معرفی محله الصفوح دبی و ساحل زیبای آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

به احتمال زیاد شما نیز چیزهای زیادی در مورد سواحل زیبا، آسمان‌خراش‌ها و امکانات تفریحی و رفاهی شهر دبی «Dubai» شنیده‌اید. هر نقطه از این شهر شگفت‌انگیز دارای جاذبه‌ها و ویژگی‌های مختص به خود است. یکی از جاذبه‌های مشهور و مورد توجه دبی، ساحل محله الصفوح دبی است که یکی از زیباترین سواحل آن محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها، امکانات تفریحی و دیگر موارد مربوط به این ساحل خواهیم پرداخت. اگر شما نیز نام ساحل محله الصفوح دبی را شنیده‌اید و می‌خواهید بیشتر درباره آن بدانید، با ما همراه شوید. ممکن است در سفر دبی، از این ساحل دیدن کرده و خاطرات زیبایی در آن‌جا بسازید!

ساحل الصفوح دبی

ساحل الصفوح «Al Sufouh Beach» یا محله الصفوح در دبی یکی از جواهرات پنهان شهر دبی است، به همین دلیل به آن «ساحل مخفی» نیز گفته می‌شود. این محدوده مقصد بین هتل برج‌العرب و جزیره نخل جمیرا است. الصفوح یکی از بهترین سواحل دبی در کنار موج‌های خلیج فارس است. در بین مناطق اقامتی دبی، ساحل محله الصفوح دبی دارای یک موقعیت بسیار ایده‌آل برای اقامت است. در وصف بیشتر این محدوده می‌توان گفت:

  • ساحل الصفوح که به آن سکرت بیچ «Secret Beach» یا دارک پالاس بیچ «Black Palace Beach» هم می‌گویند، با نزدیکی به تعداد زیادی رستوران، مکان‌های تفریحی و مراکز خرید، چیزی بیش از یک ساحل شنی ساده است.
  • ساحل الصفوح به خاطر وجود آب‌های کم عمق برای آب بازی کودکان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • الصفوح که مجموعه‌های رویداد متعددی مانند کنفرانس مدینه جمیرا و مرکز رویدادها را در خود جای داده است، به همین خاطر این ساحل در تمام طول سال با جشنواره‌ها، نمایش‌ها و رویدادهای متعدد، بازدید کنندگانی از سراسر جهان را جذب می‌کند.
  • از طریق ساحل محله الصفوح دبی می‌توان به انواع مراکز خرید، سوپرمارکت و حتی مراکز درمانی نیز دسترسی داشت.
  • بهترین تفریح در ساحل الصفوح برای گردشگران، دراز کشیدن روی شن‌های سفید ساحل، آفتاب گرفتن و قدم زدن در امتداد این ساحل آرام است.

ساحل محله الصفوح دبی به نسبت دیگر سواحل این شهر، کمتر شناخته شده است. اما همین ناشناختگی می‌تواند دلیلی برای لذت بردن بیشتر از این ساحل است. به‌خصوص برای افرادی که سواحل آرامتر را به سواحل شلوغ‌تر در این شهر ترجیح می‌دهند!

چه جاذبه‌هایی در نزدیکی محله الصفوح دبی وجود دارد؟

ساحل محله الصفوح دبی به‌جز این که خود به تنهایی می‌تواند با فراهم ساختن امکان قدم زدن روی شن‌ها و لذت بردن از تماشای دریا، ایده‌آل‌ترین مکان برای تفریح و آرامش باشد، اما در کنار این موضوع جاذبه‌های گردشگری بسیاری در نزدیکی این ساحل وجود دارد که گردشگران و مسافران می‌توانند پس از دیدن ساحل به آن‌ها مراجعه نمایند. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • پارک آبی وایلد وادی «Wild Wadi Water Park»

اگر به دنبال تفریحات مهیج آبی در شهر دبی هستید که نزدیک به ساحل الصفوح باشد و بتوان از طریق ساحل به آن دسترسی داشت، بهترین گزینه، پارک آبی وایلد وادی است که دقیقاً روبه‌روی برج‌العرب قرار دارد. می‌توان وایلد وادی را یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی دنیا دانست که نظیر آن حتی در اروپا وجود ندارد. سرسره 32 متری، ترن سواری در آب، سرسره مارپیچ برج سورچ، موج‌سواری در استخر موج، سفر آبی در رودخانه جوها (هیجان کمتر و آرامش بیشتر)، گرداب آب و مکان مخصوص تفریحات آبی بچه‌ها از جمله امکانات سطح بالای این پارک هستند که افراد می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. پارک آبی وایلد وادی می‌تواند برای هر گروه افراد با تمام سلایق، تفریحات متنوعی را ارائه کند که همه بتوانند از بودن در این مکان شگفت‌انگیز بیشترین لذت ممکن را ببرند.

  • بازار مدینه جمیرا «Souk Madinat Jumeirah»

بازار مدینه جمیرا در خیابان «شاه سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود» قرار داشته و کمتر از یک کیلومتر (حدود 850 متر) با پارک آبی وایلد آبی فاصله دارد؛ دسترسی به ین بازار از طریق ساحل الصفوح امکان‌پذیر است. بازار مدینه جمیرا بیشتر یک بازار سنتی است، اما انواع کالاها اعم از لوازم دکوری، سوغات، فرش ایرانی، ظروف ترک، پوشاک، غذا و ..... در این بازار عرضه شده است. ساعات کار فروشگاه‌های مدینه جمیرا از ۱۰ تا ۲۳ و همچنین ساعات کار رستوران‌های این محدوده نیز از ۸ تا ۲ است. در بازار علاوه بر خرید می‌توان به قایق‌سواری در کانال‌های ونیزی آن پرداخت و از چشم‌انداز برج‌العرب دیدن کرد. در رستوران‌های مدینه جمیرا می‌توان مزه‌های مختلف غذا در انواع رستوران‌های غربی، عربی و ایرانی را امتحان کرد.

مدینه جمیرا بیشتر از خرید، برای محیط مدرن خود در یک فضای سنتی است که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. برای گردش در کانال‌های زیبای ونیزی مدینه جمیرا باید از تور ابرا استفاده کرد. درواقع هر 20 دقیقه یک ابرا (قایق باریک) حرکت می‌کند که هر گردش آن نیز 20 دقیقه به طول می‌انجامد!

  • مرکز خرید امارات «Mall of the Emirates»

مرکز خرید امارت که در سال 2005 افتتاح شده و در نزدیکی ساحل الصفوح قرار گرفته و با استفاده از تاکسی و مترو نیز از دیگر مناطق دبی می‌توان به‌راحتی به آن دسترسی پیدا کرد. فروشگاه‌های متنوع این مرکز خرید در تمام روزهای کاری از ساعت 10 صبح تا 10 شب و در آخر هفته‌ها تا پاسی از شب باز هستند. مرکز خرید امارات محیطی فراتر از یک مرکز خرید معمولی است؛ به طوری‌که در آن می‌توان به سینما، اتاق فرار، اسکی، شهربازی و تئاتر هم رفت. ده‌ها رستوران متنوع در محیط این محموعه قرار گرفته که می‌توان انواع غذاها را در آن‌ها سفارش داد. همچنین بزرگ‌ترین پیست اسکی خاورمیانه را می‌توان از چشم‌انداز این مرکز خرید مشاهده کرد. صدها فروشگاه مختلف در این مرکز خری وجود دارد که محصولاتی از بهترین برندهای جهان را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. بازدید از این مرکز خرید به تنهایی می‌تواند یک روز کامل از گردش شما در شهر دبی را بسازد.

موارد فوق از جمله مراکز مشهور شهر دبی هستند که اتفاقاً فاصله نزدیکی به ساحل الصفوح دارند و به نوعی جزو جاذبه‌های محله الصفوح دبی در کنار ساحل زیبای آن محسوب می‌شوند. درواقع پس از گشت‌وگذار در جاذبه های محله الصفوح دبی می‌توان از آرامش ساحل الصفوح بهره برد و برعکس، پس از قدم زدن در ساحل الصفوح به گشت‌وگذار در مدینه جمیرا، مرکز خرید امارات یا پارک آبی وایلد وادی پرداخت.

بیشتر بخوانید: معرفی محله اسپرت سیتی دبی+ عکس

مسیر رسیدن به ساحل الصفوح به چه صورت است؟

ساحل الصفوح که خط ساحلی محله‌ای به همین نام را تشکیل می‌دهد، از طریق جاده در امتداد خیابان «ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» قابل دسترسی است. مسافران مترو راحت‌ترین راه را در ایستگاه شهر اینترنتی دبی یا ایستگاه مشرق خواهند داشت. همچنین از خط ساحلی با تاکسی می‌توان 10 دقیقه‌ای به الصفوح رسید. در هر کجای شهر دبی می‌توان به‌راحتی از طریق خط قرمز دبی به ایستگاه متروهای اصلی این شهر یعنی ایستگاه مترو ناخیل و ایستگاه مترو بین المللی شهر دبی دسترسی داشت. برای سوار شدن به «مونوریل پالم جمیرا» این شهر نیز باید به ایستگاه گیتوی در این محله بروید. اما برای رسیدن به ساحل الصفوح، بهترین راه استفاده از مترو و تاکسی است.

آیا ساحل الصفوح یک ساحل عمومی است؟

بازدید از ساحل الصفوح که بین جزیره نخل جمیرا و برج‌العرب واقع شده، برای بازدید عموم رایگان است. درواقع افراد می‌توانند بدون محدودیت در این ساحل حضور پیدا کنند. اما نکته قابل توجه این است که اگرچه بازدید از این ساحل رایگان است، اما امکانات تفریحی آن رایگان نیست. اما به‌هرحال هرکسی می‌تواند در این منطقه شنی، پیک‌نیک‌های آرامی در کنار دریا و چشم‌اندازی از خط افق پالم جمیرا داشته باشد!

آیا کمپ شبانه در الصفوح مجاز است؟

طبق قوانین شهرداری شهر، کمپینگ شبانه در سواحل عمومی دبی مجاز نیست. علاوه بر این، برای اطمینان از ایمنی همه بازدیدکنندگان، کباب کردن و آتش زدن در هیچ یک از سواحل باز از جمله ساحل الصفوح مجاز نیست. نقض این شرایط می‌تواند منجر به جریمه شود. به همین خاطر بیشتر گردشگران سعی می‌کنند تا در طول روز بتوانند از سواحل زیبای شهر مانند جاذبه‌های محله الصفوح دبی استفاده کرده و شب را در هتل یا اقامتگاه خود بگذرانند. برای کباب زدن و آتش روشن کردن هم می‌توان روی مقاصد توریستی جنگلی به جز شهر دبی استفاده کرد. به‌هرحال هر مقصد گردشگری شرایط خاص خود را دارد؛‌ اگر قصد استفاده از طبیعت و کمپ شبانه را دارید، شهر دبی مقصد مناسبی نیست، اما اگر می‌خواهید از بهترین امکانات تفریحی و خرید بهره بگیرید، حتماً شهر دبی ایده‌آل‌ترین مقصد با این منظور خواهد بود!

مجموعه‌های اقامتی نزدیک به الصفوح کدامند؟

در نزدیکی محله الصفوح در دبی، اقامتگاه‌هایی همچون هتل گلوریا دبی «Gloria Hotel»، هتل جمیرا القصر «Jumeirah Al Qasr» در مدینه الجمیرا و فراسر سوئیتز دبی «Fraser Suites» و .... وجود دارد. البته هتل‌های لاکچری برای اقامت گردشگران در سطح شهر دبی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان هتل آتلانتیس پالم دبی «Dubai Atlantis Palm Hotel»، جمیرا بیچ هتل «Jumeirah Beach Hotel»، هتل برج‌االعرب «Burj Al Arab»، فایو پالم جمیرا هتل «FIVE Palm Jumeirah Hotel» و ... را نام برد که با می‌توان هم در آن‌ها اقامت جذابی را تجربه کرد و هم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به سواحل همچون ساحل و محله الصفوح در دبی مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد گاردن گلوی دبی بدانید

تفاوت اصلی ساحل الصفوح با دیگر سواحل دبی در چیست؟

معمولاً در تمام مناطق و سواحل شهر دبی، همهمه و شلوغی خاصی وجود دارد، اما الصفوح را می‌توان آرام‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین ساحل شهر دبی در نظر گرفت. دلیلی اصلی آرامش این ساحل، نبود امکانات مستقیم تفریحی در این ساحل است. اگرچه مراکز تفریحی و خرید بزرگی در نزدیکی این ساحل وجود دارند که در این مطلب از آن‌ها نام بردیم، اما خود ساحل الصفوح هیچ امکانات خاصی را در خود جای نداده است. فقط می‌توان گفت که لم‌دادن روی ماسه‌های ابریشمی الصفوح است که می‌تواند گردشگران خاص و آرامش طلب را به سمت آن بکشاند. درواقع بیشتر مردم از این ساحل دوری می‌کنند، چون هیچ امکانات خاص یا رستورانی در این ساحل به چشم نمی‌خورد. اما منطقی است که در شهر شلوغی چون دبی، چنین ساحل آرامش‌بخشی هم وجود داشته باشد تا افراد خاص بتوانند از آرامش آن بهره بگیرند!

سخن پایانی

وقتی که به محله الصفوح دبی پا می‌گذارید، شن‌های زیبای این ساحل شما را از هیاهوی این شهر تجاری دور کرده و چشم شما را محو زیبایی‌های دریا و آسمان می‌کند. پارک‌الصفوح نیز مقابل همین ساحل قرار دارد. اگر برای دفعات متعدد به شهر دبی سفر کنید، به احتمال زیاد زمان‌هایی پیش می‌آید که از هیاهوی بالای این شهر خسته می‌شود و می‌خواهید چند ساعتی را در آرامش بگذرانید؛ در چنین شرایطی است که رفتن به محله الصفوح دبی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. آن‌گاه اگر به آرامش موردنظر خود در این ساحل دست یافتید، حالا می‌توانید به مکان‌های تفریحی نزدیک به این ساحل که معرفی شدند مراجعه نمایید.

سؤالات متداول

  • ساحل الصفوح در کجای دبی قرار دارد؟

ساحل الصفوح «Al Sufouh Beach» یکی از سواحل کشور دبی است که در میان منطقه نخل جمیرا و هتل بزرگ برج‌العرب است.

  • در ساحل الصفوح چه امکانات تفریحی وجود دارد؟

خود ساحل محله الصفوح دبی هیچ رستوران یا مرکز تفریحی خاصی ندارد. بلکه فقط می‌توان روی شن‌های این ساحل قدم زد و از آرامش ساحل آن بهره گرفت.

  • آیا در ساحل الصفوح پارکینگ ماشین وجود دارد؟

بله، فضای پارک زیادی در ساحل الصفوح وجود دارد. پارکینگ در امتداد شنی جلوتر از ساحل در دسترس است.

  • آیا می‌توان در ساحل الصفوح کمپ شبانه راه‌اندازی کرد؟

خیر، کمپ شبانه در سواحل دبی ممنوع است، همچنین درست کردن آتش و کباب زدن هم در این سواحل ممنوع است.

  • چه مناطق تفریحی در نزدیکی الصفوح وجود دارند؟

در ساحل الصفوح می‌توان به بهترین بازارهای شهر دبی مانند بازار مدینه جمیرا، مرکز خرید امارات و پارک آبی و تفریحی وایلد وادی دسترسی داشت.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات