گشت و گذار و خرید در بازار شبانه چیانگ مای تایلند

2 سال پیش 0 دیدگاه

 بازار چیانگ مای بازاری شبانه مخصوص غرفه‌داران در شهر چیانگ مای تایلند است. چه برای خرید و چه برای بازدید از بازارهای محلی، قدم‌زدن در بازار شبانه چیانگ مای تجربه‌ای جذاب و ارزشمند برای گردشگران است. در بازار شبانه چیانگ مای فضایی سرزنده خواهید دید که تقریباً هر چیز زینتی و مصرفی در آن فروخته می‌شود. همچنین کاروان‌های غذا در این بازار شبانه فعالیت دارند و غذاهای ویژه خود را می‌فروشند. بازار شبانه چیانگ مای یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای شبانه این کشور است که در سفر با تور تایلند می‌توانید از بازدید و خرید در آن لذت ببرید. پیاده‌روی میان انبوهی از مردم که در حال خریدکردن هستند و تلفیق غرفه‌های جذاب و متنوع با صدای فروشنده‌ها، شبی هیجان‌انگیز را رقم می‌زند؛ چه در حال خرید سوغاتی باشید یا مجذوب مجموعه‌ای از صنایع‌دستی این کشور شوید یا حتی برای غذاخوردن رو‌به‌روی کاروانی توقف کنید، تجربه‌ای جدید را در بازار شبانه چیانگ مای تجربه خواهید کرد. درواقع بازار شبانه چیانگ مای تایلند چیزهای زیادی از غذا و مد گرفته تا سوغاتی برای ارائه به گردشگران دارد و همین تنوع این بازار را به یکی از محبوب‌ترین بازارهای تایلند تبدیل کرده است.

 بازار چیانگ مای تایلند

این بازار شبانه بیش از صد غرفه و فروشنده را در قلب خود جای داده که این آمار، آن را به بزرگ‌ترین بازار شهر چیانگ مای تایلند تبدیل کرده است. این بازار در شرق شهر قدیمی چیانگ مای و در ۱ کیلومتری جاده چانگ خلان واقع شده و تا تقاطع خیابان‌های Tha Phae و Sridonchai ادامه دارد. صدها سال است این بازار به‌دلیل محل قرارگیری، مسیر تلاقی کاروان‌های ابریشم، چوب و سیگار بین تاجرهای چین، لائوس و میانمار بوده است.

 امروزه به‌دلیل افزایش علاقه مسافران به هنر بومی تایلند و مهارت در ساخت جواهرات و دوخت لباس در چیانگ مای، این بازار رونق گردشگری بیشتری در مقایسه با قدیم دارد؛ چراکه این بازار در گذشته‌ای دور بیشتر فروش تجاری داشته است. بازار چیانگ مای تایلند هر روز هفته و بدون توجه به شرایط آب و هوایی، از حوالی عصر تا نیمه‌شب فعالیت دارد. در طول روز چانگ خلان یک خیابان معمولی است که شماری از مغازه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌هایی مانند مک‌دونالد و استارباکس را در خود جای داده است. همچنین مرکز خریدهای بزرگی در این خیابان ساخته شده‌اند، اما هیچ‌کدام مانند بازار شبانه چیانگ مای محبوب نیستند. این بازار به‌صورت مداوم شاهد حضور پررنگ گردشگران کشور تایلند است.

 

 خرید در بازار چیانگ مای

حوالی ساعت ۱۸ فروشنده‌ها کنار پیاده‌روهای دو طرف خیابان شروع به فروش اقلام می‌کنند. زمانی که چراغ‌های رنگی خیابان روشن می‌شود، یعنی شلوغ‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین زمان بازار آغاز شده است. بازار شبانه چیانگ مای در تایلند، اغلب صنایع‌دستی و همچنین کالاهای دست‌ساز منطقه چیانگ مای و استان‌های شمالی را به خریداران ارائه می‌دهد. تنوع اجناس در بازار شبانه چیانگ مای به اندازه‌ای بالاست که از تی‌شرت و شلوار گرفته تا سی‌دی و دی‌وی‌دی، جواهرات و وسایل چوبی، حلقه‌های نقره ساخته‌شده توسط اقلیت‌های قومی، فیل‌های چوبی، نقاشی‌های بودایی، پارچه یا حتی خرس‌های عروسکی و... در آن یافت می‌شود. شهر چیانگ مای پایتخت صنایع‌دستی از جمله صنعت نقره است؛ بنابراین بهترین سوغاتی برای دوستان و خانواده می‌تواند در یک غرفه جواهرات نقره یافت شود. بیشتر فروشندگان تایلند مهمان‌پذیر هستند؛ پس مطمئن باشید می‌توانید ۲۰ تا ۳۰ درصد برای هر جنس تخفیف بگیرید.

 بیشتر بخوانید: جاذبه‌های دیدنی پارک تاریخی سوخوتای در تایلند

 غرفه‌های غذا در چیانگ مای تایلند

 بازار شبانه چیانگ مای تایلند بهشتی برای دوست‌داران غذاست. در این بازار غرفه‌ها و کاروان‌های غذایی وجود دارند که تجربه‌ای بی‌نظیر از چشیدن غذاهای تایلندی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. هنگامی که برای خرید می‌روید، خستگی قدم‌زدن و عطر خوش غذاهای تایلندی سبب می‌شود ناخودآگاه به امتحان‌کردن یکی از آن‌ها فکر کنید. از غذاهای معروف و محبوبی که در بازار شبانه چیانگ مای تایلند یافت می‌شوند، می‌توان به سای آوآ، پدتای، سوپ نودل، سالاد تام سام یا کائو سویا اشاره کرد. اگر اهل شیرینی هستید، نباید برنج انبه‌ای، کیک کرپ موز یا کاسترد تخم‌مرغ شیرین را از دست بدهید. ممکن است هنگام جست‌وجو برای غذایی خوشمزه با گوشت تمساح سیخ‌شده و عقرب‌ها و سوسک‌های سرخ‌شده مواجه شوید.

شاید برای شما جالب نباشد، اما همان‌طور که می‌دانید جمعیت کره زمین رو به افزایش است و در برخی کشورهای آسیایی این افزایش جمعیت بیشتر به چشم می‌خورد که همین مسئله، آن‌ها را با کمبود غذا مواجه می‌کند؛ بنابراین در وعده‌های غذایی از حشرات استفاده می‌کنند؛ چراکه آن‌ها بسیار مغذی و سرشار از پروتئین هستند. برخی هنرمندان خیابانی کنار کاروان‌های غذا ساز می‌زنند و همین هنر، زیبایی بازار را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی خلیج تایلند منطقه‌ای زیبا در شرق بانکوک

سخن پایانی

 بازار چیانگ مای معروف‌ترین بازار شبانه تایلند است که از غروب فعالیت خود را آغاز می‌کند؛ بنابراین بهترین زمان برای بازدید، از ساعت ۱۹-۲۰ است؛ چراکه این بازه زمانی شلوغ‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین ساعت بازار است. این بازار مملو از صنایع‌دستی مناسب سوغاتی و حتی اجناس معمولی است. از جاذبه بازار چیانگ مای می‌توان به غذاهای معروف آن اشاره کرد. غرفه‌ها و کاروان‌هایی هستند که غذاهای لذیذ تایلندی را در ازای ۳۰-۵۰ بات در اختیار گردشگران می‌گذارند. این بازار شبانه نه‌تنها به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری و باستانی شهرت دارد، بلکه بهشتی برای علاقه‌مندان به خرید و تجربه غذاهای خیابانی است.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات