راهنمای سفر به منطقه کاستا براوا در اسپانیا و بهترین جاذبه‌های آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

منطقه کاستا براوا یک منطقه ساحلی در شمال شرقی اسپانیاست که حدود 120 کیلومتری در امتداد دریای مدیترانه و ساحل استان جیرونا قرار دارد. کاستا براوا در لغت به معنای «ساحل وحشی» است. مرز فرانسه تا شهر بلنز در شمال بارسلونا امتداد دارد. مناظر ساحلی این منطقه با صخره‌ها، خلیج‌های منزوی است. در داخل این منطقه تپه‌ها و جنگل‌ها با پارک‌های طبیعی و باغ‌های گیاه‌شناسی مشخص می‌شود.

کاستا براوا بخشی از منطقه اسپانیایی کاتالونیاست که در تور اسپانیا می‌توانید از آن‌جا دیدن کنید؛ منطقه‌ای مستقل با زبان خاص خود و هویت فرهنگی متمایز و غذاهای متمایز. منطقه کاستا براوا در اسپانیا منطقه خوش‌منظره‌ای از خط ساحلی کاتالونیاست با دهکده‌های ماهیگیری زیبا، سواحل و غارهای زیبا، تاکستان‌های محلی عالی، ویرانه‌های قرون وسطایی که میراث سالوادور دالی را در جای خود داده‌اند. این گنجینه‌ها که نیاز به کاوش دارند. بسیاری از روستاهای قدیمی مانند Cadaqués در منطقه کاستا براوا اسپانیا باقی مانده‌اند و از رشد بیش‌ازحد تکنولوژی که در دهه‌های اخیر این منطقه را تحت تأثیر قرار داده است در امان ماندند. این منطقه در تابستان مملو از گردشگرانی است که مجذوب زیبایی‌های ساحل آن شدند.

منطقه جغرافیایی کاستا براوا

کاستا براوا ی اسپانیا منطقه وسیعی است که از مرز فرانسه در شمال شرقی اسپانیا تا استان بارسلونا امتداد دارد و این فقط خط ساحلی نیست، بلکه بسیاری مکان‌های دیدنی نیز در این منطقه قرار دارد. کاستا براوا ی اسپانیا در استان گیرونا در کاتالونیا، در گوشه شمال شرقی شبه‌جزیره ایبری واقع شده است. این شهر به‌دلیل مکان‌های تفریحی متعددی مانند Lloret de Mar و Blanes شهرت دارد، اما حقیقت این است که جواهرات پنهان ارزشمندی در خود منطقه کاستا براوا قرار دارد. شهرهای زیبا و دهکده‌های ماهیگیری نیز در امتداد ساحل صخره‌ای پراکنده شده‌اند. خط ساحلی آن تقریباً 300 کیلومتر طول دارد و بسیار متنوع است، با خلیج‌های کوچک و بزرگ و صخره‌های مرتفع این منطقه مانند بهشت است.

منطقه کاستابراوا با توجه به ارتفاع منطقه و نزدیکی به دریا، اقلیم‌های متعددی دارد. به‌طورکلی این منطقه دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با دمای معتدل است. تابستان‌های کاستا براوا معمولاً گرم با دمای متوسط حدود 25 درجه است. بهار و پاییز آفتابی و معتدل و آب و هوای زمستان متغیر است. غیر از زبان اسپانیایی، دومین زبان رسمی در کاستابراوا زبان کاتالانی است. بیشتر مردم کاتالونیا دوزبانه هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از قلعه کریستف کلمب + تاریخچه

تاریخ کاستابراوا

منطقه کاستا براوا تاریخی بسیار غنی دارد. در همه جای منطقه می‌توانید بناهای تاریخی و ویرانه‌های مهمی را بیابید که قدمت آن‌ها به دوران روم، یونان و حتی پارینه‌سنگی بازمی‌گردد. تاریخ کاستا براوا به دوران ماقبل تاریخ برمی‌گردد. تمدن محلی آن ایبری بود که پیش از ورود یونانی‌ها و رومی‌ها در آن رواج داشت. مهاجران متعدد دیگری از جمله ویزیگوت‌ها و مورها به دنبال آن بودند، اما عنصر کلیدی در تاریخ این منطقه همیشه رابطه منطقه کاستا براوا با دریا بوده است که هم غذا و هم وسیله‌ای برای تعامل با دنیای خارج فراهم می‌کرد.

به هر کجا که در منطقة کاستا براوا بروید، شواهدی از این تاریخ طولانی را خواهید دید. بقایای سکونتگاه‌های باستانی و قلعه‌های متعددی برای کاوش وجود دارد. حتی مکان‌های تاریخی را در مکان‌هایی که انتظارش را ندارید، می‌توانید ببینید مانند استراحتگاه‌های ساحلی Lloret de Mar روستاها و قلعه‌های قرون وسطایی زیادی در این منطقه وجود دارد. ویرانه‌های Empúries درست خارج از L'Escala یکی از مهم‌ترین ویرانه‌های کاستا براوا قرار دارد. این شهر تجاری، توسط یونانیان تأسیس شد و بعدها ایرانی‌ها و سپس رومی‌ها آن را تصرف کردند؛ درنتیجه ترکیبی منحصربه‌فرد از ساختمان‌ها و سبک‌های معماری در آن به وجود آمد.

تور بزرگ کاتالونیا

تور بزرگ کاتالونیا که در سال 2021 راه‌اندازی شد، یک مسیر رانندگی 2200 کیلومتری است که کل منطقه را پوشش می‌دهد. بخش کاستا براوا 240 کیلومتر از شهر داخلی فیگرس را پوشش می‌دهد و به بلنز ختم می‌شود. اگر به‌دنبال تعطیلات تور هستید، این راهی ایده‌آل برای استفاده از همه چیزهایی است که کاستا براوا ارائه می‌دهد.

غذاهای منطقه کوستا براوا

در کاستا براوا غذا بسیار مهم است و رستوران‌های عالی و باکیفیتی در این منطقه وجود دارد که می‌توان طعم دلچسب غذاهای اسپانیایی را در آن‌ها امتحان کرد. از جمله رستوران معروف El Bulli که پنج بار به‌عنوان بهترین رستوران جهان شناخته شد و در دنیای غذا بسیار تأثیرگذار بود. همچنین هر ساله مسابقات و جشنواره‌های آشپزی در بسیاری از شهرهای ساحلی برگزار می‌شود؛ برای مثال، L'Estartit میزبان Tastets de Mar La Clova، جشنواره‌ای با تمرکز بر غذاهای دریایی و La Manzana en la Cocina است که در آن دوست‌داران دسر می‌توانند هر نوع غذای شیرینی را امتحان کنند.

گشت کایاک در کوستا براوا

کاستا براوا خوش‌منظره، مملو از خلیج‌های مخفی، غارها و سرچشمه‌هایی است که با عبور از ساحل باید به آن‌ها برسید. شما می‌توانید در یک سفر کایاک سواری Costa Brave به این مناطق برسید. پس از تجهیز کایاک، به شما یک آموزش مختصر داده می‌شود و می‌توانید از این تفریح آبی لذت ببرید. سپس به دریا بروید تا از ساحلی آرام و مناظر بی‌نظیر لذت ببرید.

تولید چوب پنبه

در اعماق منطقه کاستا براوا ، یکی از بهترین مناطق کشت چوب پنبه در جهان وجود دارد که منبع گران‌بهایی از چوب پنبه را عرضه می‌کند. درخت بلوط چوب پنبه بومی جنوب غربی اروپا و شمال آفریقا است. در حدود 22 درصد از تولید چوب پنبه جهان در اسپانیا تأمین می‌شود. تنها زمانی که یک درخت به 25 سال برسد، آماده برداشت است. برداشت از درخت هر 10 سال یک‌بار انجام می‌شود تا پوست درخت بهبود یابد. مقداری که هر بار می‌توان برداشت کرد، کمتر از یک‌چهارم تنه واقعی را نشان می‌دهد.

باغ گیاه‌شناسی

باغ گیاه‌شناسی Cap Roig، جایگاه بیش از 1000 گونه گیاهی و مجسمه‌هایی از هنرمندان ملی و بین‌المللی است. این باغ‌ که در شهرستان بایکس اکسپوردا واقع شده‌، کار سرهنگ روسی نیکولای ووودسکیس و اشراف انگلیسی دوروتی وبستر در سال 1927 بود. جشنواره سالانه Cap Roig در تابستان در سالن اجتماعات آن برگزار می‌شود. با ورود به باغ، یک نقشه برای بازدیدکنندگان ارائه شده و توصیه می‌شود حدود 1.5 ساعت برای تکمیل پیاده‌روی در این فضای 17 هکتاری اختصاص دهید. تورهای باغ‌گردی با راهنما با هزینه کمی در دسترس هستند.

لورت دی مار

شهر Lloret de Mar به‌دلیل طلوع خورشید و سواحل شنی‌اش محبوب است، اما با غروب آفتاب به مرکز زندگی شبانه پر جنب و جوش تبدیل می‌شود که به‌عنوان پایتخت مهمانی منطقه کاستا براوا شناخته می‌شود. در خیابان‌های آن می‌توانید بیش از 100 کافه و کلوپ شبانه را بیابید. بهترین زمان برای بازدید از شهر Lloret de Mar در طول تابستان است؛ زیرا بیشتر کافه‌ها در فصل سرما بسته هستند.

بازار لاسانتا

بازار لاسانتا هر تابستان در سانتا کریستینا دآرو، شهر کوچک اسپانیایی کاستا براوا ، لبریز از جمعیت است. هنگام شب ده‌ها غرفه برپا می‌شود که طیف وسیعی از غذاهای محلی و صنایع‌دستی را عرضه می‌کنند. همچنین می‌توانید در طول شب از اجراهای هنرمندان داخلی و بین‌المللی لذت ببرید. وقتی در بازار هستید، مطمئن شوید یک لقمه fideua که یک غذای سنتی کاتالانی است، میل کنید. تقریباً مانند پائلا، این غذا ترکیبی از فیدیو (نودل‌های کوتاه و ورمیشل مانند)، آب ماهی و سس گوجه‌فرنگی و فلفل است که با غذاهای دریایی تازه محلی سرو می‌شود. درنهایت غذای خود را با یک کرم کاتالانا، شبیه به کرم بروله، اما با بافتی نرم‌تر تمام کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از کاخ سلطنتی اسپانیا

بیگور

این شهر در قلب منطقه کاستابراوا، در مرکز حاشیه ساحلی Baix Empordà 200 متر بالاتر از سطح دریا قرار داشته و چشم‌اندازی از خلیج‌های سواحل مدیترانه دارد. دسترسی آسانی به سواحل و خلیج‌های آبی شفاف که توسط جنگل‌های کاج مجلل احاطه شده‌اند، وجود دارد.

توجه هنرمندان و نویسندگان به منطقه کاستابراوا

چشم‌انداز کوستا براوا مدت‌هاست الهام‌بخش هنرمندان بوده است. شاید هنرمندی که بیشترین ارتباط را با این منطقه دارد، سالوادور دالی باشد که آثارش را می‌توان در موزه او در فیگورس مشاهده کرد. پابلو پیکاسو و خوان میرو نیز در اینجا کار کردند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات