جاذبه‌های دیدنی جزایر سیمیلان در تایلند + راهنمای بازدید

2 سال پیش 0 دیدگاه

جزایر سیمیلان یکی از مشهورترین و زیباترین جزایر دریای آندامان هستند. این جزایر شگفتی‌های بسیاری زیر دریای آبی و شفاف آندامان دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. در سواحل غربی جنوب تایلند واقع در آب‌های آبی و درخشان دریای آندامان، جزایر زیبای سیمیلان قرار دارند و در ۸۵ کیلومتری شمال غرب پوکت، بزرگ‌ترین جزیره تایلند قرار گرفته‌اند. این مجمع‌الجزایر کوچک از محبوب‌ترین مناطق غواصی و همچنین مقصدی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به قایق بادبانی در سفر با تور تایلند به شمار می‌رود.

مجمع‌الجزایر سیمیلان از یازده جزیره کوچک تشکیل شده که هرکدام از آ‌ن‌ها به اندازه یکدیگر باشکوه هستند. صخره‌های مرجانی و حیات دریایی زیر آب‌های کریستالی این جزایر، علاقه‌مندان به غواصی و کاشفان را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. شفافیت آب جزایر سیمیلان تایلند، زیبایی موجودات دریایی خود را دوچندان می‌کند.

معرفی جزایر سیمیلان

 جزایر فوق‌العاده دیدنی و باورنکردنی مانند کرابی و خلیج فانگ در سرزمین تایلند وجود دارند، اما جالب است بدانید این دو جزیره محبوبیت جزایر سیمیلان را ندارند، اما آنچه این جزایر را تا این اندازه خاص و متمایز کرده، شگفتی و موهبتی است که از طرف طبیعت دارند. این جزایر مملو از جنگل‌های مخملی احاطه شده توسط شفاف‌ترین آب هستند. همین مسئله به‌تنهایی می‌تواند جزایر سیمیلان را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کند، اما نکته دیگری که زیبایی‌بخش جزایر سیمیلان می‌شود، دقیقاً زیر آب‌های شفاف آن نهفته شده است؛ یعنی مرجان‌ها و حیات دریایی که با غواصی زیر دریا تجربه‌ای بی‌نظیر را برایتان رقم می‌زنند. این جزایر محل زندگی میمون‌های خرچنگ‌خوار، سنجاب‌ها، خفاش‌ها، انواع مارمولک‌ها و برخی از گونه‌های پرندگان هستند؛ اگرچه میمون‌ها خجالتی هستند و به‌ندرت توسط ناظران و گردشگران معمولی دیده می‌شوند.

 بارزترین و شناخته‌شده‌ترین ویژگی این جزایر، صخره‌های عظیمی است که در نگاه اول به چشم می‌خورند. این صخره‌ها سواحل غربی و جنوبی بسیاری از جزیره‌های سیمیلان را پر کرده‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های این جزیره ساحل سفید مرجانی است که اغلب متروکه است، اما منظره‌ای چشم‌نواز دارد. با این حال جذاب‌ترین مناظر را می‌توانید زیر امواج پیدا کنید؛ چراکه دیدنی‌ترین مرجان‌های دنیا در دریای جزایر سیمیلان رشد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی خلیج تایلند منطقه‌ای زیبا در شرق بانکوک

 غواصی در جزایر سیمیلان

فرقی ندارد ترجیح شما برای غواصی چطور باشد؛ چراکه در جزایر سیمیلان غواصی مورد علاقه خود را خواهید یافت. از غواصی در صخره‌های مرجانی با شیب ملایم گرفته تا غواصی در دره‌های عمیق. آب‌های اطراف این جزایر شرایط را برای غواصی و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی فراهم می‌کنند. در جزایر سیمیلان خارق‌العاده‌ترین صخره‌های زیردریایی، تخته‌سنگ‌های گرانیتی عظیم شناور روی آب و مرجان‌های غول‌پیکری را که ممکن نیست جای دیگری ببینید، پیدا خواهید کرد.

تجهیزات غواصی را می‌توانید از دفتر مرکزی پارک ملی جزایر سیمیلان کرایه کنید. اگر مسافری هستید که از جزیره پوکت یا جزایر اطراف سفر یک روزه به جزایر سیمیلان می‌روید، می‌توانید وسایل خود را به آنجا ببرید تا مجبور نباشید وسایل غواصی را کرایه کنید. جزایر سیمیلان با داشتن آب‌های گرم و شفاف و با جریان‌های ضعیف تا متوسط و زاویه دید بین ۲۰ تا ۳۰ متر، شرایطی بیش‌ازحد ایده‌آل را برای یک تجربه غواصی فوق‌العاده و به‌یاد‌ماندنی فراهم کرده است. در طول فصل غواصی (از اواخر آبان ماه تا اواسط خرداد) می‌توانید حیات دریایی شگفت‌آوری را که درست در زیر سطح زمین زندگی وجود دارد، کشف کنید و مناظر کم‌نظیر را مشاهده و تحسین کنید.

 

 حیات‌وحش سیمیلان

 اگرچه جزایر سیمیلان خیلی گسترده نیستند، می‌توانید مدتی را بیرون از آب به کاوش در جنگل‌های انبوه و کشف مکان‌های خارج از دید و مشاهده حیوانات بگذرانید. چه بخواهید مسیرهای مخصوص پیاده‌روی را دنبال کنید و چه در خارج از جاده با غریزه خود قدم بردارید، می‌توانید وقت خود را صرف کشف مناظر زیبا و حیوانات کنید، اما به خاطر داشته باشید که حتماً قبل از حرکت کمی تنقلات و آب به همراه خود ببرید، به راهنمایان نیز اطلاع دهید و از آن‌ها درباره مناطق ممنوع سؤال کنید. همچنین برای دورماندن از گزیدگی حشرات بهتر است اسپری دفع حشره یا ژل مخصوص‌ گزیدگی را در کوله‌پشتی کاوشگری خود قرار دهید. اگر عاشق حیوانات هستید، ممکن است جزایر سیمیلان برایتان به بهشتی مبدل شود؛ چراکه این جزایر زیستگاه طبیعی انواعی از حیوانات و پرندگان هستند. با وجود حجم زیادی از درخت‌های متنوع از جمله صمغ و بامبو، میمون‌های خرچنگ‌خوار، سنجاب‌ها، خفاش‌ها، مارمولک‌ها و پرندگان کمیاب و عجیب و غریب را خواهید دید. اگر مایلید شاهد پرواز گونه‌های مختلفی از پرندگان و حیوانات متفاوت در زیستگاه طبیعی‌شان باشید، شک نکنید که این سفر به تجربه‌ای باارزش تبدیل خواهد شد.

 

 چگونه به جزایر سیمیلان و محل اقامت برسیم؟

 سفر از اسکله Thap Lamu در منطقه Muang تا جزایر سیمیلان با قایق حدود ۳ ساعت طول می‌کشد. هزینه‌ها بسته به نوع قایق و عوامل دیگر از ۱۰۰۰ تا ۶۰۰۰ بات متغیر است؛ ۱۰۰۰ بات برای یک شخص در قایق ماهیگیری، ۱۵۰۰ بات برای یک فضا در قایق پارک ملی، ۲۰۰۰ بات برای یک قایق تندرو و ۵۵۰۰ بات برای سفر با راهنمای کامل. از گزینه‌های دیگر می‌توان به سفر یک‌روزه از پوکت یا خائولک به جزایر سیمیلان اشاره کرد. سفرهای یک‌روزه از این دو منطقه بسیار رایج است و بسته به نوع قایق از ۴۵ دقیقه تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

 اکوسیستم‌های منحصربه‌فرد در جزایر سیمیلان کاملاً شکننده، مورد توجه و دارای اهمیت برای دولت تایلند هستند و باید به بهترین شکل ممکن حفظ شوند؛ بنابراین طبق مقررات دولت تایلند شما فقط می‌توانید در سه جزیره اقامت داشته باشید. جزایر l Koh Myung، Ko Similan و Koh Tachai قابل سکونت و دارای اقامتگاه هستند. اقامتگاهی که به گردشگران ارائه می‌شود، به‌صورت خانه‌های ییلاقی، مهمان‌خانه یا چادرهای کمپینگ است. چادرها بسیار جادار هستند؛ به اندازه‌ای که دو تا سه نفر را به‌راحتی در خود جای می‌دهند. شاید جالب باشد بدانید در برخی از همین کمپ‌ها، رستوران‌های کوچکی وجود دارد.

 به‌دلیل تخم‌گذاری گونه‌های منحصربه‌فرد لاک‌پشت‌های لانه‌ساز، اقامت یا حتی قدم‌زدن در شب جزایر سیمیلان مجاز نیست. این مسئله سبب شده بسیاری از گردشگران ترجیح دهند در پوکت اقامت داشته باشند و فقط در روز به این جزایر سفر کنند.

 

 بهترین زمان برای رفتن به جزایر سیمیلان

 از آنجا که پارک ملی سیمیلان یک منطقه طبیعی است، حضور صنعت گردشگری در تمامی ماه‌های سال در آن ممکن نیست؛ بنابراین دولت تایلند برای حفاظت از جزایر، حیوانات و زیستگاه طبیعی آن‌ها، موجودات دریایی و آب‌ها بازدید را در طول فصل باران‌های موسمی، یعنی از تیر تا مهرماه ممنوع کرده است. درواقع زمان رسمی برای سفر به جزایر سیمیلان در تایلند از ماه آبان تا خرداد است. محبوب‌ترین زمان برای بازدید نیز دی و بهمن است، اما می‌توانیم بگوییم بهترین زمان برای بازدید از جزایر سیمیلان، اوایل اسفند تا اواخر فروردین ماه است.

 بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی پارک تاریخی سوخوتای در تایلند

 سخن پایانی

 جزایر سیمیلان در تایلند جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارند که سبب شده است سیمیلان به یکی از محبوب‌ترین مناطق برای غواصی تبدیل شود. دریای سیمیلان بیش از ۲۰۰ نوع مرجان دریایی را درون دریای کریستالی و شفاف خود جای داده است. همچنین جزیره‌های آن دارای زیستگاه طبیعی برای حیوانات و پرنده‌های گوناگون است. برای بازدید از این جزایر بهتر است اقامت شب را انتخاب نکنید؛ چراکه ممکن است به‌ خوبی اقامت در جزیره پوکت نباشد. تنها سه جزیره از سیمیلان مجاز به داشتن اقامتگاه برای گردشگران هستند. همچنین فراموش نکنید که تنها در یک بازه زمانی خاص مجاز به بازدید از این شگفتی هستید. اگر روزی به جزایر سیمیلان سفر کردید، به‌هیچ‌عنوان تجربه لذت‌بخش غواصی در آب‌های کریستالی با گونه‌های گوناگون دریایی را از دست ندهید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات