جاذبه‌های چشم‌نواز خلیج فانگ نگا در تایلند

2 سال پیش 0 دیدگاه

شهر پوکت در کشور تایلند واقع شده و یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی است که جاذبه‌های طبیعی زیبایی دارد. همین موضوع سالانه گردشگران و توریست‌های زیادی را به این شهر جذب می‌کند. خلیج فانگ نگا هم یکی از جاذبه‌های شهر پوکت است که به‌دلیل صخره‌های آهکی و پرشیبی که دارد، از میان آب‌های زمردی سر بیرون آورده‌ است. در این جزیره دو جاذبه بهشت‌گونه وجود دارد که به نام جزیره جیمز باند و کو پانیی شناخته می‌شوند. مناظر چشمگیر از سنگ‌های آهکی بزرگ، دریای آرام زمردی، خلیج‌های منزوی‌شده با سواحل شنی و جزایر شیب‌دار، صخره‌ها و غارهای کشیده به جنگل‌های محکم و تابال‌های آرام و دنج از جمله مناظری هستند که در خلیج فانگ نگا میزبان نگاه شما خواهند بود. در ادامه با جاذبه‌های دیدنی خلیج فانگ نگا بیشتر آشنا می‌شویم؛ پس با ما همراه باشید. در تور تایلند، بازدید ازین جزیره رویایی را از دست ندهید.

خلیج فانگ نگا در قسمت شمالی تنگه ماکالا بین جزیره پوکت و استان‌های Phang Nga و Krabi در سرزمین اصلی جنوب تایلند قرار دارد. این منطقه مساحت 249 مایل مربعی را در بر می‌گیرد و بخش بزرگی توسط پارک ملی AO Phang Nga در استان Phang Nga محافظت می‌شود. در این مجمع‌الجزایر بیش از 40 جزیره معمولاً غیرمسکونی وجود دارند که دو جزیره Ko Yao Yai و Ko Yao Noi پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین این جزایر هستند. در زبان تایلندی Ko یا Koh به معنای جزیره است.

بیشتر بخوانید: معرفی خلیج تایلند منطقه‌ای زیبا در شرق بانکوک

بهترین فصول بازدید از فانگ نگا

در فصول خشک سال یعنی از نوامبر تا آوریل جاذبه خلیج فانگ نگاه بازدیدکنندگان زیادی از خود کشور تایلند و تمام دنیا را جذب می‌کند. تعداد بیشماری از تورهای گشت و گذار توسط قایق‌های سنتی چوبی یا قایق‌های سرعتی یا قایق‌های بادبانی و کایاک‌های دریایی در آب‌های کمعمق این خلیج شناور می‌شوند. گردشگران می‌توانند سفرهای آبی را در هتل‌ها و آژانس‌های گردشگری رزرو کنند. یک اپراتور تور نیز در حال حاضر تورهای تمام روزه را با 38 دلار برای هر نفر ارائه می‌دهد که شامل هزینه پارک ملی و ناهار می‌شود. آن‌ها همچنین با 137 دلار برای 1 تا 4 نفر با هزینه پارک ملی اضافی یعنی 9 دلار یک سفر با قایق برای تمام روز به‌صورت خصوصی ارائه می‌دهند.

بهترین فصل بازدید از فانگ نگا

جزیره جیمز باند فانگ نگا

یکی از خلیج‌های فانگ نگا در تایلند به جزیره جیمز باند معروف است. این جزیره در سال 1974 و هم‌زمان با تولید فیلم مردی با تپانچه طلایی از سری فیلم‌های جیمز باند معروف شد. برای دیدن این جزیره دو راه عالی وجود دارد که یکی از آن‌ها از روی قایق و دیگری تماشای این جزیره از طریق ساحلی کوچک در کو پینگ گان است.

درواقع نام اصلی این جزیره koh Ta-pu است که اولین بار وقتی در نقشه‌های بین‌المللی شناخته شد که فیلم مردی با تپانچه طلایی در آنجا تولید شد. درواقع دلیل نام‌گذاری این جزیره هم همین است. بیشتر تورهای گردشگری مسافران را به این جزیره می‌برند تا خاطراتی که از فیلم مردی با تپانچه طلایی دارند، زنده شود. تمام این منطقه با صخره‌های سنگی نوک‌تیز که واقعاً تماشایی و زیبا هستند، احاطه شده است، اما خیلی از قایق‌های اتوبوسی طبق برنامه سفر همیشگی‌شان گردشگری را به مدت یک ساعت تنها در همان مسیر اصلی می‌برند و یکی از برنامه‌های عالی‌شان توقف در کوه پانی برای ناهار در نزدیکی یک دهکده ماهیگیری مسلمان‌نشین است. گفته می‌شود جمعیت ماهیگیران مسلمان در این جزیره مربوط به دو خانواده اندونزیایی است که حدود 200 سال پیش در آنجا مستقر شدند و امروز تمام مردم جزیره را شامل می‌شوند. روستاییان امروز درآمدشان را از گردشگری و همچنین دریا کسب می‌کنند.

جزیره جیمز باند

کوه پانی در خلیج فانگ نگا

کوه پانی درواقع روستایی مهم و شناخته‌شده است که تمام خانه‌های آن توسط ستون‌های چوبی روی آب ساخته شده‌اند. هنگام ناهار تورهای گردشگری را از جزیره جیمز باند به اینجا می‌آورند تا غذا بخورند و از صنایع‌دستی آن‌ها خرید کنند. کوه پانیی جزیره کوچکی است که بیشتر آن توسط صخره‌های سنگی بزرگ و عمودی پوشیده شده است. صدها کلبه و خانه یا رستوران با همین پایه‌های چوبی روی قسمت‌های کم‌عمق آب ساخته شده‌اند و افرادی در آنجا سکونت دارند. هیچ‌کس دقیقاً نمی‌داند هر خانه دقیقاً با چند ستون روی آب قرار گرفته است، اما قطعاً مهندسی ساختمان‌ها از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.

کوه پانی

سفر یک‌روزه با آرامش خیال از بین جزیره‌های سنگ آهنگ دراماتیک و گاهی توقف در مسیر برای لذت بردن از مناظر بسیار بهتر از سفر با قایق‌های اتوبوسی تورگردانان است. خلیج فانگ نگا یک مکان ایده‌آل برای قایق‌سواری است. صخره‌های آهکی منظره زیادی ایجاد کرده‌اند و همچنین مکان امن و آرامی برای لنگر انداختن هم وجود دارد. واقعیتی که سبب می‌شود قایق‌ها در فصل بارندگی‌های فصلی که از سمت شمال شرقی و جنوب غربی آن می‌بارد، سالم بمانند، این است که این خلیج در تمام طول سال آرام است و همین موضوع هم یکی از عجایب طبیعی است که سبب شده مردمان این خطه همیشه در آرامش و بدون آسیب و گزندی از سمت دریا به زندگی‌شان ادامه دهند. سنگ آهک یا کربنات کلسیم به‌طورکلی سفید است. بعد از میلیون‌ها سال فسیل جانوران و موجودات دریایی همچنین باران‌های شیمایی سبب می‌شود برخی رسوبات ضخیم روی این سنگ‌ها ایجاد شود و درنهایت حرارت و فشار ناشی از این لایه‌ها، ضخامت این صخره‌های آهکی در طول سال‌ها را افزایش داده ‌است.

قایق‌رانی

خلیج فانگ نگا وسعت چندانی ندارد و تورهای گردشگری معمولاً بازدید از این منطقه را در طول یک روز خلاصه می‌کنند. از هر لنگرگاهی در ساحل شرقی پوکت می‌توانید خیلی سریع به خلیج فانگ نگا برسید. همچنین در این خلیج جزایر خالی از سکنه زیادی وجود دارند و غارهای زیبایی هم هستند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. برای رفتن به این غارها باید از قایق‌های بادی پارویی یا همان کایاک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آبشار اراوان تایلند، جاذبه‌ای که نباید دیدن آن را از دست بدهید

یکی از جزایری که ساکنان کمی در آن وجود دارند، جزیره ماک است که در قسمت بالای خلیج قرار گرفته و محل زندگی مردمی است که کارشان ماهیگیری است و به شیوه سنتی در این جزیره زندگی می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند با اسکوتر یا دوچرخه از سطح جزیره بازدید کنند و با فعالیت‌هایی مانند قایق‌رانی، یوگا، صخره‌نوردی، شرکت در میتینگ‌های آشپزی تایلندی، تماشای پرندگان، غواصی و تماشای تمرین‌های بوکس حرفه‌ای در سالن وقتشان را در این جزیره سپری کنند.

صخره‌نوردی

چطور می‌توانیم به خلیج فانگ نگا تایلند برویم؟

بهترین مسیر برای رفتن به خلیج فانگ نگا ایرلاین‌های کشور تایلند است، اما از راه زمینی هم می‌توان به این خلیج رفت. خلیج فانگ نگا و جزیره جیمز باند یک جاده دارند که برای رفتن به آن 45 دقیقه باید در مسیر باشید. شما می‌توانید با یکی از چندین اتوبوسی که از این مسیر می‌گذرند، خودتان را به خلیج فانگ نگا برسانید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات