خیابان پائولیستا برزیل

3 ماه پیش 0 دیدگاه

بی‌شک یکی از جاذبه‌های توریستی بی‌همتای کشور برزیل، خیابان پائولیستا واقع در قلب شهر سائوپائولو است. این خیابان رنگارنگ و چشم‌نواز که به «وال استریت» نیم‌کره جنوبی قاره  آمریکا معروف است همچون نگین درخشانی در صدر جاذبه‌های گردشگری سائوپائولو خودنمایی می‌کند.

در میان نقاط گردشگری سائوپائولو، این جاذبه گردشگری نیازهای هر گردشگر با هر فرهنگ و سلیقه‌ای را برآورده می‌‌کند؛ چراکه این خیابان 2800 متری آمیزه‌ای است از ابعاد گوناگون گردشگری و تفریحی. چه از علاقه‌مندان پر و پا قرص بناها و آسمان‌خراش‌های مدرن باشید و چه از طرفداران معماری سنتی، این مکان گردشگری موجب لذت وافر شما خواهد شد؛ زیرا این خیابان تلفیقی از جاذبه‌های مدرن و سنتی برزیل است.

با قدم زدن در پیاده‌روهای پر جنب ‌و جوش این خیابان، ضمن استشمام رایحه ناب قهوه برزیلی می‌توان از مراکز تفریحی متنوعی مانند رستوران‌ها، کافه‌ها، فودکورت‌ها و فروشگاه‌های خرید بازدید کرد. از سوی دیگر نیز می‌توان از بناهایی با سابقه تاریخی و همچنین موزه‌های دیدنی و مراکز هنری بازدید کرد. پائولیستا برزیل به‌سبب ویژگی منحصربه‌فرد خود در برطرف کردن نیازهای طیف وسیعی از توریست‌ها توانسته است سالیان طولانی اوقات تکرارنشدنی و مفرحی برای گردشگران جهان بسازد. با ما همراه باشید تا در ادامه به تفکیک، برخی از مکان‌های دیدنی این شاهراه تپنده در سائوپائولوی برزیل را برای شما معرفی کنیم.

  • موزه فوتبال سائوپائولو؛ روح فوتبال ناب برزیلی

موزه فوتبال سائوپائولو بزرگ‌ترین موزه فوتبال برزیل و مکانی جذاب برای طرفداران و عاشقان فوتبال در ورزشگاه پاکائمبو است که در نزدیکی پائولیستا برزیل قرار دارد. این موزه، محل وسیعی را پوشش می‌دهد و به هفده سالن و نمایشگاه تقسیم می‌شود که در آن می‌توان بسیاری از اطلاعات مرتبط با فوتبال، آرشیوی از اطلاعات مسابقات مهم تاریخ فوتبال و اطلاعاتی درباره بازیکنان تیم‌ها پیدا کرد. در این مرکز کتابخانه‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی آنلاین برای بررسی و پرس‌وجو وجود دارد. در این موزه به‌خوبی می‌توان عشق ملت برزیل به فوتبال را درک کرد.

 

  • موزه هنر سائوپائولو؛ از نقاشی‌های ون‌گوگ و پیکاسو تا معماری مدرن برزیلی

موزه هنر سائوپائولو که در زبان محلی MASP نامیده می‌شود، یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری برزیل است. این موزه یکی از آثار معرف معماری مدرن برزیل است که در سال 1968 روبه‌روی پارکی زیبا به نام Hikera Campos افتتاح شد. این موزه با باغی بزرگ احاطه شده که به سبک دوره باروک فرانسه بازسازی شده است. در مجموعه‌های موجود در این موزه آثاری هنری از سراسر جهان و از قرون وسطی به بعد گردآوری شده است که بیشتر آن‌ها نقاشی هستند. همچنین این موزه بیش از 8 هزار مجموعه از مجسمه‌های مدرن از سده 13 میلادی تاکنون را در خود جای داده است. آثار بسیاری از هنرمندان اروپایی از جمله رامبراند، ون گوگ، مونه، پیکاسو، ولاسکوئز، دالی و بسیاری از هنرمندان برزیلی را می‌توان در این موزه مشاهده کرد.

  • میرانته سسک پائولیستا؛ چشم‌اندازی پانوراما از پائولیستا برزیل

این مرکز فرهنگی در واقع ساختمانی مرتفع است که با حضور در طبقه هفدهم آن می‌توان به‌صورت رایگان، چشم‌انداز بی‌نظیری از خیابان پائولیستا برزیل را نظاره کرد. تراس طبقه هفدهم این بنا دارای مناظر پانوراما 360 درجه است. در سایر  طبقات مختلف این مرکز نیز نمایشگاه‌های هنری پیشرفته صوتی و تصویری قرار دارند که بازدید از این مناظر بصری مدرن خالی از لطف نخواهد بود.

  • پارک تریانون؛ چشم‌اندازی بر جنگل‌های استوایی اقیانوس اطلس

یکی دیگر از جاهای دیدنی سائوپائولو پارک تریانون واقع در پائولیستا برزیل است. این محل که به پارک ستوان سیکوئرا نیز شهرت دارد، منطقه‌ای تفریحی به مساحت 48 هزار متر مربع است که نگاهی اجمالی به جنگل‌های استوایی اقیانوس اطلس می‌دهد.. با قدم زدن در این پارک ضمن نظاره آمیزه‌ای از طبیعت و هنر می‌توان به دور از هرج و مرج‌های زندگی شهری، دقایقی را در آرامش محض سپری کرد. در این منطقه، برخی از بخش‌های جنگل به مسیرهایی برای پیاده‌روی و گشت و گذار بدل شده‌اند. علاوه بر زمین‌های بازی مخصوص کودکان در این منطقه، محل ویژه‌ای نیز برای ورزش و تمرینات رشته‌هایی مانند تناسب اندام و یوگا تعبیه شده که در دسترس بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. با بازدید از این منطقه به‌خوبی می‌توان تجربه‌ای دلپذیر در دل طبیعت و در کنار گیاهان بومی و پرندگان گوناگون داشت.

  • ژاپن کوچک؛ بازدید از ژاپن در خاک برزیل

«ژاپن کوچک» سائوپائولو یکی از اولین توقف‌ها در سفرهای بیشتر گردشگران است و دلیل خوبی هم دارد. این منطقه در خیابان پائولیستا برزیل، دارای غذاخوری‌ها و فروشگاه‌های متعدد ژاپنی است. با حضور در این مکان می‌توان از مغازه‌های خواربار و صنایع دستی ژاپنی دیدن کرد. درحقیقت با حضور در این منطقه می‌توان جنبه‌هایی از فرهنگ ژاپنی را نیز دید. این مرکز فرهنگی و هنری ژاپنی از تدابیر دولت ژاپن است تا با احداث چنین مراکزی در نقاط مختلف جهان، جهانیان را با فرهنگ خود آشنا کند.

  • تئاتر میونیسیپال؛ اجراهایی از تئاتر تا اپرا

تئاتر میونیسیپال یا تئاتر شهرداری یکی از میراث هنری 110 ساله سائوپائولو و از دیگر جاهای دیدنی برزیل به شمار می‌آید. همواره در سالن‌های مختلف این بنای باشکوه و مجلل، آثار هنری نظیر تئاتر، پرفورمنس، اپرا، رقص، باله و سایر هنرهای نمایشی توسط هنرمندان مشهور از سایر نقاط جهان به اجرا درمی‌آید. بازدیدکنندگان نیز هر ساله با شرکت در این رویدادهای هنری خاطرات به یاد ماندنی برای خود به جا می‌گذارند.

  • برج ایتالیا؛ بلندترین ساختمان پائولیستا برزیل

برج 165 متری ایتالیا در خیابان پائولیستا برزیل واقع شده است. می‌توان با آسانسور تا طبقه 41 این برج بالا رفت و در سکوی تماشای آن که افق جذابی از شهر سائوپائولو را به دست می‌دهد نمایی کلی از شهر را تماشا کرد. طبقه آخر این برج رستوران است که برای صرف غذا در فراز آسمان می‌توان از آن استفاده کرد. تماشای غروب آفتاب از سکوی دیدبانی این برج نیز یکی از ماندگارترین قاب‌ها از سائوپائولو را برای گردشگران به ثبت می‌رساند.

  • باغ‌ وحش سائوپائولو

باغ وحش سائوپائولو یکی از پیشروترین باغ‌وحش‌ها در جهان و یکی از ده باغ‌وحش برتر جهان به شمار می‌رود. این باغ وحش که در نزدیکی خیابان پائولیستا برزیل قرار دارد، محیطی زیبا و مساحتی وسیع دارد. تعداد زیادی از حیوانات در این مکان هستند که بسیاری از آن‌ها جزء گونه‌های بسیار کمیاب به شمار می‌روند. این مکان در سال 1958 افتتاح شد. همچنین مساحتی بیش از 90 هکتار دارد و بیش از 3200 گونه جانوری در آن زندگی می‌کنند. در این باغ وحش دیدنی می‌توانید شیر، جگوار، طوطی، گربه وحشی، پرندگان مختلف و حیوانات کمیابی نظیر ماکائوها و آلارا (پاراکیت)، پستانداران و خزندگان متنوعی را ببینید. در این باغ‌وحش جزایری از میمون‌ها و سایر گونه‌ها وجود دارند که با مشاهده آن‌ها به‌خوبی می‌توان به چگونگی و نحوه زیست جمعی آن‌ها پی برد. از دیگر بخش‌های این مرکز، باغ گیاه‌شناسی است که علاقه‌مندان می‌‌توانند از آن بازدید کنند.

 

  • کتاب‌فروشی Livraria Cultura

یکی از بهترین کتاب‌فروشی‌های سائوپائولو،  Livraria Cultura نام دارد که در خیابان پائولیستا برزیل قرار دارد. این کتاب‌فروشی بزرگ، کتاب‌های بی‌شماری در ژانرها و موضوعات مختلف به زبان‌های پرتقالی و انگلیسی دارد. در این مرکز فرهنگی علاوه بر خرید و مطالعه کتاب می‌توان از کافه و رویدادهای فرهنگی رایگانی مانند پخش فیلم و کنسرت نیز استفاده کرد.

  • مرکز خرید پائولیستا

در این مرکز خرید بزرگ، می‌توان هر کالایی را با هر نوع دسته‌بندی پیدا کرد. در این محل، مغازه‌های گوناگونی قرار دارند که هریک کالای متفاوتی را برای مراجعه‌کنندگان عرضه می‌کنند. در این مرکز علاوه بر انواع مغازه‌های خرید، چندین کافه، رستوران و فودکورت نیز آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان هستند. گردشگران نیز ضمن بازدید و خرید در این مرکز می‌توانند ساعتی را برای صرف غذا در اغذیه‌فروشی‌های این مرکز بگذرانند.

 

  • رستوران Bar dos Cravos

یکی از مشهورترین رستوران‌های پائولیستا برزیل رستوران Bar dos Cravos شامل منوهای متنوعی از وعده‌های غذایی است. در این رستوران سرو سه وعده صبحانه، نهار و شام صورت می‌گیرد. گردشگران اگر به دنبال تجربه غذاهای باکیفیت هستند، می‌توانند با تور برزیل به این شهر و این رستوران مراجعه کنند.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده شد، خیابان پائولیستا برزیل تنوع وسیعی از انواع مکان‌های تفریحی و گردشگری را دربرمی‌گیرد؛ از این‌رو افراد متناسب با سلیقه، فرهنگ، جایگاه اجتماعی و علایق خود می‌توانند از هر یک از این مکان‌ها بازدید کنند. بدون شک بازدید از خیابانی که ابعاد و جنبه‌های گوناگون اقتصادی، مالی، فرهنگی، هنری، تاریخی، تفریحی و گردشگری را در خود دارد برای هر گردشگری از هر نقطه از جهان وسوسه‌کننده است. برای کسب اطلاعات جامع از تورهای سائوپائولو می‌توانید با راه‌های ارتباطی ما در تماس باشید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات