هتل و کاخ امارات ابوظبی؛ هتلی فوق لوکس در امارات

2 سال پیش 0 دیدگاه

قصر امارات یا همان کاخ امارات ابوظبی (به عربی: قصر الإمارات) یک هتل پنج ستاره لوکس در ابوظبی، واقع در امارات متحده عربی است. این هتل از ژانویه سال ۲۰۲۰ توسط ماندارین اورینتال اداره می‌شود. پروژه ساخت هتل امارات پالاس ابوظبی در دسامبر ۲۰۰۱ راه‌اندازی و درنهایت این هتل پنج ستاره مجلل در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد. به عبارتی ساخت آن حدود سه سال طول کشید و با ۲۰۰۰۰ نیروی کار، تکمیل شد. جالب است بدانید هزینه ساخت این هتل، یعنی قصر امارات، ۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است. این ملک متعلق به دولت ابوظبی است و برای میزبانی از سران کشورها، افراد سلطنتی و آدم‌های برجسته و مشهور ساخته شده است. دواین جانسون، ویل اسمیت، اورلاندو بلوم و همچنین صدها گردشگر معروف در کاخ امارات ابوظبی اقامت داشته‌اند.کاخ امارات ابوظبی برای تمامی مراجعه‌کنندگان خود احترامی ویژه قائل است؛ به‌طوری‌که همه کارکنان خود را موظف می‌دانند بدون در نظر گرفتن مقام شخص، با او به‌گونه‌ای رفتار کنند که انگار یکی از اعضای سلطنتی است.

 چرا قصر امارات لوکس‌ترین هتل جهان شناخته می‌شود؟

برای ساخت و تزئین دکوراسیون این هتل از ورق طلا و ابریشم خالص استفاده شده است. اگر روزی به امارات سفر کردید و اتاقی در هتل ابوظبی رزرو کردید، منتظر دیدن فضاهای داخلی با معماری باشکوه و جزئیات شگفت‌انگیز باشید؛ زیرا حتی کلید اتاق‌های این هتل به شکل سکه‌های طلا ساخته شده‌اند. این هتل مساحت بسیار زیادی دارد و درمجموع شامل ۳۹۴ اتاق مجلل، رستوران‌هایی با سرآشپزهای معروف، زمین تنیس و آبگرم وسیع برای مشتریان است. دهلیز و گنبد این کاخ با ورقی از طلای ۲۲ یار پوشانده شده و گنبد بزرگ آن با ۱۳ رنگ سنگ مرمر مرغوب وارداتی از هند، چین و اسپانیا تزیین شده است.

ساخت و ساز کاخ امارات

 این ساختمان را معماران کمپانی بزرگ WATG طراحی کرده‌اند. معماران این مجموعه تلاش کردند تا به‌خوبی از تلفیق ترکیبی از عناصر برجسته معماری اسلامی مانند تعادل، هندسه، تناسب، ریتم و تأکید بر سلسله‌مراتب در کنار روش‌های مدرن امروزه در طراحی و ساخت این هتل استفاده کنند. گنبد مرکزی دارای الگوهای هندسی استادانه و خارق‌العاده‌ای است که بزرگ‌تر از مابقی گنبدها ساخته شده و در مرکز چشم‌انداز این هتل قرار دارد. ۱۱۴ گنبد کوچک‌تر روی ساختمان در الگویی منظم پراکنده شده‌اند. جالب است بدانید معماران برای رنگ ساختمان، از سایه‌های مختلف ماسه‌های موجود در صحرای عربستان الهام گرفته و براساس آن اقدام به سفارش مرمرهای درجه یک کرده‌اند. ساخت و ساز این هتل توسط یک شرکت بلژیکی به نام BESIX، در دسامبر ۲۰۰۱ آغاز شد. کارهای تزیینات داخلی کاخ امارات ابوظبی توسط Depa Interiors انجام شد و درنهایت در سال ۲۰۰۵، هتل به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. هزینه ساخت آن حدود ۳ میلیارد دلار آمریکا (۱۱.۰۲ میلیارد درهم) بود که آن را به سومین هتل گران‌قیمت تبدیل کرد. Cosmopolitan of Las Vegas هتلی در لاس‌وگاس (۳.۹ میلیارد دلار) دومین هتل گران دنیا و Marina Bay Sands در سنگاپور (۵.۵ میلیارد دلار) گران‌ترین هتل ساخته شده در جهان هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین جاذبه‌های ابوظبی امارات + عکس

 اتاق‌های کاخ امارات ابوظبی

قصر امارات از ۳۹۴ اقامتگاه، شامل ۹۲ اتاق و ۲۲ سوئیت مسکونی تشکیل شده است. این اقامتگاه‌ها در ساختمان مرکزی قرار دارند. تمامی سوئیت‌های مسکونی و بیشتر اتاق‌ها با طلا و مرمر، مبله و تزیین شده‌اند. ساختمان اصلی دارای یک کف مرمری گران‌قیمت و یک گنبد بزرگ طرح‌دار در بالای آن است که با طلا زینت‌کاری شده است. طبقه پنت هاوس دارای شش سوئیت مخصوص است که به‌طور انحصاری برای افراد برجسته مانند خانواده سلطنتی در نظر گرفته شده و به‌هیچ‌عنوان در دسترس عموم نخواهد بود. این کاخ از ویژگی‌های خاصی برخوردار است؛ شامل ۲ مرکز آبگرم، بیش از ۴۰ اتاق جلسه، یک ساحل به طول ۱.۳ کیلومتر، یک اسکله تفریحی برای مراجعه‌کنندگان، 2 سکوی فرود هلیکوپتر، یک سالن رقص که حداکثر ۲۵۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد، فروشگاه‌های لوکس مختلف و رستوران‌های بین‌المللی. بیشتر این قسمت‌ها با وسایل قیمتی مانند پارچه‌های ابریشمی، لوسترهای کریستالی و البته ورق طلا تزیین شده‌اند. برای رزرو اتاق در کاخ امارات ابوظبی دو گزینه پیش رویتان خواهد بود؛ اتاق‌های مرجانی و مرواریدی؛ اتاق‌های مرجانی چشم‌اندازی به حیاط دارند؛ درحالی‌که اتاق‌های مروارید، رو به دریا هستند؛ البته در هر دو خدمات یکسانی ارائه می‌شود و تنها منظره متفاوتی دارند. با رزرو اتاق در این هتل می‌توانید در طول اقامت خود از خدمات رایگان پیشخدمت، آی‌پد و دوش جداگانه در داخل حمام‌های مرمری اتاق خود بهره‌مند شوید و لذت ببرید.

 تفاوت هتل ابوظبی با دیگر هتل‌ها

هیچ اقامتگاهی در امارات یا جهان را نخواهید یافت که مانند کاخ امارات ابوظبی در ساخت و تزیینات آن به‌طور گسترده‌ای از طلا استفاده شده باشد، اما نکته دیگری که سبب می‌شود این تفاوت پررنگ‌تر به نظر برسد، اندازه و مساحت هتل قصر ابوظبی است که آن را از دیگر هتل‌ها متمایز می‌کند. شاید عجیب به نظر برسد، اما این ملک عظیم، بزرگ‌تر از کاخ باکینگهام است؛ یعنی کوچک‌ترین سوئیت هتل امارات پالاس ابوظبی ۱۱۰ متر مربع است. مساحتی که برای محوطه‌سازی باغ و استخر به کار برده شده حدود ۲۲۲ هکتار زمین است که در این زمین وسیع ۲۰۰ فواره و آب‌نما ساخته و ۸۰۰۰ درخت کاشته شده است. این محوطه شامل یک فرودگاه خصوصی است که معمولاً برای افراد سلطنتی و اشخاص مشهور استفاده می‌شود. ساحل خصوصی طولانی و شنی یکی دیگر از جاذبه‌های خارق‌العاده این هتل است که یکی از بزرگ‌ترین جلوه‌ها و محبوب‌ترین‌ها برای بیشتر مراجعه‌کنندگان به شمار می‌رود؛ چراکه دسترسی به این ساحل برای عموم مشتریان آزاد است.

غذای کاخ امارات ابوظبی

 شما می‌توانید با سفارش غذا، از ارائه و سرو غذا در سوئیت خود بهره‌مند شوید، اما رستوران‌های زیاد بین‌المللی با ذائقه شما در هتل امارات پالاس ابوظبی وجود دارد که می‌توانید اجازه دهید ذائقه غذایی یا حتی سلیقه معماری، شما را تا رستوران منتخب‌تان همراهی کند. یکی از رستوران‌های محبوب در این مجموعه، رستوران Mezlai است که معماری خارجی ساختمان این رستوران توسط طراحان، شبیه یک چادر طراحی شده است. این فضای گرم مطابق محیط بزرگ و مجلل خود، با مخمل قرمز برای زمین، لوسترهای برنجی و کریستالی تزیین و با مبلمان صیقلی چرم پوشیده شده است. منوی غذاهای این رستوران را اغلب غذاهای سنتی خاورمیانه‌ای تشکیل می‌دهد که بیشتر با مواد و ادویه‌های محلی مانند زعتر، زعفران و گلاب تهیه شده است. از میان طیف وسیعی از رستوران‌های خارق‌العاده دیگر می‌توانید باربیکیو القصر رو به دریا، زنجیره آسیایی و رستوران کنار استخر را انتخاب کنید. رستوران Martaba انتخابی بی‌نظیر برای کسانی است که به غذای هندی علاقه‌مند هستند. با این حال قبل از مراجعه به هرکدام از رستوران‌های کاخ ابوظبی، ابتدا با در نظر گرفتن ذائقه غذایی خود نگاهی به منوی رستوران‌ها بیندازید تا با انتخابی هوشمندانه از وعده غذایی خود در یکی از رستوران‌های هتل قصر ابوظبی، نهایت لذت را ببرید.

افزون بر آنچه بیان شد، این کاخ امکاناتی رفاهی و گاهی درمانی را برای بازگرداندن تعادل و آرامش روحی و جسمی به مشتریان ارائه می‌دهد. مراجعه‌کنندگان می‌توانند در داخل یک حمام سنتی مراکشی با دو گرداب و در اتاق‌های بخار از خدمات ماساژ و اسکراب کل بدن و صورت بهره‌مند شوند. شاید از خودتان بپرسید آیا این خدمات به مشتریان بدون نقص انجام می‌شوند؟ خدمات درمانی با همکاری و نظارت کلینیک‌های مربوط صورت می‌گیرد. همچنین می‌توانید از انفوزیون‌های IV سفارشی استفاده کنید که برای افزایش سطح انرژی، تقویت ایمنی بدن و آب‌رسانی مجدد به پوست کاربرد دارد. همان‌طور که گفته شد، این خدمات کاملاً تحت نظر متخصصان است؛ پس با خیال راحت سلامتی خود را در این هتل ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی هتل ۵ ستاره سامرست در دبی | لوکس‌ترین اقامت را دبی تجربه کنید

 سخن پایانی

 هتل قصر ابوظبی یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین هتل‌های جهان است و خدمات بی‌نظیری در آن ارائه می‌شود. کاخ امارات ابوظبی، سومین هتل گران دنیا و در عین حال لوکس‌ترین هتل به شمار می‌رود؛ چراکه نمی‌توان طراحی تزیینات گران‌قیمت کمپانی و مجموعه سازنده را نادیده گرفت. هتل ابوظبی رستوران‌ها، زمین‌های بازی و ساحل بزرگی را درون خود جای داده که توریست‌ها را از سراسر دنیا به این کشور و این هتل معروف جذب می‌کند. هتل ابوظبی معماری شگفت‌انگیزی دارد که تلفیقی از معماری اسلامی و معماری مدرن است. کاخ امارات ابوظبی تنها ۴۰ دقیقه با ماشین تا فرودگاه بین‌المللی دبی فاصله دارد. جاذبه‌هایی مانند مسجد جامع شیخ زاید و لوور ابوظبی نیز در نزدیکی این هتل قرار دارند که این فاصله، برای مشتریان هتل شگفتی و مزیت به شمار می‌رود؛ چراکه هر گاه اراده کنند می‌توانند از هتل خارج شوند تا از جاذبه‌های دیگر دیدن کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که کاخ امارات ابوظبی در مجاورت قصر الوطن (کاخ ریاست جمهوری) این کشور قرار گرفته که برای اقتصاد این هتل، یک بلیت گردونه شانس به حساب می‌آید. یکی دیگر از زیبایی‌های بی‌شمار این هتل این است که کاخ امارات به‌خوبی از برج‌های معروف اتحاد دیده می‌شود. با رزرو اتاق در هتل قصر ابوظبی می‌توانید همه خدمات را مانند یک فرد سلطنتی دریافت کرده و تجربه‌ای خارق‌العاده از اقامتی پر آرامش کسب کنید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات