منطقه یوردان در هلند و جاذبه‌های دیدنی آن

2 سال پیش 0 دیدگاه

منطقه یوردان در هلند، محله‌ای محبوب و عجیب در آمستردام است که در بخش Amsterdam-Centrum واقع شده است. در جنوب غربی ایستگاه قطار اصلی و در اطراف اردن چهار کانال قرار دارد که به نام‌های Prisengracht، LijLijnbaansgracht،Passeerdersgracht و Brouwersgracht شناخته می‌شوند. در این مقاله به معرفی جاذبه‌های گردشگری یوردان هلند می‌پردازیم. برای اینکه دیدنی‌های این منطقه زیبا را در سفر به هلند از دست ندهید، همراه ما در این مقاله باشید.

تاریخچه منطقه یوردان در هلند

این محله در حدود قرن هفدهم ساخته شد و عمدتا از طبقه کارگر تشکیل شده بود. آمستردام برای زندگی، گران و یوردان یکی از ارزان‌ترین مناطق برای زندگی بود. بنابراین، بسیاری از پناهندگان، مهاجران و کارگران کم دستمزد به دلیل اجاره‌های مقرون‌به‌صرفه در یوردان زندگی می‌کردند.

به همین دلایل، هنرمندان نوظهور را نیز برای زندگی جذب می‌کند و چهره‌های مشهوری مانند رامبراند ون راین نقاش برای زندگی به این منطقه می‌آیند. پس از مدتی، یوردان به یک محله یهودی‌نشین با کانال‌های باز، فاضلاب و بدون آب جاری تبدیل شد و در طول جنگ جهانی دوم مورد غفلت قرار گرفت. با این حال، پس از جنگ در دهه 1970 دوباره به یک نقطه مورد توجه تبدیل شد. امروزه، هنرمندان زیادی در منطقه یوردان در هلند زندگی می‌کنند و این منطقه به منطقه‌ای پر جنب و جوش و پر از خلاقیت و گران آمستردام تبدیل شده است.

یوردان هلند

چگونه به منطقه یوردان در هلند برسیم؟

اگر در آمستردام هستید، رسیدن به جاذبه منطقه یوردان آمستردام هلند با روش‌های مختلف حمل و نقل دشوار نیست. یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که از ایستگاه قطار مرکزی آمستردام یا میدان دام با پای پیاده به این منطقه برسید. دسترسی به این منطقه از این دو نقطه به طور متوسط ​​حدود 21 دقیقه با پای پیاده طول می‌کشد.

جاذبه منطقه یوردان آمستردام

اگر می‌خواهید از آمستردام مرکزی تراموا بگیرید، باید از خطوط تراموا 13 یا 17 استفاده کنید تا در Westermarkt در وسط منطقه جردان پیاده شوید که حدود 11 دقیقه طول می‌کشد. همچنین می‌توانید برای چند توقف بیشتر در تراموا 17 کمی بمانید و در Elandsgracht در سمت جنوبی پیاده شوید.

بیشتر بخوانید: جاذبه آترخت | چهارمین شهر بزرگ‌ هلند

جاذبه‌های دیدنی یوردان  هلند

اکنون که می‌دانید منطقه یوردان در هلند کجاست و چگونه می‌توانید به آنجا بروید، ضروری است که بدانید چرا باید از آنجا بازدید کنید.

  • به گشت‌و‌گذار در خانه آن فرانک بروید

قبلا به آن اشاره کردیم که هیچ سفری برای بازدید از جاذبه‌های آمستردام بدون رفتن به خانه آن فرانک کامل نخواهد بود. آن فرانک یک نوجوان یهودی بود که در هولوکاست زندگی می‌کرد که با خانواده‌اش در آمستردام از دست نازی‌ها پنهان شد. در طول هولوکاست، آن یک دفتر خاطرات داشت که تجربه خود را مستند می‌کرد. در حین یادداشت روزانه، آن به مدت 761 روز در یک اتاق مخفی‌خانه خود پنهان شد.

در سال 1957، خانه او به یک بنای تاریخی تبدیل شد که از آن زمان حفظ شده است. امروزه، این خانه به عنوان یک موزه عمل می‌کند که در حال اجرای تورهایی با راهنمای صوتی است که داستان او را روایت می‌کند. با این حال، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های منطقه یوردان آمستردام به شمار می‌رود و بلیط آن فقط با خرید آنلاین از طریق وب‌سایت جاذبه و رزرو یک جایگاه خاص ممکن است.

جاذبه منطقه یوردان آمستردام هلند

  • از بازار Lindengracht دیدن کنید

لیندگراخت هر شنبه یکی از محبوب‌ترین بازارهای آمستردام است! این بازار دارای تاریخچه جالبیی بوده، زیرا از سال 1895 هر شنبه در آمستردام با بیش از 232 غرفه فعال است. اگر می‌خواهید زندگی محلی را در بهترین حالت خود ببینید، حتما از اینجا دیدن کنید. بازار Lindegracht میوه‌های مختلف، ماهی، پنیر، گوشت و دسته گل‌های زیبا دارد. در کنار این‌ها، بسیاری از صنعتگران اقلام صنایع‌دستی خیره‌کننده‌ای را می‌فروشند. اگر می‌خواهید زندگی محلی را ببینید، غذاهای محلی را امتحان و روی صنعتگران محلی سرمایه‌گذاری کنید.

 

  • از موزه لاله‌های آمستردام بازدید کنید

اگر به موزه‌ها علاقه دارید، یکی دیگر از موزه‌های لاله‌های آمستردام در پرینسنگراخت است. لاله‌ها، گل ملی هلند هستند و اولین بار در قرن شانزدهم به این کشور معرفی شدند. این یک موزه کوچک و خصوصی در حدود 2200 فوت مربع است که تاریخچه گل لاله را به نمایش می‌گذارد. به همین ترتیب، هنرمندان محلی نمایشگاه‌های خیره‌کننده‌ای دارند که جنبه‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی را در مورد گل مورد علاقه دویچ نشان می‌دهد. همچنین یک فروشگاه وجود دارد که در آن، می‌توانید طیف وسیعی از گل‌های آلمانی را خریداری کنید؛ ورود به این فروشگاه رایگان خواهد بود.

جاذبه منطقه یوردان آمستردام در هلند

  • در Westerstraat خرید کنید

یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جردن، Westerstraat، هر دوشنبه بازاری عالی دارد. در این خیابان بیش از 200 غرفه وجود دارد و پر از جواهرات قدیمی است. اگر می‌خواهید معامله‌ای متناسب با بودجه خود پیدا کنید، توصیه می‌کنیم از Westerstraat دیدن کنید.

  • از Woonbootmuseum دیدن کنید

موزه Woonboot که در منطقه Elandsgracht واقع شده است، ارزش دیدن از منطقه یوردان در هلند را دارد. هرچند این یک موزه معمولی نیست و از یک کشتی باری ساخته شده در سال 1914 کار می‌کند. هنگام بازدید از این موزه، ایده‌هایی از زندگی در یک کشتی به دست می‌آورید. موزه مادام توسو که در میدان دام واقع شده است، یک جاذبه دیگر منطقه یوردان آمستردام هلند برای همگان است. برای بازدید از این موزه، باید بلیط را از قبل از طریق وب‌سایت رزرو کنید.

 

جاذبه منطقه یوردان آمستردام هلند

  • در موزه ون‌گوگ کاوش کنید

اگر به آمستردام سفر می‌کنید و به دنبال موزه‌ای برای کاوش هستید، باید موزه ون گوگ را ببینید. این موزه آثار زندگی ونسان ون گوگ را نشان می‌دهد و در میدان دام قرار دارد. مشابه موزه آن فرانکه، برای کاوش در این موزه، باید بلیط خود را به صورت آنلاین با بازه زمانی درخواست شده برای بازدید رزرو کنید.

  • به Hortus Botanicus بروید

از یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی دنیا دیدن کنید! Hortus Botanicus از قرن شانزدهم شروع به کار کرده است! در آن زمان، به عنوان یک باغ گیاهی مورد استفاده پزشکان در منطقه یوردان در هلند بود. با این حال، امروزه این باغ بیش از 6000 گیاه دارد و برخی از آن‌ها تا 2000 سال قدمت دارند! همچنین فروشگاهی وجود دارد که می‌توانید گل، گیاه و دانه بخرید. هزینه ورود به Hortus Botanicus می‌تواند از 5 تا 9 یورو متفاوت باشد و زمان باز شدن این باغ، بسته به فصل می‌تواند تغییر کند.

 

  • از کاخ سلطنتی دیدن کنید

در مرکز آمستردام و منطقه یوردان در هلند یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی آن، کاخ سلطنتی قرار دارد. این تنها یکی از سه مکان در آمستردام است که در اختیار پادشاه قرار دارد. علاوه بر این، این کاخ دارای پادشاه لوئیس ناپلئون و بسیاری از اعضای خانواده سلطنتی دویچ بوده است. شما همچنین می‌توانید از کاخ سلطنتی دیدن کنید.

  • از موزه‌ای پر از میکروب دیدن کنید

اگر علم را دوست دارید، پس Micropia ممکن است مکانی دیدنی برای شما در منطقه یوردان در هلند باشد. این موزه، اطلاعاتی درباره نحوه توزیع میکروب‌ها و بیماری‌ها را ارائه می‌دهد و هدف آن، پر کردن شکاف بین زیست‎شناسی و عموم مردم است. گفته می‌شود که این موزه، اولین موزه در نوع خود در جهان است.

جاذبه‌های دیدنی یوردان  هلند

  • به میدان دام بروید

میدان دام مرکز آمستردام و منطقه یوردان در هلند است که بنای تاریخی معروفی در اطراف آن وجود دارد. در قرن سیزدهم، رودخانه آمستل در اینجا سد شد و یک بازار معمولی در قرون وسطی در اینجا برگزار می‌شد. هر زمان که اعتراضات بزرگی مانند اعتراضات علیه جنگ ویتنام یا هر چیز دیگری وجود داشته باشد، همیشه در میدان دام برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: 7 مورد از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری لاهه هلند

  • از موسسه فیلم EYE دیدن کنید

اگر از طرفداران فیلم‌ها هستید، ممکن است بخواهید از کشتی رایگان برای کاوش استفاده کنید. موسسه فیلم چشم در سال 2012 افتتاح شد که نمایشگاه‌ها، تاریخ و نمایش‌هایی در مورد سینمای مستقل را به نمایش می‌گذارد. به علاوه، معماری فوق‌العاده آن با پنجره‌های شیشه‌ای از کف تا سقف که مناظری از ایستگاه مرکزی را به نمایش می‌گذارد، بسیار دیدنی است.

جاذبه‌های گردشگری یوردان  هلند

  • از غذا در Foodhallen لذت ببرید

اگر می‌خواهید طیف وسیعی از غذاها را امتحان کنید، توصیه می‌کنیم به Foodhallen بروید. این یک انبار تراموا تغییر یافته در محله Oud-West است. از طیف وسیعی از رستورا‎ن‌های پاپ آپ لذت ببرید و بیش از 20 نوع غذای مختلف را امتحان کنید! می‌توانید بین غذاهای یونانی، تایلندی، ویتنامی، ژاپنی، تاپاس و خیلی چیزهای دیگر غذای خود را انتخاب کنید. اگر در تعطیلات آخر هفته به این شهر سفر می‌کنید، جمعه و شنبه شب زمان اوج شلوغی فودهالن است.

جاذبه‌های گردشگری یوردان آمستردام هلند

  • یک تور یوهان کرایف بروید

محل برگزاری کنفدراسیون فوتبال آسیا آژاکس، ورزشگاه یوهان کرایف است. این استادیوم دارای 55000 صندلی است و سقفی کاملا جمع‌شونده دارد! یک تور معمولی به شما امکان دسترسی به اتاق‌های رختکن، تونل، زمین، صندلی‌ها، اتاق کنفرانس مطبوعاتی، تالار مشاهیر و موارد دیگر را می‌دهد.

 

 

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات