13 مورد از رؤیایی‌ترین جزایر ایتالیا

8 ماه پیش 0 دیدگاه

 

اگر می‌خواهید سفرتان به کشور ایتالیا خاطره‌ای بی‌نظیر و تکرارنشدنی باشد، به‌طوری‌که کمتر کسی آن را تجربه کرده باشد، باید حتماً به جزیره‌های با ارزش و کمتر شناخته‌شده این کشور سفر کرده و خود را در زیبایی‌های این سرزمین غرق کنید. ایتالیا بیشتر از 450 جزیره دارد که برخی از آن‌ها مثل «کاپری» و «ساردینیا» شهرت جهانی دارند، اما تعداد زیادی از جزایر این کشور ناشناخته است و باید با کاوش کردن به آن‌ها دست یافت. در این مقاله تعدادی از جزیره‌های رؤیایی کشور ایتالیا را به شما معرفی کرده‌ایم که توصیه می‌شود طی بازدیدتان حتماً به این جزایر سفر کنید؛ پس با ما همراه باشید.

 

  1. جزیره سیسل

جزیره سیسل، جزء عظیم‌ترین و بهترین جزایر ایتالیا محسوب می‌شود. این جزیره ناحیه‌ای مستقل و خودمختار در کشور ایتالیاست. جمعیت این جزیره 5 میلیون نفر است و بیش از 25 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد. مرکز سیسل شهر پالمر و واحد پول آن نیز یورو و همچنین زبان رسمی آن ایتالیایی است.

قسمت اعظم این جزیره را کوه تشکیل می‌دهد و مشهورترین ویژگی جغرافیایی آن کوه آتش‌فشانی آتناست که بلندترین آتش‌فشان فعال در اروپا محسوب می‌شود. طبق گفته‌ها نام سیسیل از نام یونانی آن که سیکلی بوده گرفته شده است. سیسیل با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیاد، هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا مجذوب خود می‌کند و جزو برنامه‌های اصلی تور ایتالیا محسوب می‌شود. 

گندم و حبوبات از جمله محصولات کشاورزی این جزیره به شمار می‌آیند. همچنین این جزیره با داشتن فنون آب‌رسانی عالی توانسته است محصولاتی مانند لیمو، زیتون، بادام و پنبه را کشت کند. بیشتر غذاهای این منطقه ماهی و میگو به همراه سبزی‌های تازه این منطقه سرو می‌شود. همچنین خوشمزه‌ترین غذای این جزیره «مانگیا بوی» و «آرنچینی» است. آرنچینی نوعی کوفته برنجی است که با ماهی و ادویه پخته می‌شود. در این جزیره نوعی نان حلقوی به نام «کانولیس» درست می‌شود که بسیاری از افراد آن را برای وعده صبحانه همراه با شربت پرتقال استفاده می‌کنند.

جزیره سیسیل مکان‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده است. علاوه بر این جاذبه‌های تاریخی، سیسیل جاذبه‌های دیدنی بی‌نظیری دارد که دیدن آن‌ها لذت سفر را برایتان چند برابر می‌کند. این جاذبه‌ها عبارت‌اند از: دره معابد، کوه آتنا، کلیسای جامع پالرمو، تئاتر یونانی تائورمینا، گورستان پانتالیکا، کلیسای کاتانیا، سلینانته، کلیسای جامع سیراکوز، ویلای رومانا دل کاساله.

جزیره سیسیل در ایتالیا

  1. جزیره ساردینیا

ساردینیا دومین جزیره بزرگ ایتالیا محسوب می‌شود که در بخش غربی دریای مدیترانه و بین اروپا و شمال آفریقا قرار دارد. این جزیره بسیار دیدنی و درواقع می‌توان گفت تکه‌ای از بهشت است. مساحت این جزیره 24 کیلومتر مربع است و حدود 1 میلیون و 630 هزار نفر جمعیت دارد که به ازای هر یک کیلومتر مساحت در آن 69 نفر زندگی می‌کنند.

زبان اصلی مردم این جزیره ایتالیایی است؛ البته باید به این هم اشاره کنیم که مردم جزیره ساردینیای ایتالیا یک زبان محلی هم دارند که 78 درصد جمعیت این جزیره از این زبان برای صحبت کردن استفاده می‌کنند که زبان ساردو است. در این جزیره می‌توانید به کوه‌های سخت صعود کرده و شهرهایی با تاریخچه سیاسی و پر از مبارزه را تماشا کنید. همچنین نوشیدنی‌هایی را میل کنید که نمی‌توانید شبیه آن‌ها را در هیچ جزیره دیگری پیدا کنید. این جزیره بیشتر زمان‌های سال خالی است.

جزیره ساردینیا ایتالیا

 

  1. جزیره پالما رولا

جزیره پالما رولا در دریای تیرنین، در نیمه راه بین شهرهای رم و ناپل قرار دارد. این جزیره یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری و جزایر توریستی ایتالیا در طول تابستان است؛ زیرا بسیاری از فعالیت‌های تابستانی سرگرم‌کننده مثل اجاره قایق، شنا در آب‌های فیروزه‌ای، بالا رفتن از صخره‌های سنگی و همچنین خوردن غذاهای دریایی و خوشمزه را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. در ساحل اصلی این جزیره رستوران روستایی وجود دارد که در آنجا ماهی‌های گریل‌شده و غذاهای ساده از نوع پاستاها را عرضه می‌کنند. بهترین زمان برای سفر به جزیره پالمارولا فصل تابستان است. شما می‌توانید با خرید تور اروپا تابستان 1403، یک روز خود را به این جزیره اختصاص دهید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که این جزیره خالی از سکنه است.

 

  1. جزیره البا

این جزیره در مجمع‌الجزایر توسکانی قرار دارد و یکی از جزایر کوچک ایتالیا به شمار می‌آید. دسترسی به این جزیره از شهرهای توریستی معروف مانند پیزا و فلورانس بسیار راحت‌تر است. در فصل تابستان به‌دلیل وجود افراد زیاد و سرگرمی‌های متفاوتی مانند موسیقی، این مکان به مقصدی معروف برای گردشگران تبدیل شده است. همچنین این جزیره مقصد اصلی برای دوچرخه‌سواری است و در آن مسیرهای بسیار طولانی برای مسابقات دوچرخه‌سواری وجود دارد.

در این جزیره شما قادر به پیدا کردن غذای «گورگولیون» هستید و می‌توانید این غذا را گرم یا سرد میل کنید.

جزیره البا ایتالیا

 

  1. جزیره کاپری

جزیره کاپری یکی از جذاب‌ترین جزیره‌های ایتالیاست که در دریای تیرینی و منطقه کامپانیا واقع شده است. وسعت این جزیره کوچک با طول 6 کیلومتر و عرض 2 کیلومتر بوده و با وجود این دو شهر کاپری و اناکاپری را در خود جای داده است. مهم‌ترین جذابیت جزیره کاپری شگفتی‌های طبیعی و طبیعت سرسبز آن است که همین باعث شده است هنرمندان و افراد معروف و پولدار را از سراسر جهان مجذوب خود کند.

 

  1. جزیره ایسکیا

جزیره ایسکیا جزیره‌ای آتش‌فشانی است که در دریای تیرنی و در انتهای شمالی خلیج ناپل قرار دارد و همچنین با شهر ناپل ایتالیا 30 کیلومتر فاصله دارد. این جزیره متعلق به ایتالیاست که در میان جزایر فلگری بزرگ‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. این جزیره به‌دلیل داشتن چشمه‌های آب گرم و حمام‌های گل درمانی خود معروف است. طبق شواهد گفته می‌شود آب‌های این چشمه‌ها برای درمان رماتیسم، دستگاه گوارش و بیماری‌های استخوانی خواص زیادی دارد.

جزیره ایسکیا ایتالیا

 

 

  1. جزیره بورانو

جزیره بورانو جزیره‌ای کوچک و فوق‌العاده زیباست، اما این جزیره به‌دلیل خانه‌های رنگارنگ و صنعت توربافی خود معروف شده است. خانه‌های رنگارنگ در امتداد کانال‌های پر از قایق این جزیره درست شده‌اند. سنت رنگ کردن خانه‌ها به این روش در این جزیره، به‌عنوان یک دهکده ماهیگیری موروثی است. همچنین این خانه‌های رنگی به ماهیگیران کمک می‌کند تا موقع بازگشت در مه غلیظ تالاب راحت‌تر مسیر خودشان را پیدا کنند. همچنین گفته می‌شود ساکنان بورانو عاشق رنگ‌های روشن هستند و با این رنگ‌ها محدوده خانه‌های خود را مشخص می‌کنند. جمعیت این جزیره حدود 2000 نفر و همچنین صنعت اصلی بورانو گردشگری است.

جاذبه‌های دیدنی بورانو عبارت‌اند از: خیابان گالوپی، برج کج بورانو، مجسمه بالداساره گالوپی، چاه آب ایسترین، سه پل، خانه بیپی و لا پسکاریا وچا.

 

خانه های رنگارنگ جزیره بورانو ایتالیا

  1. جزیره لوانزو

جزیره لوانزو کوچک‌ترین جزیره اگادی است که در نزدیکی سواحل غرب سیسیل واقع شده است. لوانزو در گذشته یک قطعه زمین کشاورزی بوده؛ درحالی‌که امروزه در فصل تابستان پر از گردشگر است. این جزیره به‌دلیل داشتن مناطق خیره‌کننده و آب و هوای راحت و مطبوع خود یکی از زیباترین جزایر ایتالیا محسوب می‌شود.

در این جزیره می‌توانید کارهای زیادی را انجام دهید؛ از جمله اینکه در امتداد سواحل لوانزو غواصی کنید. همچنین علاقه‌مندان به تاریخ با تماشا کردن داخل غارها می‌توانند سفری جذاب را برای خود ایجاد می‌کنند. بندر اصلی لوانزو واقعاً شگفت‌انگیز بوده و دارای ساختمان‌های سفید و درهایی به رنگ آبی روشن است که تنها سکونتگاه جزیره را تشکیل می‌دهند. همچنین در بندر این جزیره قایق‌های کوچک بسیاری وجود دارد. بهترین ماه‌ها برای سفر به این جزیره نیز اکتبر، آوریل و می است.

جزیره لوانزو ایتالیا

 

  1. جزیره فیلیکودی

رفتن به جزیره فیلیکودی کار راحتی نیست، اما ارزش تلاش کردن برای سفر به آنجا را دارد. برای کسانی که به غواصی علاقه‌ دارند، بعضی از آب‌های مدیترانه‌ای هستند که دیدی بسیار غنی از زندگی زیر آب را به شما می‌دهند. در این جزیره قله fossa dei felci وجود دارد که 2000 فوت بالاتر از سطح آب است و شما می‌توانید به بالای قله بروید و از زاویه بالا این منظره به جزیره نگاه کنید.

جزیره فیلیکودی ایتالیا

 

  1. جزیره ایزوبلا

جزیره ایزوبلا یا جزیره بلا در دریاچه مجیوره و تقریباً 400 متر دورتر از ساحل استرسا قرار گرفته است. از مکان‌های دیدنی این جزیره می‌توان به قصر و باغ موجود در آن اشاره کرد.

 

جزیره ایزوبلا ایتالیا

  1. جزیره پونزا

جزیره پونزا که به جزیره ماهیگیران نیز معروف است اندازه کوچکی دارد، اما به‌حدی شگفت‌انگیز است که دوست دارید مدت‌ها در آنجا بمانید. پونزا با غذاهای دریایی مشهور، آب‌های فیروزه‌ای، غارهای باشکوه و کوه آتش‌فشانی پرابهت در میان ناپل و رم در دریای تیرنی واقع شده است. جزیره پونزا تا قرن‌ها در میان رومیان محلی محبوب برای گردشگری محسوب می‌شد. در این بندر با مغازه‌های مختلف، رستوران‌ها و خانه‌های رنگارنگ روبه‌رو خواهید شد.

 

  1. جزیره پاناریا

مجمع الجزایر آیولین از بی‌همتاترین مناطق طبیعی و دیدنی است که در شمال منطقه سیسیل واقع شده است. جزیره پاناریا دومین و کوچک‌ترین جزیره آیولین به شمار می‌آید که بیشتر شبیه جزیره‌ای یونانی است و دلیل شباهت این بوده که زمانی یونانی‌ها در آنجا سکونت داشته‌اند. رستوران‌ها، کافه‌های ساحلی و مغازه‌های گوناگون در خیابان منتهی به ساحل، آب‌های شفاف برای انواع ورزش آبی یا تماشای آن با هلی‌کوپتر بر فراز آسمان از جذابیت‌های این جزیره به شمار می‌آید.

 

جزیره پاناریا

 

  1. جزیره ونتوتن

ونتوتن با مسافتی کمتر از 2 مایل در سواحل غربی ایتالیا بین رم و ناپل واقع شده است. این جزیره یکی از جزایر پونتاین محسوب می‌شود که بیشتر در بین ایتالیایی‌‌ها شناخته شده و اما در میان سایر کشورها تا حدودی ناشناخته است. این جزیره ناشناخته مکانی دنج و آرام و دور از شلوغی برای افرادی است که در سفر به دنبال آرامش هستند. از جاذبه‌های این جزیره می‌توان به خرابه‌های باقی‌مانده از دوره رومیان، موزه باستان‌شناسی با ابزار باستانی و کهن مانند کشتی‌های غرق‌شده اشاره کرد.

 

سخن پایانی

در این مقاله، تعدادی از جزایر رؤیایی ایتالیا را معرفی کردیم. درواقع ایتالیا بیش از 450 جزیره و نوار ساحلی گوناگون با قدمت‌های باستانی دارد که تا حدود زیادی ناشناخته و رازآلود هستند. از این میان، 13 جزیره‌ای که در این مقاله به شما معرفی کردیم جزء جذاب‌ترین جزایر ایتالیا هستند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات