راهنمای سفر به اردن + نکات ضروری و جاذبه‌ها

2 سال پیش 0 دیدگاه

هرساله جهانگردان زیادی از منطقه خاورمیانه دیدن می‌کنند. در این میان کشورهایی مانند اردن وجود دارند که به آن‌ها کم‌لطفی شده و تعداد گردشگران کمتری را به خود جذب می‌کنند. یکی از دلایل این امر این است که در کشورهای مدرن و توسعه‌یافته، همچنان یک تصویر سنتی و قدیمی از اردن در دسترس است و مردم با شنیدن نام اردن بیشتر یاد صحراهای سوزان و شترهای بیابان‌گرد می‌افتند؛ درحالی‌که اردن از نظر مناظر طبیعی دارای کوه‌ها، قلعه‌ها، سواحل و کلیساهای قدیمی است و از نظر فرهنگی نیز یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌ها و تمدن‌های خاورمیانه را دارد.

معرفی اردن

هشتاد و پنج درصد کشور اردن از بیابان تشکیل شده است، اما همین بیابان شگفتی‌های زیادی دارد؛ برای مثال شما می‌توانید در جنوب این کشور ماسه‌های سرخ و صخره‌هایی را مشاهده کنید که تا آسمان رفته‌اند و در شرق نیز شاهد دشت‌های گسترده‌ای باشید که با سنگ‌های بازالت آتش‌فشانی پوشیده شده‌اند. در شمال این کشور می‌توانید از منظره درختان انبوه زیتون تا شکاف دره اردن که به دریای مرده کشیده می‌شود، لذت ببرید. جالب است بدانید دریای مرده پایین‌ترین نقطه کره زمین از نظر فاصله از سطح دریاست. دریای سرخ در قسمت جنوبی این کشور قرار دارد و شما می‌توانید در محل تلاقی ساحل با آب گرم دریای سرخ یکی از دیدنی‌ترین صحنه‌های مربوط به صخره‌های مرجانی را ببینید.

حقایقی درباره اردن

حدود 90 درصد از جمعیت شش و نیم میلیونی کشور اردن را مسلمانان تشکیل داده‌اند. در کنار آنان اقلیت‌های مسیحی، چرکس‌ها و چچن‌ها نیز در این کشور زندگی می‌کنند. جالب است بدانید در این کشور سن امید به زندگی 80 سال است که این رقم کمی بیشتر از انگلیس و آلمان محسوب می‌شود. در ادامه مقاله مکان‌های دیدنی اردن را به اختصار به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی محله الصفوح دبی و ساحل زیبای آن

 جاذبه‌های اردن

در ادامه به بررسی بیشتر مشهورترین جاهای دیدنی اردن می‌پردازیم:

پترا (Petra)

پترا یک شهر باستانی و بسیار عظیم و باشکوه در کوه‌های جنوبی اردن است. این شهر در قرن سوم قبل از میلاد و توسط نبطی‌ها ساخته شده و شامل معابد، کاخ‌ها، انبار، اسطبل و تعدادی مقبره است که همگی از صخره‌های سنگی تراشیده شده‌اند. یکی از مکان‌هایی که پیشنهاد می‌کنیم در راهنمای سفر به اردن از آن دیدن کنید، شهر باستانی پتراست که بازدید از آن تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

دریای مرده

دریای مرده پست‌ترین نقطه کره زمین است. در اواسط قرن بیستم مقدار استاندارد برای سطح آب دریاچه حدود 400 متر بود، اما از ابتدای دهه 1960 میلادی اسرائیل و اردن استفاده خود از آب دریاچه را برای اهداف تجاری افزایش دادند و این فعالیت‌ها سبب کاهش شدید سطح آب دریای مرده شد؛ با این حال شما می‌توانید از صحنه زیبای غروب خورشید در پایین‌ترین قسمت کره زمین لذت ببرید و به‌راحتی در این دریاچه شنا کنید.

عمان (Amman)

عمان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اردن است. همچنین مقر حکومت این کشور و محل اقامت پادشاه محسوب می‌شود.

این شهر روی تپه‌هایی در مرز شرقی کوه‌های عجلون و روی وادی عمان کوچک قرار دارد.

عقبه (Aqaba)

عقبه یا دریای سرخ در جنوب اردن قرار دارد و تنها شهر ساحلی اردن است. با سفر به این منطقه، گشت و گذار در گردشگاه‌های ساحلی و غذاخوردن در کافه‌های دریایی آن می‌توانید لحظاتی لذت‌بخش و شیرین را تجربه کنید.

کوه نِبو (Nebo)

این کوه در غرب اردن قرار دارد و ارتفاع آن حدود 820 متر از سطح دریاست. این مکان برای مسیحیان اولیه اورشلیم یک زیارتگاه است؛ زیرا حضرت موسی پس از چهل سال رهبری قبیله بنی‌اسرائیل روزی بر قله بادگیر کوه نبو ایستاد و سرزمین کنعان را مشاهده کرد؛ سپس در آن هنگام خداوند به او وحی کرد: «از آنجا عبور نکن». از بلندای قله‌های این کوه، دریای مرده و دره رود اردن و تپه‌های دوردست اورشلیم به‌خوبی نمایان هستند.

بیشتر بخوانید: مشهورترین کوه‌های قاره آسیا

کاخ‌های کویری

در ادامه راهنمای سفر به اردن کاخ‌های کویری یا قلعه‌های کویری را به شما معرفی می‌کنیم. این مکان مجموعه‌ای از خلوتگاه‌های بیابانی است که شاهزادگان اموی در قرن هشتم و در شرق عمان ساخته‌‌اند.

این مجموعه شامل کاخ‌ها، کلبه‌های مخصوص شکار و تعدادی حمام است. خلفای خاندان اموی که در سال 661 میلادی دمشق را پایتخت خود قرار داده‌ بودند، بیشتر به‌دلیل ساخت این قلعه‌ها شناخته می‌شوند که اهداف مختلف کشاورزی، سیاسی، مسکونی را با آن‌ها مدیریت می‌کردند. بی‌شک کاخ‌های کویری یکی از بهترین جاذبه‌هایی هستند که می‌توانید در طول سفر به اردن از آن‌ها دیدن کنید.

جراش (Jerash)

در ادامه راهنمای سفر به اردن شما را به شهر باستانی جراش در 45 کیلومتری شمال عمان و در نزدیکی پِترا می‌بریم که قدمت آن به بیش از 6500 سال می‌رسد. این شهر از دوران نوسنگی تحت حکومت رومیان بوده و در 70 سال گذشته در زیر ماسه‌ها پنهان بوده است. همچنین نمونه‌ای بزرگ و کامل از شهرسازی رومیان به شمار می‌رود. این شهر شامل خیابان سنگفرش‌شده، معابد مرتفع، تئاترهای عظیم و باشکوه است. اگرچه این شهر به سبک رومی و توسط رومیان ساخته ‌شده است، هنگام بازدید از مکان در طول سفر خود به کشور اردن می‌توانید وجود ترکیبی ملایم از هنر شرقی و غربی را در کنار یکدیگر حس کنید. چنانچه شما عزیزان قصد سفر به اردن را دارید، ما در مجموعه رز آبی همه‌روزه پاسخ‌گوی شما خواهیم بود تا تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را درباره تور اردن در اختیارتان بگذاریم.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات