معرفی خلیج تایلند منطقه‌ای زیبا در شرق بانکوک

2 سال پیش 0 دیدگاه

خلیج تایلند پدیده‌ای طبیعی است که سواحل زیبا‌، جنگل‌های خوش‌منظره و صخره‌های مرتفع آن در دنیا معروف هستند. بنابراین می‌توان گفت که شما به عنوان یک توریست خارجی که قصد بازدید از جاذبه‌های تایلند را دارید، گزینه‌های متعددی را پیش روی خود می‌بینید‌. به طوری که می‌توانید یک سفر تفریحی بسیار دلپذیر و فراموش‌نشدنی را با تور تایلند تجربه کنید.

تنها مشکلی که بر سر راه‌تان قرار دارد، برنامه‌ریزی درست برای بازدید از همه جاذبه‌های خلیج تایلند است. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید،  باید بگوییم که درست آمده‌اید. این مقاله مخصوص شماست. چرا که با مطالعه آن می‌توانید اطلاعت مفیدی درباره این مقصد گردشگری زیبا به دست آورید. همچنین امکان مشاهده عکس خلیج تایلند را دارید. با ما همراه شوید تا در قالب یک سفر کوتاه اما هیجان‌انگیز به این خلیج با ویژگی‌ها و تمام مواردی که قرار است در سفرتان به آن مکان تجربه کنید، آشنا شوید.

خلیج تایلند کجاست؟

این خلیج در واقع مجموعه‌ای از جنگل‌های بارانی، صخره‌ها و آب‌های زلال و خوش رنگ است که در کشور سواحل شرقی تایلند واقع شده است. سواحل خلیج تایلند محلی دل‌انگیز با شن‌های سفید رنگ است که محبوبیت زیادی در نظر گردشگران داخلی و خارجی به دست آورده است. چون آن‌ها می‌توانند با استراحت در این محیط آرامش‌بخش از همه شلوغی‌ها و هرج و مرج‌های داخل شهری رهایی یافته؛ مدتی را در آرامش سپری کرده و از تماشای مناظر لذت ببرند.

معرفی خلیج تایلند

 از جمله بهترین مکان‌ها برای این منظور، جزایر کاچنگ و کاسامت و همین‌طور منطقه پاتایاست که جزو مکان‌های سطح بالای خلیج تایلند محسوب می‌شود. چا‌آم و هواهین در غرب این خلیج، نزدیک‌‌ترین مناطق به پایتخت تایلند هستند. این مناطق به سمت جنوب کشور تایلند کشیده شده و تا نزدیکی مالزی که همسایه جنوبی تایلند است، ادامه پیدا می‌کنند. با عبور از این نواحی و نزدیک شدن به سمت جنوب، می‌توانید سواحل بسیار زیباتر و جذاب‌تری را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر هنگ‌کنگ

بازدید از جاذبه‌های خلیج تایلند

 تایلند در جنوب شرقی آسیا کشوری شگفت‌انگیز و دیدنی است که در این بخش، قصد داریم تنها جاذبه‌های خلیج تایلند را برای شما بیان کنیم. با توجه به توضیحاتی که تاکنون از این منطقه به شما ارائه داده‌ایم،  می‌توان گفت که خلیج تایلند، منطقه‌ای است که تراکم و تنوع مناطق دیدنی در آن زیاد است. به طوری که برای بازدید آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی جداگانه هستید. با این حال باز هم ممکن است برخی از این جاذبه‌های محبوب را از دست بدهید. این بخش از مقاله مختص معرفی این جاذبه‌ها به شما گردشگران گرامی است.

خلیج تایلند کجاست

بازار شناور آمفاوا، سنت محبوب در آسیای جنوب شرقی

یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر فرهنگ تایلندی و به طور کلی کشور‌های جنوب شرقی آسیا، همین بازار‌های شناور هستند. بازار‌هایی سنتی که در آن نواحی محبوبیت زیادی دارند. بازار شناور آمفاوا از نظر بزرگی، دومین بار در منطقه بانکوک به شمار می‌رود.

در این بازار پر تنوع می‌توانید انواع میوه‌ها، غذاهای دریایی و خیابانی را به دست آورید. همین‌طور که مشغول خرید هستید، می‌توانید هنگام عبور از آبراه‌ها مناظر زیبای آنجا را نیز تماشا کنید و حتی عکس‌های جذابی بگیرید.

بازدید از خلیج تایلند

بازدید از هواهین، محل رسیدن دریا به شهر

هواهین در گذشته اصلی‌ترین مقصد اقامتگاه‌های مخصوص استراحت در خلیج تایلند بوده ‌است. در دوران فرمانروایی راما ششم، در این منطقه قصر‌های تابستانه‌ای نیز ساخته شد. هواهین در حدود سال 1920 شهرت زیادی پیدا کرد و بعد از آن بود که محبوبیتش نزد جهانیان افزایش یافت.

این منطقه با بازار‌های شبانه خود که ویژه خرید غذا هستند، معروف است. در این مکان، غذاهای دریایی بسیار خوشمزه‌ای یافت می‌شود. این غذا‌ها را می‌توان از هر رستوران و دکه خیابانی تهیه کرد. در مجاورت بازار شناور آمفاوا یک راه‌‌آهن تاریخی واقع شده است. این راه‌آهن که در دوران راما ششم ساخته شده، در کنار بافت تاریخی هواهین، ترکیب جالبی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. در معماری هواهین، تغییرات کوچکی صورت گرفته که آن را به سبک معماری ویکتوریایی نزدیک کرده ‌است.

 

بازدید از جاذبه‌های خلیج تایلند

غار فرایا ناخون و گنبد نورانی

غار فرایاناخون از جمله مکان‌هایی است که در بازدید از خلیج تایلند، بر سر راه‌تان قرار دارد. جایی که باید حتما برای بازدید آن وقت بگذارید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد. این غار دارای 2 اتاق است که در یکی از آن‌ها یک گنبد زیبا از جنس خاک را می‌بینید. بر روی این گنبد، چندین درخت روییده‌اند و بیشه کوچکی روبه‌روی آن به وجود آورده‌اند. جالب‌تر از این موارد، نوری است که به دلیل باز بودن سقف اتاق به بیشه کوچک و گنبد زیرین آن می‌تابد.

شهر سورات سانی، گردشی ماجراجویانه

شهر کوچک سورات سانی در حقیقت به عنوان یکی از مراکز حمل و نقل گردشگران در تایلند محسوب می‌شود. چون اغلب گردشگران برای رسیدن به شهر‌های دیگر در میانه راه از این شهر گذر می‌کنند. اما با این حال ورود شما به شهر سورات سانی چندان خالی از لطف هم نیست. می‌توانید از تونل‌های زیبای وات دیدن کنید. در رودخانه به قایق‌سواری پرداخته و بعد از آن به بازدید از معبد سایی بروید. صبر کنید! جاذبه‌های شهر سورات سانی تمام نشده است.

اگر مسافتی را با قایق طی کنید، به جزیره کوه سامویی خواهید رسید. این منطقه استوایی در واقع جایی است که در آن قرار است کوه‌های صخره‌ای، سواحل دل‌انگیز با ماسه‌های سفید رنگ و همچنین آب‌های آبی و شفاف را تماشا کنید. این موارد برای گردشگران بسیار جالب و کنجکاوکننده‌ است. در حقیقت، بازدید از شهر سورات سانی و گشت و گذار در جزیره کوه سامویی می‌تواند سفر شما را به یک گردش ماجراجویانه تبدیل کند.

جاذبه‌های خلیج تایلند

استخر زمرد کرابی، بهشت گمشده در خلیج تایلند

در مسیر سواحل کرابی به یک جنگل شگفت‌انگیز برمی‌خورید که حقیقتا بهشتی زمینی است که کمتر به آن توجه شده است. در این جنگل، یک استخر زیبا با آب‌های رنگارنگ و نیلگون وجود دارد که شفافیت آن شما را مسحور می‌کند. این آب‌‌ها حاصل جوشش چشمه‌های آب گرم است. در آن حوالی آبشارها و نهرهایی نیز قابل مشاهده هستند؛ از جمله این آبشار‌ها می‌توان به آبشار کرابی اشاره کرد که آب گرمی دارد.

 

 بیشتر بخوانید: جاذبه‌های جزیره پانگکور از زیباترین جزایر مالزی

معبد غار ببر، هیجان در ارتفاعات

برای رسیدن به این معبد باید به کوهی با ارتفاع چند صد متری صعود کنید. در نگاه اول ممکن است این گردش برای شما ترسناک باشد اما باور کنید که این معبد، ارزش بازدید را دارد. دلیل نامگذاری معبد غار ببر دقیقا مشخص نیست. با وجود مشاهده نقشه پنجه‌های ببر بر دیواره‌های معبد، انتظار دیدن هیچ گربه‌سانی را نداشته باشید. در این مکان می‌توانید میمون‌ها را ببینید اما هیچ اثری از ببر نیست. در این گردش که 2 ساعت به طول خواهد انجامید، بیشتر در حال صعود به ارتفاعات هستید. پس با در نظر گرفتن این موضوع، وسایل مورد نیاز همچون کفش و لباس مناسب، آب و غذای کافی را همراه خود داشته باشید.

 

جاهای دیدنی خلیج تایلند

نتیجه‌گیری

در این مقاله به جنوب شرق آسیا و خلیج تایلند سفر کردیم. مطمئنا اکنون که این مطلب را خوانده‌اید، به بازدید از این جاذبه گردشگری گمشده علاقه زیادی نشان خواهید داد. اگر توجه کرده باشید، اغلب جاذبه‌هایی که در این متن به شما معرفی کردیم از نوع طبیعی و تاریخی بودند.

در واقع کشورهایی که در این ناحیه واقع شده‌اند، از طبیعت خارق‌العاده و تلفیقی از بافت‌های شهری سنتی و مدرن برخوردار هستند که بر زیبایی‌های آن‌ها می‌افزاید. تایلند نیز یکی از این کشور‌هاست که اگر در تابستان به آنجا سفر کنید، لذت بیشتری از سفرتان خواهید برد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات