جاذبه کلگری | آشنایی با 10 جاذبه گردشگری برتر کشور کانادا

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه کلگری کانادا، علی‌رغم این که بزرگ‌ترین شهر آلبرتا همچنین پایتخت نفتی کانادا و یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری و مالی آمریکای شمالی است، بسیار اهمیت دارد؛ به همین دلیل است که وقتی از این شهر پویا بازدید می‌کنید، کارهای هیجان‌انگیز زیادی برای انجام خواهید یافت، از تماشای سکونتگاه معروف کلگری در هر ماه جولای گرفته تا کاوش در پارک میراث پیشگام شهر (سرگرم‌کننده مخصوصا برای خانواده‌ها) تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی کلگری هستند. کلگری به ویژه برای کسانی که از مناظر زیبا لذت می‌برند، بسیار خیره‌کننده است. کوه‌های راکی در افق غربی مانند سدی غیرقابل عبور به نظر می‌رسند.

نزدیکی این کوه‌ها با پارک‌های ملی معروف آن، کلگری را به گزینه‌ای عالی برای اسکی، پیاده‌روی یا تعطیلات گشت‌و‌گذار تبدیل کرده است. اما برای کسانی که به دنبال سرگرمی درست در خود شهر هستند، جاذبه‌های گردشگری زیادی نیز وجود دارد. مخصوصا در شب، قدم زدن در پارک عظیم جزیره پرنس شهر و عبور از پل نمادین صلح، قبل یا بعد از لذت بردن از یک رستوران عالی در مرکز شهر پیشنهاد می‌شود. چناچه قصد سفر به کانادا را دارید، برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌ گردشگری کلگری کانادا این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

معرفی جاذبه‌های گردشگری کلگری

برای این‌که بیشترین بهره را از جاذبه‌های کلگری داشته باشید، حتما لیست دقیق ما را از برترین جاذبه‌‌های دیدنی کلگری و کارهایی که باید در آن انجام دهید، بخوانید.

در طول ازدحام کلگری بازدید کنید

ریشه گردش 10 روزه کلگری می‌تواند به دهه 1880 برسد و  تفریح برجسته در تابستان کلگری است و شهرت این شهر را به عنوان "شهر رکود" کانادا تثبیت می‌کند. رودئوی معروف با نام "بزرگ‌ترین نمایش در فضای باز روی زمین" در ماه جولای برگزار می‌شود و شامل انواع سرگرمی‌ها و نمایشگاه‌های سبک کابویی و رودئو است.

نزدیک به یک میلیون بازدیدکننده به‌طور یکسان لباس می‌پوشند و شلوار جین آبی و استتسون‌های رنگارنگ به تن می‌کنند. رویدادها شامل یک رژه بزرگ، مسابقات رودئو و مسابقات هیجان‌انگیز واگن چاک است.

جاذبه کلگری

First Nations، کنسرت‌ها و نمایش‌های صحنه، نمایشگاه‌‌های سرگرم‌کننده، صبحانه پنکیک و همچنین نمایش‌های کشاورزی است. رسیدن به Stampede Park، محل دائمی جشنواره با وسایل نقلیه عمومی یا ماشین آسان است. حتی در زمان‌های غیر از جشنواره، این جاذبه کلگری بسیار پر بازدید است و جذابیت‌های خود را دارد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی ونکوور

سفر یک روزه به بنف و دریاچه لوییز

بدون‌شک یکی از عالی‌ترین مکان‌های کانادا، شهر بنف و پارک ملی شهر بنف است که یک سفر یک روزه عالی از کلگری را فراهم می‌کند. درحالی‌که راه‌های مختلفی برای رسیدن از کلگری به بنف وجود دارد، اما برای کسانی که از وقت گذاشتن لذت می‌برند، استفاده از ماشین (کرایه‌ای یا شخصی) بهترین گزینه است. این مسیر در کمتر از 90 دقیقه قابل رانندگی است.

این جاذبه کلگری، مناظر کوهستانی باورنکردنی را در مدت کوتاهی پس از خروج از شهر به نمایش می‌گذارد که در طول مسیر وجود دارند؛ پس از عبور از Canmore (همچنین مکانی عالی برای توقف برای گشت‌و‌گذار) و ورود به دروازه‌های پارک، خود را در شهر Banff خواهید دید که یک مکان عالی برای کاوش قبل یا بعد از گشت‌و‌گذار در پارک است و فرصت‌های خرید و غذاخوری فراوانی دارد.

جاذبه کلگری کانادا

یکی از نکات برجسته سفر، دیدن دریاچه لوئیز است. این مکان که به‌خاطر آب‌های فیروزه‌ای خیره‌کننده‌اش در قاب کوه‌های پوشیده از برف و بلندترین ارتفاعات بیش از 3000 متر مشهور است، بهترین نقطه ایمن است. به‌ ویژه با قصر زیبای Fairmont Lake Louise در دوردست، مکانی عالی برای تفریح و تأمل بر شکوه و زیبایی طبیعی این نقطه از جهان به شمار می‌رود.

دیگر جاذبه‌های دیدنی کلگری در دریاچه لوئیز عبارتند از: قدم زدن در مسیر زیبای ساحل دریاچه، لذت بردن از قایق‌رانی یا سوار شدن به تله‌کابین برای لذت بردن از چشم‌اندازهای عالی دریاچه.

 

بازدید بچه‌ها از باغ وحش کلگری

باغ وحش کلگری که ریشه‌های آن به سال 1917 برمی‌گردد، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های خانوادگی شهر و بزرگ‌ترین و پربازدیدترین پارک جانورشناسی کاناداست که در زمینی به مساحت 120 جریب در جزیره سنت جورج در رودخانه بو قرار دارد. این باغ‌وحش، خانه بیش از 1000 حیوان از حدود 272 گونه از جمله نمونه‌های بسیاری از گونه‌های کمیاب و در خطر انقراض و همچنین باغ‌های گیاه‌شناسی است.

جاذبه دیدنی کلگری

فصل بهار همیشه به دلیل ورود حیوانات تازه متولد شده، زمان سرگرم‌کننده‌ای برای بازدید است. بخش‌های محبوبی که در این جاذبه کلگری باید حتما ببینید، شامل سرزمین لمورها، مقصد آفریقا و وحشی کاناداست. با بازدید از این جاذبه کلگری است که از مناظر نزدیک از موجودات جذاب از جمله خرس گریزلی و جدیدترین حیوانات وارد شده یعنی پانداها لذت خواهید برد.

سایر کارهای سرگرم‌کننده شامل گذراندن وقت برای کاوش در جاذبه‌های پارک ماقبل تاریخ شش هکتاری با دایناسورهای مشابه آن است. برای کسانی که در زمستان سفر می‌کنند، بازدید از فستیوال کریسمس شبانه Zoolights که هر ساله در این‌جا برگزار می‌گردد، توصیه می‌شود.

بازدید از هریتچ پارک

این پارک در کلگری یک روستای معمولی از دوران پیشگامی است که ده‌ها ساختمان تاریخی بازسازی‌شده و لباس‌های پر جنب‌وجوش از چهار دوره زمانی مختلف دارد. این جاذبه کلگری با نمایشگاه‌ها و ساختمان‌های مختلف از قلعه‌های خزدار متعلق به ۱۸۶۰ تا میدان شهر در دهه ۱۹۳۰ همراه است. یکی از نقاط برجسته بازدید، سوار شدن به موتور بخار قدیمی است که حمل‌ونقل در اطراف پارک را فراهم می‌کند. همچنین یک قایق توری با چرخ‌دستی وجود دارد که سفرهای دریایی منظره‌ای را در سراسر مخزن گلنمور ارائه می‌دهد و مناظر دیدنی برای عکسبرداری دارد. این پارک همچنین یک مکان محبوب برای فعالیت‌هایی مانند قایقرانی است.

جاذبه‌های دیدنی کلگری

مطمئن شوید که برای بازدید از موزه که به‌خاطر تجربه‌های عملی و تعاملی با وسایل نقلیه قدیمی بی‌نظیر، محبوب است، در برنامه سفر دهکده میراث خود کمی زمان بیشتری اختصاص دهید.

 

نماهای برج کلگری

بالای برج کلگری، یک سکوی تماشا با کف شیشه‌ای و رستوران گردان به گردشگران این امکان را می‌دهد تا از حس هیجان‌انگیز بودن در ارتفاع 191 متری بالای شهر در یکی از ساختمان‌های شاخص آن لذت ببرند. این جاذبه کلگری که در سال 1968 افتتاح شد و تا سال 1984 بلندترین سازه شهر بود، هنوز هم چشم اندازهای عالی از شهر و فراتر از آن به سمت کوه‌ها ارائه می‌دهد. این برج به ویژه در شب بسیار زیباست و خود برج هر شب با جلوه‌ای خیره کننده روشن می‌شود.

جاذبه‌های کلگری

در سال 1988، مشعل غول‌پیکر برج گواه روح المپیک بود و هنوز هم در مناسبت‌های خاص روشن می‌شود. یک فیلم سرگرم‌کننده که به‌طور مرتب در ساختمان نمایش داده می‌شود، فضای برج را برجسته می‌کند.

 

پارک المپیک کانادا

در دامنه کوه‌ها در غرب شهر، برج‌های عجیب‌وغریب WinSport که محل پارک المپیک کلگری است، قرار دارند. در سال 1988، این پارک، مکان اصلی بازی‌های المپیک زمستانی پانزدهم بود. امروزه، تپه هنوز برای اسکی و اسنوبورد باز است و فرصت‌هایی برای سورتمه‌سواری، زیپ‌لاین، توباگان، تیوپ برفی و دوچرخه‌سواری کوهستان در دامنه‌ها و تپه‌ها فراهم می‌کند.

جاذبه گردشگری کلگری

اسکیت روی یخ سرپوشیده نیز در دسترس است، همچنین مسابقات حرفه‌ای و جلسات معمولی و برنامه‌ریزی برای گردشگران و افراد محلی. تورهای راهنما از بالای پیست پرش اسکی، منظره‌ای پانوراما از خط افق کلگری ارائه می‌دهند. تالار مشاهیر ورزشی کشور کانادا نیز در این پارک قرار دارد.

 

بیشتر بخوانید: معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها در کبک

پارک جزیره پرنس ادوارد

دیگر جاذبه کلگری که شهرت بسیاری دارد، پارک جزیره پرنس است که با یک فضای سبز بزرگ به وسعت 50 هکتار در شمال مرکز شهر کلگری قرار دارد. این پارک که در جزیره‌ای در رودخانه Bow قرار دارد، در مجاورت بازار Eau Claire قرار دارد و بسیاری از گردشگران به‌طور مشترک از این دو جاذبه اصلی بازدید می‌کنند. این پارک که توسط سه پل عابر پیاده به سرزمین اصلی متصل است، مناطق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و همچنین کنسرت‌ها و نمایش در فضای باز در طول ماه‌های تابستان را ارائه می‌دهد‌. همچنین، یک رستوران خوب در این جزیره واقع شده است.

 

جاذبه گردشگری کلگری کانادا

بازدید از موزه گلنبو

گلنبو که در سال 1966 تأسیس شد، دارای برخی از نمایشگاه‌های نایاب است که توسعه تاریخی غرب کانادا را نشان می‌دهد. این جاذبه کلگری به گذشته سفر می‌کند و زندگی تاجران اولیه خز و پلیس سواره شمال غرب، قیام متیس در زمان لوئیس ریل و توسعه صنعت نفت را بررسی می‌کند. این موزه هنر و تاریخ جذاب همچنین میزبان نمایشگاه‌های موقت از سراسر جهان است.

یکی دیگر از موزه‌های خوب برای بازدید Telus Spark است. این موزه علمی درجه یک، ایده‌آل برای کاوش خانواده‌ها و دارای انواع نمایشگاه‌های تعاملی جذاب و ارائه‌های چند رسانه‌ای و همچنین سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی است.

جاذبه‌های گردشگری کلگری

 

خانه بل، خانه مرکز موسیقی ملی

در منطقه دهکده شرقی کلگری، استودیو بل، خانه مرکز موسیقی ملی واقع شده است. این جاذبه کلگری در مرکز جدید و مدرن خود در سال 2016 افتتاح شد. این سازه عظیم که می‌تواند ریشه‌های خود را تا سال 1987 ردیابی کند، تعدادی از آن‌ها را در خود جای داده است.

جاذبه‌های مرتبط با موسیقی از جمله تالار مشاهیر موسیقی کانادا، تالار مشاهیر ترانه‌سرایان کانادا و مجموعه تالار مشاهیر موسیقی کانتری کانادا را دربرمی‌گیرد. این موزه‌ها با هم دارای مجموعه‌ای چشم‌گیر از 2000 اثر مرتبط با موسیقی از جمله سازهای قدیمی و کمیاب متعدد هستند. در میان نمایشگاه‌های بزرگ‌تر، یک استودیوی ضبط سیار که زمانی متعلق به رولینگ استونز بود و یک پیانوی متعلق به التون جان دیده می‌شود.

معرفی جاذبه کلگری

خود ساختمان بسیار خیره‌کننده است. به‌خصوص فضای داخلی آن که دارای بیش از 226000 کاشی سفالی جذاب است. علاوه‌بر نمایشگاه‌های فراوان، بسیاری از آن‌ها به‌صورت عملی و تعاملی استودیو بل برنامه‌ای متنوع از رویدادها و کارگاه‌های آموزشی، اجراهای روزانه و همچنین کنسرت‌ها را ارائه می‌دهند. تورهای با راهنما، همراه با یک گشت تفریحی پشت صحنه که شامل نواختن برخی از سازهاست، در دسترس هستند.

بیشتر بخوانید: مهیج‌ترین جاذبه‌های کانادا برای کودکان

پارک استانی نهر ماهی

دومین پارک بزرگ شهری کانادا، پارک استانی فیش کریک مساحتی نزدیک به 14 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. این فضای سبز عظیم که در منتهی‌الیه جنوب کلگری واقع شده، به دلیل مسیرهای پیاده‌روی دلپذیرش که از میان مناطق جنگلی و در امتداد نهر منتهی می‌گذرد و برخی از آن‌ها که از شهر می‌گذرند، محبوب است. پارک ماهی نهر به عنوان یک منطقه طبیعی تعیین شده است و به همین دلیل برای افرادی که به دنبال طعم واقعی طبیعت هستند، عالی است.

گشت‌وگذار در جاذبه دیدنی کلگری

این جاذبه کلگری برای تماشای پرندگان مناسب است که حدود 200 گونه مختلف در این‌جا زندگی می‌کنند. سایر کارهای سرگرم‌کننده شامل ماهیگیری، شنا، دوچرخه‌سواری و شرکت در یک تور طبیعت‌گردی سازمان‌یافته است. همچنین تعدادی ساختمان میراثی در داخل پارک وجود دارد که کاوش در آن‌ها سرگرم‌کننده خواهد بود.

آشنایی با جاذبه کلگری کانادا

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات