دیدنی‌های شهر آویلا در اسپانیا و دیوارهای باستانی آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

جاذبه شهر آویلا به‌عنوان یک شهر تاریخی زیبا در میان گردشگران مشهور است. 180000 نفر در داخل دیوارهای شهر قرون وسطایی زندگی می‌کنند! آویلا در نزدیکی شهر مادرید، پایتخت اسپانیا قرار دارد و در طی یک ساعت با ماشین می‌توان از مادرید به آویلا رسید. دیدنی‌های آویلا برای گردشگرانی که در تور اسپانیا مشتاق هستند با سبک زندگی سنتی و بدون تغییر اسپانیا آشنا شوند، گزینه‌ای مناسب است.

درواقع باید گفت از قرن‌ها پیش شهر آویلا پشت دیوارهای سنتی بدون تغییر باقی مانده است. با زندگی در فضای آرام و دل‌نشین آویلا احساس می‌کنید به اسپانیای قرون وسطی بازگشته‌اید. جاذبه‌های توریستی آویلای اسپانیا شامل بناهای تاریخی و دیگر مکان‌های معماری عالی است. همچنین در این شهر، جشن مهمی برگزار می‌شود که جشن بابانوئل ترزا نام دارد. اگر دوست دارید بیشتر با دلایل این جاذبه‌ها آشنا شوید، در ادامه مقاله به معرفی جاذبه‌های گردشگری آویلا می‌پردازیم.

مورالاس، دیوارهای باستانی آویلا

مورالاس مشهورترین جای دیدنی آویلاست و این دیوارهای باستانی باعث شده که شهر آویلا یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی مادرید به شمار برود.  این دیوارهای باستانی که امروزه آویلا را در بر می‌گیرند، پس از فتح مجدد آویلا توسط مسیحیان، به خط دفاعی مهمی در برابر مورها تبدیل شدند. Raimundo de Borgoña داماد آلفونسو ششم، این دیوارهای محافظ را بین سال‌های 1090 و 1099 بنا کرد. این دیوار مستطیل شکل سنگی 2557 متر امتداد دارد. همچنین با ابهت در ارتفاع متوسط 12 متری، همراه با برج‌های تاج‌دار و برج‌های گرد برای دیده‌بانی نگهبانان استفاده می‌شد. در گذشته، 9 دروازه راه ورود به شهر را فراهم می‌کرد. دیدنی‌ترین دروازه‌ها Puerta de San Vicente و Puerta del Alcázar هستند که از سنگ‌های دوره رومی ساخته شدند.

 بین این دو دروازه، برج کلیسای جامع قرار دارد. برج کلیسای جامع که به‌عنوان Ciborro شناخته می‌شود، بخشی از دفاع شهر را تشکیل می‌داد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب دیوار که در سمت شمالی شهر در کنار Puerta del Carme n قرار دارد، یک برج باریک است که در بالای آن لانه‌های لک‌لک قرار دارد (لانه لک‌لک در سراسر منطقه کاستیل رایج است). گردشگران می‌توانند با طی‌کردن پله‌هایی که به مسیر پیاده‌روی منتهی می‌شود، با یک تور پیاده‌روی جاذبه شهر آویلا را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با شهر زاراگوزا از شهرهای دیدنی و خوش آب‌وهوای اسپانیا

دیوارهای شهر آویلا

کلیسای سان ویسنته شهر آویلا اسپانیا

خارج از دیوارهای شهر کلیسای Puerta de San Vicente قرار دارد. اعتقاد مردم بر این است که سان ویسنته در سال 300 پس از میلاد به شهادت رسیده است. بخش‌های زیادی از کلیسا در اوایل قرن 12 ساخته شده، اما بقیه ساختمان کلیسا در قرن چهاردهم تکمیل شده است. ورودی کلیسا، از طریق یک درگاه بزرگ گوتیک صورت می‌گیرد که توسط دو برج قاب شده است. در سراسر ساختمان سبک‌های مختلف معماری به چشم می‌خورد و گردشگرانی که از کلیسای سان ویسنته دیدن می‌کنند، حتماً هنگام بازدید فضای داخلی باشکوه آن را تحسین خواهند کرد. این کلیسا هر روزه با پرداخت هزینه ورودی به روی عموم باز است. در اینجا مراسم عشای ربانی در صبح یکشنبه برگزار می‌شود و تنها بعدازظهر یکشنبه برای بازدیدهای فرهنگی باز است.

کلیسا شهر آویلا اسپانیا

صومعه سنت توماس

 صومعه سنت توماس آویلا در محیطی آرام قرار دارد. این مکان با اهدایی از پادشاهان کاتولیک فردیناند و ایزابلا در سال 1483 تأسیس شد. پادشاهان کاتولیک نیز از این صومعه به‌عنوان کاخ تابستانی استفاده می‌کردند. نمای صومعه ظاهری شیک دارد و فضای داخلی آن تاریک است. محراب مرتفع صومعه یک تابلو فوق‌العاده را به نمایش می‌گذارد؛ شاهکاری از هنر پدرو دی بروگته که صحنه‌هایی از زندگی سنت توماس آکویناس را به تصویر می‌کشد.

موزه آویلا

 آثار موجود در موزه آویلا برای دوره‌های تاریخی مختلف است. این آثار برای دوران پارینه‌سنگی ماقبل تاریخ، عصر برنز و آهن تا مراحل مختلف تاریخ ثبت‌شده از دوره رومی تا قرن نوزدهم تمرکز دارند. نمونه‌های موجود در این موزه از سراسر اسپانیا گردآوری شده است. بخش‌هایی از موزه آویلا بر فرهنگ سنتی روستای آویلا، از جمله هنر، صنایع‌دستی و جنبه‌های اجتماعی، با تأکید بر سنت‌هایی که در خطر سقوط هستند، تمرکز می‌کند. بالاترین بخش موزه به یافته‌های باستان‌شناسی از درون دیوارهای شهر اختصاص دارد. این موزه در تمام طول سال از سه‌شنبه تا یکشنبه باز است.

جاهای دیدنی شهر آویلا اسپانیا

میدان پلازا مایور

مانند بیشتر شهرهای اسپانیا، آویلا نیز یک میدان مرکزی دارد که یک مکان تجمع متداول برای معاشرت مردم است. پلازا مایور هم جاذبه شهر آویلا محسوب می‌شود و به‌عنوان Plaza del Mercado Chico یا Plaza Mercado Grande شناخته می‌شود. این مکان، شاید خیلی بزرگ نباشد، اما مکان فوق‌العاده‌ای برای بازدید است. این میدان منحصربه‌فرد یک محیط طاق‌دار معمولی دارد که در آن رستوران‌ها و مغازه‌های زیادی قرار گرفته است و مکان ایده‌آلی برای توقف و لذت‌بردن از یک اسپرسو روی یکی از نیمکت‌های متعدد برای تماشای رفت و آمد مردم است. گردشگران و مردم محلی به‌طور یکسان در این میدان رفت و آمد می‌کنند و بسیاری از رویدادهای مهم فرهنگی و اجتماعی شهر در اینجا برگزار می‌شود.

بازدید از محله یهودیان در آویلا

این محله یکی از جاذبه‌های شهر آویلاست. در قرون وسطی، شهر آویلا دارای یک جامعه یهودی بزرگ، شکوفا و بانفوذ بود. یهودیان در دو منطقه در داخل دیوارهای شهر زندگی می‌کردند. گوشه شمال شرقی اطراف Puerta de San Vicente و در گوشه جنوب غربی بین Puerta de la Mala Dicha و Puerta del Puente بود. یکی از کنیسه‌های شهر، کنیسه بلفوراد در این خیابان قرار داشت که اکنون به کلیسای کوچک قرن شانزدهمی Nuestra Senora de las Nieves تبدیل شده است. در جنوب کلیسای کوچک، خوابگاهی به نام La Sinagoga وجود دارد که خانه سابق خاخام بود و مملو از منابع عبری است.

محله یهودیان آویلا

صومعه لاس گوردیلاس

این صومعه معروف جاذبه شهر آویلاست و در خارج از دیوارهای شهر آویلا به نام Las Gordillas در کنار مزرعه‌ای که قبلاً در نزدیکی آن قرار داشت، شناخته می‌شود. صومعه رنسانس که یک بنای یادبود ملی است، در قرن شانزدهم ساخته شد؛ اگرچه بیشتر ساختمان بعداً بازسازی شد. این کلیسا که از آجر ساخته شده، دارای یک پناهگاه الهام‌بخش و یک شبستان است.

اثر چهارپست

Cuatro Postes یک بنای تاریخی متشکل از چهار ستون دوریک پنج‌متری است که یک صلیب بزرگ ساخته شده از گرانیت را قاب می‌کند. این بنا که در اواخر قرن شانزدهم ساخته شد، نقطه توقفی برای زیارتگاه سان لئوناردو در نظر گرفته شد؛ زیرا یکی از مکان‌هایی است که سانتا ترزا عیسی در آن استراحت می‌کند. این نقطه دیدنی محبوب به گردشگران این فرصت را می‌دهد تا آویلا و تمام دیوارهای تاریخی آن را از بالا و همچنین مناظر پانوراما از چشم‌انداز اطراف را مشاهده کنند. زمانی که دیوارهای شهر و مکان‌های دیدنی روشن می‌شوند، مناظر به‌خصوص در شب جادویی به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: شهر زیبای سویل | جاذبه سویل از مناطق دیدنی و جذاب کشور اسپانیا

جاهای دیدنی شهر آویلا اسپانیا

بهترین هتل‌های شهر آویلا اسپانیا

 مانند هر شهر دیگری در اسپانیا، آویلا بازدیدکنندگان خود را به محیطی پر از آرامش دعوت می‌کند. در ادامه مقاله بهتر است با تعدادی از هتل‌های شهر آویلا آشنا شوید که می‌توانید در صورت سفر با تور مادرید، یک روز خود را در این هتل‌ها سپری کنید. 

  • هتل‌های لوکس

همان‌طور که از نام این هتل پیداست، La Casa del Presidente پنج ستاره زمانی خانه اولین نخست‌وزیر اسپانیا بود. این هتل در نزدیکی دیوارهای شهر آویلا، نزدیک به Puerta de Santa Teresa قرار دارد. مهمانان می‌توانند از این محیط بی‌نظیر لذت ببرند. امکانات هتل عبارت است از استخر روباز، رستوران لذیذ و صبحانه رایگان. یک هتل چهار ستاره برجسته در داخل دیوارهای شهر، پارادور د اویلا در یک قصر بازسازی‌شده قرن شانزدهمی قرار دارد. اتاق‌های بزرگ مهمان دارای دکوراسیون سنتی، از جمله کف کاشی و کرکره‌های چوبی و چشم‌اندازهای باورنکردنی از دیوارهای شهر یا باغ زیبا هستند. رستوران لذیذ هتل نیز غذاهای سنتی منطقه را سرو می‌کند. برای سفر و دیدن جاذبه شهر آویلا اقامت در یک هتل زیبا یکی از ضروریات محسوب می‌شود.

  • هتل مقرون به صرفه

هتل سه ستاره Las Leyendas در یک خانه بازسازی‌شده قرن شانزدهمی نزدیک دیوارهای شهر واقع شده است و 10 دقیقه پیاده تا کلیسای جامع فاصله دارد. اتاق‌های مهمان مدرن و با دکوراسیون معاصر با دیوارهای سنگی ساخته شده است. رستوران هتل، غذاهای فصلی را در یک اتاق ناهارخوری دنج یا در یک تراس دلپذیر در فضای باز سرو می‌کند. هتل سه ستاره لاس موراداس یک هتل مقرون‌به‌صرفه در یک مکان مرکزی، دارای کارکنانی خوش‌برخورد و اتاق‌های ساده، اما راحت است. این هتل مناسب برای خانواده درست در بالای خیابان از کلیسای جامع واقع شده است. رستوران‌های خوب زیادی در نزدیکی هتل قرار دارند به طوری که با پنج دقیقه پیاده‌روی می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و خودتان را به یک وعده غذای لذیذ دعوت کنید. امکانات رفاهی نیز شامل پذیرش 24 ساعته و خدمات دربان است.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات