معرفی بهترین جاذبه‌های ابوظبی امارات + عکس

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه‌های ابوظبی در حقیقت ترکیبی از آثار تاریخی و مدرن هستند که جلوه‌ای بی‌نظیر به شهر داده‌اند. ابوظبی پایتخت امارات است و با وجود داشتن دیدنی‌های شگفت‌انگیز و جذاب، همواره زیر سایه شهر دبی قرار گرفته ‌است. اما در قیاس با دبی یک مزیت دارد که برای گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند، بسیار مهم است:

آن مزیت، ارزانی قابل توجه بازدید از ابوظبی نسبت به دبی است. در این مقاله سعی ما بر این است که جاذبه‌های دیدنی ابوظبی را طی یک سفر مجازی فوق‌العاده برای شما بیان کنیم. جاذبه‌هایی که به هیچ وجه نباید در کنار سفر با تور دبی آن‌ها را نادیده گرفت.

 

مسجد شیخ زائد؛ شاهکار معماری کم‌نظیر

ممکن است به خاطر وجود مساجد زیبا و بزرگی همچون گوهرشاد و شیخ لطف‌الله، بازدید از مسجد شیخ زاید برایتان از جذابیت چندانی برخوردار نباشد. اما توصیه می‌کنیم که حتما عکس‌های این شاهکار معماری نوین را مشاهده کنید. مطمئنا نظرتان عوض شده و مشتاق دیدن این مکان از نزدیک خواهید شد. با دیدن تصاویر این مسجد پی می‌برید که چرا همیشه نام آن در فهرست پربازدید‌ترین دیدنی‌های ابوظبی قرار دارد.

اما تماشای مسجد شیخ زائد از نزدیک لذت دیگری دارد. در روز می‌توانید از دیدن گنبد‌‌های سفید و  مرمری آن که در زیر نور آفتاب می‌درخشند،  لذت ببرید. در شب نیز نورپردازی‌های خیره‌کننده‌ای را می‌بینید که بسیار جذاب است. به همین جهت بهتر است هم در شب و هم در روز، نظاره‌گر زیبایی‌های این مسجد باشید. اگر یک دوربین عکاسی نیز همراه‌تان باشد، بدون شک عکس‌‌های کم‌نظیری را به ثبت خواهید رساند.

جاهای دیدنی ابوظبی

این مسجد بدون اغراق یکی از لوکس‌ترین مکان‌های دیدنی در جهان است. لوستر‌های غول‌پیکر آن با استفاده از میلیون‌ها تکه کریستالی و با ظرافت وصف‌نشدنی ساخته شده‌اند. طراحی آن نیز توسط یک شرکت آلمانی صورت گرفته ‌است. 

نکته بسیار جالب دیگر درباره مسجد شیخ زائد، وجود یک قالی با وسعت 6000 متری در این مسجد است. این فرش که کار دست هنرمندان ماهر ایران است، بزرگ‌ترین فرش جهان به شمار می‌رود. کار بافت آن به مدت دو سال در کارگاه‌های بافندگی نیشابور، به طول انجامیده است. با توجه به مواردی که برای شما گفتیم،  به هیچ عنوان نمی‌توان این مسجد لاکچری و زیبا را نادیده گرفت.

 بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد گاردن گلوی دبی بدانید

شهربازی دنیای فِراری؛ ترشح آدرنالین

پس از بازدید از دنیای سنتی و فرهنگی، نوبت آن است که با شهربازی دنیای فِراری سر بزنید. جایی که در آن می‌توانید سرعت و هیجان بالا را تجربه کرده و لحظات فراموش ‌نشدنی را رقم بزنید.

این شهربازی که 200 هزار متر مربع مساحت دارد، بزرگ‌ترین شهر بازی در جهان به شمار می‌رود. در این مکان، وسایل مختلفی برای بازی وجود دارد. خاص‌ترین این وسایل یک ترن هوایی عظیم است که آن نیز به عنوان بزرگ‌ترین ترن هوایی در جهان شناخته می‌شود.

از شگفتی‌های این ترن هوایی همین بس که در عرض 5 ثانیه خود را می‌یاببد که با سرعت حدود 240 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت هستید. این وسیله در شهربازی فِراری، 2200 متر طول داشته و به فرمول روسی مشهور است. همچنین این دستگاه در حال حاضر، سریع‌ترین وسیله‌ای است که در شهرهای بازی دنیا وجود دارد.

با این تعاریف، شهربازی فراری یکی از بهترین جاذبه‌های ابوظبی است. بعد از این که از حضور در این شهربازی به اندازه کافی لذت بردید، می‌توانید به رستوران‌های ایتالیایی آن رفته و غذاهای لذیذی را میل کنید. این مکان همانطور که از نامش پیداست، از نام شرکت خودروسازی معروف یعنی فِراری الهام گرفته است. به همین جهت، موزه‌ای با همین نام در آن قرار دارد که می‌توانید از مشاهده آثار مربوط به این شرکت لذت ببرید.

 

جاذبه ابوظبی

موزه لوور ابوظبی، بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی مهم جهان

این موزه که در سال 2017 با حضور مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه افتتاح شده، جزو جدیدترین دیدنی‌های ابوظبی امارات است. ممکن است با شنیدن نام آن تصور کنید که طراحی ساختمان و آثار موجود در آن از موزه لوور پاریس الگوبرداری شده است. باید بگوییم که سخت در اشتباهید.

موزه لوور ابوظبی از طراحی ساختمان گرفته تا آثاری که در آن نگهداری می‌شوند، کاملا خاص و منحصر به فرد است. در حقیقت آثار این موزه ازموزه‌های معروف دنیا خریداری شده و یا این که به امانت گرفته می‌شوند. موزه لوور ابوظبی 600 نمونه آثار را به صورت دائمی از فرانسه خریداری کرده است. 300 اثر نیز به امانت گرفته شده‌اند. جالب است بدانید که در بین آن‌ها، آثار متعلق به هنرمندان برجسته همچون ونگوگ، لئوناردو داوینچی و پیکاسو نیز وجود دارد.

معماری این موزه نیز بسیار خاص و بی‌نظیر طراحی شده است. سقف آن شامل یک گنبد مشبک است که در طراحی آن از برگ درختان خرما الهام گرفته شده است. این سقف 8 لایه‌ای نور خورشید را به شکلی زیبا از خود عبور داده و به داخل ساختمان هدایت می‌کند، به طوری که افراد بازدیدکننده، رقص نور جذابی را هنگام مشاهده آثار موزه، تماشا خواهند کرد.

ساخت این موزه حدودا 10 سال زمان برده است. مخارج ساخت آن نیز 108 میلیون دلار بوده است. البته این مبلغ در قیاس با دیگر خرج‌هایی که برای این موزه شده، بسیار ناچیز به نظر می‌رسد. برای مثال، دولت امارات مبلغ سرسام‌آور 525 میلیون دلار را فقط برای گرفتن مجوز استفاده از نام لوور به دولت فرانسه داده‌اند. علاوه بر آن، بیش از 700 میلیون دلار را بابت خریداری و به امانت گرفتن آثار از فرانسه پرداخت کرده‌اند. 

 

جاذبه‌های ابوظبی امارات

ساحل زیبای سعدیات؛ به دور از هیاهوی شهر

با حدود 7 دقیقه رانندگی می‌توانید به یک ساحل بی‌نظیر و آرامش‌بخش برسید. با استراحت در این ساحل دل‌انگیز می‌توانید از سرو صداهای مزاحمی که در سطح شهر وجود دارند، رها شده و به آرامش مطلق برسید. در ساحل سعدیات می‌تواتید در هتل‌های 5 ستاره ساکن شوید.

در آب زلال آن می‌توانید از انواع ورزش‌های آبی نیز نهایت لذت را ببرید. بازی با دلفین‌ها و تماشای لاکپشت‌های پوزه عقابی از دیگر جذابیت‌های این ساحل رویایی هستند. در صورتی که تمایلی به شنا کردن ندارید، امکان رفتن به کافه‌های موجود در ساحل برای شما فراهم است. جایی که می‌توانید یک میان وعده دلچسب را در آن میل کنید.

این ساحل در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار دارد. بنابراین برای ورود به آن، نیازمند تهیه بلیط هستید. اما اگر جذاببت‌های حضور در این ساحل را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که حقیقتا ارزشش را دارد.

 

دیدنی‌های ابوظبی

باغ وحش امارات؛ بازدید از گونه‌های جانوری منحصر به فرد

این پارک حیات وحش یکی دیگر از خاص‌ترین جاذبه‌های ابوظبی است که نمونه آن را در هیچ کجا نخواهید یافت. در این مکان، امکان بازدید از گونه‌های کم‌یاب دنیا از گورخر و فیل گرفته تا خرس سیبری را دارید. در واقع این که می‌گوییم نمونه این پارک وحش را در هیچ کجا نخواهید یافت، این است که 200 گونه حیوانات موجود در آن از تمام نقاط دنیا گلچین شده‌اند. علاوه بر حیوانات گفته شده، در این مکان می‌توانید گونه‌های در معرض انقراضی همچون غزال آفریقایی، گربه عربی و ببر سیبری را نیز نظاره کنید.

این پارک همچنین می‌تواند یک محل عالی برای کودکان باشد. چرا که کودکان در آنجا می‌توانند از نزدیک با دنیای حیوانات آشنا شده و حتی به آن‌‌ها دست بزنند. علاوه بر آن پس از گرفتن اجازه از مدیران این مکان، می‌توانید به حیوانات غذا نیز بدهید.

 

ساحل سعدیات ابوظبی

بازدید از مجموعه برج‌های اتحاد

برج‌های اتحاد جزو مرتفع‌ترین و بلندترین برج‌ها در شهر ابوظبی هستند.  این مجموعه شامل 5 آسمان‌خراش بلند است. ارتفاع بلندترین این برج‌ها به 308 متر می‌رسد. اگر به بالاترین طبقه این برج بلند بروید، یک چشم‌انداز کامل و بی‌نظیر از شهر ابوظبی با همه زیبایی‌هایش در زاویه چشمان شما قرار خواهد گرفت. در این طبقه همچنین می‌توانید در کافه موجود در آن نوعی چای مخصوص را میل کنید. این چای به روشhigh tea سرو می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی مجتمع تجاری مرکاتو در دبی

این روش به این صورت است که شما روی صندلی نشسته و چای را در یک لیوان بزرگ به همراه مقداری کیک لذیذ برایتان می‌آورند. این روش به 2 قرن پیش بازمی‌گردد. دوره‌ای که کارگران پس از کار سخت با نوشیدن این نوع چای، تجدید قوا می‌کردند.

باغ وحش امارات در ابوظبی

در واقع لذت نوشیدن این چای در بالاترین طبقه این آسمان‌خراش است که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به شهر ابوظبی می‌کشاند. شما تنها در صورتی می‌توانید به طور رایگان از این لذت برخوردار شوید که میهمان هتل‌های برج باشید. اگر اینگونه نباشد، می‌بایست برای هر نفر به صورت مجزا مبلغی را بپردازید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات