دورافتاده‌ترین جزیره دنیا؛ 12 جزیره عجیب جهان

2 ماه پیش 0 دیدگاه

 

 آیا تا به حال کنجکاو شدید که بدانید دورافتاده‌ترین جزیره دنیا کجاست؟ بیشتر جزایر دنیا، همیشه حال و هوای جذاب و اسرارآمیزی داشته‌اند؛ جزایری با گونه‌های جانوری منحصربه‌فرد و کمیاب، جزایری با ترکیب‌های زمین‌شناسی نایاب و هزاران شگفتی دیگر. اگر شما هم دوست دارید اطلاعات جالبی از این جزایر به دست آورید ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

1. جزایر کرگولن

جزایر کرگولن، از دورافتاده‌ترین مکان‌های دنیا محسوب می‌شود. این جزایر تعدادی از جزایر بادگیر اقیانوس هند هستند که یخچال‌های طبیعی، کوه‌ها و دشت‌های وسیعی از علف‌ها و خزه را در خود جا داده‌اند. این جزیره برای سکونت انسان مناسب نیست، اما برای زندگی فک‌ها، درناها و انواع پنگوئن‌ها مناسب است.

دورافتاده‌ترین مکان‌های دنیا

2. جزیره ال هیرو اسپانیا

جزیره ال هیرو منطقه بهشتی در جزایر قناری و از جزایر اسپانیا است. این مکان، نه‌تنها به‌خاطر تنوع زیستی و زیبایی منحصربه‌فرد، بلکه به‌دلیل انرژی‌های تجدیدپذیر خود بسیار متمایز است. دیدن شگفتی‌های این جزیره را در تور اسپانیا از دست ندهید.

 جزیره ال هیرو اسپانیا

3. جزیره آتشفشانی پیتکرن

از دیگر دورافتاده‌ترین جزیره دنیا، جزیره آتشفشانی کوچک در اقیانوس آرام جنوبی است. جزیره پیتکرن در قلمرو بریتانیا قرار دارد و هزاران کیلومتر دورتر از هر گونه تمدن بشری دست نخورده باقی مانده است.  تنها 50 نفر در این دورافتاده‌ترین جزیره دنیا اقامت دارند و با قاطعیت می‌توان گفت: این منطقه کم‌جمعیت‌ترین منطقه در جهان و همچنین یکی از دورافتاده‌ترین مکان‌های جهان است. شاید برایتان جالب باشد بدانید این منطقه دورافتاده جزء اولین مناطقی بود که در سال 1834 حق رأی را به زنان داد.

جزیره آتشفشانی پیتکرن

4. جزیره ایستر

جزیره ایستر که در 2088 کیلومتری (تقریباً 1300 مایل) جزیره پیتکرن قرار دارد، دورافتاده‌ترین جزیره دنیا است. مساحت این جزیره حدود 163 کیلومتر مربع (63 مایل مربع) است و بیشتر به‌دلیل مجسمه‌های سنگی و ویرانه‌های سکوهای سنگی غول‌پیکر مشهور است.

جزایر ایستر

5. جزیره دیگوگارسیا

دیگو گارسیا، دورافتاده‌ترین جزیره دنیا، جزیره مرجانی V شکل در مرکز اقیانوس هند است. این جزیره بزرگ‌ترین و جنوبی‌ترین جزیره مجمع الجزایر چاگوس است که بخشی از قلمرو بریتانیایی اقیانوس هند محسوب می‌شود. جزیره دیگوگارسیا، به‌دلیل موقعیت استراتژیک خود بین شرق آفریقا، خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و استرالیا پایگاه هوایی و دریایی عظیمی برای ارتش ایالات متحده و بریتانیاست و به همین دلیل اهمیت بسیاری دارد.

جزیره دیگوگارسیا

6. اویمیاکون

اویمیاکون، این دورافتاده‌ترین جزیره دنیا در روسیه و نزدیک قطب شمال قرار دارد. این مکان تا نزدیک‌ترین شهر بزرگ یعنی یاکوتسک، 576 مایل فاصله دارد و حدود 500 نفر با سختی در آن زندگی می‌کنند. این مکان سردترین مکان مسکونی روی کره زمین محسوب می‌شود و در زمستان حدود 21 ساعت از روز تاریک است. مردم محلی ساکن در این مکان با مهارت‌های خاصشان توانستند بقای خود را در این مکان دورافتاده تضمین کنند.

5. جزیره دیگوگارسیا

7. جزیره پالمرستون

جزیره مرجانی کوچک و دورافتاده‌ترین جزیره دنیا حدود 1000 مایل مربع است و در میان جزایر کوک در اقیانوس آرام قرار دارد و توسط یک صخره مرجانی الماس‌شکل به هم متصل شده‌اند. جزیره پالمرستون بالای یک آتشفشان قدیمی در کف اقیانوس است و بالاترین نقطه جزیره تنها 13 فوت از سطح دریا بالاتر است. در سرشماری سال 2016 مشخص شد حدود 58 نفر در این جزیره زندگی می‌کنند و احتمالاً همه این افراد از نواده‌های کاپیتان جیمز کوک هستند که حدود 150 سال پیش در آنجا ساکن شد.

جزیره پالمرستون

8. دورافتاده‌ترین کشور جهان، نائورو

کشور نائورو، دورافتاده‌ترین کشور روی زمین است و در فاصله 200 مایلی از خشکی قرار دارد!  این کشور در اقیانوس آرام و در 200 مایلی شمال شرقی سواحل استرالیا واقع شده است. نائورو کم‌بازدیدترین کشور جهان محسوب می‌شود می‌شود که این امر به‌دلیل آب متلاطم و شرایط ناامن اقیانوسی است که این کشور کوچک را احاطه کرده است. از آنجایی که دسترسی به جزیره با قایق ممکن نیست، بنابراین، تنها گزینه برای رسیدن به نائورو پرواز است. پرواز از بریزبن استرالیا به نائورو مسافت 2076 مایل است و حدود 5 ساعت طول می‌کشد.

نائورو

9. فانوس دریایی جزیره جیانوتری در ایتالیا

جزیره جیانوتری جنوبی‌ترین مجمع الجزایر توسکانی و دورافتاده‌ترین جزیره دنیا است که از هفت جزیره از جمله جزیره معروف البا تشکیل شده است. در حال حاضر این جزیره، مکانی دورافتاده برای بازدید است، اما دیدنی‌های زیادی مثل سواحل کریستالی و جنگل‌های کوچک مدیترانه‌ای در آن وجود دارد. همچنین یک فانوس دریایی در قسمت جنوبی جزیره قرار دارد. برای دیدن این جزیره زیبا و بکر و آگاهی از قیمت تور ایتالیا می‌توانید با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید.

فانوس دریایی جزیره جیانوتری ایتالیا

10. لانگربین 

لانگربین دورافتاده‌ترین جزیره دنیا، شمالی‌ترین سکونتگاه جهان است. این جزیره در جزیره اسپیتسبرگن در مجمع الجزایر سوالبارد واقع شده است. لانگربین به فرودگاه سوالبارد (یک پرواز سه ساعته از اسلو) دسترسی دارد. هرکس که از شهر خارج می‌شود باید سلاح گرم حمل کند و طرز استفاده از آن را در برابر حمله احتمالی خرس‌های قطبی یاد بگیرد. همه خانه‌ها در لانگربین روی پایه مخصوص ساخته شده‌اند؛ بنابراین وقتی لایه‌های سنگین برف جزیره در تابستان ذوب می‌شوند، خانه‌های جزیره غرق نمی‌شوند، جزیره دارای یک فروشگاه مواد غذایی و یک دانشگاه است.

جزیره دورافتاده دنیا لانگربین

11. منطقه Motuo در تبت

یکی از دورافتاده‌ترین مکان‌های جهان، Motuo است. این منطقه که در تبت واقع شده تا چند وقت پیش از طریق جاده قابل دسترسی نبود و جوامع به‌طور کامل از همسایگان خود جدا بودند. مردم محلی بیشتر به کشت برنج، سویا، پنبه و زنجبیل مشغول هستند و از همین طریق امرار معاش می‌کنند. تنها راه برای رسیدن به موتوئو این است که به مدت چهار روز در یک زمین یخ زده پیاده‌روی کرده و از یک پل معلق عبور کنید تا به منطقه بکر تبت و پر از فضای سبز برسید. در تور اروپا تابستان 1403 می‌توانید از این منطقه بازدید کنید.

منطقه Motuo در تبت

12. ویلاس استرلاس، دورافتاده‌ترین روستای جهان

ویلاس استرلاس، یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای جهان است که حدود 200 نفر در آن اقامت دارند. ویلا لاس استرلاس، به زبان اسپانیایی به معنای شهر ستاره‌ها در سال 1984 تأسیس شد. این روستا شامل 14 خانه، یک شعبه بانک اعتبار، یک مدرسه دولتی با کمتر از 12 دانش‌آموز، اداره پست، سالن ورزشی، خوابگاه و فروشگاه است. بیشتر افرادی که در اینجا زندگی می‌کنند دانشمندان یا پرسنل نظامی شیلی هستند. نگهداری سگ به‌دلیل احتمال شیوع بیماری سگ ممنوع است. تماشای پنگوئن و فک‌های ساحل از سرگرمی‌های مهیج در این مکان به شمار می‌آید.

ویلاس استرلاس

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید 71 درصد از زمین را اقیانوس‌ها فراگرفته‌اند و این اقیانوس‌های عظیم، قاره‌ها و کشورها را از هم جدا می‌کنند؛ از این‌رو مکان‌های دورافتاده و بکری در سراسر جهان وجود دارند. مکان‌هایی روی زمین که خیلی کم یا شاید هیچ‌وقت پای انسانی به آن نرسیده است. در این مطلب 12 مورد از دورافتاده‌ترین مکان‌های جهان را بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیوه زندگی و بقای مردمان اصلی که هنوز در آنجا زندگی می‌کنند می‌توانید با رز آبی تماس بگیرید و با تور از این مکان‌ها بازدید کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات