قلعه وارویک جاذبه ای قرون وسطایی در انگلیس

2 سال پیش 0 دیدگاه

قلعه وارویک بهترین قلعه در بریتانیاست که در شهرستان شایر انگلستان، در پیچ رودخانه آون قرار دارد که در سفر با تور انگلیس می‌توانید از آن دیدن کنید. این جاذبه قرون وسطایی در انگلیس را ویلیام فاتح در سال 1068 بنا کرد. قلعه وارویک در ابتدا با چوب تقویت شده بود، اما در قرن دوازدهم با سنگ بازسازی شد. این قلعه یکی از مشهورترین انواع معماری نظامی مربوط به قرن چهاردهم است و تا اوایل قرن هفدهم به‌عنوان یک دژ دفاعی از آن استفاده می‌شد.

موقعیت و ساخت قلعه وارویک

این قلعه در شهر وارویک، روی یک شیب ماسه‌ای-سنگی در پیچ رودخانه آون ساخته شده است. از سمت شرق رودخانه‌ای از زیر قلعه می‌گذرد که سبب فرسایش صخره‌ای شده که قلعه روی آن ایستاده است. همین امر سبب تشکیل رودخانه و صخره طبیعی به‌منزله یک دفاع طبیعی شده است. هنگام ساخت و ساز قلعه در سال 1068 برای فراهم‌کردن فضای بیشتر، چهار خانه متعلق به ابوت کاونتری تخریب شد. موقعیت قلعه از نظر استراتژیکی از او در برابر شورش و حملات محافظت می‌کرد.

مالکیت قلعه وارویک انگلستان

قلعه وارویک در طول 950 سال قدمت آن، متعلق به 36 فرد، همچنین تحت پادشاهی 7 دوره از شاهان مختلف بوده است. این مکان محل زندگی سه دوره از ارل‌های وارویک و اعضای خانواده‌های دیگری از جمله گرویل، بومونت، نویل و... بود. قلعه وارویک سه بار مالک زن داشت. از سوی دیگر 11 نفر از مالکان قلعه هنگام دریافت ارث خود کمتر از بیست سال داشتند؛ از جمله یک پسر سه ساله و یک دختر دو ساله. سه تن از مالکان در جنگ جان خود را از دست دادند، دو نفر اعدام شدند و یک نفر نیز به قتل رسید.

مردم از اواخر قرن هفدهم از قلعه وارویک بازدید می‌کردند و اهمیت این بازدیدها از قرن نوزده نیز افزایش یافت. ملکه ویکتوریا در سال 1858 با جشن‌های بزرگ از ارل چهارم بازدید کرد، اما در سال 1885 به نظر می‌رسید بازدیدکنندگان برای ارل مزاحمت ایجاد می‌کردند؛ از این‌رو او قلعه را به روی بازدیدکنندگان بست و همین امر سبب ایجاد ترس در شهر شد؛ چراکه در همان روزها تعدادی از بازدیدکنندگان آمریکایی به‌دلیل ناتوانی در ورود به قلعه آنجا را با عجله ترک کردند.

با این حال در سال 1900 قلعه وارویک بار دیگر بازگشایی شد. قلعه یک دفتر فروش بلیت و یک راهنمای دائمی استخدام کرد. آرتور می معتقد بود در اتاق‌ها برای هرکس که بخواهد داستان زندگی نسل‌های مختلف را بداند، باز است. مجموعه اسلحه‌خانه‌های قلعه وارویک بعد از برج لندن در رده دوم قرار دارند.

در طول قرن بیستم، ارل‌ها پتانسیل گردشگری قلعه وارویک را به شکل‌های گوناگون گسترش دادند. سرانجام در سال 1987، بعد از 374 سال زندگی خانواده گرویل، قلعه به یک کمپانی سرگرمی رسانه‌ای به نام توسو به قیمت 1.3 میلیون پوند فروخته شد. گروه توسو قلعه وارویک را به‌منزله یک جاذبه توریستی افتتاح کرد و بازسازی‌های گوناگونی را در قلعه انجام داد. حدود 12 آپارتمان برای گردشگران ساخته شد و در قلعه و محوطه تغییراتی انجام دادند.

 بیشتر بخوانید: تاریخچه و حقایق جالب برج آلفرد انگلستان

آثار قلعه وارویک

از این قلعه به‌منزلة یک سایت باستان‌شناسی و بنای تاریخی مهم و ملی محافظت می‌شود. اسطبل، لژ، آسیاب، سیاه‌چال قلعه وارویک و... از بناهای دیدنی این مکان هستند.

تربوشت (Trebuchet) قلعه وارویک (موتور محاصره)

در سال 2005 قلعه وارویک به خانه‌ای تبدیل شد که یکی از بزرگ‌ترین موتورهای محاصره را دارد. تربوشت نوعی منجنیق است که در جنگ‌های قرون‌وسطی برای پرتاب سنگ‌های سنگین یا سایر موشک‌های سنگین استفاده می‌شد؛ برای مثال عملکرد تربوشت به دیوارهای قلعه‌ای که به آن حمله می‌شد، شبیه منجنیقی غول‌پیکر بود.

ارتفاع تربوشت قلعه وارویک 18 متر است و بیش از 300 قطعه چوب بلوط برای ساخت آن استفاده شده است. وزن این تربوشت 22 تن است و زیر قلعه وارویک در ساحل رودخانه قرار دارد. این تربوشت در سال 2006 پس از بازسازی با پرتابی که داشت، رکورد قوی‌ترین موتور محاصره را در نوع خود شکست.

زندان قلعه وارویک

از زمان‌های گذشته شکنجه در بسیاری از کشورها انجام می‌شده و سبب قربانی شدن تعداد بسیاری از انسان‌ها بوده است. از آنجا که نوع شکنجه‌کردن آن زمان با چیزی که در تصور امروز ماست، بسیار تفاوت دارد، بسیاری از شکنجه‌گاه‌ها و زندان‌هایی که از دوران پیشین به جای مانده‌اند، به مکان‌های گردشگری تبدیل شده‌اند. یکی از این مکان‌ها سیاه‌چاله قلعه وارویک است. این زندان براساس یک سیستم سیاه‌چاله‌ای زیرزمینی ساخته شده است. با توجه به عقیده برخی محققان، سال‌های سال زندانیان در آن مکان باقی می‌ماندند و شکنجه می‌شدند. امروزه در زندان قلعه وارویک برای بهتر مطلع‌کردن افراد از آنچه اتفاق می‌افتاده، نمایش‌هایی را در آن زمینه به‌طور زنده اجرا می‌کنند.

نمایشگاه‌های فصلی

از دیگر جاذبه‌های دیدنی قلعه وارویک جست‌وجوی شاهین است. در این جست‌وجو پرندگانی را از جمله عقاب‌های طاس، کرکس‌ها و عقاب‌های دریایی به نمایش درمی‌آورند. نمایش‌های تیراندازی با کمان و مبارزه در کنار نمایش شمشیر در سنگ از دیگر نمایش‌هایی است که گردشگران از آن لذت می‌برند. قلعه وارویک به‌دلیل اینکه خالی از سکنه است، سوژه بسیاری از داستان‌های ارواح است و همین امر سبب شده تا رویدادهایی مانند ارواح زنده وارویک در این محل نمایش داده شوند. این نمایش داستان قتل فولک گرویل را روایت می‌کند. همچنین گروه‌های موسیقی از جمله رویال اسپابرس سرودهایی در قلعه اجرا می‌کنند.

باغ‌های وارویک

باغ‌هایی که متعلق به قلعه وارویک بودند، در سال 1534 به ثبت رسیدند. در قرن هفدهم مسیرهای مارپیچی طی برنامه‌های مرمت‌سازی فولک گرویل به محوطه قلعه اضافه شدند. به دستور فرانسیس گرویل بازسازی محوطه قلعه از سال 1749 آغاز شد و تا سال 1757 به پایان رسید. باغ‌های رسمی نیز تا سال 1869 توسط رابرت مارنوک در محوطه قلعه ایجاد شدند. پارک قلعه که در جنوب قلعه وارویک قرار دارد، در ابتدا به پارک تمپل معروف بود که نام آن را از شوالیه‌های قلعه گرفته بودند که قبلاً خانه‌ای در وارویک داشت. پس از مدتی خانه‌های اطراف تخریب و با پارک ادغام شدند.

اولین ارل وارویک، یعنی یک آسیاب با نیروی آب زیر نظر هنری دوبومونت ساخته شد که در محوطه قلعه قرار دارد. تا مدتی آسیاب به بیرون از دیوارهای قلعه شرقی انتقال یافت و در معرض سیل قرار گرفت. در سال 1644 یک موتورخانه به آسیاب اضافه شد و بار دیگر به‌عنوان نیروگاه تولید برق از آن استفاده شد. در سال 1940 که قلعه به برق اصلی مجهز شد، دیگر به آسیاب نیازی نبود و چند سال بعد دیگر از آن استفاده نشد. یکی از آخرین انتخاب‌ها برای گردشگران، یک شب اقامت در چادرهایی با تزئینات در منطقه‌ای به نام دهکده شوالیه است که به‌اصطلاح به آن گلمپینگ می‌گویند. این چادرها امکانات پخت و پز ندارند؛ پس هزینه اقامت شامل یک وعده شام، بوفه و صبحانه می‌شود.

بیشتر بخوانید: 7 حقیقت جالب درباره قلعه ویندسور که باید بدانید

سخن پایانی

قلعه وارویک جاذبه‌ای قرون وسطایی در انگلیس است که در سال 2001 به‌عنوان یکی از 10 خانه و بنای تاریخی برتر از سوی سازمان گردشگری بریتانیا انتخاب شد. این قلعه نوعی معماری نظامی است که هرساله تعداد زیادی گردشگر را جذب می‌کند. شما می‌توانید با سفر به شهرستان شایر انگلستان از این بنا دیدن کنید و تجربه‌های جدیدی به دست آورید. از آنجا که خانواده‌ها و افراد مختلفی از دیرباز در این مکان زندگی کرده‌اند، آثار قابل‌توجه و جالبی در قلعه وارویک موجود است که نمی‌توانید آن‌ها را از دست بدهید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات