آبشار اراوان تایلند، جاذبه‌ای که نباید دیدن آن را از دست بدهید

2 سال پیش 0 دیدگاه

آبشار اراوان جاذبه‌ای است که نباید دیدن آن را از دست بدهید. این آبشار یکی از آبشارهای 7 طبقه است که زیبا و حیرت‌انگیز بوده و در پارک ملی اروان در فاصله کمی از شمال غربی کانچانابوری قرار گرفته است. بازدید از این آبشار در سفر به تایلند یکی از کارهایی است که حتماً باید انجام دهید؛ چراکه زیبایی و شکوه این آبشار هیچ وقت از یادتان نمی‌رود.

پارک ملی اراوان

این پارک مملو از عجایب طبیعی است؛ به‌طوری‌که می‌توانید قاره‌ها تا جنگل‌های انبوه را در این پارک ملی تماشا کنید، اما جاذبه اصلی این پارک ملی درواقع آبشار فوق‌العاده آن است که در دل پارک واقع شده است. اگر خیلی تند حرکت کنید، حداقل یک ساعت زمان لازم دارید تا به بالای این آبشار برسید. همچنین مسیر صعود در همه بخش‌ها هموار نیست.

آبشار اراوان در تایلند

آبشار اراوان در تایلند

تایلند کشوری جذاب است که در هر قسمت آن مناظر گردشگری زیبایی وجود دارند و به همین دلیل همیشه گردشگران زیادی در این کشور در حال گشت و گذار هستند. آنچه بیش از همه نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند، تفریحات جذاب و همچنین طبیعت فوق‌العاده آن است. درواقع شاخصه کشور تایلند مناظر طبیعی و زیبایی است که دارد.

آبشار 7 طبقه اروان در تایلند به نام یک موجود افسانه‌ای هندی نام‌گذاری شده است. صعود از این آبشار پیش‌تر‌ها یک مراسم مذهبی بود. هر چند امروزه میمون‌های راهزن کمی چاشنی خنده و حتی مالباختگی و ناراحتی را به این مکان زیبا و معنوی اضافه کرده‌اند.

جاذبه آبشار اروان از بی‌نظیرترین و بهترین آبشارهای جنوب شرقی آسیاست که امروزه نیز به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تایلند شناخته می‌شود. در اطراف این آبشار میمون‌های ماکاکوئی زندگی می‌کنند که جلوه طبیعت بکر این منطقه را برای شما ملموس‌تر کرده‌اند. البته مارمولک‌های زیادی هم هستند که باید حسابی حواستان به آن‌ها باشد. این آبشار 7 طبقه است و 5/1 متر وسعت دارد و یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای دنیاست. آبشار اروان تایلند در اسطوره‌های هندو به فیل سفیدرنگ سه‌ سر معروف است.

بیشتر بخوانید: معرفی خلیج تایلند منطقه‌ای زیبا در شرق بانکوک

نقطه شروع بازدید از آبشار اراوان

پیش از شروع در کافه اول راه گلوی خود را تازه کنید یا اینکه حداقل یک بطری آب با خودتان بردارید؛ چراکه راهی طولانی در پیش دارید. آبشار طبقه اول آبشار لای خوئن رانگ نام دارد.

طبقه دوم

برای رسیدن به طبقه دوم می‌توانید از پله کمک بگیرید. صعود در این قسمت زیاد سخت نیست. آبشار طبقه دوم که وانگ ماپا نام دارد، درونی استخری می‌ریزد که مکان خوبی برای شنا کردن است.

طبقه سوم

اگر راه‌ خود را برای چند دقیقه ادامه بدهید، آبشارهای طبقه چهارم را می‌بینید که نانگ فی سو نام دارند که برخلاف آشار سوم کوتاه هستند و می‌توانید مانند سرسره از آن‌ها استفاده کنید. محلی‌ها برای مشخص کردن مسیر و جلوگیری از گم شدن گردشگران تکه‌های پارچه را به درختان آویزان کرده‌اند که با توجه به آن‌ها گردشگران مسیر را پیدا کنند. البته این تکه‌های پارچه نمادهای مذهبی هم شناخته می‌شوند.

طبقه پنجم

اسم این آبشار بوآ مای لانگ است؛ آبشاری کوتاه و مملو از سنگ‌های آهکی که همین موضوع منظره زیبایی به آبشار داده است. این آخرین طبقه آبشار است که شما می‌توانید در آن شنا کنید. پس اگر احساس گرما می‌کنید، می‌توانید کمی در آب بازی کنید. از آنجا که رسیدن به این مکان مشکل است، معمولاً از طبقات پایین‌تر خلوت‌تر است. در این قسمت یک جاده باریک و شیب‌دار وجود دارد که برای بالا رفتن از آن باید از نردبان استفاده کنید.

بازدید از آبشار اراوان

طبقه ششم

در اینجا چندین آبشار کوچک وجود دارند، اما تا زمانی که به آبشار بزرگ نرسیده‌اید، طبقه ششم را ندیده‌اید. اسم این آبشار دانگ پروک‌ساست. در همین طبقه باید حواستن به میمون‌ها باشد؛ چراکه آن‌ها از آدم‌ها نمی‌ترسند و جسارت زیادی دارند. همچنین معمولاً از سر گرسنگی، کنجکاوی یا حتی بازیگوشی وسایل گردشگران را می‌دزدند.

بالا رفتن به طرف طبقه هفتم سخت‌ترین بخش سفر است. باید از نردبان بالا بروید و به‌قدری هم تعادل داشته باشید تا از پرتگاه‌های باریک عبور کنید. وقتی به طبقه هفتم برسید، تعداد افراد کمی را می‌بینید؛ چراکه در این مسیر طاقت‌فرسا ممکن است خیلی‌ها از ادامه مسیر سرباز زده باشند. همچنین استخری که در طبقه پنجم وجود دارد، به اندازه‌ای جذاب است که خیلی‌ها همان جا می‌مانند.

 بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی جزایر سیمیلان در تایلند + راهنمای بازدید

طبقه آخر

در طبقه آخر مسیر فو فا اروان را می‌بینید که آبشار این طبقه به عقیده خیلی‌ها بسیار زیباست و گفته می‌شود ساختار سنگی اینجا مانند یک فیل است. اسم آبشارها هم از همین نام گرفته شده است. اروان موجودی مقدس با سه سر است که در افسانه‌های هندو وجود داشته و ظاهری شبیه به فیل دارد. در این طبقه گردشگران کمی استراحت می‌کنند و البته مسیر بازگشت بسیار آسان‌تر است. اگر قصد رفتن به این آبشار و رسیدن به استان کانچانابوری را دارید، باید از شهر بانکوک عبور کنید و بعد از طی کردن مسیری 2 تا 3 ساعته به آن برسید. برای بازدید از این آبشار می‌توانید از مینی‌بوس‌، اتوبوس و قطار استفاده کنید تا سفری فراموش‌نشدنی را رقم بزنید.

حوضچه‌های سبز رنگی که در این آبشار وجود دارند، با داشتن آب‌های شفاف و کریستال‌ها جلوه زیبایی به این مکان بخشیده‌اند و جزء زلال‌ترین حوضچه‌های دنیا نیز هستند. در این محل باید مسیری را طی کنید تا به طبقه هفتم برسید. بعد از رسیدن به این طبقه قطعاً خودتان را در بهشت می‌بینید.

 

آبشار اراوان کجاست

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات