راهنمای بازدید از پارک ملی هزار جزیره کینگستون در کانادا

2 سال پیش 0 دیدگاه

ممکن است خیال کنید وقتی می‌گوییم پارک ملی هزار جزیره کینگستون در حال مبالغه هستیم، اما جالب است بدانید این پارک ملی از 1864 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است. پارک ملی هزار جزیره کینگستون کانادا در سال 1914 با مساحت 24 کیلومتر مربع تأسیس شد. این پارک ابتدا به پارک ملی جزایر سنت لارنس معروف بود، اما با تغییر نام سبب شد حق مطلب این جزایر ادا شود. پارک هزار جزیره در امتداد رودخانه سنت لارنس از براکویل تا کینگستون تشکیل شده است؛ البته زمین‌هایی در خلیج لندون، جونز کریک ومالوری تون لند نیز دارد. این پارک، اولین پارک ملی کانادا در شرق کوه‌های راکی بود.

پارک ملی هزار جزیره کینگستون یکی از مراکز اصلی غواصی و قایقرانی در آب شیرین کاناداست. این پارک در سال 2002 به ثبت جهانی میراث یونسکو رسید. جزایری که در این پارک ملی هستند، ممکن است به‌قدری کوچک باشند که تنها یک درخت روی آن‌ها باشد، اما روییدن درخت روی همین وسعت کم نیز یکی از شگفتی‌های طبیعت محسوب می‌شود. ساکنان جزیره و گردشگران به‌وسیله قایق بین جزایر رفت و آمد می‌کنند. در سفر با تور کانادا می‌توانید از این پارک ملی شگفت‌انگیز دیدن کنید.

تاریخ بشر در پارک ملی هزار جزیره کینگستون

شواهدی مبتنی بر زندگی و حضور انسان‌ها از حدود 10 هزار سال پیش در این جزیره وجود دارد. گمان می‌رود بعد از دوره یخبندان، مردمانی موسوم به ایروکوئی‌ها در این جزایر مستقر بودند و از راه ماهیگیری و شکار زندگی خود را می‌گذراندند. آثار باستانی متعددی در این جزایر پیدا شده است؛ از جمله گلدانی با قدمت 2500 ساله که در سال 1979 توسط یک غواص کشف شد. روی صخره‌های اطراف ساحل می‌توانید به‌طور پراکنده نقوش تصویری باقی‌مانده از گذشته را مشاهده کنید.

پارک ملی هزارجزیره در کینگستون

اوایل قرن هفدهم ایروکوئی‌ها در نزدیکی سواحل اردوگاه‌های تابستانی برپا کردند. در آن زمان، ماهیگیری از آب‌های شیرین بسیار رونق داشت. بعدها کاشفان فرانسوی، تاجران خز و... برای گسترش ثروت خود به این جزایر رسیدند. بعد از انقلاب آمریکا در قرن هجدهم اروپاییان به این منطقه روی آوردند و ماهیگیران آواره شدند؛ البته تعداد کمی از ماهیگیران در سال 1860 بازگشتند؛ اما ماهیگیری دیگر رونق سابق را نداشت. کشتی‌های جنگی آمریکایی و بریتانیایی در طول جنگ سال 1812 از این منطقه گذشتند و یک کشتی جنگی بریتانیایی غرق شد. این کشتی و چندین کشتی غرق‌شده دیگر در جزایر سنت لارنس به یک جاذبه دیدنی برای گردشگران تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: گشت و گذار در پارک استنلی ونکوور

تاریخ طبیعی پارک ملی هزار جزیره کینگستون

پس از عقب‌نشینی یخچال‌های طبیعی، تپه‌ها توسط شکل جدیدی از رودخانه سنت لارنس چیده شدند و این‌گونه مناظری که امروزه شاهدش هستیم، پدید آمدند. از صخره‌های پوشیده‌شده از گل‌سنگ گرفته تا جنگل‌های سرسبز و برگ‌ریز، هرکدام ویژگی خاص خود را دارند و درمجموع از پوشش گیاهی و جانوری خاص و گوناگونی تشکیل شده‌اند. بسیاری از گونه‌ها از منطقه‌ای دورتر از جنوب هستند و در هیچ کجای کانادا یافت نمی‌شوند. یک پیاده‌روی کوتاه در یکی از این جزایر می‌تواند شما را از معمولی‌ترین نقطه چوبی جنوب به منطقه‌ای مرطوب و سایه‌دار برساند که گونه‌های شمالی در آن است. تعدادی از این جزایر از سنگ آهک ساخته شده‌اند که همین سبب شده است شکل و ظاهری متفاوت‌تر از جزایر گرانیتی به آن‌ها بدهد. فلفل‌های برزیلی و درخت‌های ملالیکا از گونه‌های بیگانه در این جزایر هستند.

جانوران

در ناحیه پارک ملی هزار جزیره کینگستون گونه‌های مختلفی از حیوانات زندگی می‌کنند؛ برای مثال گونه‌های مختلف خزندگان در این منطقه فراوان‌اند؛ 10 گونه از مارها و مارمولک‌ها، 5 گونه لاک‌پشت، 10 گونه قورباغه و وزغ و حدود 6 گونه از سمندرها در این منطقه زندگی می‌کنند. حدود 200 گونه ماهی و 180 نوع پرنده و پستاندارانی مانند دلفین، راکون، سمور دریایی و حیوانات در حال خطر از جمله عقاب آمریکایی و نوعی لاک‌پشت در این پارک موجود هستند. روباه، کرکس، جوجه‌تیغی، آهو، بوقلمون و... انواع دیگری از حیوانات در این منطقه هستند که با سفر به این پارک می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

جاذبه پارک ملی هزار جزیره کینگستون

تعدادی از تفریحاتی که می‌توانید در پارک ملی هزار جزیره کینگستون انجام دهید:

  • بازید از کشتی‌های غرق‌شده
  • گذراندن وقت در دهکده‌های ساحلی
  • شرکت در تورهای قایق‌رانی
  • تجربه یک غذا و میان‌وعده در کافه و رستوران‌های ساحلی
  • بازدید از حیات‌وحش پارک ملی
  • بازدید از موزه باستان‌شناسی
  • شرکت در تورهای غواصی، دوچرخه‌سواری و آب‌تنی
  • کایاک و تماشای پرندگان

 بیشتر بخوانید: معرفی پارک ملی بنف | محبوب‌ترین پارک ملی کانادا

امکانات موجود در پارک ملی هزار جزیره کینگستون

اسکله‌ای برای قایق‌ها، امکانات و نیازمندی‌های پیک‌نیک، مرکزی برای بازدیدکنندگان و مسیری برای پیاده‌روی در طبیعت در پارک قرار دارد. علاوه بر این‌ها مسیرهای متعدد دیگری نیز برای دوچرخه‌سواری و... و همچنین امکانات کمپینگ در چندین جزیره دیگر موجود است. در دهانه رودخانه سنت لارنس یک جزیره به نام وولف (wolf) وجود دارد که محل بسیار مناسبی برای برگزاری ماه عسل و مراسم‌های مختلف است. این دهکده دارای شرینی‌فروشی و کافه‌های دنج بسیاری است که شما را مشتاق به خرید از آن‌ها می‌کند. همچنین از حدود 7 هزار سال پیش آثاری از دهکده ولف به دست آمده است.

پارک ملی کینگستون

سخن پایانی

کانادا یکی از کشورهایی است که بی‌تردید بهترین جاذبه‌های طبیعت را دارد و پارک ملی هزار جزیره کینگستون یکی از این جاذبه‌های حیرت‌انگیز آن است. اگر می‌خواهید تجربه‌ای نو و تعطیلاتی سراسر آرامش و زیبایی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به پارک ملی هزار جزیره کینگستون واقع در کانادا سفر کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات