راهنمای بازدید از کاخ سلطنتی مادرید

2 سال پیش 0 دیدگاه

کاخ سلطنتی مادرید ممکن است جایی نباشد که خانواده سلطنتی اسپانیا در آن زندگی می‌کنند، اما یک شگفتی تاریخی و معماری است که به هر حال ارزش دیدن دارد. این املاک وسیع، بزرگ‌ترین کاخ اروپاست که نزدیک به سه قرن پابرجا مانده است. می‌توانید یک روز کامل را صرف گشت و گذار در اتاق‌های مجلل و محوطه‌های سرسبز آن کنید. قبل از شروع راهنمای ما به کاخ سلطنتی اسپانیا سلطنتی مادرید، در اینجا لیستی از اتاق‌های کاخ برای بازدید وجود دارد. ما همه چیز را به تفصیل بیان نکرده‌ایم تا بازدید واقعی شما را خراب نکنیم.

اگر قصد سفر به اسپانیا با تور مادرید را دارید در ادامه این مقاله شما را با جاذبه‌های کاخ سلطنتی این کشور آشنا می‌کنیم.

جاذبه کاخ سلطنتی اسپانیا

آشنايی با کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید یکی از جاهای دیدنی مادرید است که باید در طول تعطیلات خود در پایتخت اسپانیا ببینید، این کاخ شما را با اتاق‌هایش شگفت‌زده خواهد کرد که هرکدام به زیبایی و غنای تزئیناتش در نوع خود منحصر به فرد هستند. مجموعه‌ای چشمگیر از ساعت‌ها، نقاشی‌های نقاشان معروف، ملیله‌ها، جواهرات سلطنتی، تاج سلطنتی و حتی مجموعه بسیار نادری از ویولن‌های استرادیواریوس در این کاخ به چشم می‌خورد که در جهان منحصر به فرد و یگانه است.

تاریخچه و پیشینه کاخ سلطنتی اسپانیا

زمانی که مادرید هنوز تحت حاکمیت مورها بود، قلعه‌ای قرار داشت که بعدا در دهه 1700 کاخ سلطنتی در آن ساخته شد. قلعه سلطنتی مادرید که به آلکازار سلطنتی مادرید معروف است، ابتدا بین سال‌های 860 و 880 پس از میلاد ساخته شده است. پس از فتح مجدد اسپانیا توسط مسیحیان، این ساختمان به عنوان اقامتگاه رسمی سلطنت اسپانیا جان تازه‌ای گرفت. متأسفانه، آتش‌سوزی ساختار اصلی کاخ سلطنتی اسپانیا را در سال 1734 خراب کرد که به دستور شاه فیلیپ پنجم، عمارت باروک فعلی به جای آن ساخته شد. با این حال، هنوز هم اغلب برای مراسم مهم دولتی استفاده می‌شود.

جاذبه‌های کاخ سلطنتی اسپانیا

جاذبه‌های کاخ سلطنتی اسپانیا

در اینجا برای آشنایی با کاخ سلطنتی مادرید، مهم‌ترین اتاق‌های اقامتگاه رسمی پادشاهان کشور اسپانیا به تفصیل معرفی شده است.

میدان یا محل اسلحه‌خانه

میدان اسلحه‌خانه، کاخ سلطنتی را از کلیسای جامع آلموندا جدا می‌کند. مکانی ایده‌آل برای عکاسی از کاخ سلطنتی و همچنین از همین میدان است که می‌توانید وارد کاخ شده و بازدید را آغاز کنید. در طول دوره‌های فارغ‌التحصیلی یا رویدادهای نظامی، میدان اسلحه‌خانه برای اجازه برگزاری مراسم قابل دسترسی نیست. اگر از کاخ سلطنتی اسپانیا دیدن می‌کنید، به شما توصیه می‌کنیم برای شروع بازدید خود به این میدان بروید و از تماشای تزئینات عالی سلطنتی لذت ببرید.

میدان یا محل اسلحه‌خانه

راه‌پله اصلی

راه‌پله اصلی کاخ سلطنتی به گونه‌ای طراحی شده است که دارای نمایی زیبا و هماهنگ باشد. این به لطف فاصله کم بین هر مرحله، امکان‌پذیر است که استفاده از آن را بسیار آسان و دلپذیر می‌کند. هر پله از یک قطعه سنگ مرمر اسپانیایی به طول 5 متر ساخته شده است. وقتی از کنار این پلکان رد می‌شوید، زمانی را صرف تماشای طاق باشکوه و نقاشی‌های آن کنید که سلطنت اسپانیا را در قرن هجدهم توصیف می‌کند. در این قسمت، مجسمه‌های بسیاری را خواهید دید که سلطنت اسپانیا را به تصویر می‌کشند از جمله دو شیر که نماد قدرت و اسپانیا هستند.

جاذبه‌های کاخ سلطنتی در اسپانیا

اتاق چارلز سوم یا ماتیا گاسپارینی

اتاق چارلز سوم از کف تا سقف به سبک روکوکو تزئین شده است. در زمان چارلز سوم، این سبک بسیار شیک و شادی‌آور زیبایی طبیعت و هنر شرقی را نشان می‌داد. دکوراسیون بسیار مجلل آن تقریبا 50 سال پس از درخواست تکمیل شد. اتاق چارلز سوم یکی از معتبرترین اتاق‌های کاخ سلطنتی با تزئینات بسیار غنی و یکی از مهم‌ترین ساعت‌هاي کاخ سلطنتی به شمار می‌رود.

کلیسای سلطنتی

کلیسای کاخ سلطنتی مادرید

کلیسای کوچک کاخ سلطنتی اسپانیا یکی از چشمگیرترین اتاق‌های این ساختمان است، یک جواهر واقعی و یک کلیسای کوچک با جزئیات مجلل و پر معنا. برای استفاده بیشتر از این اتاق، توصیه می‌کنیم چند دقیقه را صرف مشاهده جزئیات گنبد باشکوه آن کنید.

کاخ سلطنتی مادرید

سالن استرادیواریوس

این اتاق یکی از مورد انتظارترین اتاق‌های کاخ سلطنتی در مادرید است. قطعات Stadivarius ارائه شده، 2 ویولن یک ویولا و یک ویولن سل در این اتاق به چشم می‌خورد. این چهار ساز در سال 1775 توسط دربار به دست آمد که به طور منظم برای کنسرت استفاده می‌شدند و هنوز هم برای رویدادهای منحصر به فرد در کاخ سلطنتی مادرید استفاده می‌شوند. این تالار هم به خاطر تزئیناتش و هم به خاطر قطعاتی که به نمایش گذاشته شده، بسیار مورد علاقه دوستداران موسیقی از سراسر جهان است.

سالن استرادیواریوس

اسلحه‌خانه و آشپزخانه کاخ سلطنتی مادرید

بازدید از کل کاخ سلطنتی اسپانیا (تقریبا 3000 اتاق) امکان‌پذیر نیست، اما می‌توانید از اسلحه‌خانه و آشپزخانه چشمگیر آن حتما بازدید کنید. اسلحه‌خانه سمت راست و پشت حیاط اصلی کاخ سلطنتی قرار دارد. برای آشپزخانه‌ها به شما توصیه می‌کنیم از کارکنان کاخ سلطنتی بپرسید که آیا آن‌ها روباز هستند یا خیر.

اسلحه خانه کاخ سلطنتی مادرید

با یک راهنما از کاخ سلطنتی مادرید دیدن کنید

کاخ سلطنتی اسپانیا یکی از زیباترین کاخ‌های اروپاست، یکی از کاخ‌هایی که شاهد زندگی بیشتر پادشاهان و فرهنگ درون این دیوارها بوده است. دانستن تاریخچه این بنا برای درک تکامل سلطنت اسپانیا بسیار مهم است. هر اتاق دارای تاریخچه و دکوراسیون مخصوص به خود است که بازدید از آن‌ها با راهنمای مورخ به شما در درک آثار و معنای تمثیل‌های موجود در کاخ کمک می‌کند. یکی از مزیت‌های بزرگ بازدید از کاخ سلطنتی مادرید با راهنما این است که بتوانید زمان بیشتری را در اتاق‌ها بگذرانید تا از تاریخ و دکوراسیون آن به خوبی مطلع شوید.

در این بازدید خواهید آموخت که چگونه پادشاهان از نقاشان و هنرمندان برای نشان دادن برتری و قدرت استفاده می‌کردند. بازديد از کاخ با راهنما تقریبا 2 ساعت طول می‌کشد که تجربه‌ای بی‌نظیر و بسیار کامل با توضیحات غنی خواهد بود.

نکاتی برای بازدید The Royal Palace

نکاتی برای بازدید The Royal Palace

به شدت توصیه می‌شود بلیط‌های خود را برای بازدید از کاخ از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید. شما می‌توانید بلیط را به صورت حضوری در همان روز دریافت کنید، اما ممکن است صف آن طولانی باشد. به خاطر داشته باشید که فقط بازدیدهای فردی برای خرید آنلاین در دسترس است. اگر می‌خواهید یک تور با راهنما رزرو کنید، می‌توانید بلیطش را از گیشه تهیه کنید. کاخ سلطنتی اسپانیا در حاشیه غربی مرکز شهر قرار دارد و دسترسی به آن با پای پیاده بسیار آسان است.

جاهای دیدنی نزدیک کاخ سلطنتی مادرید

این کاخ به برخی از نمادین‌ترین مناظر و بناهای تاریخی مادرید نزدیک است. Plaza Mayor و Mercado de San Miguel معروف هر دو کمتر از 10 دقیقه پیاده فاصله دارند و میدان مرکزی Puerta del Sol کمی دورتر از آنجا قرار دارد. اگر ترجیح می‌دهید استراحت کنید و هوای تازه بخورید، به چند فضای سبز نیز دسترسی دارید. باغ ساباتینی و پارک کامپو دل مورو به ترتیب در شمال و غرب محوطه کاخ قرار دارند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد کشور اسپانیا و سفر به آن

پارک وسیع کازا د کامپو و پارک دل اوست نیز در همین نزدیکی است. اگر عصر خود را در این بخش از شهر بگذرانید، بسیار خوش‌شانس هستید. در مادرید جایی بهتر برای تماشای غروب خورشید وجود ندارد.

 The Royal Palace

آدرس کاخ سلطنتی مادرید

C. de Bailén, s/n, Centro, 28071 Madrid, Spain

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات