کاخ کازا د پیلاتوس جاذبه‌ای دیدنی در اسپانیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

کاخ کازا دپیلاتوس یکی از جاذبه‌‌های دیدنی در اسپانیا است. این کاخ به جهت معماری خاص و منحصر به فرد، وجود باغ‌ها و مناظر زیبا، کلیسایی با تزئینات عتیقه و مجسمه‌های اساطیری به شهرت جهانی رسیده است. این کاخ زیبا در استان سویل در کشور اسپانیا قرار گرفته است و همه ساله گردشگران بیشماری جهت بازدید از این کاخ زیبا به استان سویل در اسپانیا سفر می‌کنند.

در این مقاله ابتدا تاریخچه کاخ کازا دپیلاتوس مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس توضیحاتی پیرامون جاذبه‌ کاخ کازا دپیلاتوس در کشور اسپانیا داده می‌شود. با ما همراه باشید.

تاریخچه کاخ کاخ کازا د پیلاتوس

یکی از مکان‌های دیدنی و با شکوه گردشگری در سفر با تور اسپانیا کاخ کازا د پیلاتوس است. این کاخ یکی از بهترین معماری‌های آندلس در قرن شانزدهم سویل محسوب می‌شود.

ساخت کاخ کازا دپیلاتوس در سال 1453 توسط شهردار آندلس به نام پدرو اندریکز و همسر او کاتالینا دی ریورا آغاز گردید. نام این کاخ توسط پسر پدرو اندریکر انتخاب شده است. در واقع فادریک اندیکرز، پسر پدرو بعد از اولین سفر زیارتی به اورشلیم، در سال 1519 این نام را برای این کاخ برگزید.

در کاخ کازا دپیلاتوس نقاشی‌های بیشماری مربوط به قرن شانزدهم تا نوزدهم میلادی وجود دارند. همچنین در سرتاسر کاخ کازا دپیلاتوس در اسپانیا مجسمه‌هایی از شخصیت‌های اساطیری یونانی ساخته شده است و در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

در ساخت کاخ کازا دپیلاتوس از کاشی‌های گران‌قیمت استفاده شده است و همینطور سرتاسر آن با باغ‌هایی بسیار زیبا پوشش داده شده است.

جاذبه کاخ کازا دپیلاتوس در اسپانیا

جاذبه کاخ کازا دپیلاتوس در اسپانیا به قدری بالا است که در اکثر اوقات لبخند رضایت بر چهره بازدیدکنندگان نقش می‌بندد و کمتر گردشگری از تماشای جاذبه کاخ کازا دپیلاتوس در استان سویا صرف نظر می‌کند. جالب است که بدانید چندین فیلم پرفروش و پرطرفدار سینمای هالیوود، همچون لورنس عربستان، ریدلی اسکات، فتح بهشت، پادشاهی بهشت و فیلم شوالیه با بازی تام کروز در این کاخ فیلمبردای شده‌اند.

 در ادامه ضمن معرفی جاذبه‌های کاخ کازا دپیلاتوس، توضیحاتی پیرامون هر کدام از آن‌ها داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای سفر به اسپانیا چیست؟ | بهترین فصل سفر به اسپانیا

دروازه ورودی کاخ کازا دپیلاتوس

 اولین جاذبه کاخ کازا دپیلاتوس که بازدیدکنندگان به محض ورود با آن مواجه می‌شوند، دروازه ورودی کاخ کازا دپیلاتوس اسپانیا است. طراحی ورودی این کاج اعجاب انگیز، یک دروازه مرمری به سبک رنسانس است که هر چشمی را خیره می‌گرداند. طراحی ورودی این کاخ توسط آنتونیا ماریا آپریل جنوائی در سال 1529 انجام شده است و تا به امروز نیز زیبایی و شکوه خود را حفظ نموده است.

مجسمه‌های اساطیری

دومین جاذبه کاخ کازا دپیلاتوس که طرفداران بیشماری دارد مجسمه‌های اساطیری واقع در این کاخ هستند. بازدید کنندگان جهت دیدن این مجسمه‌های اساطیری لازم است بعد از گذر از دروازه ورودی به حیاط کاخ که با طراحی آندلسی ساخته شده است وارد شوند و پس از قدری پیاده روی، انتهای مسیر به یک فواره منحصر به‌فرد خواهند رسید.

دقیقا در اطراف این فواره بیست و چهار نیم تنه از پادشاهان رومی، اسپانیایی و دیگر شخصیت‌های اساطیری مرتبط قرار گرفته است. این مجسمه‌ها بسیار هنرمندانه خلق شده‌اند و حس خوبی را در بازدیدکنندگان ایجاد می‌کنند.

کاشی کاری‌های گران‌قیمت

 از دیگر جاذبه کاخ کازا دپیلاتوس که بیشتر نظر هنرمندان و معماران را به خود جلب می‌کند کاشی کاری‌های گران‌قیمت و شکیل به کار رفته در راه‌پله‌های کاخ است که بسیار هنرمندانه در راه‌پله‌ها قرار گرفته‌اند. همچنین تزئینات راه پله‌های کاخ کازا دپیلاتوس در کنار کاشی‌کاری‌ها، نمای کاخ را بسیار خاص گردانده است. معمار این تزئینات زیبا فردی به نام کریستوبال سانچز بوده است. این فرد از معماران مشهور زمان خود بوده است.

نقاشی‌های متعلق به قرن شانزدهم تا نوزدهم میلادی

 از مهم‌ترین جاذبه کاخ کازا دپیلاتوس مربوط به نقاشی‌های بی نظیر مربوط به قرن شانزدهم تا نوزدهم میلادی است. این نقاشی‌های بی نظیر در چند مکان مختلف از کاخ کازا دپیلاتوس اسپانیا قرار گرفته‌اند. جهت بازدید یکی از این نقاشی‌ها، لازم است به اتاقی در سمت چپ کاخ کازا دپیلاتوس رفت. در سقف این اتاق نقاشی‌های دیواری بی نظیری توسط فرانسیکو پاچکو کشیده شده است. این نقاشی‌های دیواری وقایعی از سال‌های 1603 تا 1604 را نشان می‌دهند.

 در یک اتاق دیگری از کاخ کازا دپیلاتوس در اسپانیا، نقاشی کوچک دیگری از فرانسیسکو وجود دارد که یک گاو بازی را به تصویر کشیده است. همچنین در قسمت‌های دیگری از کاخ کازا دپیلاتوس، نقاشی‌های با مفهوم دیگری نیز دیده می‌شود. در کتابخانه این کاخ نیز 3 اثر نقاشی متعلق به لوکا جورنادو به چشم می‌خورد.

کلیسایی کوچک با تزئینات عتیقه

کلیسایی کوچک با تزئینات از جنس عتیقه را از دیگر جاذبه کاخ کازا دپیلاتوس در اسپانیا می‌توان برشمرد.

 در واقع در این کاخ نیز، همچون تمامی کاخ‌های متعلق به زمان گذشته،کلیسایی وجود دارد. وسعت کلیسا کاخ کازا دپیلاتوس گسترده نیست اما در عوض در ساخت این کلیسا تلفیقی از معماری سبک گوتیک و مودجار استفاده شده است. همچنین تزئینات این کلیسا از عتیقه و دست نوشته‌های متعدد است که زیبایی و شکوه بی نظیری را به این کاخ بخشیده است.

باغ‌های کاخ کازا دپیلاتوس

از دیگر جاذبه کاخ کازا دپیلاتوس وجود دو باغ سرسبز و زیبا در حیاط این کاخ است. در واقع هیچ کاخی بدون باغ، آن جلوه حقیقی خود را نخواهد داشت. کاخ کازا دپیلاتوس نیز از این مسئله مجزا نیست و در حیاط این کاخ دو باغ زیبا و سرسبز وجود دارد که جلوه کاخ را بیشتر نمایان می‌سازند. این باغ‌های زیبا که توسط ناپلی بنوتو ساخته شده است، در مرور زمان تخریب و زیبایی و شکوه خود را از دست دادند اما مجددا در قرن نوزدهم مورد بازسازی قرار گرفتند. لازم به ذکر است که این دو باغ باشکوه با تزئینات بینظیر از دروازه وروی کاخ آغاز می‌گردند و تا رسیدن به مجسمه‌های اساطیری ادامه پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به منطقه کاستابراوا در اسپانیا و بهترین جاذبه‌های آن

روزها و ساعات بازدید از کاخ کازا دپیلاتوس در اسپانیا

 تاریخچه کاخ کازا دپیلاتوس برای سفر به اسپانیا به صورت مختصر بیان شد و همینطور جاذبه‌های دیدنی این کاخ توضیح داده شد. اما سوالی که مطرح می‌شود زمان بازدید از این کاخ بی نظیر است. لازم به ذکر است که این کاخ در تمام ایام سال بدون محدودیت زمانی بر روی عموم مردم باز و قابل بازدید است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات