راهنمایی بازدید و خرید در خیابان واچی بوداپست

11 ماه پیش 0 دیدگاه

خیابان واچی بوداپست که در مرکز شهر بوداپست واقع شده، یکی از خیابان‌های اصلی و معروف‌ترین خیابان مرکزی بوداپست محسوب می‌شود و یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های عابر پیاده در جهان است که هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های معروف زیادی و فروشگاه‌ها و مراکز خرید با برندهای معتبر در آن وجود دارند. در یک رتبه‌بندی جهانی خیابان واچی 76 امتیاز از 100 امتیاز را به دست آورده و از خیابان‌های عابر پیاده معروف پاریس، آمستردام و میلان پیشی گرفته است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره خیابان واچی بوداپست کسب کنید.

تاریخچه خیابان واچی بوداپست

در قرون‌وسطی دروازه‌ای به نام آفت در خیابان واچی بوداپست قرار داشت که هنوز هم بقایای آن را می‌توان در ابتدای خیابان واچی و در چند قدمی میدان vorosmarty مشاهده کرد. نمای کلی و اصلی دروازه از سنگ‌های سفید درست شده و همچنین لوحی روی دیوار وجود دارد که نشان‌دهنده تاریخچه بنای آن است.

عمارت‌های زیبایی از دوران قرون‌وسطی در این خیابان وجود دارند. در قرن‌های 19 و 20 میلادی این خیابان نقش تفریح و خرید را بر عهده داشت.

 خیابان واچی بوداپست

دیدنی‌های خیابان واچی بوداپست

گردشگاه خیابان واچی شهر بوداپست کمی طولانی است، اما معابر آن به‌کمک مربع‌های کوچکی معروف به کریستوفتر و سزرویتاتر تقسیم‌بندی شده‌اند. مجسمه مرمری شاعر میهالی وروسمارتی در میدانی به نام همین شاعر وجود دارد. بهتر است بدانید قسمت شمالی این خیابان توریستی‌ترین بخش آن است که در فصل تابستان یا قبل از کریسمس وروسمارتی که واقع در همین خیابان است مملو از مردم می‌شود.

همچنین در فصل بهار و اواخر پاییز خیابان خلوت و آرام‌تر است. در این خیابان کافه‌های تراس‌دار زیادی در دو طرف خیابان وجود دارند. قیمت خدمات فروشگاه‌ها و کافه‌ها کمی بالاتر از حد معمول است؛ چون این محله برای گردشگران طراحی شده است.

قبل از ادامه گردشگری بهتر است یک فنجان قهوه با یک تکه کیک قنادی گربیود میل کنید که می‌تواند تجربه‌ای عالی باشد. در ادامه به دیدنی‌های اصلی خیابان واچی می‌پردازیم.

خیابان واچی در بوداپست

بناهای تاریخی و معماری‌های خیابان واچی بوداپست

در خیابان واچی بوداپست بناهای تاریخی با معماری‌های زیبا به چشم می‌خورد. گل‌فروشی فیلانثیا که نمای حجاری دارد فعالیت خود را از سال 1906 آغاز کرده است. خانه دونت که چند طبقه است نمونه‌ای عالی از معماری با سرامیک‌های خاص زولنایی تزیین‌شده توسط معمار مشهور اودن لچنر در سال 1890 است. این فروشگاه مدرن جزء اولین خرده‌فروشی‌های شهر بوده که خانواده موفق دونت آن را مدیریت می‌کردند.

میدان‌های جذاب و مجسمه‌های خیابان واچی بوداپست

میدان‌های جذاب و مجسمه‌های خیابان واچی بوداپست

در این خیابان چند میدان با مجسمه‌های عاشقانه که دارای داستان‌های مختص به خود هستند به جذابیت بیشتر این خیابان افزوده‌اند.

  • فواره دختران ماهی‌فروش در میدان کریستوف روبه‌روی رستوران سیرانو
  • فواره هرمس کپی مجسمه مرکوریس جیووانی دو بولونیا در رجیپوستا آتکا
  • مجسمه پسر برهنه در تقاطع
  • یکی از اولین مک دونالدها در این خیابان کار می‌کند.
  • در گوشه ساختمان وسکی یوتکا شماره 43 یک یادبود با پلاک برنزی وجود دارد که نشان می‌دهد چارلز دوازدهم پادشاه سوئد در طول سفر 14 روزه خود به آنجا سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: آداب و رسوم در مجارستان

کلیسای سنت مایکل

 این کلیسا که در وسط خیابان واچی بوداپست واقع شده است، نمای سفید و خاکستری دارد. همچنین معبدی به سبک باروک وجود دارد که از اواسط قرن 18 به جای مانده است. در این کلیسا جشنواره موسیقی باروک در پاییز و همچنین اجرای ارگ در روزهای چهارشنبه و شنبه برگزار می‌شود. همچنین محراب روکوکو که نشان‌دهنده سنت دومینیک است و نقاشی‌های روی سقف که در سال 1999 بازسازی شده‌اند ارزش دیدن دارند.

دیگر دیدنی‌های خیابان بوداپست

حیاط پاریس

گذرگاهی به طرح التقاطی در میدان فرنسیک واقع در خیابان واچی بوداپست قرار دارد که به آن حیاط پاریس یا پاساژ پاریس هم گفته می‌شود. این نام‌گذاری شاید به‌دلیل نوع معماری آن باشد. در اوایل این ساختمان به‌عنوان دفتر مرکزی بانک در مرکز شهر درست شد. در طبقه همکف فروشگاه‌ها، در طبقه اول و دوم دفترهای بانک و در طبقات بالاتر آپارتمان‌های اجاره‌ای وجود داشت.

این ساختمان در سال 1913 ساخته شده و نمای ساختمان ترکیبی از سبک‌های موریش و گوتیک است که با موزاییک‌های مس و شیشه‌ای تزیین شده است. گنبدهای کریستالی پاساژ فضای خاصی را درست می‌کند. این ساختمان اکنون هتل بوده و گذرگاه آن برای عموم آزاد است.

دیگر دیدنی‌های خیابان بوداپست

این خیابان به‌دلیل طولانی بودن دیدنی‌های بسیاری دارد. جاذبه‌های گردشگری دیگر عبارت‌اند از:

  • میدان الیزابت
  • میدان یوزف نادور
  • میدان سرویتا
  • سالن کنسرت ویگادو
  • کلیسای سنت آنه
  • کلیسای بانوی ما معروف به کلیسای ماتیاس
  • پل الیزابت (elizabeth bridge)
  • کلیسای صربستان
  • کلیسای فرانسیسکن داخلی شهر
  • تالار بازار مرکزی

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین جاذبه‌های شهر اِگر در مجارستان

معرفی دو رستوران خوب در خیابان واچی بوداپست

خیابان واچی بوداپست پر از رستوران‌ها و کافه‌هاست که قیمت بعضی از آن‌ها با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند توجیه شدنی نیست؛ به همین دلیل در ادامه دو رستوران و کافه را که غذاها و خدمات خوبی دارند به شما معرفی می‌کنیم:

  • رستوران لبنانی بعلبک: این رستوران در طول هفته از ساعت 12 ظهر تا 23 باز بوده و رستورانی عالی با غذاهای خوب خاورمیانه و خدمات مناسب است. غذاهای عالی و مشهور این رستوران شامل غذاهای کبابی تازه، سوپ تره و نان پیتزای خانگی است. همچنین تراس این رستوران در همه فصل‌های سال عالی است و قابلیت استفاده دارد.
  • کافه هارد راک: در این کافه زنجیره‌ای معروف آمریکایی می‌توانید همبرگر، کیک پنیر و نوشیدنی‌های خوب را میل کنید. اگر به موسیقی هم علاقه دارید و می‌خواهید هم‌زمان با خوردن و آشامیدن صدای موسیقی را بشنوید، کافه هارد راک می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات