شهر بپو ژاپن و چشمه‌های آب گرم و بخار معروف آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

 بپو شهری توریستی در ساحل شرقی استان اویتا در کشور ژاپن است. مردم قدیم ژاپن معتقد بودند این شهر نحس و نفرین‌شده است؛ زیرا چشمه آب گرم و بخار آن را به جهنم و عذاب الهی تشبیه می‌کردند؛ به همین دلیل ژاپنی‌ها این چشمه به‌خصوص را به نام جیگوکو، به معنای جهنم می‌شناسند. به‌تدریج و بعد از اتمام جنگ جهانی دوم، ساکنان این شهر برای کسب درآمد ویلاهای خود در شهر بپو ژاپن را به هتل و اقامتگاه تبدیل کردند. این کار سبب جذب توریست در ابتدا از محدوده استان اویتا، سپس سرتاسر ژاپن و در حال حاضر کل دنیا شده است.

جالب است بدانید چشمه آب گرم شهر بپو بعد از چشمه آب گرم پارک ملی یلواستون در ایالات‌متحده آمریکا، بزرگ‌ترین چشمه آب گرم و بخار در جهان به شمار می‌رود. از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر بپو ژاپن می‌توان به کوه تسورومی، دریاچه شیداکا و فلات کیجیما اشاره کرد، اما همان‌طور که احتمالاً حدس زدید، محبوب‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها و نماد اصلی این شهر، چشمه‌های آب گرم آن است که در تور ژاپن می‌توانید آن را تجربه کنید.

 چشمه‌های آب گرم شهر بپو ژاپن

 ویژگی اصلی چشمه‌های آب گرم بپو که دانشمندان نیز به آن توجه کرده‌اند، میزان مواد معدنی موجود در این چشمه‌هاست. از لحاظ علمی ۱۱ نوع چشمه آب گرم وجود دارد که این شهر شگفت‌انگیز، ۱۰ نوع از آن‌ها را درون خود جای داده و تنها از وجود چشمه آب گرم رادیومی بی‌بهره است.

 نوعی چشمه آب گرم در این شهر توریستی وجود دارد که حتی فکر نمی‌کنید بتوانید به آن نزدیک شوید؛ زیرا دمای این چشمه به ۹۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این چشمه یکی از ترسناک‌ترین چشمه‌هاست؛ فرض کنید هنگام قدم‌زدن ناگهان پایتان می‌لغزد، درون این چشمه سقوط می‌کنید و به طرز فجیعی می‌میرید، اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید معروف‌ترین غذاهای بپو را به‌کمک این چشمه می‌پزند؛ به این صورت که غذا را آب‌پز یا بخارپز کرده و برای مراجعه‌کنندگان در اقامتگاه یا محل مدنظرشان سرو می‌کنند. معروف‌ترین غذای بخارپزشده توسط چشمه جهنمی، تخم‌مرغ آب‌پز و پودینگ پخته‌شده است. اگر روزی به شهر بپو در ژاپن سفر کردید، فراموش نکنید غذای بومی این منطقه را امتحان کنید که آوازه‌اش در کل دنیا پیچیده است.

بیشتر بخوانید: آبشار شیرایتو ژاپن منظره ای که هیچ وقت فراموش نمی‌کنید

 شهر بپو مجموعه‌ای از هشت منطقه از چشمه‌های آب گرم است که معمولاً این چشمه‌ها در نقشه و در میان مردم، با نام Beppu Hattu شناخته می‌شوند. هرکدام از این چشمه‌ها ویژگی خاص خود را دارند. هر استراحتگاه فردی نیز دارای حمام‌های چشمه آب گرم مدرن و مجهز است. بیشتر چشمه‌های آب گرم، آب خود را از مناطق بپو، کاناوا، کانکایجی، میوبان، کامگاوا، شیباسکی، هوریتا و هاماواکی تأمین می‌کنند. کیفیت معدنی آب در هر منطقه از بپو متفاوت است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند از انواع امکانات چشمه‌های آب گرم از مجتمع‌های سرپوشیده گرفته تا استخرهای روباز در مناطق طبیعی بهره‌مند شوند. فراموش نکنید که می‌توانید به‌صورت جداگانه برای هرکدام از این آیتم‌های نام‌برده و چشمه‌های آب گرم بلیت تهیه کنید، اما یک بلیت برای استفاده و لذت‌بردن از تمامی آن‌ها وجود دارد که خرید آن از خرید بلیت‌های جداگانه به‌صرفه‌تر است.

 انواع چشمه‌های گرم از جمله چشمه‌هایی که کلرید بالایی دارند تا آن‌ها که دارای کربنات سدیم بالایی هستند، در بپو وجود دارند. برخی مدعی هستند بسیاری از حمام‌ها جنبه درمانی دارند و برای بیماری‌هایی مانند نورالژی، روماتیسم و خستگی مفید هستند. همچنین می‌توانید آب چشمه را در برخی از چشمه‌های آب گرم بنوشید که گفته می‌شود نوشیدن آن به درمان گاستروانتریت، دیابت و نقرس کمک می‌کند (حتماً از قبل با کارکنان و پزشک متخصص مشورت کنید).

افسانه ژاپنی‌ها درباره چشمه آب گرم بپو

براساس افسانه‌های ژاپنی، آب چشمه این منطقه را برای اولین بار خدایان سوکونابیکونا و اوکونینوشی در قرن هشتم استفاده و به این زمین اعطا کردند. این خدایان از Iyo-no-Kuni بازدید کردند که اکنون استان Ehime در ژاپن شناخته می‌شود. در حین بازدید از منطقه، سوکونابیکونا به‌دلیل بیماری‌ای که داشت بی‌هوش شد و روی زمین افتاد. اوکونینوشی برای درمان او آب را از بپو اونسن، به دوگو اونسن، جایی که روی زمین از حال رفته بود، فرستاد. سوکونابیکونا آب را نوشید، در آن استحمام کرد و به‌طور معجزه‌آسایی درمان شد.

بیشتر بخوانید: پارک هیتاچی، سرزمینی پر از گل‌های رنگارنگ

سخن پایانی

 از جنگ جهانی دوم تاکنون، علاوه بر جاذبه‌های سنتی تعدادی از جاذبه‌های گردشگری مدرن در بپو ایجاد شده است. در این شهر تاریخی آکواریوم و باغ‌وحش شگفت‌انگیزی ساخته شده است، اما همچنان چشمه‌های آب گرم دلیل اصلی سفر توریست‌ها به بپو ژاپن است. می‌توانید با سفر به این شهر از ۸ منطقه معروف چشمه آب گرم آن نهایت استفاده و لذت را ببرید. برای رسیدن به مقصد بپو می‌توانید بلیت قطار یا اتوبوس تهیه کنید و چمدان خود را برای اقامتی آرامش‌بخش و شاید درمانی ببندید. فراموش نکنید که در چشمه جهنمی حمام نکنید؛ وگرنه هیچ‌گاه به خانه برنمی‌گردید. پودینگ، تخم‌مرغ آب‌پز و مرغ این شهر از محبوب‌ترین غذاها به شمار می‌روند؛ پس امتحان آن‌ها برای تجربه‌ای خاص هیچ ضرری ندارد. اگر می‌خواهید از هر هشت منطقه بازدید کنید، پیشنهاد ما به شما اقامت یک‌هفته‌ای است تا بتوانید از امکانات تمامی آن‌ها بهره ببرید. به این شهر تاریخی سفر کنید و به جسم و روح خود، تازگی ببخشید.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا

49990000
مشاهده

تور اسپانیا-امارات

اسپانیا-یونان

49990000
مشاهده

تور فرانسه

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات