جاذبه اتاوا | با مناطق گردشگری پایتخت دیدنی کانادا آشنا شوید.

2 سال پیش 0 دیدگاه

اتاوا پایتخت کشور کاناداست، اما با این وجود شهرت خیلی زیادی در جهان پیدا نکرده‌ است. جالب است بدانید که این شهر یکی از شگفت‌انگیز‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود و سفر به آنجا برای شما بسیار دلپذیر و به‌یاد‌ماندنی خواهد ‌بود. اتاوا شامل جاذبه‌های گردشگری منحصر‌به فردی است از جمله این جاذبه‌ها و جاهای دیدنی می‌توان به تپه‌ها، کانال‌ها، گالری‌ها، موزه‌ها و سایر مکان‌ها و مناظر دیدنی این شهر مدرن اشاره کرد.

امروز در این مقاله می‌خواهیم به اتاوا، شهری که علی‌رغم جاذبه‌های بسیار، آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته ‌است، بپردازیم. اگر قصد سفر به کشور کانادا و جاذبه اتاوا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با ادامه این مقاله همراه شوید تا شما را به این شهر جذاب و شگفت‌انگیز ببریم و با مکان‌ها و پدیده‌های توریستی و گردشگری که قطعا یک سفر فراموش‌نشدنی با تور کانادا را برای شما رقم خواهد‌ زد‌، آشنا کنیم.

 

جاذبه‌های گردشگری اتاوا

همان‌طور که در بخش قبل گفتیم، در این بخش قصد داریم تا شما را با شهر اواتا پایتخت کانادا، بیشتر آشنا کنیم.

 در ادامه چند مورد از مهم‌ترین و معروف‌ترین مکان‌های گردشگری این شهر را به شما معرفی می‌کنیم:

 

پارک گاتینو

در جاذبه اتاوا پارکی به‌نام گاتینو وجود دارد. پارک گاتینو که یک پارک سرسبز و خوش‌منظره است، در فاصله 4 کیلومتری مرکز شهر اواتا واقع شده ‌ا‌ست. مناظر و چشم‌اندازهای  این پارک دیدنی در تابستان‌ها وماه‌های گرم توریست و گردشگران زیادی را از ننقاط دور داخل و خارج کانادا به خود جذب می‌کند. پارک گاتینو دریاچه‌های زیادی را در خود جای داده‌ که همین امر بر جذابیت این پدیده طبیعی افزوده ‌است.

جاذبه‌های اتاوا

یکی از این دریاچه‌ها، دریاچه پینک یا صورتی نام دارد. دریاچه پینک برعکس نامی که دارد، به رنگ سبز پر‌رنگ قابل مشاهده است. دلیل آن ‌هم وجود جلبک‌های زیاد و تراکم آن‌ها در این دریاچه است که این منظره خارق‌العاده را به وجود آورده‌اند. نکته قابل توجه دیگر که به زیبایی این دریاچه و جذابیت آن اضافه می‌کند، تغییر رنگ دریاچه صورتی به زرد و نارنجی در فصل پاییز است؛ زیرا در این فصل برگریزان درختان اتفاق می‌افتد که ترکیب رنگ برگ‌های پاییزی و آب دریاچه، یک هارمونی اعجاب‌آور را خلق می‌کند که از منظره‌های بسیار دیدنی جاذبه اتاوا به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: جاذبه کلگری | آشنایی با 10 جاذبه گردشگری برتر کشور کانادا

بازار بای‌وارد

این بازار که یک بازار تاریخی در جاذبه اتاوا محسوب می‌شود، در نواحی مرکزی اتاوا قرار گرفته است و حال و هوای خاصی را به این محله داده است. در خیابان‌های مجاور این بازار، بوتیک‌ها و همچنین رستوران‌هایی ساخته شده‌اند که با ساختار قدیمی و کهن آن ترکیب جالبی را خلق کرده ‌است.

جاهای دیدنی اتاوا

بازار بای‌وارد که در واقع بیشتر یک بازار کشاورزی به شمار می‌رود، دارای انواع و اقسام وسایل و ابزار‌آلات و تجهیزات مربوط به کشاورزی است. در این بازار علاوه بر این موارد، صنایع دست‌ساز و خوراکی و مواد غذایی تولید شده توسط کشاورزان نیز دیده می‌شود. درب‌های ساختمان بازار بای‌وارد همه روزه باز است، نمای این بازار و خیابان‌های آن در شب چشم‌اندازی بسیار دیدنی و زیبا دارد.

جشنواره وینترلود

در زمستان‌ها یک فستیوال ویژه همه‌ساله برگزار می‌شود. البته برخی از گردشگران به علت سازگار نبودن با محیط سرد و یخبندانی فستیوال وینترلود از آن دوری می‌کنند. فستیوال وینترلود که جزو جشنواره‌های معروف کانادا است، در فصل زمستان، در ژانویه و هفته اول ماه فوریه با حضور افراد بسیار زیادی برگزار می‌شود. این جشنواره که با استقبال گردشگران و مردم کشور کانادا همراه است، یک تجربه به‌یاد‌ماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

جاذبه‌های دیدنی اتاوا

طبق آمار اعلامی این پدیده فرهنگی_ورزشی هر‌ساله حدود 600 هزار توریست را به کشور کانادا برای حضور در آن جذب می‌کند. پست‌هایی که در کانال ریدو برای پاتیناژ ساخته شده‌اند، فضای آن را به یک مکان جذاب تبدیل کرده که حاضرین در این فستیوال را به وجد می‌آورد. در این فستیوال همچنین ورزش هاکی انجام می‌شود. منظره یخی مکان برگزاری فستیوال وینتر‌لود در جاذبه اتاوا در فصل سرد  زمستان، بسیار دیدنی و چشم‌نواز است.

جاذبه‌های گردشگری اتاوا

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام واقع در اتاوا که  بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کلیسا در شهر اتاواست، قدیمی‌ترین کلیسا در کل شهر اتاوا به حساب می‌آید. این کلیسا یکی دیگر از جاذبه‌های اتاواست که مطمئنا از بازدید آن سیر نخواهید ‌شد. ساختمان کلیسا در مقایسه با سایره جاذبه‌های اتاوا، ساختاری ساده دارد که دارای یک فضای داخلی جالب و خوش‌منظره برای بازدید‌‌ کنندگان است. در‌های این کلیسای قدیمی و پابرجا که محبوبیت زیادی در بین گردشگران دارد، همه روزه به روی مردم و علی‌الخصوص بازدیدکنندگان خارجی باز است.

گالری ملی کانادا

پس از ورود به این کلیسا شما می‌توانید شیشه‌های رنگی، مجسمه‌های گوتیکی و نقاشی‌های طرح برجسته را مشاهده کنید که بسیار دیدنی هستند. با توجه به ویژگی‌های گفته‌شده کلیسای نوتردام که یک مکان دیدنی خاص در اتاوا محسوب می‌شود، می‌تواند انتخاب خوبی برای بازدید باشد.

 

جاذبه گردشگری اتاوا

گالری ملی کانادا

گالری ملی کانادا که در واقع یک ساختمان شیشه‌ای است، از عجیب‌ترین جاذبه‌های دیدنی اتاوا به حساب می‌آید. در بیرون این ساختمان یک مجسمه شگفت‌انگیز که از آثار اعجاب‌آور هنرمند کانادایی یعنی لوئیز بورژواست، نمای بیرونی آن را به شکلی خاص و ویژه در‌ آورده ‌است.

گالری ملی کانادا در اتاوا

در داخل این گالری بیش از 40 هزار از آثار هنری و تجسمی و نقاشی‌های هنرمندان کشور کاناد که در سراسر دنیا به فعالیت مشغولند،  قرار داده شده است تا این آثار بسیار با ارزش محفوظ بمانند. گالری ملی کانادا و گالری مشابه در سراسر دنیا که به گالری موقت معروف هستند، غالبا به نگهداری و حفظ آثار در یک موضوع  خاص مثل نقاشی می‌پردازند.

جاذبه دیدنی اتاوا

موزه جنگ کانادا

از دیگر پدیده‌های گردشگری جاذبه اتاوا، موزه جنگ است که جدیدترین موزه بین موزه‌های شهر اتاوا محسوب می‌شود. آثاری که در این موزه نگهداری و حفظ می‌شوند، تاریخچه ارتش کانادا از ابتدای تشکی تاکنون را برای بازدید‌کنندگان به نمایش می‌گذارند. این آثار همگی دارای راهنمای تصویری و صوتی هستند که در کسب اطلاعات بیشتر در مورد هواپیما‌ها و جت‌های جنگی، تانک‌ها و تسلیحات و تجهیزات جنگی کمک زیادی به کسانی می‌کنند که برای بازدید این موزه می‌روند. آثار موجود در این موزه بر روی موضوع درگیری‌های ارتش کشور کانادا و تجربه‌ای که در پی آن کسب شده، تمرکز دارد.

جاذبه‌های توریستی اتاوا

کانال ریدو

کانال ریدو از مکان‌های گردشگری و مهم در جاذبه اتاواست که این شهر را به پایتخت قبلی کشور کانادا یعنی شهر کینگ‌استون اتصال می‌دهد. این کانال حدود 202 کیلومتر از منطقه اونتاریو را پوشانده و جزو جاذبه‌های معروف در شهر اتاواست. جالب است بدانید که این کانال در سازمان جهانی میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده و نام آن در فهرست این میراث و در کنار دیگر آثار برجسته و دیدنی موجود می‌درخشد. امروزه موارد استفاده‌ این کانال بیشتر دچرخه‌سواری، پیاده‌روی و کشتی‌سواری است. علاقه‌‌مندان به این کانال، همه روزه در اطراف آن مشغول به ورزش‌های و تفریحات مذکور می‌شوند.

 بیشتر بخوانید: معرفی باغ گیاه‌شناسی مونترال | از جاذبه‌های گردشگری قلب کانادا

در این مقاله به معرفی چند تا از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی و جذاب در جاذبه اتاوا پرداخته و شما را با آن‌ها آشنا کردیم. باید بدانید این شهر که کمتر به آن توجه شده، دارای جاذبه‌های طبیعی و شهری دیگری نیز هست که در این مطلب به آن‌ها اشاره نکردیم. از جمله این مکان‌های گردشگری اتاوا می‌توان به نام‌های پارلیامنت ‌هیل، برج صلح که مربوط به سربازان کشته‌شده ارتش کانادایی در جنگ جهانی دوم است و یادمان ملی جنگ اشاره کرد. با توجه به جاذبه‌هایی که معرفی کردیم، می‌توان پی برد که شهر اتاوا در حقیقت همچون مرواریدی در دل کانادا می‌درخشد.

جاذبه توریستی اتاوا

راستی باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که بازدید از اماکن دیدنی اتاوا کمی گران‌قیمت است، اما یقینا از ارزش دیدن این مکان‌ها بسیار بالاتر از آن است که این مسئله بتواند نظر و تصمیم شما در مورد سفر به این شهر را تغییر دهد. آرزوی یک سفر رویایی را برای شما داریم.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات