جاذبه‌های جزیره پانگکور از زیباترین جزایر مالزی

2 سال پیش 0 دیدگاه

آیا تا به حال چیزی درباره جاذبه‌های جزیره پانگکور پراک شنیده‌اید؟ جزیره پانگکور تقریبا 30000 نفر جمعیت دارد که بیشتر آن‌ها در شهر پانگکور و روستاهای اطراف آن زندگی می‌کنند. ماهیگیری (در کنار گردشگری) منبع درآمد مهمی برای اکثر ساکنان این جزیره است. جزیره پانگکور در ایالت پراک، حدود 85 کیلومتر از ایپو (دومین شهر بزرگ مالزی) و حدود 3 ساعت رانندگی از کوالالامپور فاصله دارد. این مقاله به طور مفصل به جاذبه‌های توریستی جزیره پانگکور می‌پردازد.

تاریخچه جزیره پانگکور

در زمان‌های گذشته این منطقه، مرکز دزدی دریایی بوده است. دزدان دریایی بنادر خود را در تپه‌های پولائو گدونگ، گوا لانون (غار دزدان دریایی) و باتو پرومپاک (صخره دزدان دریایی) در جزیره پانگکور داشتند. بسیاری از کشتی‌ها/قایق‌ها تصرف شدند و کالاها و محصولات‌شان غارت شد. هلندی‌ها در زمان شرکت هلندی هند شرقی (VOC) در اینجا فعال بودند. مردم به ویژه خود را با صنعت قلع مشغول نگه داشتند تا این که بریتانیایی‌ها این کار را به دست گرفتند.

در سال 1670 هلندی‌ها، قلعه‌ای (همچنین برای محافظت در برابر مردم محلی و قدرت‌های برتر آن زمان) در تایگر راک ساختند. هلندی داچ فورت، یک قلعه قرن هفدهمی است که ابتدا برای ذخیره سنگ معدن قلع ساخته شد و اکنون در وضعیتی کاملا ویران به سر می‌برد که فقط از سه دیوار آجری فرسوده با چند پنجره تشکیل شده است و اطراف آن یک پارک و چند فروشگاه سوغاتی قرار دارد. در زمان حکومت بریتانیا، نام این جزیره موقتا جزیره میمون‌ها بوده است. بعدا این جزیره قبل از این که نام پانگکور پیدا کند، پولائو امان (جزیره صلح آمیز) نام گرفت.

جاذبه‌های گردشگری جزیره پانگکور

جزیره پانگکور در سواحل غربی شبه جزیره مالزی در ایالت پراک قرار دارد و یکی از جزایری است که ارزش بازدید دارد. نام پانگکور ریشه تایلندی دارد و به معنای «جزیره زیبا» است و با نام خود مطابقت دارد. جزیره پانگکور همراه با پنانگ و لنکاوی یکی از بهترین جزایر برای بازدید در سواحل غربی است. در زیر لیستی از جاذبه‌های این جزیره را مشاهده می‌کنید:

  • ورزش‌های آبی و سایر فعالیت‌ها در اطراف جزیره پانگکور فراوان و از دیدنی‌های جزیره است به خصوص در اطراف ساحل بوگاک و ساحل نیپا اپراتورهای متعددی وجود دارند که قایق‌های موزی و جت اسکی را اجاره می‌دهند. در اطراف جزیره Giam می‌توانید غواصی مناسبی انجام دهید؛ اگرچه نمی‌توانید آن را با غواصی در جزایری مانند Redang و Perhentian مقایسه کنید.
  • جزیره پانگکور مکان خوبی برای بازدید است زیرا بسیاری از رستوران‌های محلی عالی در آن وجود دارد که می‌توانید از غذاهای خوشمزه آن‌ها لذت ببرید.

  • معبد فولین کونگ یک معبد تائویستی که پای تپه پانگکور و نزدیکی شهر سونگای پینانگ بسار ساخته شده، یکی دیگر از معبدهای چینی است که می‌توانید از آن دیدن کنید. معبد کالی امان تنها معبد هندی در جزیره و یک معبد تائویستی است که در مقابل یک تپه در منظره‌ای خیره‌کننده قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید: جاذبه پراک مالزی | هر آن‌چه باید درباره شهر پراک بدانید

این معبد که با صخره‌ها و سنگ‌های بزرگ تزئین شده است، بیش از 100 سال قدمت و اسرار زیادی دارد. باغ معبد دارای یک دیوار بزرگ است. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از تپه پشت معبد بالا بروند و مناظر شگفت‌انگیزی از اطراف را مشاهده کنند. بازدید از دو جشنواره بزرگ دیپاوالی و تایپوسام در این مکان جالب است.

جاذبه‌های دیدنی جزیره پانگکور

  • می‌توانید یک سفر ماهیگیری دریایی خوب از طریق هتل یا استراحتگاه خود ترتیب دهید. اگرچه این تفریح می‌تواند بسیار گران باشد. همچنین می‌توانید یک قایق با ماهیگیران محلی برای یک روز ترتیب دهید.
  • Pulau Jarak یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی جزیره پانگکراک است. قایق‌سواری کاملا دور از جزیره Pangkor است، اما ارزش سفر را دارد. در اینجا می‌توانید زندگی دریایی عالی را پیدا کنید. این جزیره کوچک، برای یک سفر یک روزه خلوت، بسیار عالی است.
  • می‌توانید در اطراف جزیره، جنگل‌نوردی انجام دهید. بهترین آن‌ها Pangkor Hill Trek، از ساحل Bogak شروع می‌شود و شما را تا ضلع شرقی جزیره (به Sungai Pinang Kecil) می‌برد. بیشتر جنگل نوردی‌ها فقط یک یا دو ساعت طول می‌کشد. همیشه به صاحب اقامتگاه یا مهمانخانه خود اطلاع دهید که برای پیاده‌روی به جنگل رفته‌اید.
                   
جزیره پانگکور در مالزی

  • یکی دیگر از جاذبه‌های جزیره پانگکور این است که یک قایق برای یک روز گردش در جزیره کرایه کنید. یک قایق تندرو بهترین گزینه است. اما یک قایق معمولی نیز بسیار سرگرم‌کننده بوده زیرا زمان بیشتری برای لذت بردن از مناظر دارید. یک گزینه سخت‌تر، اجاره قایق‌رانی برای یک روز است.
  • باتو برسورات (صخره ببر یا صخره تاریخی) یک تخته‌سنگ بزرگ با کتیبه‌های تاریخی بر روی آن است. این کتیبه‌ها به یک کودک و یک ببر اشاره دارد و تاریخ آن '1743 IFCRALO' همراه با حروف اول 'VOC' است.
جزیره پانگکور مالزی

استراحتگاه‌های جزیره پانگکور

پانگکور چند استراحتگاه عالی دارد. استراحتگاه‌های بزرگ متعددی در این جزیره وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین آن‌ها استراحتگاه ساحلی جزیره پانگکور است. این استراحتگاه به ویژه برای خانواده‌های دارای فرزند عالی است. زیرا آن‌ها برنامه گسترده‌ای برای کودکان دارند. همه مهمانان یک روزنامه روزانه دریافت می‌کنند که در آن، فعالیت‌های روز شرح داده شده است.

جاذبه‌های گردشگری جزیره پانگکور

می‌توانید انتخاب کنید که صبح زود به پرندگان بپیوندید یا به سکوی تغذیه نوک شاخ بیایید که در آن پرنده نوک شاخ دو بار در روز تغذیه می‌شود. در نزدیکی شهر ساحلی لوموت می‌توانید در هتل شگفت‌انگیز Swiss Garden Resort Damai Laut اقامت کنید. علاقه‌مندان به ورزش گلف زمان خود را خواهند داشت که به عنوان زمین گلف در میان بهترین‌ها در سراسر مالزی (و آسیای جنوب شرقی) رتبه بندی شده است. از استراحتگاه، مناظری عالی از جزیره پانگکور که در مقابل‌تان ‌قرار دارد، خواهید دید.

دیدنی‌های جزیره پانگکور

 Pangkor یک جزیره کوهستانی است. بلندترین نقطه در 1216 متر (تپه پانگکور) است. از آنجایی که جزیره اصلی فقط از کوه‌ها تشکیل شده است، جاده‌ها به صورت دایره‌ای در اطراف جزیره قرار دارند. این جزیره دارای تعدادی هتل/استراحتگاه بین‌المللی و ممکن است در طول مدرسه و تعطیلات رسمی بسیار شلوغ شود. بهترین زمان واقعی برای بازدید از پانگکور وجود ندارد.

ساحل مرجانی جزیره پانگکور

ساحل مرجانی از جاذبه‌های جزیره پانگکور به شمار می‌آید که واقع در شمال Teluk Nipah است. ساحل مرجانی با آب سبز زمردی درخشانش منظره‌ای بسیار زیبا و رویایی را به نمایش می‌گذارد. این ساحل برای ورزش‌های آبی مانند قایق‌رانی و غواصی ایده‌آل است. در این مکان همچنین بازدیدکنندگان عاشق تماشای غروب خورشید در دریا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: جاذبه ملاکا | شهری تاریخی و دیدنی در جنوب مالزی

محله چینی 

محله چینی‌‌های جزیره پانگکور، پس زمینه‌ای زنده برای عکس‌های فوری در برابر دکوراسیون‌های رنگارنگ سنتی چینی ارائه می‌دهد. رستوران‌های خیابان‌های بلوک قرمز در محله چینی‌ها غذاهای لذیذی سرو می‌کنند. این مکان برای کاوش خوب است و فضایی کاملا متفاوت از بقیه جزیره دارد.

جاذبه‌های جزیره پانگکور مالزی

ساحل پاسیر بوگاک

ساحل پاسیر بوگاک که در ساحل جنوبی جزیره پانگکور قرار دارد، مکانی عالی برای شنا، پاراسلینگ و جت اسکی است. میزهای پیک نیک در امتداد ساحل با فروشندگانی که نارگیل، رامبوتان و آناناس می‌فروشند، برپا شده است.

بهترین زمان سفر به جزیره پانگکور

بوکیت پانگکور

بوکیت پانگکور، یکی دیگر از جاذبه‌های جزیره پانگکور بوده که یک تپه‌نوردی جنگلی است و به بلندترین نقطه جزیره پانگکور در حدود 350 متر منتهی می‌شود. پیاده‌روی در میان جنگل‌های سرسبز در کنار نوک‌های شاخ، سیکادا و ماکاک‌ها از طریق مسیرهای مشخص‌شده، یک ماجراجویی جنگلی خوب با سطح دشواری متوسط ​​خواهد بود.

مسجد جزیره پانگکور

مسجد جزیره پانگکور

یکی دیگر از دیدنی‌‌های جزیره پانگکور است که درست پایین ساحل نزدیک قلعه هلندی در Teluk Gedong قرار دارد. این مسجد تنها در سال 2017 افتتاح شد، بنابراین به تازگی به پانگکور اضافه شده است. فقط در خارج از وقت نماز برای عموم آزاد است و بازدیدکنندگان باید محترمانه لباس بپوشند. مردم در مسجد، بسیار صمیمی و خوش برخورد هستند.

جزیره پانگ کور

 مشاهده برخی از پرندگان شاخدار در پانگکور

آسیای جنوب شرقی، خانه تنوع عظیمی از حیات وحش از جمله گونه‌های مختلف پرندگان است. در جزیره پانگکور، دوستداران طبیعت این فرصت را دارند که از نزدیک برخی از پرندگان زیبا را ببینند. این گونه پرنده با ظاهری عجیب را می‌توان هر روز عصر در نزدیکی کلبه سانست ویو مشاهده کرد، جایی که صاحب آن هر شب میوه‌های تازه را برای خوردن به آن‌ها می‌گذارد.

محله چینی جزیره پانگکور

خریدهای بدون عوارض گمرکی انجام دهید

مالزی دارای سه جزیره معاف از مالیات است: لنکاوی، لابوان و پانگکور. وضعیت معافیت از عوارض گمرکی جزیره از ژانویه امسال شروع می‌شود. با این حال، برخلاف لنکاوی و لابوان، پانگکور هنوز برای همه اقلام بدون عوارض گمرکی ارائه نمی‌کند. این خبر خوبی برای افراد شکلاتی یا سیگاری است.

مقداری ماهی ایکان بیلیس بخرید

ماهیگیری یکی از جاذبه‌های جزیره پانگکور است. یکی از غذاهای محلی آن‌چوی خشک شده، ایکان بیلیس است. این غذای خوشمزه علاوه بر مالزی، معمولا در سنگاپور و اندونزی نیز مصرف می‌شود. جزیره پانگکور یکی از تولیدکنندگان اصلی ایکان بیلیس در مالزی است و مردم محلی به کیفیت این ماهی افتخار می‌کنند.

بازدید از جزیره پانگکور

بهترین زمان بازدید از جاذبه‌های جزیره پانگکور

جزیره پانگکور شاهد بارش شدید باران در ماه‌های نوامبر تا فوریه است. بقیه ماه‌ها هوای آفتابی و خشک دارد. بنابراین، از برنامه‌ریزی برای سفر در تعطیلات به کشور مالزی و این جزیره در فصل مرطوب خودداری کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات