آبشار شیرایتو ژاپن منظره ای که هیچ وقت فراموش نمی‌کنید

2 سال پیش 0 دیدگاه

در سرتاسر ژاپن، چندین آبشار به نام « آبشار شیرایتو ژاپن» مانند آبشار استان ناگانو وجود دارد. آبشار شیراتو که در این مقاله به تصویر کشیده شده است، در استان شیزوئوکا و در نزدیکی کوه فوجی قرار دارد. کوه فوجی و اطراف آن در سال 2013 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. آبشار شیرایتو، آب زیرزمینی کوه فوجی را کانالیزه می‌کند و نهرهای آبشار زیبای آن نیز از زمان‌های قدیم محبوب بوده‌اند که اغلب با قوام ابریشم مقایسه می‌شوند. اگر قصد سفر به ژاپن را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما ار آبشار شیرایتو آن دیدن کنید.

آبشار شیرایتو در ژاپن

آشنایی با آبشار شیرایتو در کشور ژاپن

آبشار شیرایتو ژاپن، آب چشمه فوجیسان را در طول حدود 200 متر بیرون می‌زند. گمان می‌رود که در قرن‌های 15 و 16 هاسگاوا کاکوگیو، بنیانگذار فوجی-کو در اینجا اعمال مذهبی انجام می‌داد و تمرین‌کنندگان عمدتا فوجی-کو در اینجا زیارت می‌کردند و اعمال مذهبی انجام می‌دادند.

در کوهپایه‌های جنوب غربی فوجیسان، این آبشار از آب چشمه فوجیسان سرچشمه می‌گیرد. آب از دیواره صخره‌ای منحنی به اندازه 20 متر ارتفاع و 200 متر عرض شبیه رشته‌های نازک ابریشم (شیرایتو) سرازیر می‌شود که به صورت عمودی چیده شده‌اند، به همین دلیل این نام را به این آبشار داده‌اند. در نزدیکی آبشار شیرایتو در ژاپن، آبشار Otodome قرار دارد که دارای یک قطر 26 متری و جریان آب شدید و پر سر و صداست. هر دوی این آبشارها به عنوان بخشی از 100 آبشار معروف ژاپن انتخاب شده‌اند و به خوبی، یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

آبشار شیرایتو در کشور ژاپن

تاریخچه آبشار شیرایتو ژاپن

آبشار شیرایتو در ژاپن در طول تاریخ کشور ژاپن مورد علاقه هنرمندان و اربابان فئودال بوده است. بنیانگذار شوگونات کاماکورا (1185 - 1333)، میناموتو نو یوریتومو، و اودا نوبوناگا، ارباب مشهوری که راه را برای اتحاد ژاپن در دوره آشفته کشورهای متخاصم (1467 - 1568) هموار کرد، هر دو از آبشار شیرایتو بازدید کرده و با الهام از آن شعر سروده‌اند.

بیشتر بخوانید: افراد مشهور در ژاپن

بین پایان دوره جنگ و اوایل دوره ادو (1603 - 1867)، گروهی به نام فوجیکو به رهبری هاسگاوا کاکوگیو، کوه فوجی را پرستش و شروع به استفاده از منطقه آبشار شیرایتو برای آموزش زاهدانه کردند. مدتی نیز از این منطقه به عنوان مکان مقدس برای آموزش و نیایش استفاده می‌شد.

در سال 1936، آبشار شیرایتو به عنوان یک اثر طبیعی ملی تعیین شد. در سال 2013 کوه فوجی و 25 مکان اطراف آن به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شدند و آبشار شیرایتو ژاپن به عنوان یکی از این مکان‌ها گنجانده شد.

مناظر زیبا در آبشار شیرایتو

در این منطقه، آب از صخره‌ها جاری می‌شود. بیشتر آبشارها از رودخانه‌ها می‌ریزند اما آبشار شیرایتو از یک صخره سنگی می‌ریزد. صخره‌ای که آبشار شیرایتو در ژاپن از آن با سرعت 1.5 تن در ثانیه منتهی می‌شود، بسیار بزرگ است و 150 متر عرض و 20 متر ارتفاع دارد.

جاذبه آبشار شیرایتو

زمین‌شناسی محلی آبشار شیرایتو دلیل این منظره عجیب است. زمین منطقه توسط دو لایه از تخلخل‌های مختلف تشکیل شده که لایه متخلخل‌تر بالای لایه، بسیار کمتر نفوذپذیر است. از شکاف بین این دو لایه است که آبشار شیرایتو خارج می‌شود.

نمایی از آبشار شیرایتو از دو رصدخانه

دو مکان وجود دارد که از آنجا می‌توانید منظره‌ای عالی از آبشار شیرایتو ژاپن ببینید. اولین مورد شما را دقیقا به این آبشار نزدیک می‌کند. علیرغم تصویر ظریف ابریشم که توسط آبشار شیرایتو برانگیخته شده است، هنگامی که این آبشارها از نزدیک دیده می‌شوند، غرش قدرتمندی از آن‌ها به گوش می‌رسد که ممکن است شما را شگفت‌زده کند. از این رصدخانه خواهید دید که آب، آنقدر شفاف است که می‌توانید کف آن را ببینید.

جاذبه‌های آبشار شیرایتو ژاپن

آبشار شیرایتو و کوه فوجی

رصدخانه دیگر در بالای یک تپه قرار دارد. از اینجا می‌توانید آبشار شیرایتو را از بالا ببینید. از اینجا نه تنها منظره واضحی از آبشار دارید که از صخره بیرون می‌آید، بلکه می‌توانید کوه فوجی را در یک روز صاف آفتابی باشکوه کامل ببینید!

بیشتر بخوانید: کوه های آتشفشانی ژاپن | فوران آتشفشان در طبیعت زیبای ژاپن

آبشار اتودوم

درست کنار آبشار شیرایتو ژاپن، آبشار Otodome را خواهید یافت. این آبشار در مقایسه با آبشار شیرایتو صدای بلندتر و قدرت بیشتری دارد. نام آن از داستانی در دوره کاماکورا گرفته شده است. در اینجا بود که دو برادر جنگجو سعی کردند برای انتقام از پدر فوت شده خود، توطئه کنند اما به دلیل صدای بلند آبشار نتوانستند این کار را انجام دهند. آن‌ها به شدت خدایان را برای توقف صدای آبشار دعا کردند. افسانه‌ها می‌گوید که فقط برای یک ثانیه این کار انجام شد. از این رو این آبشار به نام Oto (صدا) Dome (توقف) نامگذاری شده است.

آبشار اتودوم

در ژاپن آبشارهای متعددی به نام «آبشار شیرایتو» وجود دارد. «شیرایتو» به معنای نخ سفید و ریزش آب‌های سفید ملایم به زمین است. آبشار Shiraito در این مقاله به آبشار شهر Karuizawa اشاره دارد. Karuizawa یک شهر تفریحی محبوب در استان ناگانوست که مردم برای استراحت از زندگی پرمشغله شهری خود از آن بازدید می‌کنند. آبشار شیرایتو یک مقصد عالی برای کسانی است که به دنبال آرامش و آسایش هستند.

زمان بازدید از آبشار شیرایتو

زمان بازدید از آبشار شیرایتو

آبشار شیرایتو در ژاپن در فضای سبز تازه احاطه شده است و یک مقصد محبوب در تمام طول سال به شمار می‌رود که در ماه مه و بین اواخر اکتبر و اوایل نوامبر به اوج محبوبیت خود می‌رسد. در ماه می، درختان و گیاهان این منطقه سبز می‌شوند. آبشار شیرایتو حدود 30 دقیقه با اتوبوس از ایستگاه Karuizawa فاصله دارد. اگرچه ارتفاع آبشار تنها 3 متر است اما عرض آن به 70 متر می‌رسد و تا حد زیادی منحنی است و ریزش در نتیجه عبور آب از شکاف‌های لایه‌های سنگی صورت می‌گیرد.

جاذبه‌های آبشار شیرایتو ژاپن

جاذبه‌های آبشار شیرایتو ژاپن

آب چشمه شیرینی که از آبشار شیرایتو ژاپن سرازیر می‌شود، در واقع آب‌های زیرزمینی است که از بالا سرچشمه می‌گیرند. حدود شش سال طول می‌کشد تا آب از بالا سرچشمه بگیرد، یعنی آبی که از آب‌های زیرزمینی یا بارانی می‌بینید، مربوط به شش سال پیش است. از آنجایی که منبع آبشار از آب‌های زیرزمینی است، جاذبه آبشار شیرایتو هیچ‌گاه بی‌آب نمی‌شود. صرف نظر از آب و هوا یا فصل، آبشار شیرایتو همیشه فعال است.

هنگام بازدید از آبشار شیرایتو، یکی از کارهایی که احتمالا می‌خواهید انجام دهید، این است که زیبایی آبشار را عکاسی کنید. می‌توانید با تلفن خود عکس بگیرید یا کمی با تنظیمات دوربین خود بازی کنید تا آبشار شیرایتو را در زیباترین لحظه‌اش ثبت کنید.

آبشار شیرایتو و کوه فوجی

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور یونان

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات