گرانادا کجاست؟ معرفی محله البیازین

2 سال پیش 0 دیدگاه

آیا تا به حال نام محله البیازین را شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید محله البیازین کجاست؟ محله البیازین گرانادا، قدیمی‌ترین و زیباترین قسمت گرانادا است که بدون‌شک شناخته‌شده‌ترین محله در گرانادا نیز است.

 این محله در دامنه‌های الحمرا (میان خیابان‌های الویرا، دارو، چاپیز و الهاکابا) واقع شده است، این محله سنتی با ارزش، پر جنب و‌جوش و از نظر فیزیکی شیب‌دار با حس‌وحال عربی است که به‌عنوان یک مکان اصلی توریستی شهرت دارد.

این محله که در لبه الحمرا واقع شده، توسط رودخانه Darro و محله Sacramonte احاطه شده است. شما می‌توانید به محض ورود به محله، تفاوت آن را مشاهده کنید. این مکان در سال 1984 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد و نفوذ اسلامی را در شهر را با دگرگونی‌های بسیار متفاوتی که از سر گذرانده است، کاملا به تصویر می‌کشد.

محله البیازین در گرانادا، با تاریخچه‌ای قدیمی که به‌خوبی در تمام ساختمان‌ها حفظ شده است، تعدادی بنای تاریخی و مناظر خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارد. می‌توانید کارمن‌های سبز (باغ‌ها)، میدان‌های زیبا، خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده باریک را پیدا کنید که در آن ساکنان در هنگام ناهار صحبت می‌کنند و تماشای انعکاس خورشید در الحمرا از یک رستوران، حسی وصف‌ناپذیر به شما می‌دهد.

توصیه می‌شود هنگام سفر با تور اسپانیا در محله البیازین گرانادا با پای پیاده و بدون نقشه در خیابان‌های سنگفرش شده گم شوید و در هر گوشه آن گردشی به یاد ماندنی رقم بزنید.

جاذبه‌های محله البیازین گرانادا

 قدیمی‌ترین منطقه شهر، محله البیازین گرانادا است که توسط اعراب در قرن یازدهم تأسیس شد و تا به امروز جذابیت اصلی خود را حفظ کرده است، که در پیچ‌و‌خم‌های کوچه‌های باریک قرون وسطایی، حیاط‌ها و میدان‌های سایه‌دار و صمیمی با انبوهی از سفیدکاری‌های سنتی به خوبی نگهداری شده است. این محله به‌خاطر چشم‌انداز تماشایی سن‌نیکولاس محبوب است، به‌ویژه در غروب آفتاب، قلعه باشکوه الحمرا و باغ‌های پلکانی آن بر فراز تپه‌ای، با رشته‌کوه جذاب سیرانوادا در پس‌زمینه، درخشنده است.

محله البیازین کجاست

شاید برایتان جالب باشد که البیازین (رباد البایزین در عربی)، به معنای حومه شاهین‌ها است و یکی از نمادین‌ترین و قدیمی‌ترین محله‌ها در گرانادا است که ساکنان آن ایبری‌ها، رومی‌ها، مردم و مسیحیان بوده‌اند و به‌عنوان توسعه مجموعه تاریخی الحمرا و جنرالیف در نظر گرفته شده است. همچنین به دلیل کوچه‌های باریک و سنگفرش‌شده آن که دستور ساخت و ساز ندارد، خاص است. برخی می‌گویند، نام Albaycín به معنای "یک‌چهارم شاهین‌ها" است، اگرچه بیشتر مورخان به " یکچهارم از مردم بائزا" تمایل دارند و به مورها اشاره می‌کنند که پس از بیرون راندن مسیحیان از زادگاه خود Baeza در قرن سیزدهم در اینجا ساکن شدند.

بیشتر بخوانید: پارک آل کاپریچو در مادرید+ تاریخچه

کاخ الحمرا در گرانادا

این قلعه در جایی که اکنون Plaza San Nicolás نامیده می‌شود قرار دارد. تنها پس از سقوط کوردوبا، در سال 1236 بود که مرکز قدرت مورها به گرانادا منتقل شد و با هجوم عظیمی از اشراف، معماران و پول که منجر به ساخت یک قلعه جدید افسانه‌ای بر روی تپه در سراسر دره رودخانه بنا شد. 

 ال بانوئلو

ال‌بانوئلو در گرانادا یک حمام عربی متعلق به دوره قرن یازدهم است که به عنوان یک مکان فرهنگی شناخته شده است و در خود پاسئو دلو تریستس، روبروی پل‌کادی واقع شده است که در زمان خود به نام موز دل نوگال شناخته می‌شود.

میدان سنت آنا

یک میدان کوچک در محله البیازین گرانادا است که یک نقطه شروع عالی برای کاوش است. برای گردش در این میدان فقط کافی است در امتداد رودخانه حرکت کنید یا وارد یکی از خیابان‌های باریک شوید تا شروع به کاوش در پیچ و‌خم خیابان‌های سنگفرش شده و نقاط دیدنی و جذاب کنید.

جاذبه‌های البیازین

کارمن د لا ویکتوریا

بسیاری از بازدیدکنندگان نمی‌دانند کارمن دلاویکتوریا چیست. نوعی خانه معمولی، روستایی و حصارکشی است که دارای باغ، فضای سبز، باغ میوه و فواره یا استخر است.  کارمن مدرن، همانطور که امروزه آن را می‌بینیم، در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 ساخته شد.

ال کارمن د لا ویکتوریا در قسمت بالایی کوستا دل چاپیز واقع شده است. می توانید با اطلاع قبلی و در یک تور کوچک از آن بازدید کنید. به‌محض ورود، وجود پوشش گیاهی و آب به وضوح خودنمایی می‌کند. شما می‌توانید در حین نوشیدن قهوه از آن لذت ببرید. یکی دیگر از کارمن‌های گرانادا که می‌توانید در محله البیازین از آن بازدید کنید، کارمن اثر مکس مورو است (همچنین به عنوان کارمن د لس ژرانیوس شناخته می‌شود و موزه نقاشی در آن قرار دارد).

دیدنی‌های البیازین

کاسا دل چاپیز

این ساختمان در محله البیازین در گرانادا، از دو خانه متعلق به قرن شانزدهم تشکیل شده و مهم‌ترین خانه مورها در آلبیازین است. صاحبان آن لورنزو ال چاپیز و هرنان لوپز الفری بودند. اگرچه بعداً در سال 1932، کازا دل‌چاپیز در گرانادا توسط دولت خریداری شد و برای جلوگیری از تخریب آن بازسازی شد. در حال حاضر، این ساختمان به‌عنوان دارایی وزارت فرهنگی اعلام شده که می‌توان از آن بازدید کرد و همچنین مقر مدرسه مطالعات عرب نیز می‌باشد. در طول بازدید، قابل‌توجه‌ترین چیز، پاسیو به سبک کاخ خانه لورنزو ال چاپیز است که توسط گالری‌های ستون‌های دوریک احاطه شده است و حوض مرکزی و نیلوفرهای آبی آن بهشتی از آرامش را به بازدیدکننده می‌دهند. این خانه همچنین چشم‌اندازهای بی‌نظیری از الحمرا دارد.

بیشتر بخوانید: کاخ کازا دپیلاتوس جاذبه‌ای دیدنی در اسپانیا

سخن پایانی

در معرفی کشور اسپانیا و جاذبه‌های بی‌شمار آن، محله البیازین گرانادا از نظر فولکلور بسیار غنی است.  احتمالا تا الان نمی‌دانستید،  منطقه آلباین،  زیباترین و خاص‌ترین محله در گرانادا است که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شده است، هر فردی که از شهر بازدید می‌کند باید حداقل یک پیاده‌روی کوتاه در این مکان بگذراند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید بهترین چیزهایی که در البیازین گرانادا می‌توانید ببینید چیست خواندن این مطلب حتما راهنمای خوبی است که هر بازدیدکننده‌ای باید بداند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات