معرفی کامل کلیسای نوتردام پاریس

4 ماه پیش 0 دیدگاه

 آیا تا به حال خودتان را در کلیسای نوتردام تصور کرده­اید؟ به محض ورود به این مکان، بیش از 20 مجسمه از مجسمه­‌های کلیسای نوتردام را خواهید دید که درواقع نمادی از پادشاهی پادشاهان قبل از ظهور حضرت عیسی مسیح هستند. همچنین برج­هایی با ارتفاع 69 متر را خواهید دید که در پایان جنگ جهانی اول ناقوس 13 تنی را در آن به صدا درآوردند. جای‌جای این کلیسا سرشار از زیبایی و گچ­بری­های مثال‌نزدنی است که از دیدن آن­ها سیر نخواهید شد. اگر شما هم مانند تمامی مردم جهان دوست دارید به پاریس سفر کنید و کلیسای جامع نوتردام پاریس را از نزدیک ببینید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام پاریس در طول قرن­ها دچار آسیب و تخریب­‌های بسیاری شد. پس از انقلاب فرانسه، ناپلئون که خود را در سال 1804 امپراطور حاکم فرانسوی­‌ها در کلیسای جامع نوتردام پاریس معرفی و در این مکان تاج‌گذاری کرد، از نابودی احتمالی این کلیسا جلوگیری کرد. نوتردام پاریس را یک معمار فرانسوی در سال 1831 بازسازی کرد. تا سال 2019 کلیسا تقریباً دست‌نخورده باقی مانده بود تا اینکه در این سال طی فرایند مرمت در اتاق زیر شیروانی آتش‌سوزی عظیمی رخ داد که بخش زیادی از معماری­‌های سقف، طاق­ها و گلدسته‌­ها را از بین برد.

 

سبک معماری کلیسای نوتردام پاریس

حتی اگر آن‌قدر خوش‌شانس نبوده­‌اید که با تور فرانسه به این کشور سفر کنید و کلیسای نوتردام را ببینید، می­توانید توصیف زیبایی و شکوه آن را در رمان گوژپشت نوتردام اثر ویکتور هوگو بخوانید. همچنین می‌توانید تصاویر آن را در اینترنت جست‌وجو کنید تا از زیبایی این بنا با قدمت چندین ساله شگفت‌زده شوید. این کلیسا سبک معماری گوتیک را دارد. این سبک از معماری به‌قدری جذاب است که سالانه 13 میلیون گردشگر برای بازدید از این کلیسا به فرانسه می­‌آیند و آن را یکی از بهترین جاهای دیدنی پاریس به شمار می­‌آورند.

معرفی کامل بخش‌­های کلیسا نوتردام پاریس

نوتردام پاریس همواره نمونه‌­ای درخشان از نبوغ معماری و روح هنری دوران خود است. ترکیب سبک گوتیک و رومانسک سبب جذب گردشگران از سراسر جهان شده است. در این مطلب به معرفی کامل بخش­های کلیسا نوتردام پاریس خواهیم پرداخت و از ویژگی­های برجسته و تاریخ غنی آن برایتان صحبت خواهیم کرد.

1. دروازه ورودی سنت آنه

دروازه ورودی سنت آنه که در سمت راست نمای غربی قرار گرفته، قدیمی‌ترین ورودی بین دو ورودی دیگر است که حدود سال 1200 در این مکان ساخته شده است. این دروازه همچنین صحنه­های مقدس را به تصویر می­کشد. طی تحقیقاتی که انجام داده­اند این سر درب متعلق به این جایگاه نبوده و از جای دیگری به این مکان منتقل شده است.

دروازه ورودی سنت آنه نوتردام پاریس

2. مجسمه­‌های کلیسای نوتردام

همان‌گونه که در ابتدا گفتیم 28 مجسمه پادشاه در این کلیسا وجود داشته است که در جریان انقلاب فرانسه گروهی از مردم خشمگین آن‌ها را با طناب به پایین کشیدند و سر از تنشان جدا کردند. سال‌ها بعد کارگرانی که در حال کار در زیر زمین بانک تجارت خارجی بودند سرهای جداشده 21 مجسمه را پیدا کردند که اکنون در موزه کلونی نگهداری می­‌شوند.

مجسمه های کلیسای نوتردام

3. ناقوس‌­های چند تنی کلیسا نوتردام پاریس

اگر تا به حال رمان گوژپشت نوتردام را مطالعه کرده باشید حتماً می­دانید که او در برج­های بلند این کلیسای نوتردام زندگی می­کرد و او را ناقوس زن کلیسا می­شناختند. در جریان انقلاب فرانسه این ناقوس­ها را برای ساخت توپ­های جنگی ذوب کردند که پس از آن مجدداً ناقوس­هایی را ساختند که به‌دلیل داشتن صدایی گوش‌خراش مجبور شدند در سال 2013 ناقوس­های جدیدتری بسازند و جایگزین آن­ها کنند.

 

ناقوس های کلیسای نوتردام

4. ارگ نوتردام

می­توان لقب بزرگ­‌ترین ارگ فرانسه را به ارگ نوتردام داد که حدود 800 لوله صوتی دارد که قدمت برخی از آنان به قرن هجدهم بازمی­گردد. ارگ اصلی کلیسای نوتردام، یکی از جواهرات هنری و موسیقیایی این بناست و تاریخچه‌ای طولانی دارد. این ارگ به مرور زمان اصلاحات و تغییراتی را تجربه کرده و به وسیله‌ی بسیاری از موسیقیدانان و ارگ‌نوازان معروف اجرا شده است. این ساز در تعداد زیادی از مراسم‌ها و کنسرت‌های مذهبی و همچنین موسیقی کلاسیک به کار گرفته می‌شود.

ارگ نوتردام

5. کندوهای زنبور عسل روی سقف کلیسا نوتردام پاریس

در مجاورت کلیسای نوتردام پاریس، همان جایی که از اشیای مقدس نگه‌داری می­کنند، کندوهای عسل کوچکی وجود دارند که زنبورهای بوکفاست در آن­ها زندگی می‌­کنند. جالب است بدانید عسل این زنبورها از شهد گل­‌های میدان ژان بیست و سوم و باغ‌­های اطراف کلیسا تهیه می‌شود.

6. فضای داخلی نوتردام پاریس

فضای داخلی نوتردام پاریس نیز بسیار باشکوه است و دارای یک شبستان بزرگ، طاق­های بلند و ستون­های بی‌نظیر است. گروه کر و محراب بلند در وسط کلیسای جامع واقع شده‌اند و کنده‌کاری‌های پیچیده و شاهکارها و معماری­های هنری تزیین‌شده آن بازدیدکنندگان را از سراسر جهان جذب خود کرده است.

داخل کلیسای نوتردام پاریس

نکته‌­های خواندنی کلیسای نوتردام پاریس

  1. نوتردام اولین کلیسای جامع پاریس نبود.

  2. آتش‌سوزی سال 2019 اولین آتش‌سوزی در کلیسای جامع نبود.

  3. انقلابیون حدود سه بار معماری نوتردام را تغییر دادند.

  4. ویکتور هوگو کمک­های بسیار زیادی در جهت نجات کلیسای نوتردام گوتیک کرد.

  5. در جریان انقلاب فرانسه سرهای 28 مجسمه از تنشان جدا شد.

  6. نوتردام تا سال 1889 بلندترین ساختمان پاریس بود.

  7. شیشه­های رنگی کلیسای نوتردام در طول جنگ جهانی اول و دوم تخریب و حذف شدند.

  8. ویکتور هوگو در رابطه با کلیسای نوتردام کتابی با نام گوژپشت نوتردام نوشته است.

 

جاهای دیدنی اطراف کلیسای نوتردام پاریس

این کلیسا مکانی بسیار جذاب برای گردشگران است، اما شما در عرض چندین ساعت می­‌توانید از همه جای آن دیدن کنید و احتمالاً فرصت دارید که از اطراف کلیسا نیز دیدن کنید. جاذبه‌­های دیدنی‌­ای که در اطراف کلیسای نوتردام هستند و برخی از آن‌ها جزو جاهای دیدنی پاریس در شب نیز محسوب می‌شوند، عبارت‌اند از:

  1. موزه لوور پاریس که حدوداً 1.7 کیلومتر تا کلیسای نوتردام فاصله دارد.
  2. آرامگاه پانتئون پاریس که به معنای معبد خدایان است و در فاصله حدوداً 2 کیلومتری از کلیسای نوتردام واقع شده است.
  3. کاخ گارنیه (خانه اپرای بسیار قدیمی با نقاشی­های بی‌نظیر در سقف) که حدود 2.5 کیلومتر تا نوتردام پایس فاصله دارد.
  4. شانزلیزه در فاصله 4 کیلومتری از کلیسای نوتردام واقع شده است.
  5. برج ایفل که از معروف‌ترین جاذبه­‌های دیدنی پاریس است و تا این کلیسا حدوداً 5 کیلومتر فاصله دارد.

 

فروشگاه­های نزدیک کلیسای نوتردام پاریس

  1. PARIS LOOK
  2. Chanel(Place Vendome)
  3. FREE’P’STAR

هتل­‌های نزدیک به کلیسای نوتردام

  1. هتل سنت مایکل نوتردام
  2. هتل ملیا پاریس نوتردام
  3. هتل هالیدی این
  4. هتل سنت لوئیس ان ایزله
  5. هتل دوعو

 

قیمت بلیت کلیسای نوتردام پاریس

برای خرید بلیت کلیسای نوتردام می­توانید هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت حضوری اقدام کنید. قیمت بلیت آنلاین معمولاً ارزان­تر از قیمت بلیت حضوری است؛ زیرا ممکن است شامل تخفیفات هم شود. قیمت بلیت کلیسای نوتردام برای بزرگسالان (12 سال به بالا)، 19 یورو و برای کودکان تا 11 سال ورودی رایگان است. همچنین می‌توانید با کارشناسان ارتباط بگیرید و از قیمت تور پاریس هم مطلع شوید.

 

کلیسای نوتردام پاریس چه روزهایی باز است؟

از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 تا 6:45 عصر باز است. روزهای شنبه و یکشنبه نیز از ساعت 8 صبح باز می­شود، اما زمان بسته شدن آن را یک ساعت (تا ساعت 7:45 عصر) افزایش داده‌اند.

 

سخن پایانی

کلیسای نوتردام پاریس یکی از بهترین جاهای دیدنی پاریس است که درصورت سفر به پاریس حتماً باید از آن دیدن کنید. این کلیسا از نظر تاریخی اهمیت بسزایی دارد؛ به‌طوری‌که نماد اصلی فرانسه و گنجینه تاریخی پاریس به حساب می­‌آید. این کلیسا تا سال 2019 گردشگران زیادی را جذب خود کرده بود که به‌دلیل آتش‌سوزی فعلاً بسته است. اگر علاقه بسیاری به تماشای آن دارید می­توانید در سال 2024 از آن دیدن کنید. در این مقاله درباره کلیسای نوتردام پاریس با شما صحبت کردیم و امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

سؤالات متداول

  1. هزینه بازدید از کلیسای نوتردام پاریس چقدر است؟

بازدید از بیرون کلیسا رایگان است، اما بازدید از داخل بناهای آن برای بزرگسالان بالای 12 سال حدود 19 دلار هزینه دارد و برای کودکان تا 11 سال رایگان است.

  1. سبک معماری کلیسای نوتردام پاریس چیست؟

سبک معماری آن گوتیک و رومانسک است.

  1. ساعت کاری کلیسای نوتردام پاریس به چه صورت است؟

روزهای دوشنبه تا جمعه 8 صبح تا 6:45 عصر، شنبه­‌ها و یکشنبه­‌ها 8 صبح تا 7:45 عصر

 

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات