بزرگترین جزیره شن و ماسه استرالیا جزیره فریزر

3 ماه پیش 0 دیدگاه

این جزیره بزرگ‌ترین جزیره شن و ماسه در استرالیا و در مقیاس جهانی است. فریزر در سواحل جنوب شرقی منطقه کوئینزلند استرالیا واقع شده است که طول آن بیش از 120 کیلومتر است و تقریباً مساحتی معادل 1840 کیلومتر مربع دارد. این جزیره به‌دلیل طبیعت دست‌نخورده، اکوسیستم متنوع و مناظر منحصربه‌فردش مشهور است. همچنین به علت ارزش جهانی و برجسته‌ای که دارد و منطقه‌ای با اهمیت طبیعی محسوب می‌شود یکی از میراث مهم جهانی یونسکو به حساب می‌آید.

طبیعت و اکوسیستم منطقه به گونه‌های متعدد و بومی استرالیا جزیره فریزر اجازه رشد و زندگی داده است. این منطقه خانه حیات وحش گونه‌هایی مانند دینگوها، والابی‌ها، اکیدناها و گونه‌های متنوعی از پرندگان نیز است. با سفری فراموش‌نشدنی به استرالیا می‌‌‌توانید بدانید جزیره فریزر کجاست. با کاوش در بزرگ‌ترین جزیره ماسه‌ای جهان، با سواحل بکر، جنگل‌های بارانی سرسبز و دریاچه‌های آب شیرین خیره‌کننده، وارد ماجراجویی شوید. با قدم زدن در جنگل‌های بارانی و لذت دیدن آب‌های شفاف دریاچه مک‌کنزی، گیاهان و جانوران منحصر به فرد جزیره را کشف کنید. همچنین با تجربه غواصی بی‌نظیر، در دنیای پرجنب ‌و جوش زیر آب در سواحل مرجانی بزرگ خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای خود بسازید.

 

دریاچه مک‌کنزی، معروف‌ترین جاذبه جزیره  فریزر

دریاچه مک‌کنزی یک دریاچه آب شیرین خیر‌ه‌کننده است که به‌دلیل رنگ‌های آبی درخشان و ماسه‌های سفید بکرش مشهور است. گردشگران می‌توانند هنگام بازدید از این دریاچه و استفاده از طبیعت استرالیا، از جاذبه دیگر این جزیره به نام کشتی غرق شده ماهنو که نمادی در ساحل شرقی جزیره است، دیدن کنند.در جزیره فریزر آیلند می‌توان فعالیت‌های مختلفی را انجام داد؛ مانند سافاری در امتداد مسیرهای شنی، قدم زدن در جنگل‌های بارانی، شنا در دریاجه‌های آب شیرین و ماهیگیری در خط ساحلی. همچنین کمپینگ، فعالیتی محبوب در این جزیره  برای لمس زیبایی‌های جزیره است. در استرالیا جزیره فریزر، درختان پوست کاغذی در ساحل پراکنده شده‌اند. ماسه سیلیسی بسیار ریز نیز مانند فیلتر عمل می‌کند و به آب شفافیت فیروزه‌ای می‌دهد. با دمای معتدل آب، این ناحیه مکانی ایده‌آل برای شنا در تمام طول سال است.

 

 

بانک پلیکان، تکه‌ای از بهشت

بانک پلیکان ‌حفره‌ شنی کوچکی واقع در بخش غربی ساحل کگاری استرالیا جزیره فریزر و معروف به تکه‌ای کوچک از بهشت است. گردشگران در دریا می‌توانند این محیط زیبا و خیره‌کننده را ببینند و جزیره را با منظره 360 درجه‌ای از تنگه گریت سندی کاوش کنند.

ایلای کریک، بزرگ‌ترین رودخانه ساحل شرقی جزیره فریزر

رودخانه ایلای کریک، بزرگ‌ترین رودخانه در ساحل شرقی استرالیا جزیره فریزر (کگاری) مقداری قابل توجه آب شفاف را در هر ساعت به دریا روانه می‌کند. ایلای کریک مکانی پرطرفدار برای کمپینگ و شناست. شنا در رودخانه با جریان زیاد آب می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد.

ساحل 75 مایلی

همان‌طور که از نام ین مکان پیداست، این ساحل بسیار وسیع است و جاده‌ای رسمی در استرالیا جزیره ی فریزر محسوب می‌شود. همچنین یکی از دو منطقه‌ای در جهان است که به‌عنوان باند فرودگاه نیز عمل می‌کند و هواپیماها می‌توانند از آنجا بلند شوند و روی شن‌ها فرود بیایند.در تمام اوقات سال، ساحل 75 مایلی پر از ماهیگیرانی است که به‌دنبال ماهی سفید و سایر ماهی‌های هستند. در اطراف همین ماهیگیران، گردشگران در حال گشت و گذار با ماشین‌های چهارچرخ هستند و به دیگر جاذبه‌های جزیره می‌روند.

قله‌های شنی و رنگارنگ پیناکلز

شن‌های رنگی پیانکلز در امتداد ساحل شرقی استرالیا جزیره فریزر قرار دارد که بیش از 72 رنگ قرمز، زرد و نارنجی را شامل می‌شود. قله‌های شنی و رنگارنگ پیانکلز در بالای خط ساحلی قرار گرفته‌اند و گفته می‌شود که در اثر گذر زمان، وزش باد و بارش باران هسته صخره‌ها نمایان شده‌اند. بهترین زمان بازدید از این مکان صبح زود است؛ زمانی که خورشید طلوع کرده و صخره‌های رنگارنگ پیناکلز را به‌خوبی روشن می‌کند.

صخره‌های مرجانی استرالیا، بزرگ‌ترین صخره مرجانی در دنیا

 انتخابی ایده‌آل برای مواجهه با انواع و گونه‌های متنوع جانوران دریایی، بازدید از صخره‌های مرجانی استرالیا است. طول این صخره 2300 کیلومتر است. همچنین بزرگ‌ترین صخره مرجانی دنیاست که بیش از 1600 گونه ماهی، 30 گونه دلفین و نهنگ و 6 گونه از تنها 7 گونه لاک‌پشت دنیا را در آب‌های خود جای داده است؛ از این‌رو گردشگران می‌توانند با غواصی در این منطقه از نزدیک به تماشای این جانوران دریایی بروند.

جنگل بارانی دره پیل

جنگل بارانی واقع در دره پیل، خانه درختان سر به فلک کشیده و بسیار بلند ساتینی، کاج‌های کائوری و طیف وسیعی از گیاهان است. این جنگل 135 میلیون سال است که پا برجاست و  کهن‌ترین جنگل بارانی جهان به حساب می‌آید.

 

استخرهای شامپاین

استخرهای شامپاین یکی از منحصر‌به‌فردترین جاذبه‌های طبیعی در استرالیا جزیره فریزر است. این استخرهای صخره‌ای که به‌طور طبیعی شکل گرفته‌اند، مجموعه‌ای از حفره‌های شنای کم‌عمق و شنی را درست در لبه اقیانوس با منظره‌ای ستاره‌ای از محیط اطراف ایجاد می‌کنند. با هر موج، استخرها با آب پر می‌شوند و حسی شبیه جکوزی ایجاد می‌کنند. از زیر آب نیز حباب‌هایی به سطح آب می‌آیند؛ مثل اینکه در استخری از شامپاین حبابی نشسته‌اید!

یکی دیگر از واقعیت‌های خاص درباره استخرهای شامپاین این است که آن‌ها تنها مکانی هستند که می‌توانید با خیال راحت در جزیره فریزر شنا کنید. دریای اطراف این جزیره بسیار خطرناک است. استخرهای شامپاین مانعی برای ورود کوسه‌ها و امواج شدید هستند تا بتوانید با خیال راحت دراین آب شور شنا کنید. در هنگام جزر، استخرها بسیار آرام هستند و مکانی مناسب برای لذت بردن از صدای اقیانوس به شمار می‌آیند.

دریاچه بیرابین

دریاچه زیبای بیرابین، دریاچه‌ای است که درست در وسط نیمه جنوبی استرالیا جزیره فریزر، بزرگ‌ترین جزیره شنی جهان واقع شده است. دریاچه بیرابین مکانی کمتر شناخته شده است. این نقطه، جایگزینی دوست‌داشتنی برای همسایه محبوب‌تر خود، دریاچه مک‌کنزی است. اگر از فریزر بازدید می‌کنید و به‌دنبال مکان‌های غیر توریستی برای بازدید هستید، حتماً دریاچه بیرابین را بررسی کنید.

جزیره کانگورو

جزیره کانگورو در ساحل آدلاید در جنوب استرالیا، قسمتی کوچک از بهشت است. این جزیره طبیعی و یکی از مکان‌های کمیاب در استرالیا است که گردشگران می‌توانند کانگوروها، پنگوئن‌ها، پوسوم‌ها، والابی‌ها، ایموس‌ها، کوالاها و پلاتی‌پوس‌ها را در آن مشاهده کنند. همچنین می‌توانند در تور استرالیا و سفر به جزیره کانگورو با فوک‌ها شنا کنند و نهنگ‌ها را نیز از نزدیک ببینند. جزیره کانگورو تا قرن نوزدهم به‌دلیل صخره‌هایی که دارد و فاصله‌اش از منطقه اصلی، از دست دریانوردان و آفات محافظت می‌شده است. بدون شک همین امر دلیلی است که این جزیره دست‌نخورده باقی مانده و به حیوانات و اکوسیستم آن خدشه‌ای وارد نشده است.

سخن پایانی

برای داشتن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی، آژانس مسافرتی ما متعهد به همکاری با کارشناسان مجرب است تا اطلاعات بیشتری درباره شرایط خاص و قیمت این تور فوق‌‌العاده را به شما ارائه دهد. برای شروع برنامه‌ریزی این سفر رؤیایی به استرالیا جزیره فریزر، همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات