  • جزیره عروسک‌ها در کجا واقع شده است؟

این جزیره مهیج و ترسناک در جنوب مکزیک قرار دارد.

  • دلیل معروف شدن جزیره ترسناک عروسک‌ها چه بود؟

پس از پخش شدن خبر اینکه جولیان جسد دختربچه‌ای را پیدا کرده، کارگردانی به نام امیلیو فرناندز تصمیم گرفت در این مکان فیلمی را تهیه کند. پس از پخش این فیلم در سراسر جهان مردم زیادی با این جزیره آشنا شدند و دوست داشتند از آن دیدن کنند.

  • چه زمانی از روز برای بازدید از جزیره عروسک‌ها مناسب‌تر است؟

معمولاً بهتر است در ساعات اولیه روز از این جزیره دیدن کنید تا برای شما بسیار ترسناک ودلهره‌آور نباشد، اما اگر دوست دارید هیجان بیشتری تجربه کنید یا اینکه فرصت کافی در روز ندارید می‌توانید از تورهای شبانه بازدید از جزیره استفاده کنید.

  • آیا جولیان عروسک‌ها را دستکاری کرده است تا ترسناک به نظر برسند؟

خیر، این عروسک‌ها بر اثر اتفاقات طبیعی مانند نور آفتاب، باد و باران شکل ظاهری طبیعی خود را از دست داده‌اند و همین سبب شده است که مخوف به نظر برسند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات