کوه‌های آبی استرالیا

3 ماه پیش 0 دیدگاه

کوهستان آبی سیدنی رشته کوهی در نیو ساوت ولز استرالیا و بخشی از حومه غربی منطقه سیدنی بزرگ در است. همچنین این منطقه با منطقه شهری اصلی سیدنی همسایه است. آب و هوای کوه‌های آبی سیدنی معتدل‌تر از آلپی است، اما زمستان‌های خنکی دارد و گاهی اوقات برف خفیف می‌بارد. پس لباس مناسب برای روزهای آفتابی و شب‌های سرد به همراه داشته باشید. در اواخر بهار، از آب و هوای گرم و خشک برای پیاده‌روی در حاشیه کوه‌ها لذت خواهید برد. اواخر پاییز، همچنین در ماه‌های زمستان شرایط آب و هوایی می‌تواند برای پیاده‌روی مساعد باشد.

تاریخ زمین‌شناسی کوه‌های آبی

کوه‌های آبی استرالیا در بالای یک کوارتزیت (سنگ شنی با محتوای کوارتز) 470 میلیون ساله یک فلات ماسه سنگ تحت سلطه چشم‌اندازی از جنگل‌های بی‌پایان اکالیپتوس قرار دارند. در دوره پرمین، دریای کم‌عمقی منطقه را پوشانده بود. هنگامی که کوه‌های آبی پوشیده از آب دریا بود، اقیانوس مقادیر زیادی رسوب را حمل می‌کرد که به‌تدریج در لایه‌های متقاطع به کف فرو رفت. این لایه‌ها بعدها بسترهای سنگی و شیل‌ها را ایجاد کردند. حدود 200 میلیون سال پیش، آتشفشان‌ها از طریق لایه‌های زغال سنگ، ماسه سنگ و شیل فوران کردند و برآمدگی‌ها را تشکیل دادند. زمانی که ماسه سنگ کوه‌های آبی استرالیا به مرور زمان با باد، باران و رودخانه‌ها فرسایش یافت، صخره‌های اطراف دره جیمیسون به‌آرامی شکسته شدند و سه صخره به  نام سه خواهر در دوره تریاس تشکیل شدند.

سه خواهر در کوهستان آبی استرالیا

سه خواهر صخره‌ای غیرمعمول در کوه‌های آبی نیو ساوت ولز، استرالیا، در شمال دره جیمیسون هستند. آن‌ها نزدیک شهر کاتومبا واقع شده‌اند. همچنین یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های کوه‌های آبی هستند که بر فراز دره جیمیسون قرار دارند. نام آن‌ها مینی (922 متر)، ویمله (918 متر) و گونندو (906 متر) است.

نام منطقه کوه‌های آبی از کجا آمده است؟

اولین استفاده مستند از نام کوه‌های آبی استرالیا در گزارش کاپیتان جان هانتر از سفر فرماندار فیلیپ به بالای رودخانه هاکسبری در سال 1789 است. هانتر در توصیف وقایع مربوط به 5 ژوئیه نوشت: «ما اغلب در برخی از مناطقی که امروز از آن عبور کردیم، تپه‌هایی را در نزدیکی خود دیدیم که فرماندار آن‌ها را آبی صدا می‌کرد. در طول قرن نوزدهم، این نام معمولاً به بخش وسیعی از گستره تقسیم‌کننده بزرگ از حدود گولبرن در جنوب تا دره‌ هانتر در شمال اطلاق می‌شد، اما با گذشت زمان با منطقه محدودتری مرتبط شد».

پیش به سوی کوه‌های آبی

دامنه‌های کوه‌های آبی استرالیا با یک ساعت رانندگی از غرب سیدنی فاصله دارند. همچنین فاصله شهرهای اصلی کوه‌های آبی کاتومبا و لئورا 30 دقیقه رانندگی به سمت غرب است. فرودگاه سیدنی نیز در 113 کیلومتری کاتومبا قرار دارد و با پروازهای داخلی و خارجی به آن خدمات‌رسانی می‌شود.

توریست‌ها و گردشگران نباید نگران حرکت به‌سوی این جاذبه گردشگری باشند؛ چراکه از فرودگاه شهر سیدنی و همچنین شهر کاتومبا به‌راحتی می‌توانند سوار ماشین‌های کرایه‌ای شوند و ماجراجویی خود را در دل کوه‌های آبی شروع کنند. البته باید گفت قطارهای شهری هم به سمت این منطقه حرکت می‌کنند و بیشتر گردشگران را دو ساعته به محل کوه‌های آبی می‌رسانند.

هنگامی که در کوه‌های آبی استرالیا هستید، می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی برای سفر با قطار یا اتوبوس استفاده کنید. همچنین می‌توانید با اتوبوس کاوشگر که بین کاتومبا و لائورا حرکت می‌کند، سفر کنید. با این حال، برای کاوش در منطقه کوه‌های آبی در عمق بیشتر، به ماشین شخصی خود نیاز دارید. همچنین برای بازدید از جاهای دیدنی سیدنی داشتن ماشین شخصی از هر چیزی کارآمدتر است.

جاذبه‌های گردشگری کوه‌های آبی

کوه‌های آبی در استرالیا جاذبه‌ها و فعالیت‌های متنوعی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در اینجا چند مکان دیدنی نزدیکی کوه‌های آبی آورده شده است که در تور استرالیا همه را تجربه می‌کنیم.

  • از مناظر پانوراما از طریق تله کابین، آسمان و شیب‌دارترین راه‌آهن در جهان لذت ببرید.
  • بام Govetts Leap Lookout مناظر خیره‌کننده از دره Grose را نشان می‌دهد.
  • مسیرهای پیاده‌روی و میراث را کاوش کنید که بیش از 140 کیلومتر مسیر برای کشف وجود دارد.
  • آبشار ونتورس Wentworth به این آبشار خیره‌کننده بروید.

  • کاتومبا: از این شهر کوهستانی جذاب با گالری‌های هنری، باغ‌ها و کافه‌ها دیدن کنید.
  • لائورا: یکی دیگر از شهرهای زیبا با مراکز خرید و باغ‌های زیباست.
  • کوه توما باغ گیاه‌شناسی کوه‌های آبی: باغ‌های آب و هوای خنک را کاوش کنید.
  • غارهای جنولان: در یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های غار جهان گشت و گذار کنید.

  • آبشار لائورا: از پیک‌نیک در کوه‌های آبی استرالیا و آبشارها لذت ببرید.
  • پلکان غول‌پیکر: مسیری برای پیاده‌روی در بوته‌ها به سه خواهر از طریق «پلکان غول‌پیکر» به کف دره منتهی می‌شود. سپس یک پیاده‌روی 1.5 ساعته در مسیر The Federal Pass به پایه آبشار کاتومبا و راه‌آهن دیدنی این شهر منتهی می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درمورد این منطقه و تور استرالیا با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید.
  • یکی از نمادین‌ترین هتل‌های تاریخی استرالیا، Hydro Majestic است؛ مکانی زیبا برای گذراندن شب یا لذت بردن از چای در محیطی زیبا. مناظر پانورامای دره مگالونگ را تحسین کنید. غروب خورشید نیز آسمان را در سایه‌های صورتی، بنفش و آبی روشن می‌کند.
  • از دوچرخه‌سواری در حاشیه کوه‌های آبی استرالیا لذت ببرید: مسیرهای ناهموار اکنون با استفاده از دوچرخه‌های الکترونیکی قابل دسترس‌تر هستند؛ از این‌رو دوچرخه‌سواران مبتدی و متوسط کوهستان از مسیرهای پر پیچ و خم که آن‌ها را به مناظر فوق‌العاده دیدنی می‌برد، لذت خواهند برد.

  • عکاسی در باغ میفیلد: در این باغ بهشت مانند 65 هکتار باغ میوه، طاق‌های زیبا و پیچ و خم‌های پرچین برای کاوش خواهید یافت. فراموش نکنید که دوربین خود را به همراه داشته باشید؛ زیرا هر فصل سال از رنگ‌ها و جذابیت‌های فراوانی همراه است.
  • صخره لینکلن: برای پایان دادن به روزی عالی در منطقه فقط می‌توانیم به شما توصیه کنیم که به صخره لینکلن بروید. این صخره مسطح عظیم بالای فضایی خالی امتداد یافته و بهترین نقطه ممکن برای دیدن غروب خورشید بر فراز کوه‌های آبی است.

آنچه بیان شد، تنها چند نکته برجسته از کوه‌های آبی استرالیا بود. این منطقه سرشار از زیبایی و تجلی طبیعت استرالیا است.

اقلیم و شرایط آب و هوای منطقه

آب و هوا در این منطقه با توجه به ارتفاع متفاوت است. در کاتومبا، میانگین حداکثر دمای تابستان حدود 22 درجه سانتی‌گراد است و گاهی تا 30 درجه هم می‌رسد. همچنین در طول زمستان، دمای هوا معمولاً حدود 10 تا 11 درجه سانتی‌گراد در روز است. در شب‌های صاف نیز 1- درجه سانتی‌گراد و در شب‌های ابری 3 تا 4 درجه سانتی‌گراد است. گاهی اوقات دمای هوا تا 3- درجه سانتی‌گراد یا کمی کمتر می‌شود؛ پس با ما همراه شوید تا کنار هم، دست به ماجراجویی در این کشور وسیع بزنیم و لحظات به یاد ماندنی را به اتفاق ثبت کنیم. همچنین در این مقاله راهنمای سفر به استرالیا را نیز برایتان شرح دادیم.

 

سخن پایانی

سفر به استرالیا ماجراجویی را در سرزمینی با شگفتی‌های طبیعی خیره‌کننده و شهرهای پر جنب و جوش به دنبال دارد. از خانه اپرای نمادین سیدنی گرفته تا منطقه Outback، مناطق فراوانی برای بازدید وجود دارند, برای مثال علاقه‌مندان به حیات وحش می‌توانند از دیدن کانگوروها، کوالاها و گونه‌های منحصر به فرد پرندگان لذت ببرند. جنگل بارانی Daintree و پارک ملی Kakadu بینش‌هایی را درباره فرهنگ بومیان و مناظر باستانی ارائه می‌دهد.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات