آشنایی با دیدنی‌ترین شهرهای سوئیس

10 ماه پیش 0 دیدگاه

سوئیس در قلب اروپا، کشوری محصور در خشکی با کوه‌های آلپ، استراحتگاه‌های کنار دریاچه، شهرهای توریستی و همچنین تعداد بسیاری مکان‌های دیدنی است. سوئیس یکی از زیباترین کشورهای اتحادیه اروپاست. به نظر می‌رسد شهرهای توریستی سوئیس به‌دلیل مکان‌های بکر، شهرهای قدیمی جذاب، پیست‌های اسکی، مسیرهای پیاده‌روی، دریاچه‌های زیبا، ماجراجویی‌های خارج از منزل، کوه‌های اطراف و جاذبه‌های محبوب همیشه جایگاه ویژه‌ای را در فهرست سفرهای هر گردشگری دارد. در این مقاله، زیباترین و بهترین شهرهای سوئیس را که باید در آن‌ها کاوش کنید معرفی می‌کنیم.

راهنمای دیدنی‌ترین شهرهای سوئیس برای گردشگران

شما می‌توانید زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ و تاریخ را در بسیاری از شهرهای سوئیس نگاه کنید؛ از دریاچه‌های باشکوه گرفته تا کوه‌های معروف و شهرهای قرون وسطایی را در شهرهای توریستی سوئیس می‌بینید.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی در شهر سنت گالن سوئیس

زوریخ

زوریخ پایتخت مالی سوئیس، شهر دانشگاهی و بزرگ‌ترین شهر سوئیس است. همچنین مکانی عالی برای شروع سفر به سوئیس است؛ زیرا پرواز از کشورهای دیگر به آنجا آسان است. با وجود شهرت زوریخ به‌عنوان شهری گران‌قیمت، زیبایی آن را می‌توان با بودجه کم نیز تجربه کرد. در اطراف شهر، مناطق آرامی را برای کاوش بدون هیچ هزینه‌ای پیدا خواهید کرد.

شهرهای توریستی سوئیس

 باغ زیبای گیاه‌شناسی، یکی از این مکان‌های گردشی رایگان است. این باغ‌ها مکان مناسبی برای پیک‌نیک و غوطه‌ور شدن در آفتاب بعدازظهر هستند و گیاهان مختلفی از سراسر جهان را در خود جای داده‌اند. هنگامی که از آرامش باغ گیاه‌شناسی به اندازه کافی لذت بردید، با قدم زدن در تپه Lindenhof به بالاترین نقطه شهر بروید. منظره رودخانه و ساختمان‌های اطراف مکانی فوق‌العاده برای لذت بردن از غروب خورشید بر فراز شهر است و باید گفت مکان فوق‌العاده‌ای برای پایان دادن یک روز گردشگری  در زوریخ است.

ژنو

ژنو جواهری است که بین یک دریاچه زیبا و سه رشته‌کوه قرار دارد. با اطمینان باید گفت این شهر یکی از زیباترین شهرهای اروپاست. ژنو به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت سوئیس (بعد از زوریخ)، به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خود آب و هوای مطبوع و معتدل در تمام طول سال دارد. به هر جا که در ژنو بروید، در میان پارک‌های زیبا، مسیرهای پیاده‌روی و فضاهای سبز احاطه خواهید شد.

برای مثال یکی از جاذبه‌های معروف این شهر یک ساعت گل است که بزرگ‌ترین ساعت جهان به قطر 5 متر محسوب می‌شود. این ساعت از بیش از 6000 گل زنده تشکیل شده است که در زمان‌های مختلف رشد کرده و شکوفا می‌شوند و به این ترتیب رنگ آن دوره‌ای تغییر می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم در میان خیابان‌های زیبای شهر قدیمی ژنو گم شوید و از جواهرات پنهان، رستوران‌های عجیب، موزه‌ها، ساختمان‌های تاریخی و کافه‌های آن دیدن کنید. در مرحله بعد، دریاچه ژنو را با قدم زدن در اطراف دریاچه و تحسین مناظر و قایقرانی یا شرکت در سایر ورزش‌های آبی کاوش کنید. این دریاچه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های اروپای غربی در سوئیس، به‌تنهایی یک جاذبه گردشگری است.

برخی از نکات برجسته زوریخ عبارت‌اند از: موزه‌های جالب مانند موزه ملی سوئیس، کلیسای جامع Grossmünster در مرکز شهر و امتحان غذاهای سنتی سوئیسی مانند فوندو پنیر که شهرت زیادی دارد. اگر در طول زمستان از ژنو بازدید کنید، بی‌شک با یک سرزمین عجایب با بازارهای سرگرم‌کننده کریسمس متعجب خواهید شد. این شهر بزرگ با اتصال خوب، دارای فرودگاه بین‌المللی است. فرودگاه زوریخ بزرگ‌ترین فرودگاه در سوئیس و راحت‌ترین راه برای رسیدن به شهر از سایر کشورها یا قاره‌هاست. همچنین یک ایستگاه قطار بزرگ دارد که شما را به مقصد بعدی خود در برنامه سفر سوئیس می‌رساند.

بازل

بازل که در شمال ‌غربی سوئیس پنهان شده، شهری پر از دیدنی است. این شهر با تاریخی طولانی و جذاب همراه با صحنه پرهیاهوی هنرهای مدرن است. اگر قصد سفر به بازل را دارید و به‌دنبال مکانی خوب برای اقامت هستید، گزینه‌های بسیار خوبی در اینجا وجود دارد. هتل‌های زیبای معاصر در کنار ساختمان‌های باستانی یافت می‌شوند و خیابان‌های سنگ‌فرش رنگارنگ اکتشافات لذت‌بخش در هر گوشه‌‌ای به چشم می‌خورد.

بهترین شهرهای سوئیس

سنت گالن

یکی دیگر از شهرهای سوئیس سنت گالن است که در شمال شرقی سوئیس، بین دریاچه کنستانس و کوه‌های آلپ آپنزل واقع شده است. آنچه شهر سنت‌گالن را به یکی از زیباترین شهرهای سوئیس تبدیل کرده مجموعه معماری و آثار هنری در قسمت قدیمی آن است. گوهر این منطقه تاریخی، صومعه سنت گال، به ویژه کلیسای جامع باروک بلند است.  کتابخانه آبی نیز چیزهای زیادی برای بازدید دارد.

سالن کتابخانه دارای قفسه‌های کتاب چوبی صیقلی، ستون‌های تزئینی، نقاشی‌های دیواری سقف و کروبی‌های کنده‌کاری شده است. برای لذت بردن از زیبایی سنت گالن نیازی به برنامه‌ریزی زیادی نیست. برای داشتن لحظات شیرین می‌توانید به‌سادگی در خیابان‌ها پرسه بزنید و از دیدنی‌های شهر لذت ببرید.

لوکارنو

یکی دیگر از شهرهای سوئیس لوکارنو است که در سواحل دریاچه ماگیوره قرار دارد و یکی از زیباترین شهرهای سوئیس است. لوکارنو که در منطقه ایتالیایی زبان تیچینو سوئیس واقع شده، از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار بوده و مقصدی فوق‌العاده در تمام سال است. همسایه‌های نزدیک لوکارنو ایتالیایی‌ها هستند که در طول قرن‌ها تأثیر زیادی بر این منطقه داشته‌اند. معماری شهر نیز به سبک ایتالیایی است.

لوسرن

لوسرن (لوزرن) در سایه‌های کوهی پوشیده از برف، شهری زیباست که گویی مستقیم از یک کتاب داستان بیرون آمده است. هنگامی که به آنجا می‌روید، خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، معماری سنتی سوئیس و فرصت‌های عکاسی بسیاری را خواهید دید. برای داشتن یک روز خوب می‌توانید در خیابان‌های سنگفرش‌شده در شهر قدیمی قدم بزنید و از معماری جالب قرون وسطایی دیدن کنید. در این مکان مجسمه‌ها و فواره‌های زیادی برای دیدن وجود دارند. چندین مغازه در خیابان‌ها ردیف شده‌اند که می‌توانید از آنجا برای دوستان خود سوغاتی بخرید.

شهرهای زیبای سوئیس

پل چپل از روی بخشی از دریاچه به سمت دیگر شهر می‌رود. وقتی در لوسرن هستید، پیاده‌روی روی این پل اجتناب‌ناپذیر است. وقتی خورشید می‌درخشد، دریاچه یک سایه آبی باورنکردنی است. در فصل اوج سفر، همیشه خوب است که زودتر از شلوغی از خانه خارج شوید. شما می‌توانید در مرکز شهر قدیمی قدم بزنید، مناظر دریاچه لوسرن و کوه‌های پوشیده از برف را تماشا کنید و از طریق پل چپل، پل چوبی نمادین در مرکز لوسرن، قدم بزنید.

بیشتر بخوانید: معرفی 16 دهکده زیبا در سوئیس برای سفر و بازدید

شما می‌توانید از زوریخ به لوسرن با قطار بدون نیاز به تعویض در هیچ ایستگاهی سفر کنید. هر روز 40 قطار مستقیم از زوریخ به لوسرن وجود دارد. همچنین امکان بازدید از شهر زیبای لوسرن در یک سفر یک‌روزه از زوریخ وجود دارد. لوسرن مکانی است که قطار معروف GoldenPass Line از آنجا شروع می‌شود.

برن

برن پایتخت کشور سوئیس بوده و در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی منحصر به فرد است. شهر برن از زمانی که در قرن دوازدهم ساخته شد، بدون‌ تغییر باقی مانده است. به‌عنوان یک میراث جهانی یونسکو، شهر قدیمی برن یکی از مواردی است که باید ببینید.

زوریخ، بازل، اینترلاکن و لوسرن تنها با قطار مستقیم و یک‌ساعته از پایتخت سوئیس فاصله دارند؛ بنابراین این شهر با اتصال خوب یکی از ساده‌ترین شهرها برای دسترسی است. برن یک فرودگاه نیز دارد که اگر بخواهید می‌توانید مستقیم به آن پرواز کنید.

اینترلاکن

شهر اینترلاکن با وجود اینکه طبق تعریف معمول یک شهر نیست، باید در لیست مکان‌های دیدنی شما در سوئیس، به‌خصوص در فصل اسکی باشد. اینترلاکن با پس‌زمینه‌ کوه‌های آلپ برن واقعا زیباست. این شهر در کانتون برن، نزدیک پایتخت سوئیس واقع شده است. قرار گرفتن اینترلاکن بین دو دریاچه آلپ با کوه‌های پوشیده از برف در اطراف آن را به شهری باشکوه برای بازدید در سوئیس تبدیل کرده است. اگرچه خود شهر به‌دلیل وجود فروشگاه‌های سوغاتی بسیار کوچک و توریستی است، مناظر زیبای اطراف آن است که مردم را به این منطقه  جذاب می‌کشاند.

شهرهای معروف سوئیس

اگر به‌دنبال ماجراجویی‌های باورنکردنی در فضای باز هستید، بهتر است بدانید چیزهای زیادی برای کاوش و انجام در اینترلاکن وجود دارد. اگر در جست‌و‌جوی فعالیت آرامش‌بخش‌تری هستید، سوار کشتی‌های مسافربری در دریاچه تون یا برینز شوید. هر دو سواری مناظر خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهند که سبب می‌شود آرزو کنید برای همیشه در این شهر کوچک خیره‌کننده بمانید. اینترلاکن کمتر از یک ساعت با قطار از برن فاصله دارد. همچنین می‌توانید از سایر نقاط کشور با اتوبوس برای آمدن به شهر استفاده کنید.

چور

قدیمی‌ترین شهر سوئیس Chur است که به‌طرز لذت‌بخشی توسط کوه‌های آلپ احاطه شده است. به این ترتیب، پیاده‌روی و پیاده‌گردی بزرگی در کوه‌های مجاور وجود دارد. خود شهر کوچک است و به‌راحتی در یک روز می‌توان در آن پیاده‌روی کرد. در اینجا یک مرکز آرام با چند رستوران زیبا در میان ساختمان‌های قدیمی خواهید دید. در ماه‌های زمستان، اسکی بسیار خوبی در کوهستان وجود دارد.

تون

تون که در کنار سواحل رودخانه Aare قرار دارد، توسط کوه‌ها احاطه شده و شبیه شهر کهن‌الگوی سوئیس است. تون با قلعه‌ای مسلط مشرف به شهر، ساختمان‌های قدیمی کنار رودخانه و کافه‌های کنار آب، مکانی جذاب برای پرسه زدن است. انرژی خاصی در شهر وجود دارد و مغازه‌های صنایع دستی منحصربه‌فرد در خیابان‌های آن پراکنده شده‌اند.

بلینزونا

با سه قلعه قرون وسطایی که در اطراف این شهر قرار دارند و موقعیت زیبای آن در نقطه‌ای که چندین دره به هم می‌پیوندند، این شهر یکی از بهترین شهرهای سوئیس است. با وجود جاذبه‌های فراوان بلینزونا بازدیدکنندگان نسبتاً کمی در این شهر وجود دارد. شهر قدیمی برای پرسه زدن لذت‌بخش است و کوچه‌های پرپیچ و خم آن، خانه کلیساهای رنسانس، کافه‌های خودمانی و برج‌های ناقوس صدای زنگ است که همه این‌ها حس جذابی به بلینزونا می‌دهد. زمانی که ایتالیایی‌ها بر آن حکومت می‌کردند، فرهنگ سوئیس و ایتالیا در این شهر لذت‌بخش با هم ترکیب می‌شوند.

زرمات

زرمات یکی از شهرهای سوئیس در مرز ایتالیاست. این شهر جذاب در جنوب ‌غربی سوئیس قرار دارد. زمانی که در این کشور شگفت‌انگیز هستید، بازدید از این شهر زیبا ضروری است. هیچ مکانی بهتر از اینجا برای شروع یک ماجراجویی پیاده‌روی وجود ندارد.

مونترو و ژنو

دو شهر مونترو و ژنو هر دو در کنار دریاچه ژنو قرار داشته و تپه‌ها و کوه‌ها به‌عنوان پس‌زمینه آن قرار دارند. نقاط اصلی در Montreux، قلعه معروف Château de Chillon، یک قلعه قرون وسطایی در کنار آب و تراس‌های تاکستان Lavaux است‌. ژنو یکی دیگر از شهرهای خیره‌کننده است که مقر سازمان ملل متحد و مرکز برجسته علمی سرن را در خود جای داده است.

بازدید از این شهر برای علاقه‌مندان به سیاست و علم عالی است. همچنین یکی دیگر از شهرهای بین‌المللی است که به‌خوبی با بسیاری از کشورها و شهرهای اروپا و سراسر جهان ارتباط دارد. مونترو نیز در خط GoldenPass قرار دارد و تنها با قطار کوتاهی از ژنو فاصله کوتاهی دارد.

لوزان

لوزان یکی دیگر از شهرهای کوچک و زیباست که در دریاچه ژنو قرار دارد. لوزان رو به شهر فرانسوی Évian-Les-Bains است و در دامنه‌های جنوبی فلات سوئیس قرار دارد. این شهر با ارتفاع حدود 500 متری، مناظر شگفت‌انگیزی از دریاچه و رشته‌های کوه آلپ سوئیس را به نمایش می‌گذارد. دفتر مرکزی کمیته بین‌المللی المپیک در لوزان قرار دارد، اما چیزی که بیش از این مهم است مربوط به قدمت این شهر بوده که به قرون وسطی بازمی‌گردد و توسط تنگه‌های عمیق احاطه شده که چشم‌اندازی چشمگیر را به وجود آورده است.

بهترین شهر سوئیس

وینترتور

بسیاری از مهاجران وقتی به شهرهایی در سوئیس نگاه می‌کنند تا خانه جدید خود را بنا کنند، وینتترتور را نادیده می‌گیرند. این شهر کوچک و دنج آلمانی زبان، ششمین شهر بزرگ کشور است و جمعیت مهاجر بسیار زیادی دارد؛ بنابراین این مکان را به مکانی عالی برای اسکان مهاجران تبدیل کرده است. 

فریبورگ

فریبورگ یکی از شهرهای سوئیس با موقعیتی خیره‌کننده در میان تنگه‌ای که شهر را به دو بخش تقسیم می‌کند، مطمئناً دیدنی است و مناظر بسیار خوبی از خود شهر وجود دارد. بر فراز رودخانه سامارا، چند پل زیبا به بخش غربی و فرانسوی زبان شهر و بخش شرقی که به زبان آلمانی صحبت می‌کند، می‌پیوندند. این شهر دارای یک شهر قدیمی قرون وسطایی باشکوه با یک کلیسای جامع چشمگیر است که بر فراز همه چیز در شهر قرار دارد و همچنین چند موزه جالب، استحکامات چشمگیر و معماری زیبا در شهر به چشم می‌خورد.

سیون

سیون در سواحل رود رون، شهری کوچک است که به زیبایی در دره رون واقع شده است. این شهر در حالی که جنبه مدرنی دارد، بدون ‌شک به خاطر شهر قدیمی برجسته است که دو تپه دراماتیک مشرف به آن دارد. در بالای این‌ها نیز قلعه‌ای ویران و یک کلیسای قرن سیزدهم قرار دارد.

سخن پایانی

سوئیس با وجود اندازه کوچک خود کشوری پر از تضادهای شگفت‌انگیز است. از سواحل درختان نخل دریاچه‌های جنوبی گرفته تا بهترین شهرهای سوئیس، واقعاً چیزی برای همه سلیقه ‌ها وجود دارد، اما هنگام مسافرت به سوئیس، دانستن اینکه کدام شهر برای شما مناسب است می‌تواند چالشی باشد که شما باید برحسب سلیقه شهرهای مورد علاقه خود را برای بازدید انتخاب کنید‌.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات