حقایق جالب درمورد شهر وایت هورس در کانادا

11 ماه پیش 0 دیدگاه

شهر وایت هورس مرکز استان یوکان و بزرگ‌ترین شهر در شمال کاناداست. این شهر حدود 28 هزار نفر جمعیت دارد و انگلیسی و فرانسوی، زبان‌های رسمی این منطقه محسوب می‌شوند.

درمورد شهر وایت هورس

وایت هورس زمستان‌هایی سرد و برفی دارد و تابستان‌هایش با 19 ساعت تابش خورشید روزهایی بسیار بلند دارند. شهر وایت هورس پس از اینکه در سال 1896 به‌دلیل داشتن معادن طلا شناخته شد، سیلی از مهاجران از نقاط مختلف کانادا را به خود دید. در این مقاله از مجموعه مقالات آژانس رز آبی به جاذبه‌های وایت هورس خواهیم پرداخت.

وایت هورس کجاست

برای شناختن شهر وایت هورس یک تور رزرو کنید

شهر وایت هورس تاریخچه‌ای غنی دارد و کشف و جست‌وجو در آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. یک نقشه از شهر تهیه کنید و با گشت و گذار در آن به‌وسیله اتوبوس، قایق‌ها و کالسکه‌های اسب تجربه جدیدی کسب کنید.

از تنگه مایلز (Miles) دیدن کنید

تنگه مایلز قبل از اینکه سدی برای تولید برق جلوی آن را بگیرد، بخشی خطرناک از رودخانه یوکان بود. این تنگه در منطقه‌ای واقع شده بود که سنگ‌های بازالت فراوانی آنجا بود و برای یابندگان طلا نقطه‌ای کور به حساب می‌آمد. جان بسیاری از آدم‌ها در تلاش برای عبور از این رودخانه و آب‌های متلاطم از بین رفت، اما پس از ساخت قسمتی از راه‌آهن وضعیت کمی بهبود پیدا کرد.

مسیرهای پیاده‌روی و محیطی پر از منظره‌های سبز و زیبا این منطقه را برای گردش محبوب کرده است. در سال 1922 پل معلق 25 متری ساخته شد که به گردشگران منظره زیبایی از رودخانه را ارائه می‌دهد و تنها با چند دقیقه رانندگی از مرکز شهر یلونایف به آنجا خواهند رسید.

جاذبه‌های وایت هورس

حیوانات بومی در حفاظت‌گاه یوکان

حفاظت‌گاه حیات‌وحش یوکان تقریباً 30 دقیقه از مرکز شهر وایت هورس البته با ماشین فاصله دارد. در این حفاظتگاه حیوانات شگفت‌انگیز بسیاری وجود دارد که می‌توانید با یک تور راهنما به دیدن آن‌ها بروید. موجوداتی همچون گوزن‌ها، بز کوهی، گاومیش کوهان‌دار، کاریبوی جنگلی و دو گونه مختلف از گوسفندها در این منطقه حفاظت‌شده هستند.

این منطقه بیش از 350 هکتار مساحت دارد و وجود انواع زیستگاه‌ها همچون تالاب‌ها و صخره‌ها این امکان را می‌دهد تا موجودات مختلف بتوانند در زیستگاه طبیعی خود زندگی کنند. این حفاظتگاه به‌عنوان مرکز توان‌بخشی حیات‌وحش نیز بسیار معروف است. گردشگرانی که علاقه‌مند به پیاده‌روی هستند می‌توانند مسیری 5 کیلومتری را که در اطراف این منطقه ساخته شده است، برای پیاده‌روی خود انتخاب کنند. بازدید از این مسیر در فصل زمستان، به‌دلیل اسکی برفی و مناظر دل‌نشین بسیار جذاب است.
جاذبه‌های دیدنی وایت هورس

از تماشای شفق‌های شمالی لذت ببرید

اگر قصد سفر به وایت هورس را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای ماه‌های ژانویه تا آوریل برنامه‌ریزی کنید. این زمان از سال شما شاهد شفق‌های قطبی و شمالی زیبایی خواهید بود؛ حتی بدون اینکه نیاز به ترک کردن شهر وایت هورس داشته باشید. البته پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن منظره‌ای جذاب و دیدنی‌تر از شهر و چراغ‌های مزاحم فاصله بگیرید و با تور به سمت بیابان و تپه‌های اطراف بروید.

 بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از پارک ملی هزار جزیره کینگستون در کانادا

از محل تخمگذاری ماهی‌ها دیدن کنید

ماهی‌های قزل‌آلای شینوک هنگام بهار که یخ‌ها شروع به آب شدن می‌کنند، از اقیانوس آرام به سمت محل تخم‌ریزی رودخانه یوکان حرکت می‌کنند. سفر آن‌ها تا وایت هورس گاهی 60 روز هم طول می‌کشد. مسیری پلکانی برای گذر کردن این ماهی‌ها و رسیدن به محل اصلی تخم‌گذاری آن‌ها ساخته شده است که تماشای آن می‌تواند جالب و سرگرم‌کننده باشد.
جاذبه های شهر وایت هورس کانادا

برای دانستن تاریخچه یوکان به موزه مک براید (Macbride) سر بزنید

 موزه مک براید (macbride museum) دارای مجموعه بزرگی از آثار و عکس‌های مربوط به دوران طلایی یوکان و اولین مللی است که در این مکان زندگی کرده‌اند. ماشین‌آلات، ادوات قدیمی و بسیاری آثار قابل‌توجه دیگر درباره حیات‌وحش و طبیعت یوکان در این موزه موجود است. همچنین دفتر اصلی تلگراف وایت هورس در این موزه قرار دارد.

موزه کلیسای قدیمی چوبی

این موزه کلیسا که در سال 1900 برپا شد، از اولین کلیساهای آنگلیکن در یوکان است که نمایانگر ایمان مسیحی در این منطقه است. پیشگامی و نقش پررنگ دین در این دوره را با نمایش‌ها و مراسماتی که در طول تابستان برگزار می‌شود نشان می‌دهد.

موزه حمل و نقل یوکان

در این موزه انواع وسایل حمل و نقل که در یوکان استفاده می‌شود به نمایش گذاشته شده است. وسایلی از جمله قایق، هواپیما، کالسکه، کفش‌های برفی، سورتمه سگ و...

به چشمه‌های آب گرم تاخینی (Takhini) سر بزنید

این چشمه‌ها در فاصله کمی از مرکز شهر وایت هورس قرار دارند و مکانی محبوب برای گردشگرانی هستند که به این منطقه سفر می‌کنند. این چشمه‌ها بی‌بو هستند و به‌دلیل درمانی بودنشان بین مردم بسیار شناخته شده‌اند.
شهر وایت هورس کانادا

مرکز هنری یوکان

در شهر وایت هورس مرکزی وجود دارد که فعالیت‌های هنری در آن شکل می‌گیرند. گروه‌های نمایش محلی، تئاترها و برنامه‌های موسیقی در این مرکز اجرا می‌شوند. این مرکز هنری، سالیانه هنرمندان بسیاری را از موسیقیدان گرفته تا نقاش دور هم جمع می‌کند و مجموعه‌ای سرگرم‌کننده به مردم ارائه می‌دهد.

از دریاچه زمرد بازدید کنید

اگر به سمت جنوب حرکت می‌کنید بین راه به دریاچه زمرد خواهید رسید. علت نام‌گذاری زمرد، رنگ سبزی است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. عکاس‌های بسیاری برای ثبت تصاویر و مناظر زیبا به این دریاچه می‌آیند. انعکاس تپه‌های اطراف روی این دریاچه دیدنی است.

 بیشتر بخوانید: گشت و گذار در پارک استنلی ونکوور

سخن پایانی

شهر وایت هورس در زمستان کوتاه‌ترین روزها را دارد و افرادی که به تفریحات زمستانی علاقه‌مند هستند حتماً باید به این شهر سفر کنند. همچنین در تابستان بازدید از مناطق بکر و طبیعت زیبای این منطقه به همراه ماهیگیری بسیار توصیه می‌شود.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات