آشنایی با 12 جاذبه دلفت در هلند + راهنمای گردشگری

2 سال پیش 0 دیدگاه

خیلی از مردم جاذبه دلفت را در ظروف سفالی با لعاب قلع می‌دانند. اما در واقع این شهر کوچک و قدیمی از هر لحاظ، برای ثبت بهترین تعطیلات شما گزینه مناسبی است. دلفت بین شهرهای معروف لاهه و دیدنی‌های روتردام واقع شده و همچنین، خانه نقاش معروف یوهانس ورمیر بوده است. دلفت در قرن‌های 16 و 17 یک مرکز تجاری بود که در سال 1075 تاسیس شد. جاذبه‌های دیدنی دلفت در سال 1536 در اثر آتش‌سوزی و انفجار به شدت آسیب دید. دیگر جاذبه‌های دلفت شامل، تولیدات اصلی سرامیک، الکل، روغن، پنی سیلین، مخمر و ماشین آلات هستند.

جاذبه دلفت به عنوان شهری دوستانه، گردشگرانی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. بارها و تراس‌ها در امتداد کانال‌ها و میدان‌های شهر، فروشگاه‌های عجیب و غریب، رستوران‌های مقرون به صرفه و سینماهای بزرگی در شهر دلفت وجود دارد که به راحتی می‌توانید به این مکان‌ها دسترسی داشته باشید. جاذبه‌های دیدنی دلفت از بهار تا پاییز فعال است، از جمله جشنواره‌های موسیقی و تئاتر خیابانی که در تمام طول سال به چشم می‌خورد. در ادامه مقاله به معرفی جاذبه‌های دلفت می‌پردازیم.

12 جاذبه دلفت در هلند

تاریخچه شهر دلفت هلند

دلفت، از سال 1246 که ارل ویلیام دوم هلندی حق امتیاز شهر را به آن اعطا کرد، به طور رسمی یک شهر شد. شهر جدید تا سال 1355 به طور چشمگیری پیشرفت کرد. شهر دلفت مدت‌هاست با خانه نارنجی مرتبط بوده و در طول جنگ هشتاد ساله، به عنوان مقر مقاومت هلندی استفاده می‌شده است. زمانی که ویلیام اورنج توسط بالتازار جراردز در سال 1584 به ضرب گلوله کشته شد، خانواده او تصمیم گرفتند او را در خانه خود دفن کنند، زیرا اسپانیایی‌ها محل دفن سنتی آن‌ها را اشغال کرده بودند. با توجه به این دفن، خانه نارنجی سنت را آغاز کرد و دلفت، محل دفن رسمی خانواده شد.

 هیچ شهری دوست ندارد با درد و مصیبت شناخته شود، اما دلفت دو مورد بزرگ در گذشته خود پنهان کرده است. در ماه مه 1536 آتش‌سوزی بزرگی در شهر رخ داد. علت این آتش‌سوزی در نتیجه یک صاعقه بود که در پی آن، نزدیک به 2300 خانه در شعله‌های آتش سوخت. نزدیک به صد سال بعد، شهر دوباره تکان خورد، اما این بار توسط یک انفجار، و حادثه دیگری برای شهر دلفت رقم خورد.

در آن زمان از یک صومعه قدیمی برای ذخیره باروت استفاده می‌شد. تخمین زده می‌شود که نزدیک به 80000 پوند از این ماده در سرداب صومعه قدیمی نگهداری می‌شد. در حالی که علت انفجار هرگز گفته نشده است، به طرز ترسناکی برق، مشتعل و در این انفجار، حدود200 خانه ویران شد.

تاریخچه شهر دلفت هلند

جاذبه‌های گردشگری دلفت

دلفت، یک شهر قدیمی دوست‌داشتنی است که ویژگی‌های اصلی خود را حفظ کرد. یک شهر کوچک در نزدیکی لاهه که دارای یک مرکز شهر زیبا و جمع وجور  بوده که بیشتر مناطق آن به روی ورود اتومبیل بسته است و بنابراین قدم زدن در اطراف شهر را لذت‌بخش‌تر می‌کند. به راحتی می‌توانید پیاده‌روی خود را انجام دهید و مناظر اطراف را ببینید زیرا آن‌ها در فاصله 20 دقیقه پیاده‌روی از مرکز شهر قرار دارند.

جاذبه‌های گردشگری دلفت

زندگی شبانه در شهر پر جاذبه دلفت

آیا از هنر، فرهنگ و زندگی شبانه لذت می‌برید؟ موزه‌ها، تئاترها و هنرمندان منفرد سال‌هاست که با مردم دلفت انس گرفته‌اند. از مجسمه‌ها گرفته تا نقاشی‌ها و تئاتر خیابانی و ویدئو آرت برای گردشگران جذابیت دارد. شما به زمان زیادی نیاز دارید تا بتوانید از این همه هنر و فرهنگ پر جاذبه دلفت، سیراب شوید. همچنین می‌توانید در کنار یکی از گذرگاه‌های آبی بنشینید و از تماشای کافه‌ها لذت ببرید.

زندگی شبانه در شهر پر جاذبه دلفت

کلیسای جدید دلفت

این جاذبه دلفت را با سفر به هلند می توانید در میدان بزرگ بازار دلفت (Markt) ببینید. برج گوتیک این کلیسای باشکوه که بین سال‌های 1396 تا 1496 ساخته شده است، کمی بیش از 108 متر بالاتر از میدان بزرگ قرار دارد و مناظر عالی را نشان می‌دهد. اگر نزدیک آن باشید، می‌توانید صدای زنگ‌های کاریلون قرن هفدهمی آن را که در سراسر میدان به گوش می‌رسد، بشنوید.

بیشتر بخوانید: منطقه یوردان در هلند و جاذبه‌های دیدنی آن

 نکنه قابل توجه کلیسا، بنای یادبودی از پادشاه ویلیام اول است که در سال 1843 در برلین درگذشت. همچنین نقش برجسته‌ای از شاهزاده فردریک ویلیام از اورنج که در سال 1799 درگذشت نیز وجود دارد.  با این حال، مهم‌ترین ویژگی کلیسا، مقبره باشکوه ویلیام اول نارنجی (ویلیام ساکت) است. این بنا، یکی از شاهکارهای بزرگ مجسمه‌سازی، توسط هندریک دی کیسر بین سال‌های 1614-1614 ساخته شده است.

کلیسای جدید دلفت

کلیسای قدیمی دلفت

کلیسای قدیمی دلفت (Oude Kerk) که در بین مردم محلی به نام «جان پیر» شناخته می‌شود، در حدود سال 1250 ساخته شده و به دلیل برج کمی کج‌شده‌اش به همراه طاق‌کاری چوبی ظریف آن در سال 1574 بسیار قابل توجه است. این معماری به سبک مخصوص جنبش گوتیک ساحلی ساخته شده بود که در آن زمان در شمال اروپا بسیار محبوب بود. همچنین به خاطر برجک‌های چهار گوشه متمایزش در اطراف سقف هرمی شکل آن، بسیار قابل توجه است.

کلیسای قدیمی دلفت

دربار شاهزاده

یکی از جاذبه‌های دلفت، پرینسنهوف است که شامل گروهی زیبا از ساختمان‌ها می‌شود که در حدود سال 1400 به عنوان صومعه سنت آگاتا ساخته شده‌اند. به همان اندازه که ساختمان‌ها زیبا هستند، یادآور خاطرات تلخ تاریخی نیز هستند. در اینجا بود که ویلیام ساکت در سال 1584 ترور شد، در حالی که آثار گلوله‌هایی که او را کشتند، هنوز قابل دیدن است.

دربار شاهزاده

موزه پرینسنهوف

هنگام کاوش در منطقه پرینسنهوف، حتما زمانی را برای بازدید از یک جاذبه دلفت یعنی موزه پرینسنهوف (موزه استدلیک و پرینسنهوف) اختصاص دهید. این موزه جذاب در سال 1911 تاسیس شد که به 80 سال جنگ این کشور با اسپانیا از 1568-1648 اختصاص دارد. موارد متعددی از علاقه‌مندی‌های محلی نیز در اینجا یافت می‌شوند، از جمله پرتره‌های اعضای خانه نارنجی و نمایش‌هایی که تاریخ دلفت‌ها را به تصویر می‌کشند. در قدیمی‌ترین بخش صومعه، یک صومعه دو طبقه قرار دارد که قدمت آن به سال 1430 می‌رسد.

موزه پرینسنهوف

تالار شهر دلفت

در سمت غربی شهر، تالار شهر رنسانس دلفت (Stadhuis) قرار دارد. این بنای چشمگیر در قرن هفدهم در محل تالار شهر قرن سیزدهمی بازسازی شد که یکی از اجزای باقی‌مانده از پیشینیان خود را حفظ کرده است: برج سنگی قرن پانزدهمی که به نام هت استین شناخته می‌شود. با ستون‌ها و مجسمه‌ها تزئین شده، همراه با شیروانی کوچک با نقش عدالت، کاوش در آنجا واقعا لذت‌بخش خواهد بود.

تالار شهر دلفت

بیشتر بخوانید : پارک ملی هوخه ویلوه | یکی از بهترین مناطق طبیعت‌گردی در هلند

از موزه لامبرت در دلفت دیدن کنید

این موزه که در خانه سابق مشهورترین کلکسیونر آثار باستانی و هنر شهر، لامبرت ون میرتن قرار دارد، در سال 1909 افتتاح شد و شامل مجموعه‌های چشمگیری از ظروف چینی و کاشی‌های هلندی است. پس از آن، به سمت دفتر دایک (Gemeenlandshuis) قدم بزنید. این بنا که در اوایل قرن پانزدهم ساخته شده، به خاطر شیروانی سنگی زیبای خود که با نشان‌های متعددی تزئین شده، بسیار قابل توجه است.

موزه لامبرت

دروازه شرقی شهر دلفت

در امتداد کانال شرقی (کانال Oosteinde) دروازه قدیمی قرار دارد. برج‌های دوقلوی این ساختمان که در محل اتصال از کانال‌ها در گوشه جنوب شرقی شهر قدیمی واقع شده‌اند، در حدود سال 1400 ساخته شده و در قرن شانزدهم با افزودن طبقات بالای هشت ضلعی، بزرگ‌تر شده‌اند که می‌توان در نمای بیرونی ساختمان با مناظر فوق‌العاده کانال آن پرسه زد.

صنعت و فرهنگ در دلفت

قبلا از نقاش ورمیر نام برده‌ایم اما همان‌طور که اشاره شد، جاذبه دلفت به خاطر سفالگری‌هایش نیز مشهور است. شرکت سفال آبی دلفت، معروف به Delftware به دلیل قطعات ظریفی که ایجاد می‌کند، بسیار شناخته شده است. اقتصاد محلی از صنعت و فروشگاه‌های خرده‌فروشی مختلف تشکیل شده است. آموزش و پژوهش نیز بخش مهمی از اقتصاد دلفت با دانشگاه صنعتی و سازمان تحقیقات علمی کاربردی هلند است.

موزه لامبرت

شهر دلفت زادگاه مشاهیر

 یک شهر کوچک مانند دلفت زادگاه نقاشان، نویسندگان، سیاستمداران و ورزشکاران حرفه‌ای مشهور است. حتی یان تیممن، استاد بزرگ شطرنج در این شهر بزرگ شد. دلفت با تمام تاریخ و فرهنگ غنی خود، شهری زیبا و جذاب به شمار می‌رود. فرصت‌های زیادی برای اقامت، کمپینگ، شنا، پیاده‌روی یا حتی اسب‌سواری در اطراف حومه شهر وجود دارد. مرکز این شهر با ساختمان‌های زیبا و کانال‌ها و مناظر زیبا، تجربه‌های غنی را برای تمام افراد فراهم می‌کند.

فرهنگ‌‌ها و رویدادها در دلفت هلند

جشنواره موسیقی Westerpop، جشنواره بین‌المللی فناوری، کنسرت‌های کانال، نمایشگاه هنر و عتیقه‌جات، نمایشگاه‌هایی در کتابخانه DOK... وقتی نوبت به فرهنگ می‌رسد، جاذبه‌ دلفت برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب است. همچنین برنامه Theater de Veste را برای اجراهای نام‌های بزرگ و استعدادهای جدید، زیر نظر داشته باشید.

بازارهای هفتگی شهر دلفت

بازار دلفت در مرکز شهر قرار دارد و گردشگران به راحتی به آن دسترسی دارند و می‌توانند از غرفه‌های گل‌های رنگارنگ، تاجرانی که پنیر می‌فروشند، استروپ وافل تازه و دیگر محصولات محلی تازه و عتیقه‌جات، کتاب و خرده‌فروشی‌های بی‌شماری خرید کنند.

فرهنگ‌‌ها و رویدادها

حمل و نقل در دلفت

دلفت، یک شهر جذاب در بخش غربی هلند است که خیلی بزرگ نیست و به راحتی می‌توان در آن رفت و آمد کرد. در واقع مرکز دلفت را می‌توان با دوچرخه یا فقط از طریق پیاده‌روی طی کرد. یک شبکه حمل و نقل سریع و کارآمد در دلفت وجود دارد که از اتوبوس، تراموا، قطار و تاکسی تشکیل شده است.

اتوبوس‌ها تمیز، راحت و قابل اعتماد هستند. تاکسی‌ها با نرخ استانداردی کار می‌کنند که در سراسر کشور ثابت، تمیز و منظم هستند. می‌توانید آن‌ها را در ایستگاه‌های تاکسی پیدا کنید یا با یکی از شرکت‌های عامل تماس بگیرید. رانندگی در اطراف دلفت واقعا آسان نیست. احتمالا ساده‌ترین راه برای سفر در شهر این است که با دوچرخه گردش کنید. می‌توانید دوچرخه‌ها را با قیمت ارزان کرایه کنید، اما ابتدا به کارت شناسایی و پرداخت ودیعه نیاز دارید.

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات