عجیب‌ترین جاهای دیدنی سویل اسپانیا

2 سال پیش 0 دیدگاه

مانند هر شهر بزرگ در اروپا، سویل نیز جاذبه‌های سویل دیدنی دارد. هر گردشگری در بدو ورود به این شهر از همان لحظه اول و پیاده‌روی در کوچه‌های سنگ‌فرش‌شده عجیب‌و‌غریب و دیدن جاذبه‌های سویل و پوشیده از نخل هیجان‌زده می‌شود. ساختمان‌های زیبا، پلازای شهری سویل اسپانیا، چراغ‌های خیابانی قدیمی و کالسکه‌های اسب‌کشی، فضایی جادویی ایجاد می‌کنند. این شهر فریبنده، جواهری از منطقه اندلس در جنوب اسپانیا است که جاذبه‌های فرهنگی متعدد و و مناظر طبیعی و تاریخی بسیاری دارد.

 حتماً از این 20 جاذبه در سویل اسپانیا دیدن کنید

سویل، بر روی رودخانه گوادالکیویر واقع شده است. به لطف بسیاری از نکات برجسته تاریخی، سویل توسط بسیاری از مردم به عنوان زیباترین شهر اندلس و اسپانیا شناخته می‌شود. با در نظر گرفتن تمام تأثیرات عربی، خیابان‌های پیچ‌درپیچ باریک، پارک‌ها و مرکز تاریخی بزرگ (باریو د سانتا کروز)، گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. سویل به‌خاطر معماری Mudéjar خود که ترکیبی از سبک‌های معماری اسلامی و کاتولیک، مشهور است. پس از اینکه کاتولیک‌ها مورها را که بیش از 500 سال بر سویل حکومت کرده بودند شکست دادند، بسیاری از ساختمان‌های زیبا مانند کاخ آلکازار را دست نخورده نگه داشتند. در این مقاله می‌توانید با جاهای دیدنی سویا آشنا شوید.

  1. گاوبازی

میدان مائسترانزا در سویل، یکی از معروف‌ترین میدان‌های تاریخی گاوبازی اسپانیاست و مجسمه گاوبازان پرآوازه و یک موزه را نیز در برمی‌گیرد. گاوبازی، یکی از معروف‌ترین سنت‌های کشور اسپانیاست. موزه عالی Maestranza به بررسی و تحقیق تاریخچه گاوبازی می‌پردازد. اگر به گاوبازی علاقه دارید، حتماً از این موزه دیدن کنید.

جاذبه‌های سویل

  1. پلازای شهری سویل اسپانیا

امروزه، سانتا کروز قلب تاریخی سویل و اولین مکانی است که گردشگران در سفر به اسپانیا و شهر سویل از آن بازدید می‌کنند. با پرسه‌زدن در این مکان با بسیاری از جاذبه‌های سویل اسپانیا آشنا می‌شوید.  پارک ماریا لوئیزا نیز یک پارک گیاه‌شناسی و از دیگر جاذبه‌های سویل اسپانیاست.

جاذبه‌های شهر سویل

در فصل بهار گیاهان و گل‌های پارک شکوفه می‌دهند و شما می‌توانید حین پیاده‌روی کبوترها، طوطی‌ها، اردک‌ها و قوها را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با فرودگاه باراخاس مادرید | دومین فرودگاه بزرگ اروپا

  1. محله تریانا؛ از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی سویا اسپانیا

از متمایزترین جاذبه‌های سویل اسپانیا محله تریاناست. خیابان‌های زیبا و تصاویر گاوبازان مشهور، مثل خوان بلمونته را که یکی از بزرگ‌ترین‌ها در تاریخ گاوبازی است، می‌توانید تماشا کنید. دیوارهای این محله با پوسترهای قدیمی گاوبازی، عکس هنرمندان فلامنکو و مریم باکره پر شده است.

 

جاذبه‌های گردشگری شهر سویل

  1. بالکن رومئو و ژولیت؛ عاشقانه‌ترین مکانهای دیدنی سویل

هنگام پیاده‌روی در مسیر پیچ‌درپیچ آلکازار در سانتاکروز به کوچه‌ای تنگ و باریک می‌رسید که به کاخ آلفرو راه دارد. این مسیر بسیار زیبا و تماشایی است و سالانه دو میلیون گردشگر از آن عبور می‌کنند تا به این بالکن معروف برسند. این بالکن زیبا همان جایی است که در داستان عاشقانه رومئو و ژولیت، شکسپیر آن را وصف کرده است و از معروف‌ترین جاذبه‌های سویل اسپانیا به شمار می‌آید.

جاذبه شهر سویل

  1. کلیسای جامع

بزرگترین کلیسای جامع گوتیک جهان، این بنای تاریخی در کشف چشم‌گیر و گنجینه‌های هنری فراوانی بی‌بدیل است. این عبادتگاه باشکوه که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، در سال‌های 1402 و 1506 در محل مسجد اصلی شهر ساخته شده است. کلیسای سویل اسپانیا مجموعه‌ای عظیم به سبک گوتیک با 80 کلیسا و بزرگ‌ترین شبستان مرکزی در اسپانیاست که ساخت آن در سال 1401 در محل مسجد سابق شهر آغاز شد و بیش از 100 سال ادامه یافت و درنهایت در سال 1507 به پایان رسید.

جاذبه‌های گردشگری سویل

  1. ‌ پاراسول متروپل

شهر سویل معماری تاریخی فوق‌العاده‌ای دارد، اما یک معماری جدید و امروزی و بسیار حیرت‌انگیز. پاراسول متروپل (Metropol Parasol) در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ ساخته شده است و البته عظیم‌ترین سازه چوبی دنیا محسوب می‌شود و از جاذبه‌های سویل اسپانیاست؛ شهری مدرن که ارزش دیدن دارد. مسیر پیاده روی و منظره در بالای سازه در ارتفاع 26 متری از سطح زمین قرار دارد که چشم‌انداز فوق العاده ای از پشت‌بام‌ها و مکان‌های دیدنی شهر ارائه می‌دهد. در پایین‌تر از پیاده‌رو، یک رستوران تاپاس وجود دارد.

جاذبه‌های معروف شهر سویل

  1. موزه هنرهای زیبا

سویل یک موزه استثنایی هنر دارد که در صومعه مرسد قرار گرفته است. این موزه هنر بهترین کلکسیون نقاشی را در اسپانیا بعد از پرادو در مادرید دارد. گردشگران در آن می‌توانند بهترین نقاشی اثر هنرمندان مشهور اسپانیا را ببینند.

جاذبه‌های شهر سویل اسپانیا

  1. جشنواره هفته مقدس

جشن هفته مقدس در سویل یکی از جشنواره‌های مهم در اسپانیا و از جاذبه‌های سویل اسپانیاست. بزرگ‌ترین تجمع آن در شب آدینه نیک (Good Friday) و صبح آدینه نیک است. جشن Semana Santa در سویل یکی از هیجان انگیزترین جشنواره‌های اسپانیا است. برادران کاتولیک (cofradías و hermandades) از محله‌های مختلف شهر، به پیروی از سنت‌های چند صد ساله، در راهپیمایی‌های مفصل شرکت می‌کنند.

دیدنی‌های شهر سویل

آن‌ها با پوشیدن لباس توبه‌کنندگان، شناورهایی با تزئینات تزئین شده حمل می‌کنند که مجسمه‌های قدیسان را نمایش می‌دهند. راهپیمایی اصلی در شب جمعه و در صبح جمعه است و در هفته مقدس مراسم شگفت‌انگیزی در کلیسای جامع برگزار می‌شود.

  1. صومعه سنت پائولا

این صومعه یکی از جاذبه‌های سویل اسپانیا به شمار می‌آید که در سال ۱۴۷۳ ساخته شده است. در این صومعه به مدت پنج قرن، عبادت خدا و خواندن کتاب مقدس صورت می‌گرفت.

آشنایی با جاذبه‌های سویل

  1. کتابخانه کلمبیا

فردیناند کلمب، پسر کریستف کلمب این کتابخانه را در سال ۱۴۹۶ تا ۱۵۳۹ جمع‌آوری کرد. کتابخانه کلمبیا را می‌توان از جاذبه‌های سویل اسپانیا و مهم‌ترین مجموعه کتاب عصر رنسانس است.

معرفی جاذبه‌های شهر سویل

  1. کاخ لبریخا

این کاخ اشرافی زیبا از جاذبه‌های سویل اسپانیاست. معماری این کاخ به شکلی است که پلکان بزرگ آن به ورودی کاخ و سقف قاب کاری‌شده آن منتهی می‌شود.

سفر به اسپانیا، جاذبه‌های گردشگری شهر سویل

  1. خانه پیلاطس

به جرئت می‌توان گفت خانه پیلاطس از جذاب‌ترین جاذبه‌های سویل اسپانیاست و به‌دست معماران مسیحی ساخته شده است.

تور اسپانیا، جاذبه شهر سویل

  1. برج ناقوس گیرالدا

بر فراز صومعه سویل، مناره مسجد جامع شهر در دوران حکومت اسلامی آندولوسیا قرار دارد. این برج با ۹۳ متر، به نماد و سمبل شهر سویل معروف است.

تور دل اورو یا برج طلا از جاذبه‌های سویل اسپانیاست که از روی همه پل‌های مرکز شهر دیده می‌شود. این برج مراقبتی از قرن ۱۳ ساخته شده است.

بهترین جاذبه‌های گردشگری سویل

  1. آرشیوی از هندوستان

در این آرشیو مستنداتی از دوران اوج امپراطوری اسپانیا مشاهده می‌کنید که در آن بخشی از سفر کریستف کلمب به آمریکا در سال ۱۴۹۲ نیز وجود دارد. (ساختمان مبادلات بازرگانان) متعلق به قرن شانزدهم قرار دارد، که آرشیو ژنرال ایندیاس در فهرست یونسکو، آرشیوی از اسناد سال‌های استعمار اسپانیا در دنیای جدید را در خود جای داده است.

جاذبه‌های معروف شهر سویل | سفر به اسپانیا

آرشیو عمومی هند توسط دولت اسپانیا در زمان سلطنت کارلوس سوم به منظور اداره سرزمین‌های ماوراء بحری ایجاد شد. بایگانی عمومی علاوه‌بر نگهداری اسناد تاریخی، مجموعه‌ای کوچک از اسناد را می‌دهد و نمایشگاه‌هایی را با تمرکز بر عصر اکتشاف اسپانیا ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای بازدید از موزه دل پرادوی اسپانیا

  1. صومعه سانتا پولو

این  صومعه در سال 1473 برای راهبه‌های Jerónimas ارائه شد. برای پنج قرن، این صومعه به عبادت الهی و مطالعه کتاب مقدس اختصاص یافته است. در داخل صومعه‌های ساختمان، صومعه دارای مجموعه هنری مهمی است. گردشگران می‌توانند از این صومعه دیدن کنند تا میراث هنری آن را کشف کنند. گاهی اوقات راهبه‌ها را می توان دید که کیک‌ها و شیرینی‌های دست‌ساز خود را در این‌جا می‌فروشند.

معروف‌ترین جاذبه‌های شهر سویل اسپانیا

  1. برج طلا

برج نمادین طلا یکی دیگر از جاذبه‌های سویل اسپانیا است که در سال 1220 ساخته شد، در اصل از دیوارهای دفاعی شهر بود. این بنای تاریخی 36 متری در ساحل رودخانه رودخانه گوادالکیویر قرار دارد و به عنوان برج مراقبت برای محافظت در برابر تهاجمات طراحی شده است.

معرفی دیدنی‌های شهر سویل

  1. موزه باستان شناسی

موزه باستان‌شناسی سویل که در پارک دماریا لوئیزا قرار دارد، از دیگر جاذبه‌های سویل اسپانیا است. این موزه، غرفه‌ای متعلق به دوره نئورنسانسی است که برای نمایشگاه ایبرو-آمریکایی در سال 1929 ساخته شده است. این مجموعه با دوره اولیه پارینه سنگی آغاز می‌شود. با آثار باستانی فنیقی، یونانی و رومی ادامه می‌یابد و با اقلام Moorish و Mudéjar مربوط به قرون وسطی به پایان می رسد.طبقه همکف مصنوعات کشف شده در سایت باستانی Itálica (نه کیلومتر دورتر) در استان سویا را نشان می دهد. از جمله نکات برجسته جواهرات طلا و مجسمه دیانا است.

تور سویل | جاذبه‌های سویل

یکی دیگر از آثار قابل توجه گنجینه کارامبولو از دوره تارتسی است که در اتاق خود در طبقه اول به نمایش گذاشته شده است. این اتاق شامل بازتولید گنجینه طلا و زیارتگاهی است که به خدایان فنیقی اختصاص داده شده است.

  1.  باریو دی‌تریانا

این محله تاریخی سویل شخصیت و هویت متمایز خود را دارد. در آن سوی رودخانه از جاذبه‌های سویل، این محله فضایی متفاوت دارد. مانند باریو د سانتا کروز، باریو دی‌تریانا پیچ‌وخم از خیابان‌های سنگ‌فرش باریک و کوچه‌هایی است که به میدان‌های اصلی منتهی می‌شوند. آن‌چه Barrio de Triana را متمایز می‌کند میراث آن به عنوان محله سنتی سفالگران و همچنین جامعه کولی آن است. قرن‌هاست که مردم این محله از خاک رس ساحل رودخانه گوادالکیویر برای ساختن سرامیک‌های اصیل اندلس استفاده می‌کنند.

راهنمای سفر به سویل | جاذبه شهر سویل

  1. رستوران العجیبه

تاپاس یکی از غذاهای مهم اسپانیاست و می‌توان آن را در شمار جاذبه‌های سویل اسپانیا دانست. شما می‌توانید بهترین تاپاس اسپانیا را در رستوران العجیبه میل کنید. تاپاس نوعی پیش‌غذای اسپانیایی است که به خوراک کوچک آماده گفته شده و به‌عنوان میان‌وعده یا یک ناهار یا شام کامل خورده می‌شود.

سفر به سویل و جاذبه‌های شهر سویل

تاپاس ممکن است سرد باشد (مثل مخلوط زیتون و پنیر) یا به‌صورت گرم سرو شود.

بیشتر بخوانید: دیدنی‌ترین جاذبه‌های کوردوبا را از دست ندهید

  1. موزه رقص فلامینگو

سویل به‌خاطر رقص فلامنکو، یک هنر پر زرق‌و‌برق که ریشه در فرهنگ کولی دارد، مشهور است. فلامنکو هم شامل رقص و هم آواز است، اما مهم‌تر از همه، بیان روح است. بهترین رقصندگان فلامنکو دارای مهارت فنی و همچنین استعداد خاصی برای احساس هستند. این موزه ابتکاری دارای لباس‌های فلامنکو، نمایش‌های ویدیویی خلاقانه و سایر نمایشگاه‌های آموزشی است.

تور سویل و جاذبه‌های گردشگری شهر سویل

محل اقامت سویا برای گشت و گذار

بهترین مکان برای اقامت در مرکز تاریخی سویا، نزدیک به کلیسای جامع و آلکازار است. درست در مجاورت این بناهای دیدنی، جودریا قرون وسطایی قرار دارد، پیچ‌وخم از خیابان‌های جذاب که به‌نام باریو د سانتا کروز شناخته می‌شود. خانه‌های قدیمی در این منطقه هتل‌های کوچک در این منطقه هستند، درحالی‌که هتل‌های بزرگ‌تر در خیابان‌های نزدیک منطقه آلامدا فراوان هستند.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات