معرفی شهر یکاترینبورگ روسیه + حقایق جالب و جاذبه‌ها

2 سال پیش 0 دیدگاه

یکاترینبورگ چهارمین شهر پرجمعیت روسیه و پایتخت اورال است و در وسط قاره اوراسیا و در مرز اروپا و آسیا قرار دارد. این شهر را امپراتور روسیه تزاری یعنی پیتر کبیر تأسیس کرد و در این شهر بود که آخرین امپراتور روسیه، یعنی نیکلاس دوم و خانواده او کشته شدند. اگر قصد سفر به این کشور با تور روسیه را دارید بازدید از این شهر تاریخی را از دست ندهید.

یکاترینبورگ در کجا واقع شده است؟

این شهر در فاصله 2299 کیلومتری از سن‌پترزبورگ و 1778 کیلومتری شهر مسکو و همچنین در فاصله 3375 کیلومتری غرب ایرکوتسک (یکی از شهرهای اصلی سیبری) قرار دارد. برای رسیدن به این شهر می‌توانید پس از پرواز به مسکو (پایتخت روسیه) هم از طریق راه‌آهن و هم از طریق خطوط هوایی خود را به این شهر برسانید. لازم است بدانید درصورت استفاده از قطار برای طی‌کردن مسافت بین مسکو و یکاترینبورگ، حدود 26 ساعت در مسیر خواهید بود.

جاذبه‌های شهر یکاترینبورگ

در ادامه به بررسی بهترین جاذبه‌های شهر یکاترینبورگ روسیه می‌پردازیم:

  • کلیسای خونین

یکی از جاذبه‌های شهر یکاترینبورگ بزرگ‌ترین کلیسای آن است که به سبک بیزانس ساخته شده و «کلیسای خونین» نام دارد. جالب است بدانید آخرین امپراتور روسیه تزاری یعنی نیکلاس دوم از خاندان رومانوف و خانواده او قبل از ساخت کلیسا در این مکان اعدام شدند. بعدها برای ادای احترام به آن‌ها در این مکان کلیسایی با عنوان «کلیسا بر روی خون» ساخته شد. خانه‌ای که رومانوف‌ها در آن اعدام شدند، در سال 1977 تخریب شد. در سال 2000 مجوز ساخت یک کلیسا در این مکان صادر شد و درنهایت در سال 2003 کار ساخت کلیسا به پایان رسید.

هر ساله در روزهایی مخصوص مراسم‌های یادبودی برای زنده نگه‌داشتن یاد خاندان رومانوف در این کلیسا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: شبه جزیره کامچاتکا | منطقه‌ای رویایی در روسیه

  • میدان 1905

میدان 1905 که به آن «میدان» نیز گفته می‌شود، ترکیبی از دو میدان کلیسای جامع و میدان تجاری اصلی است و در سال 1930 و پس از تخریب کلیسای اپیفانی، شکل امروزی خود را به دست آورده است. این میدان در سال‌های ابتدایی قرن بیستم مرکز تجمعات انقلابی شهر یکاترینبورگ بود. در سال 1905 نیز اولین تجمع انقلابی در این میدان برگزار شد.

  • پلوتینکا

یکی از جاذبه‌های یکاترینبورگ که در مدت اقامت خود در این شهر می‌توانید از آن دیدن کنید، سد پلوتینکاست. این منطقه یکی از جاذبه‌های معروف یکاترینبورگ است که درست در کنار آن دریاچه‌ای زیبا به نام «براد» قرار دارد که در فصل تابستان مقصد بسیاری از گردشگران است و هرساله جشنواره‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود. همچنین پلوتینکا یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های شهر یکاترینبورگ و حتی روسیه را در خود جای داده است که سبب شده این مکان همواره مقصد عکاسان و دوستداران عکاسی باشد.

  • خانه کریلوفِ آهنگر

خانه کریلوف که یک آهنگر ساده به نام سرگئی کریلوف، در روستایی به نام کونارا در شهر یکاترینبورگ روسیه ساخته است، خانه‌های افسانه‌ای پریان در داستان‌ها را به یاد شما می‌آورد. گردشگرانی که از این خانه بازدید می‌کنند، پس از دیدن این مکان چوبی و سنتی و حکاکی‌های ظریف و دیوارهای رنگی این اثر زیبا را تحسین می‌کنند.

این خانه بین سال‌های 1954 تا 1967 ساخته شده است. سرگئی کریلوف برای تزیین فضای داخلی این خانه از زیورآلات سنتی و همچنین افسانه‌های روسی الهام گرفته است.

وی در سال 2003 از دنیا رفت و هم‌اکنون وظیفه نگهداری از خانه او به عهده خانواده‌اش است.

فراموش نکنید که در سفر خود به یکاترینبورگ حتماً از این هنر بی‌نظیر دیدن کنید و لذت ببرید.

  • قصر راستورگویف خاریتونوف

یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های شهر یکاترینبورگ در روسیه کاخ راستورگویف خاریتونوف است، این خانه شهری به سبک نئوکلاسیک دارد و در سال 1794 توسط یک تاجر به نام لِف راستورگویف ساخته شده است.

در حال حاضر این قصر نام خود را از داماد راستورگویف یعنی خاریتونوف گرفته است؛ زیرا او در سال 1824 این خانه را به ارث برد و از یک معمار به نام میخائیل پاولوویچ کمک گرفت تا مجموعه ساختمان‌های این ملک را با ساخت گذرگاه‌هایی سرپوشیده به یکدیگر متصل کند. ر سال 1837 خاریتونوف به‌دلیل بدرفتاری و ظلم به اهالی شهر به زندان افتاد و به همین دلیل کاخ متروکه شد! اما در سال‌های 1930 تا 1940 یعنی در زمان شوروی این کاخ تعمیر و به مدرسه هنر تبدیل شد.

یادبود لاله سیاه

یادبود لاله سیاه بنایی است که در سال 1995 در شهر یکاترینبورگ به‌منظور احترام به سربازان روسی که در جنگ شوروی- افغانستان کشته یا دچار معلولیت شده‌اند ساخته شد. درواقع لاله سیاه نام هواپیمایی بود که در آن سال‌ها اجساد سربازان شوروی را به روسیه بازمی‌گرداند. جنگجویان افغان به این هواپیماها لاله سیاه می‌گفتند! این بنا شامل ستون‌هایی است که نام از دست رفتگان این جنگ روی آن‌ها حک شده است. در وسط این ستون‌ها یک سرباز روی زمین نشسته و سر خود را پایین گرفته است.

  • مجسمه یاکوف سوردلوف

یاکوف میخایلوویچ سوردلوف یکی از مقامات جمهوری شوروی و رهبر حزب بولشویک روسیه بود. جالب است بدانید سوردلوف فردی بود که دستور اعدام امپراتور نیکلاس رومانوف دوم و خانواده او در شهر یکاترینبورگ روسیه را صادر کرد.

  • تئاتر اپرا و باله شهر یکاترینبورگ

این تئاتر که در سال 1912 در شهر یکاترینبورگ در روسیه تأسیس شد، همواره یکی از مکان‌های مهم فرهنگی هنری در این شهر بوده است. این تئاتر مجلل را ولادیمیر نیکولاویچ به سبک خانه‌های اُپرای وین طراحی کرده است.

حقایق جالب درباره شهر یکاترینبورگ روسیه

شهر یکاترینبورگ مملو از حقایق و تاریخچه‌های جذاب است که دانستن آن‌ها برای گردشگران جذابیت زیادی خواهد داشت.

  • محلی برای جنگ باندهای مافیایی در دهه 1990

جالب است بدانید در دهه 90 میلادی یک باند مافیایی به نام اورالماش به‌دنبال به‌ دست آوردن سود مالی ابتدا سعی در کنترل و تصاحب کسب ‌و کارهای اطراف خود داشتند و با گذشت زمان به سراغ هدف‌های بزرگ‌تر می‌رفتند.

با از بین رفتن اتحاد جماهیر شوروی باندهای مافیایی به قدرت بیشتری دست یافتند و همین امر سبب شد این باندها بر سر به ‌دست ‌آوردن زمین با یکدیگر جنگ کنند. هرکدام از این باندهای مافیایی کشته‌شدگان خود را در قبرستان‌های مخصوص خود دفن کردند که امروزه پس از گذشت حدود 3 دهه به مکانی دیدنی برای گردشگران تبدیل شده است.

  • اولین شهر صنعتی روسیه

شهر یکاترینبورگ اولین شهر صنعتی روسیه است و در گذشته صنعت فلزکاری یکی از صنایع اصلی این شهر بوده است. اهمیت این صنعت هنگامی بیشتر شد که با احداث خط آهن، این شهر به سیبری وصل شد!

 

  • رشته‌کوه‌های اورال

رشته‌کوه‌های اورال که حدود 250-300 سال قدمت دارند، در نزدیکی شهر یکاترینبورگ قرار دارند و انباشته از انواع سنگ‌های قیمتی و مواد معدنی هستند.

  • کهن‌ترین مجسمه چوبی جهان

بی‌شک مجسمه شیگیر جاذبه شهر یکاترینبورگ است و حدود 11500 سال قدمت دارد؛ یعنی قدمت آن حتی از برج بابل هم بیشتر است. این مجسمه را در یک باتلاق در رشته‌کوه‌های اورال پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: بازدید از ساحل شیشه‌های رنگی در روسیه

  • پایتخت ورزشی

در شهر یکاترینبورگ حدود 400 مکان ورزشی و 40 استخر وجود دارد، این شهر یکی از 11 شهر روسیه است که در سال 2018 میزبان مسابقات جام جهانی بودند؛ به همین دلیل در این شهر 16 استادیوم وجود دارد.

  • پایان امپراتوری روسیه

همان‌طور که در ابتدای مقاله بیان شد، خاندان رومانوف در این شهر اعدام شدند و حکومت تزاری روسیه در شهر یکاترینبورگ و با مرگ نیکولاس رومانوف دوم خاتمه یافت! البته جالب است بدانید بسیاری از افراد معتقدند دختر کوچک این خانواده یعنی پرنسس آناستازیا از این اعدام جان سالم به در برد و توانست در خفا به زندگی خود ادامه دهد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات