راهنمای بازدید از برج توکیو + ساعات بازدید

2 سال پیش 0 دیدگاه

بازدید از برج توکیوی ژاپن به عنوان نماد شکوفایی اقتصادی ژاپن پس از جنگ‌های جهانی بسیار رواج یافته است. مردم ژاپن چیزی می‌خواستند که بتواند توکیو را متمایز کند و برج توکیوی ژاپن علاوه بر این که یک برج رادیویی برای ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی بود، این نقش را هم ایفا می‌کرد. اگر به سفر ژاپن می‌روید، بازدید از برج توکیو تجربه‌ای است که نباید آن را فراموش کنید.

در زیر راهنمای کاملی در مورد قیمت حمل‌ونقل و سایر جاذبه‌های برج توکیو تاور و تفاوت آن با برج ایفل و همچنین کارهایی که در برج توکیو باید انجام دهید را آماده کرده‌ایم تا به شما در سفر کمک کند.

بازدید از برج توکیو

معرفی برج توکیو

 برج توکیوی ژاپن به سه بخش مجزا تقسیم می‌شود: فوت تاون در پایه برج قرار دارد و منطقه‌ای پرجنب‌وجوش از کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سوغاتی به شمار می‌رود. عرشه اصلی در ارتفاع 150 متری قرار دارد و مناظری به یاد ماندنی از شهر و همچنین یک پنجره رو به پایین ارائه می‌کند، این بخش با توجه به هزینه بالای آن، برای افراد مرفه مناسب است. با این حال، برای مناظر واقعا تماشایی به دنبال عرشه بالا باشید. این نقطه با ارتفاع 250 متری در آسمان، مناظری پانوراما از کلان‌شهر توکیو و در صورت  آب و هوای مناسب، Skytree و حتی کوه فوجی در افق به نمایش می‌گذارد.

معرفی برج توکیو

برج توکیو چند متر است؟

برج توکیو 333 متر ارتفاع دارد و دارای سکوهایی در ارتفاعات 150 و 250 متری است. این سازه در منطقه شیبا کوئن در شهر میناتو توکیو واقع شده است. معمار معروف ژاپنی تاچو نایتو اعتراف کرد که برای الهام گرفتن برای ساخت این سازه به دنیای غرب نگاه کرده است، بنابراین تصمیم گرفته تا به مشهورترین برج جهان، برج ایفل در پاریس نگاهی بیندازد.

 بیشتر بخوانید: موزه جبیلی ژاپن، گشتی در دنیای انیمیشن

در واقع این معروف‌ترین برج جهان بود که الهام‌بخش برج توکیو شد. این برج یک هدف دوگانه دارد، هم یک برج ارتباطی با یک آنتن عظیم در بالا و هم یک برج دیده‌بانی است که مناظر باورنکردنی را از عرشه‌هایش رصد می‌کند. Tokyo towerدومین ساختمان بلند ژاپن، پس از توکیو اسکای‌تری در همان شهر است که با 634 متر بلندترین برج جهان شناخته می‌شود.

برج توکیو چند متر است

برج توکیو در مقابل برج ایفل

شاید متوجه شده باشید که برج توکیو بسیار شبیه به برج ایفل است، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها کاملا شبیه هم هستند. معمار اصلی از برج ایفل الهام گرفته بود و همچنین می‌خواست چیزی بسازد که منحصر به فرد و مخصوص توکیو باشد، بنابراین بعد از بازدید از برج توکیو متوجه می‌شوید که برج ایفل و برج توکیو تفاوت‌های زیادی دارند.

اگرچه ارتفاع آن‌ها فقط کمی متفاوت است (برج توکیو فقط 9 متر بالاتر است)، اما از نظر هویت فرهنگی، بسیار متفاوت هستند. برج ایفل، نشان‌دهنده جشن انقلاب فرانسه در سال 1889 بود در حالی که توکیو بر اساس موفقیت اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم ساخته شد. حتی مواد از فلزات باقی‌مانده از تانک‌هایی ساخته شده که از آمریکایی‌ها به جا مانده است. در حالی که زیبایی برج توکیو توسط ژاپن معنوی و شرقی از طریق معابد و زیارتگاه‌هایشان تقویت می‌شود، محیط اطراف برج ایفل یک پس‌زمینه فرانسوی خیره‌کننده ایجاد می‌کند که در هیچ جای دیگری نمی‌توان مانند آن را یافت.

برج توکیو در مقابل برج ایفل

نکته این است که این دو برج در نوع خود زیبا هستند و تاریخ ساخت آن‌ها نیز متفاوت است. بنابراین، اگرچه ممکن است شکل یکسانی داشته باشند، اما قطعا کپی دقیقی از یکدیگر نیستند. هر دو جاذبه‌ها و دیدگاه‌های خاص خود را دارند.

چگونه به برج توکیو برویم؟

در حال حاضر، هیچ ایستگاهی وجود ندارد که بتواند شما را مستقیما به برج توکیو برساند، اما از شما می‌خواهد حداقل یک پیاده‌روی کوتاه داشته باشید. به دنبال هر یک از خطوط قطار زیر باشید، آن‌ها شما را به یکی از نزدیک‌ترین ایستگاه‌های نزدیک برج توکیو می‌برند.

  • خط Oedo مترو متروپولیتن: از ایستگاه Akanebashi خارج شوید؛ تا برج توکیو باید 5 دقیقه پیاده‌روی داشته باشید. این نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به برج توکیوست.
  • خط هیبیا مترو توکیو: از طریق خروجی شماره 1 از ایستگاه کامیاچو خارج شوید، باید بتوانید تابلویی را ببینید که جهت را به سمت برج توکیو نشان می‌دهد، مستقیم به سمت آن بروید تا برج توکیو را ببینید که 7 دقیقه با ایستگاه فاصله دارد.
  • متروپولیتن مترو خط میتا: از طریق خروجی شماره A1 از ایستگاه Onarimon خارج شوید، به سمت راست بروید و پیاده‌روی کنید تا برج توکیو را ببینید که 6 دقیقه با شما فاصله دارد.
  • خط Asakusa مترو متروپولیتن: از طریق خروجی A6 از ایستگاه Daimon خارج شوید، به پیاده‌روی مستقیم ادامه دهید تا به معبد Zojoji برسید، سپس به سمت راست و به سمت یک تقاطع راه بروید و مسیر باریکی را با برج توکیو در فاصله‌ای انتخاب کنید که نزدیک به ورودی معبد است و تقریبا 10 دقیقه بعد باید آنجا باشید.
  • خط JR: اگر از طریق خروجی شمالی از ایستگاه هاماماسوچو خارج شوید، باید ایستگاه توکیو را در منظره ببینید که مسیری تقریبا مستقیم است، آن مسیر را طی کنید تا به معبد زوجوجی برسید، به سمت راست بروید و معبد زوجوجی را در سمت چپ خود مشاهده کنید، به راه رفتن به سمت معبد ادامه دهید. تقاطع و مسیر باریک با برج توکیو را در فاصله‌ای که نزدیک به ورودی معبد است، انتخاب کنید و 15 دقیقه بعد آنجا باشید.

چگونه به برج توکیو برویم

بیشتر بخوانید : راهنمای بازدید از کاخ سلطنتی توکیو + جاذبه‌های اطراف کاخ

با اتوبوس به برج توکیو بروید

  • اتوبوس تویی: اگر در ایستگاه توکیو هستید، استفاده از این اتوبوس راحت است. ایستگاه اتوبوس را می‌توان در خروجی جنوبی پیدا کرد، اتوبوس شما را مستقیما به ایستگاه اتوبوس برج توکیو می‌برد که یک دقیقه با برج توکیو فاصله دارد.
  • اتوبوس توکیو: این ایستگاه اتوبوس را می‌توانید در ایستگاه شیناگاوا و ایستگاه مگورو پیدا کنید، درست مانند اتوبوس تویی، شما را مستقیما به برج توکیو می‌برد.
  • برج توکیو دارای 2 عرشه دید اصلی است، عرشه اصلی در 150 متر بالاتر و عرشه بالای برج که اخیرا بازسازی شده است، 250 متر بالای برج قرار دارد.
  • عرشه اصلی، منظره‌ای به یادماندنی از برج توکیو و چشم‌اندازی خیره‌کننده از پارک‌ها و زیارتگاه‌های اطراف به شما می‌دهد. همچنین یک منطقه با کف شیشه‌ای وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از آنجا به پایین برج نگاه کنند و برای افراد قوی‌هیکل مناسب است.

 توکیو همچنین به عنوان مرتفع‌ترین «نقطه قدرت» شهرت دارد؛ زیرا می‌توانید یک معبد کوچک اما جذاب را در اینجا پیدا کنید. زوج‌ها و دانش‌آموزان مختلف هر سال برای بازدید از برج توکیو به اینجا می‌آیند و برای داشتن یک رابطه سالم، موفقیت در نتایج امتحانات یا فقط خوش شانسی برای سال آینده، دعا می‌کنند.

با اتوبوس به برج توکیو بروید

قیمت بلیط بازدید از برج توکیو

چند نوع بلیط وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از بین آن‌ها یک کدام را انتخاب کنند، توصیه می‌شود بلیط کامل سکوی دیدبانی برج توکیو را برای بازدید از عرشه اصلی و بالای آن تهیه کنید، زیرا می‌توانید یک تور کاملا با راهنما از برج دریافت کنید.

نکته جانبی: متأسفانه اگر می‌خواهید از پله‌ها بروید، فکر نکنید که مجبور به پرداخت هزینه نخواهید بود، همچنان باید هزینه بلیط عرشه اصلی را هنگام بازدید از برج توکیو بپردازید.

قیمت بلیط بازدید از برج توکیو

پارک موضوعی

پارک موضوعی One Piece یکی از بخش‌های بازدید از برج توکیوست، در اینجا طرفداران یا تازه‌واردان One Piece می‌توانند نمایش زنده منحصر به فرد "Phantom" را ببینند که فقط اینجا قابل مشاهده است. همچنین یک گالری وجود دارد که آثار هنری اصلی Oda Eiichiro، نویسنده One Piece را نمایش می‌دهد.

پارک موضوعی

قیمت غذا در برج توکیو

در کنار بسیاری از فروشگاه‌های سوغاتی و کالا، رستوران‌های قابل‌توجهی نیز در برج توکیو وجود دارد که ارزش چشیدن طعم و مزه‌شان را دارند. رستوران برج توکیو به خاطر استیکپ‌های 333 گرمی و همبرگرهایش که به خاطر ارتفاع، برج توکیو نامگذاری شده‌اند، مشهور است. فودکورت نام‌های آشنایی مانند Mos Burgers و Baskin Robbins نیز در اینجا دیده می‌شوند.

 توصیه می‌شود هنگام بازدید از برج توکیو رامن را در Umeiya یا Tantanmen را در Kinkatsu امتحان کنید که هردو فوق‌العاده خوشمزه هستند. قیمت‌ها در اینجا کمی گران‌تر از سایر رستوران‌های بیرون است، اما اگر گرسنه هستید، غذا خوردن در برج توکیو گزینه مناسبی خواهد بود.

  قیمت غذا در برج توکیو

سخن پایانی

بلافاصله پس از اتمام برج توکیو، روزانه حدود 10000 نفر از آن بازدید می‌کنند و در برخی سال‌ها تعداد بازدید از برج توکیو نزدیک به چهار میلیون نفر می‌رسد. ژاپن در زمان ساخت خود درست در میانه دوره رشد اقتصادی بالایی قرار داشت و برج توکیو همراه با المپیک 1964 توکیو و قطار گلوله‌ای شینکانسن به نماد رشد ژاپن تبدیل شد.

 در آن زمان، هیچ ساختمان مرتفعی مانند الان وجود نداشت، بنابراین می‌توان منظره برج توکیو را از سرتاسر شهر دید، انگار که آسمان را سوراخ می‌کند. طولی نکشید که برج توکیو به نمادی از شهر و بخشی از تصویر ذهنی توکیویی‌ها از این شهر تبدیل شد. این برج در شب نورانی می‌شود و زیبایی آن دل بسیاری را تسخیر می‌کند و در بسیاری از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی ظاهر می‌شود. خود برج توکیو حتی در برخی از عناوین فیلم‌‌ها ظاهر می‌شود. برج توکیو در سال 2013 به عنوان یک دارایی فرهنگی ملموس ثبت ملی شد و هم اکنون در شهر میناتو، دولت محلی از مکان‌های دیدنی محافظت می‌کند که می‌توان برج را به طور کامل مشاهده کرد.

اگر به ژاپن می‌روید، برج توکیو یکی از مواردی است که باید حتما از آن دیدن کنید، این برج نه تنها منظره‌ای تماشایی از کلان‌شهر را ارائه می‌کند، بلکه یکی از جاذبه‌های دیدنی توکیو به شمار می رود. چه به پارک موضوعی One Piece بیایید تا در آکواریوم Foot Tree به گشت‌و‌گذار بپردازید یا دریا را کاوش کنید، مطمئن باشید بازدید از برج توکیو تجربه رضایت‌بخشی برای شما رقم خواهد زد.

بهترین تورهای اروپایی

تور اسپانیا-امارات

تور فرانسه

تور فرانسه - بلژیک - هلند

تور فرانسه - سوئیس

متن دیدگاه

کاراکتر باقی مانده:

نظرات