گشت و گذار در پارک استنلی ونکوور

2 سال پیش 0 دیدگاه

پارک استنلی ونکوور در کانادا که در شبه‌جزیره‌ای در لبه شمال غربی مرکز شهر ونکوور واقع شده، یکی از جاذبه‌های اصلی توریستی شهر است که هر ساله حدود 8 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. پارک استنلی ونکوور در کانادا، مجموعه‌ای از مکان‌های مناسب برای کودکان مانند استخر، پارک آبی و راه‌آهن مینیاتوری را ارائه می‌دهد و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری در جهان شناخته می‌شود.

پارک استنلی در ونکوور کانادا، اولین پارک شهر، با باغ‌های همیشه‌بهار، مناطق ساحلی بکر و تقریباً 500.000 درخت سرو، صنوبر و شوکران، حدود 130 سال است به‌عنوان فضای سبز وجود دارد. همه این عوامل سبب شده‌اند این واحه به بهترین بخش شهر تبدیل شود. فضای سبز پارک استنلی ونکوور کانادا، افسانه‌ای است که بیشترین تمرکز فضای پارک در مرکز شهری کانادا را دارد. پارک‌های ونکوور برای گردش‌های عاشقانه و ماجراجویی‌های پرانرژی و فضاهای زیبای گیاهی عالی هستند. همچنین شما می‌توانید در پارک پیاده‌روی کنید، سگ‌های خود را بیاورید و مسیر معینی را دوچرخه‌سواری کنید؛ به بیان دیگر انتخاب هر فعالیتی با شماست. در هر صورت، در سفر با تور کانادا، هر فعالیتی که انجام دهید، منظره زیبا ونکوور و کوه‌های اطراف آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 معرفی پارک استنلی در ونکوور

 این پارک سابقه‌ای طولانی دارد که باید آن را به پیش از آمدن مهاجران به کانادا در نظر گرفت. با توجه به این موضوع، خود پارک استنلی ونکوور را می‌توان پیوندی برای این عصر گذشته در نظر گرفت؛ به‌ویژه اینکه خود پارک از نظر طراحی با فضای سبز شهری آمریکای شمالی متفاوت است.

 پارک بزرگ آمریکای شمالی، سالانه 8 ‌میلیون بازدیدکننده دارد که بسیاری از آن‌ها ممکن است در دریای سیوال، مسیری فوق‌العاده زیبا و 5.5 مایلی را که در اطراف پارک قرار دارد، اسکیت بزنند. این تنها یکی از مسیرهای بسیار زیاد در میان 1000 هکتار پارک است که آکواریوم، مرکز طبیعت و سایر امکانات تفریحی را نیز در خود جای داده است.

تاریخچه پارک استنلی

 پارک استنلی، هم‌مرز با مرکز شهر ونکوور است. این پارک تاریخ تحقیقاتی دارد و یکی از اولین مناطقی است که بازدیدکنندگان برای کاوش در شهر به آن می‌آیند. در سال 1886، این زمین پس از لرداستنلی که در آن زمان منصوب شده بود، اولین پارک شهر ونکوور نام گرفت. درواقع پارک استنلی خلق یک معماری نیست، بلکه زندگی یک جنگل و فضای شهری در طول سالیان متمادی است.

 سازه‌های ساخته‌شده توسط انسان در پارک بین سال‌های 1911 و 1937 ایجاد شده‌اند. مکان‌هایی مانند نمایشگاه‌های خرس‌های قطبی، آکواریوم و قطار مینیاتوری از دوره‌های پس از جنگ بودند. بیشتر قسمت‌های پارک به‌صورت جنگلی باقی مانده است، درست مانند همان ظاهری که در آخرین دهه 1800 داشت.

این پارک، تقریباً نیم‌میلیون درخت دارد که ارتفاع برخی از آن‌ها به 76 متر و عمر آن‌ها به صدها سال می‌رسد. در 100 سال گذشته، سه طوفان بادی بزرگ در پارک رخ داده است که سبب آسیب و از بین رفتن بسیاری از درختان شده و آخرین آن‌ها در سال 2006 بوده است.

ونکوور سیوال هر روز هزاران نفر از ساکنان و بازدیدکنندگان را به این پارک جذب می‌کند. این پارک دارای مسیرهای جنگلی سرسبز، سواحل آرامش‌بخش، آکواریوم ونکوور و بسیاری از جاذبه‌های دیگر است.

بیشتر بخوانید: معرفی پارک ملی بنف | محبوب‌ترین پارک ملی کانادا

اولین استفاده توسط مهاجران اولیه

مهاجران اولیه اسپانیایی در اواخر قرن 18 به پارک استنلی ونکوور کانادا آمدند و با مردم محلی تماس گرفتند و تجارت کردند، اما تا اواسط قرن 19 بود که در طول جنگ کریمه، این منطقه به‌عنوان یک استراتژی نظامی مورد توجه قرار گرفت. این امر به تماس و همکاری بیشتر با بومیان در موقعیت دفاعی و توسعه آن توسط استعمارگران منجر شد.

پارک استنلی در قرن بیستم

در طول سه دهه اول قرن بیستم، پارک شاهد تغییرات زیادی بود. با ساخت گذرگاه گمشده و تالاب منتهی به دریاچه‌های آب شیرین و خارج شدن ساکنان قبلی، این منطقه به مرکزی محلی برای فعالیت‌های تفریحی تبدیل شد؛ به‌ویژه با اضافه‌شدن یک استخر شنا، مزرعه و دیوار دریایی در اطراف پارک، جمعیت زیادی جذب آن شدند.

مرداب گمشده دارای قایق‌های پارویی برای کرایه بود و تا دهه 70 این دریاچه به پناهگاهی برای تماشای پرندگان تبدیل شد.

استنلی پارک هنوز یک آکواریوم و مسیرهای پیاده‌روی زیادی دارد که سفر یک‌روزه عالی را برای مهمانان هتل‌های 2 خوابه در ونکوور ایجاد می‌کند. مسیرهای پارک توسط پیاده‌روها و دوچرخه‌سواران استفاده می‌شود و برای هرکدام از آن‌ها خطوطی مشخص شده است.

 علاوه بر این، میهمانان در این منطقه جاذبه‌های دست‌ساز را در کنار صنوبرهای داگلاس باستانی، درختان سرو قرمز و درختان صنوبر سیتکا خواهند دید. حیوانات بومی این منطقه شامل حداقل 200 گونه پرنده و بسیاری از راکون‌ها، کایوت‌ها، اسکانک‌ها و بیورها هستند.

جاذبه‌های پارک استنلی

در ادامه با خلاصه‌ای از جاذبه‌هایی که پارک استنلی ونکوور را به مقصدی محبوب برای گردشگران در ونکوور تبدیل کرده است، آشنا خواهید شد. در کنار جاذبه‌های توریستی، مسیرهای طبیعی و حتی رستوران‌هایی که رقیب رستوران L'orangerie در L'hermitage هستند، جاذبه‌های زیادی وجود دارد که شما را برای بیش از یک سفر یک‌روزه در پارک استنلی ونکوور نگه می‌دارد.

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در پارک استنلی ونکوور

دیوار دریایی ونکوور 22 کیلومتر در اطراف پارک استنلی ونکوور بوده و در دهه 30 ساخته شده است. با گذشت زمان تنها 8 کیلومتر توسعه یافته است، اکنون نه‌تنها محیط پارک استنلی را در بر می‌گیرد، بلکه از سراسر نهر فالس و بانک‌های اسپانیا نیز می‌گذرد. Seawall طولانی‌ترین مسیر بی‌وقفه از جاده ساحلی در نوع خود است و برای گردشگرانی که از دوچرخه‌سواری، اسکیت‌سواری و پیاده‌روی در مسیرهای دیدنی لذت می‌برند، جذابیت زیادی دارد.

گل‌ها را در باغ استنلی پارک بو کنید

قدمت باغ استنلی پارک درواقع به قرن نوزدهم برمی‌گردد و تنها پس از طوفان باد سال 2006 دوباره کشف شده است. این باغ‌های اصلی یکی از محبوب‌ترین جنبه‌های پارک بودند و اکنون در سه مکان باغ گل تغییر یافته‌اند. باغ رز پارک استنلی ونکوور در نزدیکی جاده پایپلاین هستند که بیش از 3500 گیاه را در گلستان‌ها و باغ‌های خود نگهداری می‌کند. دومین باغ رودوندرون‌تد و مری‌گریگ هستند که بیش از 4500 گونه از گل‌های رنگارنگ را در خود جای داده و سومی، تختخواب‌های گل‌دار به سبک فرش در Prospect Point است.

بیشتر بخوانید: جاذبه اتاوا | با مناطق گردشگری پایتخت دیدنی کانادا آشنا شوید.

تالاب گمشده

تالاب گمشده به زیبایی و تنوع زیستی پارک استنلی ونکوور در کانادا می‌افزاید. این تالاب یک باتلاق تصفیه زیستی برای روان‌شدن آب‌های گذرگاه به‌کمک مجموعه‌ای از حوضچه‌ها و پناهگاهی برای بسیاری از گونه‌های پرندگان است. همچنین یکی از بزرگ‌ترین آب‌های پارک شناخته می‌شود، اما همیشه این‌طور نبوده است. درواقع تالاب یک دریاچه است. پارک استنلی در نوع خود بزرگ‌ترین نیست، اما حدود یک‌پنجم بزرگ‌تر از پارک مرکزی نیویورک و تقریباً نصف پارک ریچموند لندن است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات