میدان دروازه خورشید مادرید و جاذبه‌های اطراف آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

حتما می‌دانید میدان دروازه خورشید مادرید، معروف‌ترین میدان عمومی در مادرید است. این میدان نام خود را از دروازه‌های شهر قرون وسطایی در قرن پانزدهم اسپانیا گرفته است و از آنجایی که دروازه سمت شرق شهر بود و خورشید از آن سمت طلوع می‌کرد، به دروازه خورشید شهرت یافت. این میدان آغاز شبکه شعاعی در جاده‌های اسپانیا به شمار می‌رود. در میدان دروازه خورشید، پلاکی خواهید دید که کیلومتر صفر (کیلومتر 0) سیستم جاده‌ای را نشان می‌دهد. این نقطه به عنوان مرکز نمادین، (غیر واقعی) اسپانیا در نظر گرفته می‌شود. این میدان به ‌عنوان یک مرکز اجتماعی شناخته شده، طی سال‌ها سهم زیادی در اعتراضات و تظاهرات سیاسی داشته است.

 در ادامه مقاله با جاذبه میدان دروازه خورشید در سفر به مادرید بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی میدان دروازه خورشید مادرید

 میدان دروازه خورشید یا Puerta del Sol مرکز مادرید که قبلا مرز شرقی شهر بوده، با خیابان‌های تاریخی و شلوغش شناخته شده است. این میدان به عنوان معروف‌ترین مکان شهر، ویژگی‌هایی مثل پر جنب و جوش بودن، زیبایی، شلوغ و پربازدید بودن در بین ساکنین و گردشگران تور مادرید دارد. پورتا دل سول، یکی از دروازه‌های شهر مادرید است که از جاذبه‌های معروف مادرید به‌شمار می‌رود. همان‌طور که اشاره شد، تمام جاده‌های مهم اسپانیا از این مکان شروع می‌شوند و روی تخته سنگی در سال 1950 و مقابل ورودی اصلی ساختمان امروزی دولت مادرید یعنی کازا دو کورئوس، یک کیلومتر صفر ترسیم شده است که نمادی از نقطه شروع محسوب می‌شود.

جاذبه میدان دروازه خورشید

جاذبه‌های میدان دروازه خورشید مادرید

در ادامه با جاذبه‌های متنوع اطراف میدان دروازه خورشید در مادرید آشنا می‌شویم:

مجسمه خرس و توت فرنگی

مجسمه خرس و درخت توت فرنگی به عنوان یکی از نمادهای مهم شهر در نظر گرفته می‌شود. در واقع این تصویر را در نشان رسمی مادرید خواهید دید. بنای یادبود شاه کارلوس سوم تا مجسمه برنزی معروف "خرس و درخت توت فرنگی" در میدان دروازه خورشید مادرید نصب شده است که طبق افسانه‌ها، تعداد زیادی خرس و درخت توت فرنگی در جنگل‌های نزدیک وجود داشت. از این رو خرس همراه با درخت توت فرنگی از زمان قرون وسطی نماد مادرید بوده است.

بیشتر بخوانید: معرفی ۲۱ مورد از برترین هتل‌های مادرید

نشانگر kilometer zero

هم‌چنین نشانگر zero  Kilometro  گواه این است که Puerta del Sol قلب کشور اسپانیاست. در پیاده‌روی روبروی ساختمان Ayuntamiento، می‌توانید از این نشانگر عکس بگیرید. این یک سنت قدیمی برای کسانی است که برای اولین بار از این میدان در سفر به اسپانیا بازدید می‌کنند.

 

جاذبه‌های میدان دروازه خورشید مادرید

 

خرید سوغاتی

 اگر قصد دارید از میدان دروازه خورشید مادرید برای عزیزان خود سوغاتی بخرید، پلازا مایور بهترین گزینه است. اینجا دارای مغازه‌هایی است که هزاران اقلام سوغاتی از همه نوع مانند مجسمه‌های چینی رقصندگان فلامنگو یا تورو، پیراهن‌های مادرید، لیوان‌ها، بشقاب‌ها، جاکلیدی و بسیاری از سوغاتی‌های خاص دیگر را ارائه می‌دهند.

جاذبه‌ میدان دروازه خورشید مادرید

تفریح کنار چشمه مرکزی

وسط میدان، دو فواره وجود دارد که هر دو دارای طاقچه‌هایی هستند که به عنوان مکان‌های استراحت شناخته شده هستند. این مکان، دیدنی‌های زیادی دارد. می‌توانید به کازا دکورئوس و بیلبوردهای غول‌پیکر آن خیره شوید یا در آرامش استراحت کرده و گذشت زمان را فراموش کنید.

پیاده‌روی در باغ سلطنتی

باغ سلطنتی در چند صد متری میدان و درست کنار Palacio Real قرار دارد. برخلاف سرعت سرگیجه‌آور سول، در اینجا گردشگاهی آرامش‌بخش را تجربه خواهید کرد. شما می‌توانید کنار پرچین‌های آراسته شده و فضای سرسبز در مسیرهای شنی باغ قدم بزنید و از منظره باشکوه باغ، لذت ببرید.

گفتگو با بازیگران خیابانی

 یکی از سرگرمی‌های همیشگی در میدان دروازه خورشید مادرید، بازیگران خیابانی هستند. هرکدام از آن‌ها مشتاق جلب توجه گردشگران رهگذر هستند. با این حال در مورد گرفتن عکس با آن‌ها احتیاط کنید، زیرا این کار رایگان نیست.

دیدنی‌های میدان دروازه خورشید مادرید

ساعت خورشید

یکی دیگر از جاذبه‌های مهم در میدان، ساعت دروازه خورشید است. در اسپانیا یک سنت دیرینه بوده که مردم هنگام سال نو از خوردن دوازده انگور همزمان با دوازده زنگ ساعتی که در نیمه شب زده می‌شود، استقبال می‌کنند. اسپانیایی‌ها بر این باورند که خوردن انگور در شب سال نو برای آن‌ها شانس می‌آورد. درست مانند میدان تایمز در ایالات متحده، جشن سال نو از دروازه خورشید از سال 1962 به طور زنده پخش می‌شد.

تفریحات اطراف میدان دروازه خورشید

رستوران‌های میدان خورشید مادرید

زمانی که در میدان دروازه خورشید مادرید هستید، می‌توانید مانند یک مادریدی واقعی در تعدادی از رستوران‌های خانوادگی، کافه معتبر و بارهای تاپاس که در این منطقه فراوان وجود دارند، غذا بخورید. این غذاخوری‌ها که برای ده‌ها سال برای مردم محلی شناخته شده‌ است، بسیار نزدیک و در عین حال به‌طور قابل‌توجهی از مسیرهای پیاده‌روی توریستی دور هستند. یکی از این جواهرات پنهان La Mallorquina نام دارد که به خاطر شیرینی‌هایش به ویژه "roscón de reyes" (کیک حلقه ای شکل ویژه برای روز پادشاه) مشهور است.

نقاشی‌ روی صورت کودکان

بهترین مکان سرگرم‌کننده برای بچه‌ها در میدان دروازه خورشید، جایی است که روی صورت آن‌ها نقاشی می‌شود، بیشتر هیجان آن‌ها به دلیل حضور بازیگران خیابانی است که لباس شخصیت‌های فانتزی مختلف به تن کرده‌اند و با رنگ‌آمیزی چهره‌هایشان مانند قهرمانان کارتونی محبوب مانند مرد عنکبوتی و هالک شگفت‌انگیز هستند که از تفریحات اسپانیا برای کودکان به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با فرودگاه باراخاس مادرید | دومین فرودگاه بزرگ اروپا

بازدید از کلیسای مجاور میدان

فراموش نکنید از کلیساهای مجاور دیدن کنید. کلیسای San Gines و کلیسای جامع آلمودنا که به ترتیب در امتداد Calle Arenal و Calle Bailen قرار دارند، در میان مردم محلی و قدیمی‌های مادرید بسیار محبوب هستند. هر دو دو مورد از مورد احترام‌ترین مکان‌ها در میدان دروازه خورشید مادرید و اغلب محل برگزاری رویدادهای مذهبی مهم سالانه هستند.

میدان دروازه خورشید در مادرید

حمل و نقل در میدان دروازه خورشید

زیر میدان دروازه خورشید، مرکز حمل و نقل عمومی مادرید قرار دارد. خطوط 1، 2 و 3 مترو به این منطقه خدمات‌رسانی می‌کنند، بنابراین اتصالات با سیستم راه‌آهن شهری مادرید و راه‌آهن مرکزی که به ایستگاه‌های راه آهن Chamartin و Atocha متصل می‌شوند، آسان است. خیابان‌های فرعی منطقه، مسکونی پر از تفریحات شبانه و سرگرمی است. موسیقی خیابانی در اینجا معمولی و بسیاری از بارها و کلوب‌ها تا پس از نیمه شب، باز هستند.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات