پارک آل کاپریچو در مادرید+ تاریخچه

2 سال پیش 0 دیدگاه

پارک ال کاپریچو یکی از جاهای دیدنی مادرید است که قدمت آن به قرن هجدهم برمی‌گردد. پارک ال کاپریچو مادرید به جهت معماری خاص و تلفیقی که دارد در جهان بسیار مشهور شده و همه ساله گردشگران بی‌شماری از سراسر دنیا جهت بازدید از این پارک تاریخی به مادرید سفر می‌کنند. در بسیاری از تورهای گردشگری نیز بازدید از پارک آل کاپریچو مادرید در لیست دیدنی‌های هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد جای گرفته است. اما سوالاتی که معمولا برای گردشگران مطرح می‌شود این است که تاریخچه پارک ال کاپریچو چیست؟ و چرا این پارک به شهرت جهانی رسیده است؟

در این مقاله ابتدا توضیحات کاملی در پاسخ به سوال تاریخچه پارک ال کاپریچو چیست؟ داده شده و سپس به معرفی جاذبه‌های دیدنی پارک ال کاپریچو پرداخته می‌شود تا علت شهرت یافتن این پارک روشن شود. در آخر نیز روزها و ساعات بازدید از پارک آل کاپریچو مادرید بیان می‌شود. با ما همراه باشید تا جاذبه‌های گردشگری پارک آل کاپریچو در سفر با تور مادرید را بیشتر بشناسید.

 تاریخچه پارک ال کاپریچو 

پارک ال کاپریچو در شهر مادرید قرار داشته و در حدود 14 هکتار هم وسعت دارد. این پارک که یکی از زیباترین پارک‌های این شهر محسوب می‌شود، در سال 1787 ساخته شده است. جالب است بدانید که نام این پارک در زبان اسپانیایی به معنای حماقت است. این پارک زیبا بنا به دستور ماریا جوزف پیمنتال و در املاک شخصی او واقع در آلامندا دی اوسانا ساخته شده است.

 در واقع پارک ال کاپریچو مادرید به جهت نشان دادن ارزش‌های هنری خانواده‌‌‌‌‌‌‌های دوک اوسونا است که از قدرتمندترین خانواده‌های شهر مادرید بوده‌اند تاسیس شده است. البته بخشی از قسمت‌های این پارک تاریخی با گذر زمان تخریب شده اما مجددا این پارک زیبا مورد بازسازی قرار گرفته است.

 بازسازی پارک ال کاپریچو مادرید در دهه 70 میلادی آغاز شد و در دهه 80 تکمیل و بازدید از آن برای عموم آزاد شد و گردشگران بی‌شماری را به سوی خود جذب کرد. پارک ال کاپریچو مادرید در نزدیکی فرودگاه باراخاس قرار دارد و از این جهت امکان رفت‌وآمد به آن برای گردشگران به سادگی میسر شده است.

پارک ال کاپریچو در مادرید دارای 3 نوع باغ با سبک‌های انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی است. این پارک منحصربه‌فرد بعدها به جهت وسعت یافتن شهر مادرید، در خارج از این شهر قرار گرفت. در حال حاضر این پارک تا مرکز شهر مادرید حدود 30 دقیقه فاصله دارد.

جاهای دیدنی پارک آل کاپریچو در مادرید

این پارک تلفیقی از 3 نوع معماری با سبک‌های انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی است که نمونه آن را در جای دیگری نمی‌توان سراغ گرفت. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه‌های دیدنی پارک ال کاپریچو پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: پارک بوئین رتریو در مادرید

کاخ قرن هجدهم

ازجاذبه‌های پارک ال کاپریچو در مادرید می‌توان به کاخی زیبا که به کاخ قرن هجدهم شهرت یافته است اشاره کرد. این کاخ معماری خاصی دارد و درواقع یکی از عجیب‌ترین بناهای ساخته شده در زمان خود بوده است. همچنین در اطراف این کاخ زیبا مجسمه‌هایی نیز ساخته شده است. کاخ قرن هجدهم در پارک آل کاپریچو در زمان جنگ آسیب‌های فراوانی دید اما مجدد مورد بازسازی قرار گرفته است.

کاخ  پارک آل کاپریچو در مادرید

 

پناهگاه پارک ال کاپریچو مادرید

پناهگاه پارک ال کاپریچو مادرید که امروزه از جاذبه‌های گردشگری این پارک زیبا محسوب می‌شود در سال 1937 ساخته شده است. این پناهگاه در واقع مقر ارتش جمهوری‌خواه بوده است و خدمت بزرگی به ارتشیان زمان خود کرده، چرا که در طول مدت جنگ داخلی اسپانیا، سربازان بسیاری را در خود جای داده و حفاظت کرده است.

این پناهگاه 15 متر در زیر زمین قرار گرفته است و مقاومت بالایی در برابر بمب‌های تا حداکثر 100 کیلو را دارد. برای استتار این پناهگاه از درختان عظیم الجثه کمک گرفته می‌شده است. پناهگاه واقع در پارک ال کاپریچو مادرید داستان‌ها و رازهای بیشماری در دل خود دارد و بازدید از آن برای گردشگران همیشه جذاب و خارع العاده بوده است.

پناهگاه پارک ال کاپریچو مادرید

 

فواره‌ها و پل‌هایی با معماری انگلیسی

 در پارک ال کاپریچو مادرید فواره‌های بسیار زیبایی ساخته شده است. همینطور پل‌هایی با معماری خاص و منحصر‌به‌فرد وجود دارد. یکی از معروف‌ترین این پل‌ها که بسیار هم دیدنی است پل آهنین پارک ال کاپریچو است که گردشگران بیشماری را شیفته خود ساخته است. عکس‌های یادگاری بیشماری در کنار پل آهنین توسط گردشگران گرفته می‌شود.

 

جاهای دیدنی پارک ال کاپریچو

دریاچه‌های آرام و زیبا

در پارک ال کاپریچو مادرید تعدادی دریاچه آرام و بسیار زیبا نیز وجود دارد. در اطراف این دریاچه‌ها گل‌ها و گیاهان سرسبز و همینطور مجسمه‌های زیبایی نیز ساخته شده است. بسیاری از گردشگران و بازدیدکنندگان درکنار این دریاچه‌ها ساعت‌ها مینشینند و به منظره زیبای دریاچه و اطراف آن خیره می‌مانند.

جاذبه‌های دیدنی پارک ال کاپریچو بیان گردید. اما در حقیقت آن چیزی که این پارک را خاص و منحصر‌به‌فرد ساخته است دور بودن آن از مرکز شهر است. هدف اغلب افرادی که به این پارک مراجعه می‌کنند دور شدن از هیاهو و جنجال‌های روزمره زندگی شهری است. این پارک فضای بسیار آرامی دارد و معمولا هم افرادی که جهت بازدید به این پارک مراجعه می‌کنند این نکته را رعایت می‌کنند. از این رو این پارک ماوایی امن جهت دور شدن از استرس‌ها و درگیری‌های ذهنی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: میدان دروازه خورشید مادرید و جاذبه‌های اطراف آن

پیاده‌روی در پارک ال کاپریچو مادرید

پارک ال کاپریچو در مادرید یکی از مکان‌های فوق‌العاده زیبا برای قدم زدن است. چراکه معماری و سبک خاص باغ‌های این پارک هر فردی را خیره خود می‌کند. این پارک بزرگ دارای درختان و گونه‌های گیاهی متنوعی است و از آنجایی که تلفیقی از باغ‌هایی با سبک‌های انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی است، چشم انداز بی نظیری را ایجاد نموده است. باغ‌های تلفیقی پارک آل کاپریچو مادرید در فصل تابستان بسیار سرسبز و با نشاط هستند و در فصل زمستان نیز تنومندی خود را حفظ می‌کنند و با پوشیدن لباس سفیدی از جنس برف زیبایی غیر قابل وصفی را به بازدید کنندگان هدیه می‌دهند.

البته بسیاری از بازدیدکنندگان استراحت در زیر سایه درختان تنومند این پارک را به پیاده‌روی ترجیح می‌دهند. پارک ال کاپریچو مادرید از نظر بسیاری از بازدیدکنندگان دارای حس آرامش بی‌حد‌واندازه‌ای است و برای یک تفریح و ریلکس شدن و فرار از شلوغی و هیاهوی شهر مادرید کاملا گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

 روزها و ساعات بازدید از پارک ال کاپریچو مادرید

برخلاف بسیاری از مکان‌های دیدنی که تقریبا همه‌روزه برای بازدیدکنندگان تور اسپانیا باز هستند، پارک ال کاپریچو در مادرید تنها دو روز در هفته و آن هم در ساعات بخصوصی جهت بازدید گردشگران اختصاص یافته است. چنانچه گردشگران قصد بازدید از پارک ال کاپریچو مادرید را داشته باشند، ضروری است که روزها و ساعات بازدید در ایام مختلف سال را بدانند. چراکه این پارک از شهر مادرید فاصله دارد و در صورتی که در روزهایی که پارک بازدید ندارد به پارک مراجعه شود، تنها خستگی مسیر بر جان گردشگران می‌ماند.

روزهای بازدید از پارک آل کاپریچو مادرید در زمستان‌ و تابستان شنبه‌ها و یکشنبه‌ها است اما ساعات بازدید در این دو فصل متفاوت است در تابستان‌ها امکان بازدید از ساعت 9 صبح تا 9 شب فراهم است اما در زمستان‌ها از ساعت 9 صبح تا 6 عصر می‌توان از پارک دیدن کرد. البته لازم به ذکر است که در ایام تعطیلات نیز این پارک منحصربه‌فرد، آمادگی میزبانی از گردشگران را در همان ساعت‌های اعلام شده دارد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات