معرفی بهترین جاذبه‌های شهر اِگر در مجارستان

2 سال پیش 0 دیدگاه

آیا می‌دانید در کدام شهر مجارستان تعطیلات را بگذرانیم؟ چیزی درباره جاذبه‌های شهر اگر مجارستان می‌دانید؟ شهری دیدنی که به خاطر کلیساهای زیبا (از جمله دومین  کلیسای بزرگ کشور) و یک قلعه معروف، حمام‌های حرارتی معروف است و تنها 2 ساعت با بوداپست فاصله دارد.

شهر اگر، یکی از معروف‌ترین شهرهای مجارستان است که با چشمه‌های آب شفابخش طبیعی و بناهای تاریخی قابل توجه است. جاذبه‌های اگر در مجارستان، متاثر از فرهنگ مسیحی و ترک، معماری باروک و کلاسیک است. این شهر فضای قرون وسطایی جذابی دارد، جایی که یک قلعه هزار ساله، سی و هشت برج معبد و تپه با تاکستان‌های جذابی دارد.

جاهای دیدنی اگر، در طول سال بازدیدکنندگان زیادی در هر سنی را جذب می‌کند. دیدن خانواده‌هایی که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های آن یکی از کافه‌های متعدد شهر را ترک می‌کنند، در حالی که جوان‌ترها برای کشف شهر در آنجا هستند، امری معمول است. شما می‌توانید ببینید که جوانان در یک کافه کوچک استراحت می‌کنند در حالی که والدین آن‌ها برای بازدید از معماری باروک می‌روند. در ادامه مطلب می‌توانید با جاذبه‌های گردشگری شهر اگر در سفر با تور مجارستان بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه شهر اگر

مجارستان تقریباً 10 میلیون نفر جمعیت دارد. بیش از 25 درصد در بوداپست زندگی می‌کنند. در مقایسه با پایتخت کشور، اگر کوچک است. 55000 نفر جمعیت آن، آن را در رتبه نوزدهمین شهر از نظر وسعت قرار می‌دهد. این نیز بخشی از جذابیت آن است. این جواهر در شمال شرقی نزدیک مرز اسلواکی، معماری افسانه‌ای، کوچه‌های سنگفرش، میدان شهری پرجنب‌وجوش، هزاره تاریخ شگفت‌انگیز، قلعه قرون وسطایی را ارائه می‌دهد.

این جذابیت بصری کلیسای اقلیت در مرکز و کلیسای جامع اگر در سمت چپ آن را نشان می‌دهد. جاذبه‌های شهر اگر،  در تاریخ مجارستان جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا در سال 1552 در این‌جا بود که کاپیتان ایستوان دوبو و 2100 سرباز مجار، نیروی مهاجم ترکیه را که بیش از 80000 نفر بودند را مهار کردند. محاصره و عقب نشینی عثمانی‌ها به نمادی از دفاع ملی و قهرمانی میهنی در مجارستان تبدیل شده است. مجسمه‌ای را در میدان شهر خواهید دید که به Dob (همچنین به نام او نامگذاری شده ) اختصاص داده شده است.

پس از محاصره 38 روزه، ترک‌ها با شکست عقب نشینی کردند. متأسفانه در سال 1599 بازگشتند و این بار موفق به فتح قلعه شدند. ترک‌ها شهر را غارت کردند و نزدیک به یک قرن منطقه را تحت کنترل داشتند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شهر سگد از جاهای دیدنی و متفاوت کشور مجارستان

جاذبه‌های شهر اگر

گفتیم که میدان اصلی شهر اگر، میدان دوبو است که به نام ایستوان دوبو، که فرماندهی نیروهای شهر را در محاصره سال 1552 به کنترل داشت، نامگذاری شده است. کلیسای اقلیت فتوژنیک که گفته می‌شود زیباترین کلیسای باروک مجارستان است، در این مکان قرار دارد. در ادامه مطلب جاذبه‌های گردشگری شهر اگر مجارستان را معرفی می‌کنیم.

کلیسای صربستان سنت نیکلاس

یکی از جاذبه‌های شهر اگر، کلیساهای آن است. احتمالاً کم بازدیدترین کلیسای شهر، کلیسای صربستان سنت نیکلاس (که توسط مردم محلی به عنوان "کلیسای صرب" شناخته می‌شود) است. صرب‌ها همزمان با عثمانی‌ها به اگر آمدند و به تدریج با جمعیت مجارستان پیوند خوردند. امروزه این کلیسا دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به عنوان یک موزه فعالیت می‌کند.

نماد داخلی کلیسا باورنکردنی است. مطمئن باشید که این کلیسا ارزش دیدن را دارد زیرا بسیار متفاوت از کلیساهای کاتولیک در شهر است.

گذرگاه باریک سنگفرش در شهر اگر

 کتاب‌های راهنما، شهر اگر را برای معماری و تاریخ معروف آن می‌شناسند. خیابان‌های باریک سنگفرش شده و پیاده‌روها، محل مناسبی را برای قدم زدن و کاوش در این گذرگاه‌های لذت بخش نشان می‌دهد. اگر نیاز به استراحت داشته باشید، روی یک نیمکت نزدیک بنشینید و از محیط لذت ببرید.

مجسمه جنگجویان قلعه مرزی

یکی از جاذبه‌های شهر اگر مجسمه‌های آن است. مجسمه جنگجویان قلعه مرزی، یکی از مهم‌ترین آن‌ها است.

این  مجسمه‌، نبردی شدید بین دو ترک و یک اسب سوار اِگر در حال سقوط را به تصویر می‌کشد. این بنای برنزی توسط زیگموند استروبل کیسفالودی مجسمه سازی شد و در سال 1968 در میدان دوبو برپا شد.

مجسمه فرشته میکاییل

بیرون دروازه جلوی کلیسای سیسترسین سنت برنارد مجسمه‌هایی از گبریل و این شبیه مایکل، نگهبان کلیسا وجود دارد. هر دو فرشته بر تاج مقدس مجارستان ظاهر می‌شوند. طبق افسانه‌ها، فرشته خداوند به پاپ گفته بود که تاج را به سنت استفان بدهد. او اولین مسیحی مجارستان بود که در 1 ژانویه 1001 شد.

 قلعه باشکوه اگر

قلعه اگر، در فاصله تقریباً در چند قدمی میدان اصلی شهر اگر قرار دارد. قلعه اگر بخشی از استحکاماتی است که در قرن پانزدهم ساخته شده است. برای مردم محلی، این قلعه نشان دهنده شجاعت سربازان مجارستانی است که در سال 1552 علیه ارتش ترکیه جنگیدند.

خود قلعه دارای یک قلعه درونی و بیرونی، یک برج دروازه و شش سنگر زیبا است. اگر بازدید از قلعه فرد را به تاریخ باز می‌گرداند.

ویرانه‌های حمام والدیده سلطانا در کنار دروازه‌های قلعه ایگر قرار دارند. این ویرانه‌ها بقایای فرهنگ حمام ترکی در قلعه هستند و حمام‌ها را می‌توان به وضوح مشاهده کرد، مورخان متوجه می‌شوند که این حمام یکی از چشمگیرترین حمام‌های منطقه بوده است.

 کلیسای سنت جان

کلیسای اگر برای بسیاری از مردم، نام‌های کلیسای جامع سنت مایکل و سنت جان را تداعی می‌کند. این کلیسای جامع، کلیسای جامع اسقف اعظم اگر است و به این معنی است که اسقف‌ها و اسقف اعظم منطقه در آنجا مستقر هستند. این دومین بنای مذهبی بزرگ در مجارستان است و بین سالهای 1831 و 1837 ساخته شده است.

مجسمه‌های معروف داخل باسیلیکا توسط یک مجسمه‌ساز جوان در ونیز مجسمه‌سازی و تزئینات داخلی ساختمان‌های بیشتر از ساخت خود کلیسای جامع طول کشید. یکی از چشمگیرترین ویژگی‌های داخل باسیلیکا، ارگ است که توسط لودویگ موزر از سالزبورگ ساخته شده است. در ماه‌های تابستان هر روز در ظهر موسیقی ارگ برای بازدیدکنندگان کلیسای سنت جان پخش می‌شود.

مناره اگر

بعد از بازدید از قلعه اگر، با استفاده از قسمت پشتیبان ارگ از مجموعه خارج شوید و به سمت پایین بروید تا به مناره اگر برسید. این نقطه شمالی امپراتوری عثمانی سابق است که نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند.

این مناره، مدت کوتاهی پس از پیروزی ترک‌ها در سال 1596 ساخته شد. ارتفاع آن 40 متر  و از ماسه و سنگ قرمز ساخته شده است. پس از اینکه هابسبورگ‌ها اگر را بازپس گرفتند، مردم محلی سعی کردند با استفاده از 400 گاو، این مناره را تخریب کنند، اما موفق نشدند. امروز می‌توان از 97 پله کوچک به بالا برسید، جایی که می‌توانید تا چشم اندازه زیبایی از شهر را کشف کنید.

حمام‌های حرارتی اگر

علاوه بر مناره، عثمانی‌ها با ساخت حمام‌های معروف ترکی، فرهنگ حمام را در اگر معرفی کردند. در ابتدا 3 حمام وجود داشت، اما اکنون تنها 1 حمام علیرغم تغییرات بسیار در طول زمان باقی مانده است.

در اینجا می‌توان استخرهای اصلی به‌سبک ترکی و حمام سنتی را دید که سبک معمولی ترکی حمام را از طریق ماساژ، بخار آب را ارائه می‌دهد.

6 استخر و همچنین خدمات سلامت و پزشکی وجود دارد. به عنوان تنها حمام باقی مانده در مجارستان، آب نادر رادون شفابخش حمام ترکی در 3 استخر وجود دارد که از چشمه‌های پنهان شده در زیر کف سنگ مصنوعی استخر ترکی که به صورت ناپیوسته گذاشته شده است، سرچشمه می‌گیرد.

زیبایی طبیعی شهر اگر

از دیگر جاذبه‌های شهر اگر، زیبایی‌های طبیعی آن است. این مناطق قسمت وسیعی از مناطق طبیعی از چشمه‌های طبیعی گرفته شده تا کوه‌ها، دریاچه‌ها و جنگل‌ها را در بر می‌گیرد.

ارگسالوک

یکی از جاذبه‌های شهر اگر مناظر، گشت‌وگذار و امکان درمان در چشمه‌های آب گرم و معدنی محلی است. شما می‌توانید روستای Ergesalok واقع در 6 کیلومتری شهر را انتخاب کنید. این روستا در دامنه کوه‌های ماترا و بوک واقع شده است. اینجا پر از چشمه آب گرم معروف مجارستان است، جایی که می‌توانید سلامت خود را بهبود بخشید و سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

بیشتر بخوانید: دریاچه هویز مجارستان | با زیباترین دریاچه آب‌گرم دنیا آشنا شوید

کوه بل

کوه بل کو از بل بولدر یک نقطه پیاده روی محبوب است که تقریباً نیم ساعت با شهر اگر فاصله دارد. در کنار تخته سنگ و کوه، یک دریاچه و یک صومعه وجود دارد که در سال 1232 ساخته شده است. خود بل بولدر به بالای سطح زمین می‌رسد و یک محیط بسیار زیبا ایجاد می‌کند که برای فرار به جایی نه دور از شهر ایگر عالی است. کوه بل کو مکانی مناسب برای آرامش و آرامش در یکی از زیباترین مکان‌های اگر است.

غذاهای محلی اگر

غذاهای محلی منطقه اگر که شامل غذاهای دلچسب و غنی است. در ادامه یکی از غذاهای محلی اگر را معرفی می‌کنیم.

 سوپ آلبالو  Meggyleves

یک سوپ شیرین و ترش فوق‌العاده است که در سراسر منطقه اگر محبوب است.. این سوپ فصلی با آلبالو تازه و مخلوط با خامه ترش، شکر و دارچین درست شده ودر رستوران‌های کوچک و غذاخوری در تابستان پیدا می‌شود. برای اینکه سوپ شما خوشمزه ‌تر شود، می‌توانید آن را با یک قاشق بستنی وانیلی میل کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات