زیباترین جاهای دیدنی پاریس در شب + آدرس و عکس

6 ماه پیش 0 دیدگاه

اگر آشنایی اندکی با شهر پاریس داشته باشید، می‌دانید که این مکان زیبا به «شهر نور» شهرت دارد. احتمالاً علت این نام‌گذاری این باشد که پاریس هنگام شب، چهره‌ای جادویی و متفاوت دارد. بناهای تاریخی و خیره‌کننده و مکان‌های دیدنی پاریس در شب جلوه دیگری دارند؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود زمانی برای گردش شبانه در تور پاریس مشخص کنید.

درواقع برای دیدنی‌های پاریس در شب، باید چند شب زمان بگذارید تا از گردش شبانه در پاریس نهایت استفاده را ببرید. توصیه ما این است همه انرژی و توان خود را برای گردش روزانه در شهر در نظر نگیرید و مقداری از انرژی خود را برای دیدنی‌های شهر هنگام شب حفظ کنید. اگر شما هم کنجکاو هستید با زیباترین جاهای دیدنی پاریس در شب آشنا شوید، مطالعه راهنمای جاهای دیدنی فرانسه در شب حتماً برایتان مفید خواهد بود.

 

شب در پاریس کجا بریم؟

اگر به‌دنبال بهترین مکان‌های دیدنی پاریس در شب هستید باید بدانید فعالیت‌های سرگرم‌کننده فراوانی وجود دارد که می‌توانید برحسب علاقه و شرایط خود مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه با معروف‌ترین و بهترین جاهای دیدنی پاریس برای گردش شبانه بیشتر آشنا خواهید شد.

برج ایفل؛ درخششی در شب

بی‌‌شک اولین انتخاب برای بازدید از جاهای دیدنی پاریس در شب برج ایفل است. این جاذبه‌ گردشگری محبوب‌ نماد فرانسه است و در میدان شان دومارس و نزدیکی رودخانه سن قرار دارد. بازدید از این برج در هنگام شب درحالی‌که چراغ‌های آن روشن است گردش شبانه شما را به یکی از بهترین خاطرات در تور اروپا تبدیل می‌کند. بهترین ساعت برای دیدن برج ایفل نورانی از هنگام غروب تا ساعت 11:45 شب است. از آنجا که هتل‌های 5 ستاره مختلفی در اطراف برج ایفل قرار دارد، می‌توانید با اقامت در آن‌ها از نمای نورانی برج ایفل نیز لذت ببرید.

 

برج ایفل در شب

اسکله سن برنارد (Quai Saint-Bernard)؛ هم‌جواری با کلیسای نوتردام

یکی دیگر از محبوب‌ترین جاهای دیدنی پاریس در شب اسکله سن برنارد است که دقیقاً پشت کلیسای جامع نوتردام قرار دارد. در شب‌های تابستان این مکان مملو از جوانانی است که از منظره قدیمی‌ترین بخش پاریس لذت می‌برند.

 

پل پونت الکساندر سوم (Pont Alexandre III)؛ نشان صلح فرانسه و روسیه

پل پونت الکساندر سوم، یکی از جاهای دیدنی پاریس در شب است. این پل در سال 1986 به‌منظور نشان صلح فرانسه و روسیه ساخته شد. این پل باشکوه، کاخ بزرگ کرانه سمت راست و کرانه چپ را به هم متصل می‌کند و محل مناسبی برای گردش شبانه در شهر است.

اسکله سن برنارد

خیابان شانز‌لیزه (Champs-Elysées St)؛ پیاده‌روی در میان رقص نورها

یکی از خیابان‌های پاریس که برای پیاده‌روی در شب پیشنهاد می‌شود خیابان شانز‌لیزه است. در این خیابان معروف، سرگرمی‌های زیادی برای گردشگران مشاهده می‌‌شود که البته استفاده از آن‌ها قیمت بالایی دارد. این خیابان معروف میدان کنکورد را به میدان شارل دو گل و دروازه پیروزی پاریس وصل می‌کند. قصر اکتشافات یا پاله دو لا دِکوورت، موزه هنری پتی پاله و کاخ بزرگ یا گراند پاله طاق مشهور پیروزی پاریس نیز در این خیابان قرار گرفته‌اند.

خیابان شانزه لیزه

محله سن ‌ژرمن و محله لاتن پاریس؛ تلاقی فرهنگ و علم

از دیگر جاهای دیدنی پاریس در شب، خیابان سنت‌ژرمن و محله لاتین پاریس ( (Saint Germain neighborhood and Latinneighborhood of Paris) است. سن ژرمن به‌صورت نیم دایره پل سولی در شرق و پل کنکورد در غرب را به هم مرتبط می‌کند. همچنین از مناطق ۵، ۶ و ۷ پاریس می‌گذرد. در نیمه راه نیز بلوار سن‌میشل مشاهده می‌َشود. محله لاتن نیز در منطقه ۵ و قسمتی از منطقه ۶ پاریس قرار دارد؛ مکانی که در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۶۸ جنبش‌های اعتراض‌آمیز مختلف دانشجویان را به خود دیده است. دانشگاه سوربن، دانشگاه پاریس ۲، دانشگاه پاریس ۶، دانشگاه پاریس ۳، کلژ دو فرانس، مدرسه عالی نرمال، مدرسه عالی ملی معدن پاریس و مدرسه عالی ملی هنرهای زیبا در این محله قرار دارند.

 (Saint Germain neighborhood and Latinneighborhood of Paris)

نمای بیرونی کاخ گارنیه (Palais Garnier)؛ ترور ناپلئون دلیل ساخت گارنیه

آنچه در این مکان، جالب و چشمگیر است، علاوه بر برگزاری اپرا ساختمان مجلل و باشکوه آن است. حتماً می‌دانید که اپراهای فرانسه شهرت جهانی دارند. در این میان، اپرای گارنیه نیز راهی عالی برای داشتن شبی خاطره‌انگیز در پاریس است. مهم‌ترین دلیل ساخت اپرای جدید پاریس ترور نافرجام امپراتور ناپلئون سوم بود که در ۱۴ ژانویه ۱۸۵۸ روی داد. از آنجا که در سال ۱۸۲۰ نیز دوک بِری هنگام ورود به سالن اپرا ترور شده بود، ناپلئون بعد از سوءقصد جان خود دستور ساخت سالن جدیدی برای اپرای پاریس داد تا هم درب ایمنی داشته باشد و هم به رشد و ترقی شهر کمک کند.

کاخ گارنیه در شب

 

برج مونپارس (Montparnasse tower)؛ صرف غذا در آسمان

برج مونپارناس رصدخانه‌ای بسیار معروف در شهر پاریس است که هنگام غروب به یکی از شلوغ‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی در پاریس تبدیل می‌شود. این بنا در سال 1973 ساخته شده است. همچنین حدود 210 متر ارتفاع دارد و از ساعت 9:30 تا 11:30 شب باز است. امروزه برج‌های بلند دور از مرکز شهر و به‌ویژه در منطقه‌ «لدفانس» بنا می‌شود که یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی تجاری جهان است.

 

برج مونپارس

 

 فواره موزیکال کاخ ورسای (chateau de versailles)

نمایش فواره موزیکال در کاخ ورسای که در تابستان فعال است، یکی از جاذبه‌های مهم در تفریح شبانه پاریس است. این فواره موزیکال با استفاده از لوله‌کشی در قرن هفدهم و پمپ‌های مدرن و حدود 4.500.000 لیتر آب، یکی از بهترین مکان‌های پاریس برای بازدید در شب محسوب می‌شود. بلیت بازدید از این فواره حدود 10 یورو بوده و برای کودکان تا پنج سال رایگان است.

 فواره موزیکال کاخ ورسای

 رودخانه سن (River saint)؛ گردش با قایق در میان رقص نورها

گردش با قایق در امتداد رودخانه سن، یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌ها در جاهای دیدنی پاریس در شب به شمار می‌آید. بهترین زمان برای این کار اوایل شب است؛ زمانی که تاریکی بر شهر سایه انداخته و نور چراغ‌ها منظره زیبایی به رودخانه سن می‌بخشد. هزینه گشت با قایق با توجه به زمان گردش متفاوت است و بی‌‌شک این قایق‌سواری، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در این شب برایتان رقم می‌زند.

رودخانه سن در شب

     

سینماهای کلاسیک؛ تماشای فیلم در میان معماری کلاسیک

 تعداد زیادی سینمای کلاسیک در پاریس وجود دارد که قدمت آن‌ها به اوایل قرن بیستم می‌رسد؛ حتی اگر قصد تماشای فیلم هم نداشته باشید بازدید از فضای داخلی خیره‌کننده و دکور مجلل این سینماها خالی از لطف نیست. اگر از گشت‌وگذار در طول روز خسته هستید تماشای یک فیلم کلاسیک می‌تواند خستگی شما را رفع کند و شما را به دوران طلایی و باشکوه سینما کلاسیک ببرد.

 

تپه مونمارتر (Montmartre hill)؛ تماشای غروب خورشید از زاویه‌ای خیره‌کننده

اگر به دنبال بهترین مکان برای تماشای غروب خورشید در پاریس هستید، پیشنهاد ما تپه مونمارتر است. مونمارتر (کوه شهید) تپه‌ای در شمال پاریس و منطقه 18 قرار دارد. در این مکان می‌توانید پاریس را از زاویه‌ای خیره‌کننده تماشا کنید، البته ناگفته نماند این مکان معمولاً در طول شبانه‌روز شلوغ است؛ بنابراین اگر به‌دنبال جایی دنج و خلوت هستید ممکن است لذت بردن از این مکان به‌دلیل شلوغی برایتان چالش‌برانگیز باشد.

تپه مونمارتر در شب

 

موزه لوور (Paris Louvre museum)؛ هم‌جواری آثار گذشته با رودخانه سن

موزه لوور یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است که در مرکز شهر و مجاورت رودخانه سن قرار دارد. آثار هنری مهمی مانند گنجینه‌ها و مومیایی فراعنه مصر باستان، مجسمه‌های یونانی و نقاشی معروف مونالیزا در این موزه نگهداری می‌شوند. اگر می‌خواهید از این آثار هنری در زمان خلوت و دور از شلوغی بازدید کنید چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه شب بهترین زمان است. جذابیت موزه در شب و نورپردازی زیبای ساختمان موزه، نمای متفاوتی از لوور را به شما نشان می‌دهد. این موزه تا ساعت 10:45 دقیقه شب پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

منطقه Les Berges De Seine

این مکان در طول شب‌های تابستان پرازدحام است و در ماه ژوئن نیز جشن پرشوری در آن برگزار می‌شود. بازدید از این مکان رایگان است و در هر ساعتی از شب می‌توانید از آن دیدن کنید. Les Berges De Seine مکانی برای ورزش، استراحت، صرف غذا و درمجموع ثبت خاطراتی خوش است. با رفتن به این منطقه می‌توانید در طول شب برج ایفل، موزه لوور، موزه اورسی و بسیاری از مناطق دیگر پاریس را مشاهده کنید.

 

منطقه Les Berges De Seine

 

ستخر آرت دکو (Art Deco pool)؛ شنا در میان نقش و رنگ

استخر آرت دکو که در خیابان 19 پاریس قرار دارد، در دهه سی میلادی بنا شده و از دوشنبه تا جمعه شب باز است. سقف شیشه‌ای بزرگ و نقاشی‌های روی دیوار از ویژگی‌های این استخر کلاسیک است. هر زمان از سال به پاریس سفر کنید، شنا در میان آب‌های گرم و نورهای درخشان لذتی وصف‌نشدنی برای شما به ارمغان می‌آورد.

استخر آرت دکو

موزه اورسی (Musée d'Orsay)؛ تلفیقی از مجسمه و نقاشی

موزه اورسی که شباهت زیادی به موزه لوور دارد یکی دیگر از مکان‌های دیدنی پاریس است که می‌توان در شب‌های پنجشنبه (تا ساعت 21:45 شب) از آن بازدید کرد. تمام مسیر تا موزه لذت‌بخش است و پیاده‌روی در آن یکی از فعالیت‌های شبانه در پاریس محسوب می‌شود. اورسی یکی از موزه‌هایی است که می‌توان در آن مجسمه‌ها و نقاشی‌های زیبا و منحصربه‌فرد را مشاهده کرد. عکس‌های گوناگون و مبلمان نیز از دیگر جاذبه‌های این مکان زیباست.

 

طاق پیروزی (Paris Arc de Triomphe)؛ یادمانی از وطن‌پرستان

یکی دیگر از جاهای دیدنی پاریس در شب طاق پیروزی است که در میدان شارل دوگل یا میدان اتوا پاریس قرار دارد. برای بازید از این مکان دیدنی باید بلیت تهیه کنید، بازدید شبانه از این مکان سبب می‌شود مناظر فوق‌العاده‌ای از همه خیابان‌های شهر را تماشا کنید. دلیل ساخت این بنا سربازانی بودند که در طول تاریخ، به‌ویژه، در دوران حکومت ناپلئون در راه فرانسه جان‌فدایی کردند.

undefined

طاق پیروزی

تور اتوبوسی هاپ آن- هاپ آف

برای لذت‌ از سفر به پاریس و ثبت خاطرات ماندگار مکان‌های زیادی برای بازدید وجود دارد. یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها برای دیدن زیبایی‌های شهر، تور اتوبوسرانی هاپ آن- هاپ آف است که از ساعت 8 شب حرکت می‌کند و حدود دو ساعت در مکان‌های زیبای پاریس راهنمای گردشگران است.

  

چند نکته درباره گشت شبانه در پاریس

اگر دوست دارید گردشی فراموش‌نکردنی در بهترین جاهای دیدنی پاریس در شب داشته باشید بهتر است چند نکته مهم را رعایت کنید:

  • به ساعت حمل و نقل با مترو توجه کنید

متروی پاریس، با اینکه مزایای بسیاری دارد، اما 24 ساعت شبانه فعال نیست ساعت کار مترو در طول روزهای هفته تا 12 نیمه‌شب و بعضی از خطوط در آخر هفته تا ساعت 2 است؛ بنابراین اگر قصد دارید تا آخر شب در شهر تفریح کنید مطمئن باشید درصورت بسته بودن مترو و وسایل حمل و نقل فرانسه، تاکسی در دسترس شما خواهد بود.

 

  • تمام اقدامات احتیاطی را رعایت کنید

با اینکه پاریس یکی از امن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود، به هر حال ممکن است هنگام گردش در جاهای دیدنی پاریس در شب با موقعیت خطرناکی روبه‌رو شوید؛ از این‌رو لازم است اقدامات احتیاطی در شهرهای بزرگ را انجام دهید؛ برای مثال اشیای قیمتی را در محل اقامت خود بگذارید و در صورت امکان به‌صورت گروهی و با دوستان خود در شهر گشت بزنید.

 

  • از پیاده‌روی در برخی محله‌های پاریس دوری کنید

پیاده‌روی در پاریس در شب، بسیار سرگرم‌کننده و رمانتیک است، اما همه مکان‌ها برای پیاده‌روی شبانه مناسب نیستند؛ برای مثال محله‌های اطراف مارکس دورموی، پورت لا شاپل، پورت دکلینانکورت، پورت دلاویلت و لاشاپل برای پیاده‌روی مناسب نیستند. البته این مکان‌ها خطری ندارند، اما در مقایسه با دیگر محله‌های پاریس کمی ناامن هستند.

 

  • مراقب جیب‌برها در شلوغی شهر باشید

مکان‌های تاریک و شلوغ، بهترین مکان برای جیب‌برها هستند؛ بنابراین هنگام گردش شبانه در پاریس، بیشتر مراقب وسایل خود باشید.

 

  • غذای موردعلاقه خود را رزرو کنید

خوردن غذای مورد علاقه، یکی از کارهای لذت‌بخش در هر سفری است؛ بنابراین اگر قصد دارید در یکی از رستوران‌های معروف پاریس، غذای مورد علاقه خود را میل کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از قبل جایی برای خود رزرو کنید. شما می‌توانید این کار را تلفنی یا به‌صورت آنلاین انجام دهید.

 

سخن پایانی

بی‌شک پاریس یکی از زیباترین شهرهای دنیاست، اما وقتی خورشید غروب می‌کند و هنگام شب «شهر نور» با همه مکان‌های دیدنی‌اش درخشان‌‌تر می‌شود. تماشای غروب زیبای خورشید بر فراز تپه مونمارتر، سفر با قایق در امتداد رودخانه سن و حتی بازدید از موزه‌ها، از بهترین فعالیت‌ها در جاهای دیدنی پاریس در شب است. در این مطلب سعی شد تا زیباترین جاهای پاریس در شب را معرفی کنیم، اگر قصد سفر به پاریس را دارید برای آگاهی از قیمت تور فرانسه با کارشناسان رز آبی تماس بگیرید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات